پیام سپاهان

آخرين مطالب

گزارش سفر معاون اول رئیس جمهوری به اصفهان؛نکته ها و تاکیدها سیاسی

گزارش سفر معاون اول رئیس جمهوری به اصفهان؛نکته ها و تاکیدها
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان - اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در سفری یکروزه به اصفهان، ضمن حضور در مراسم بهره برداری و افتتاح چند طرح مهم صنعتی و عمرانی با علمای این دیار دیدار و در سخنرانی های خود ضمن تشریح سیاست های دولت نکاتی مهم در خصوص مسائل داخلی و خارجی بیان کرد.
معاون اول رئیس جمهوری در جریان این سفر فشرده چهار سخنرانی و گفتگو داشت؛ این سخنرانی ها که در برنامه های مجزا و متنوع از جمله در فرودگاه اصفهان، مراسم بهره برداری از طرح توسعه فولاد سبا، آیین راه اندازی خط سه مترو و در نشست شورای اداری استان اصفهان بیان شد، حاوی مجموعه ای از پیام ها و نکته های مهم و مشترک بود که در12 محور بشرح ذیل بیان و مورد تاکید وی قرار گرفت.
1- آب مسئله اصلی و مهم کل کشور است که باید بشکلی ملی مورد توجه قرار گیرد تا با کمک مردم و همفکری مسئولان، صاحب نظران و نخبگان به راهکارهایی برای حل مساله آب دست یابیم.
2- باید شرایط جدید کشور را بصورت صادقانه به مردم اعلام کنیم و در این رابطه از نخبگان،‌ صاحب نظران و اندیشمندان کشور و بخصوص استان اصفهان انتظار داریم که به دولت کمک کنند و راهکارهایی ارائه دهند تا بتوانیم این دوران را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
3- رسیدن به درک مشترک و مناسب از شرایط پیش رو، چه در باب مشکلات داخلی و چه درخصوص مسائل خارجی، یک ضرورت سیاسی و اجتماعی است زیرا حتی بین دستگاه های حکومتی و برخی مسئولان کشور درکی مناسب و یکسان نسبت به شرایط پیش رو وجود ندارد و عده ای نیز فکر می کنند که می توان راه حل های تکراری برای مشکلات در نظر گرفت.
4- امریکا در اقدامی یکسویه و تنش آفرین از برجام به عنوان یک پیمان بین المللی خارج و وارد جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران شده و می خواهد با اعمال فشار در کشور ما تفرقه افکنی کند و برای این منظور توطئه جدی برای ایران تدارک دیده و بازار نفت، نظام بانکی و تجارت خارجی کشور ما را هدف گرفته است.
- با توجه به جنگ اقتصادی دشمن، شرایط جدیدی پیش روی ما قرار دارد و باید با تمام قوا برابر این جنگ بایستیم.
5 - گذر از این شرایط نیاز به انسجام سیاسی ، فکری و ملی دارد و برای مقابله مستقیم با آمریکا باید اختلافات را کنار بگذاریم تا ایران از این میدان سربلند بیرون آید.
6 - دولت در این شرایط به عنوان پیشران مدیریتی کشور عمل می کند و برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، تدابیر لازم را اندیشیده و برای بدترین سناریو ها برنامه ریزی کرده است به همین دلیل اقدام امریکا برای متوقف کردن صادرات نفت حرکتی نافرجام و بی نتیجه است.
7 - طرف های مذاکره کننده با ایران از پایبندی به توافق برجام صحبت می کنند، اما باید دید که درعمل تا چه اندازه به تعهدات خود پایبند هستند و تضمین آنها به چه نحوی است.
8 - یکی از فرصت های حاصل از تحریم ها، این است که بار دیگر به ظرفیت های داخلی توجه کنیم و به تولید داخلی بیش از گذشته بها دهیم.
9- تقویت، توسعه و ساماندهی سیستم حمل و نقل ریلی کشور و قطار شهری در همه کلانشهرها بخصوص تهران، اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ به عنوان رهیافت زیست محیطی و خدماتی مورد توجه دولت قرار دارد. برقی کردن راه آهن تهران- مشهد و راه آهن گرمسار - اینچه برون ، تکنولوژی جدید در کشور و راهی به سمت توسعه امکانات ریلی است.
10 - صنعت فولاد به عنوان پیشگام عرصه تولید و صادرات غیرنفتی، باید در زمینه تولید و افزایش صادرات بطور جدی تلاش کند و این موضوع از انتظارات دولت است.
11- گرچه در مقطع فعلی بخشی از بنزین مورد نیاز، از خارج کشور تامین می شود اما دولت بهیچ وجه به دنبال افزایش قیمت این سوخت نیست.
12- کسانی که در شرایط سخت فعلی به دنبال سودجویی، زدن جیب ملت و غارت منابع ملی هستند در صف دشمن قرارگرفته اند و با آنان بشدت برخورد می شود.
***اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری سه شنبه گذشته برای سفری یکروزه وارد اصفهان شد،
وی در مراسم بهره برداری از طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا از زیر مجموعه های شرکت فولاد مبارکه اصفهان حضور یافت.
طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا با سرمایه گذاری حدود 220 میلیون یورو (146 میلیون یورو و 2 هزار و 536 میلیارد ریال) اجرا شده و با بهره برداری از آن، ظرفیت تولید محصولات فولاد سبا از 750 هزار تُن به یک میلیون و 600 هزار تُن در سال افزایش یافت.
تولیدات این مجتمع شامل کلاف نورد گرم، ورق های فولادی و ورق آجدار است و با اجرای طرح توسعه آن برای 150 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی می شود، پیمانکار اجرای این طرح یک کنسرسیوم داخلی و تامین کننده خارجی آن شرکت دانیلی ایتالیا است.
معاون اول رئیس جمهوری پیش از ظهر روز سه شنبه در ادامه برنامه های سفر یکروزه خود به استان اصفهان با حضور در بیت آیت الله ' محمد ناصری دولت آبادی' با این عالم دینی پیرامون مشکلات کشور گفت و گو کرد.
معاون اول رئیس جمهوری در این دیدار با بیان اینکه امروز مشکلات کشور افزایش یافته است و دشمنان دین و ملت قصد دارند که به کشور آسیب بزنند، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به حمایت و دعای خیر علما و روحانیون کشور نیازمندیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.
جهانگیری همچنین در دیدار با آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد دولت در زمینۀ رفع معضلات اقتصادی و مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام و نیز پیش‌بینی‌ها و اقدامات در دست انجام در زمینه حل مشکلات آب استان اصفهان ارائه کرد.
*** حضور در شورای اداری استان و رونمایی از درگاه سرمایه گذاری و برند گردشگری اصفهان
مراسم رونمایی از درگاه سرمایه گذاری و برند گردشگری اصفهان که همزمان با برگزاری جلسه شورای اداری استان برگزار شد از دیگر برنامه های سفر معاون رئیس جمهوری به اصفهان بود.
از طریق درگاه سرمایه گذاری، طرح های پیشنهادی استان اصفهان برای سرمایه گذاری مشخص شده است و سرمایه گذاران با استفاده از این درگاه نیازی به مراجعه حضوری ندارند، ضمن اینکه مجوزهای سرمایه گذاری در این درگاه بصورت بی نام صادر می شود.
رونمایی از کتاب درگاه جامع سرمایه گذاری استان اصفهان و تمبر یادبود این پرتال نیز از دیگر بخشهای این برنامه بود.
*** بهره برداری از خط یک متروی اصفهان
بهره برداری از قطعه سوم خط یک متروی کلانشهر اصفهان به طول حدود 10 کیلومتر آخرین برنامه ای بود که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.
همزمان با افتتاح رسمی این قطعه، 6 ایستگاه مترو شامل ایستگاه های امام حسین (دروازه دولت)، انقلاب، دانشگاه، کوی امام، کارگر و صُفه به بهره برداری رسید.
با راه اندازی این ایستگاهها و تکمیل تونل شرقی قطار شهری، از این پس شهروندان اصفهانی نیازی به تغییر قطارندارند، پیش از این شهروندان برای عزیمت به ایستگاه صفه، در ایستگاه آزادی باید قطار خود را تغییر می دادند.
طول خط یک متروی اصفهان بیش از 20 کیلومتر مشتمل بر 20 ایستگاه است و در حال حاضر روزانه 40 هزار مسافر از این طریق جابه جا می‌ شوند.
6020 / 6994 / 1339

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/42964/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد