پیام سپاهان

آخرين مطالب

رییس هیات تنیس استان اصفهان:

تنیس را همگانی خواهیم کرد ورزشی

  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - رییس هیئت تنیس استان اصفهان معتقد است تنیس مخصوص افراد مفرح جامعه نیست و به دنبال همگانی کردن این رشته است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، فرهاد رحیمی در نشست خبری هیئت تنیس استان اصفهان با محوریت تبیین سیاست‌های آتی هیئت و مسابقات تنیس قهرمانی کشور دختران کشور، اظهار کرد: تنیس در سطح کشور و استان اصفهان پتانسیل خوبی دارد و در دنیا جزو یکی از محبوب ترین رشته‌های ورزشی است. ورزشکاران برتر دنیا همیشه یکی دو نفر از بازیکنان تنیس هستند و در المپیک نیز مدال آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: تنیس اصفهان سال های زیادی در سطح اول کشور بوده است و افراد زیادی برای تنیس اصفهان زحمت کشیدند. از زحمات آقایان دهقان، مومن‌زاده و خوروش تشکر می کنم. امیدوارم بتوانیم راه آن‌ها را ادامه دهیم.
رحیمی با بیان اینکه استان اصفهان از لحاظ مربی، بازیکن و داور سال‌های زیادی برترین استان در رشته تنیس بوده است، ابراز امیدواری کرد و گفت: در همه دوره های گذشته هیئت تنیس جایگاه خوبی داشته و ملی‌پوشان زیادی داشته است.
وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم تنیس را از جایگاه قبلی به جایگاه بالاتری برسانیم و اعتقاد دارم می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم. امیدوارم بتوانم سرمایه‌ای تنیس حفاظت کنیم و با ظرفیت‌هایی که ورزش استان دارد، قطعا این اتفاق خواهد افتاد.
وی درباره برنامه‌های آتی هیئت تنیس گفت: به دنبال آن هستیم که برنامه راهبردی چهارساله را مشخص کنیم و تمرکزمان را روی اهداف اصلی بگذاریم. مدیران وقت زیادی می گذارند اما خروجی مناسبی ندارند که دلیل آن کارهای زائد است.
رئیس هیئت تنیس استان اصفهان با اشاره به فعالیت باشگاه‌های تنیس و اثرگذاری آن‌ها در رشد و پیشرفت این ورزش، گفت: یکی از بخش‌هایی که بر روی آن بسیار متمرکز هستیم بخش باشگاه‌ها و بخش خصوصی است. بارها به ما ثابت شده است که هر زمان بخش دولتی وارد باشگاه داری شده است موفق نبوده است و نتایج مطلوب را نگرفتند.
وی ادامه داد: دلایل مختلفی دارد و این در دنیا منسوخ شده است که نهادهای دولتی فعالیت باشگاه‌داری انجام دهند و از همین شروع کار به دنبال این هستیم که زمین ها را در اختیار کسانی که علاقمند سرمایه گذاری هستند قرار دهیم البته هیئت تنیس زمینی در اختیار ندارد و رایزنی کرده ایم با نهادها و دستگاه هایی که دارای زمین های مناسب این رشته ورزشی است تا در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.
رحیمی با بیان اینکه سرانه ورزشی کشور 10 درصد فضای استاندارد هم نیست و با محدودیت فضاهای ورزشی روبرو هستیم، تصریح کرد: دنبال انگیزه برای افراد سرمایه‌گذار هستیم تا آنها ترغیب شوند که وارد سرمایه‌گذاری در ورزش تنیس شود و بتوانیم توسعه فضاهای فیزیکی را داشته باشیم. در کشور به شدت دچار محدودیت فضاهای ورزشی هستیم و همانطور که می دانید سرانه ورزشی کشور ما 10 درصد استاندارد جهانی هم نیست.
وی ادامه داد: اگر در دنیا به ازای هر نفر سرانه ورزش 5 متر مربع باشد ما در ایران 0/5 متر مربع برای هر فرد نداریم. یکی از جاهایی که قابلیت کمک به این موضوع را دارد ورزش تنیس است چراکه قابلیت همگانی شدن را دارد و افراد تنیس را نه به عنوان ورزش حرفه ای بلکه به صورت تفریحی انجام دهند و مزایایی که از ورزش کردن نیاز است بهرمند شوند.امیدوارم بتوانیم در راستای کمک به ورزش همگانی این کار را به خوبی انجام دهیم.
رئیس هیئت تنیس استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان مربیان و مدرسان خوبی در اختیار داریم که جایگاهی ملی دارند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از بخش هایی که ما به دنبال تقویت آن هستیم بحث آموزش است که در اصفهان مربیان بسیار خوبی داریم که خیلی از آنها در جایگاه مربی و سرمربی تیم ملی هستند. به دنبال توسعه منابع انسانی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت های خوبی که در استان است به خوبی استفاده کنیم در زمینه قهرمانی که در بخش آقایان ورزشکاران خوبی را داریم که تقریباً در همه رده ها در سه نفر اول اصفهان هم وجود دارد. 
وی در مورد سطح تنیس استان اصفهان در بخش قهرمانی، افزود: در بحث قهرمانی کارهای خوبی انجام شده است و ما قهرمانان زیادی را داریم و امیدوارم بتوانیم سهم ما را در تیم های ملی بیشتر از پیش کنیم تا امسال شاهین خالدان و حمید نداف که سالیان سال است در سطح کشور عنوان های اولین را دارند بیشتر داشته باشیم. 
رحیمی ادامه داد: متاسفانه تنیس اصفهان جایگاه مناسبی در آسیا ندارد. این ظرفیت در تنیس وجود دارد که در سطح آسیا هم مطرح باشد و مدال‌های خوبی را به دست بیاورد این موضوع نیاز به یک عزم جدی دارد که فدراسیون و همه هیئت ها اراده را داشته باشند تا این اتفاق رخ دهد. اگر ما بخواهیم قهرمان‌های خوبی داشته باشیم باید ورودی ورزشکاران تنیس بیشتر باشد.
وی گفت: در رشته ای استعدادیابی را انجام دادیم و بعد افرادی که کشف شدند در قالب مدارس آن رشته ورزشی فعالیت کردند. ضمن آنکه در طی یک سال بیش از 500 نفر ورودی فقط به یک باشگاه جذب یک رشته ورزش شدند و اکنون بعد از گذشت چهار سال چند نفر از همان افراد که بیش از 100 نفر آنها در آن رشته ماندگار شدند اکنون عضو تیم ملی هستند. 
رئیس هیئت تنیس استان اصفهان افزود: این نشان می‌دهد که اگر با برنامه استعدادیابی انجام شود و افرادی که علاقه مند به آن رشته هستند جذب شوند و به صورت مدیریت شده در کلاس های تمرینی مختلف حضور پیدا کنند و تمرین مستمر داشته باشند قطعا می تواند خروجی مناسبی به ما بدهد و امیدوارم بتوانیم این کار را نیز به خوبی انجام دهیم.
وی افزود: باشگاه های ما چالش های زیادی را دارند که شاید اکنون خیلی حرفه‌ای به مقوله آن پرداخته نشود و ما به شدت به دنبال تقویت باشگاه‌های مان هستیم تا بستر فعالیت کردن برای آنها بهتر شود و همچنین بتوانیم باشگاه هایمان را در بعد قهرمانی بیشتر فعال کنیم. اکنون باشگاه های خوبی داریم که به دنبال بالا بردن بهره‌وری آنها هستیم اما باید آنها را بیشتر درگیر بحث قهرمانی‌شان کنیم.
وی با بیان اینکه تنیس صرفاً مخصوص افراد مفرح جامعه نیست، اظهار کرد: سیاست هیئت تنیس استان تقبل هزینه‌ها و جذب اسپانسر برای گسترش تنیس در مناطق محروم است چراکه از قشر مفرح قهرمان حاصل نمی‌شود و از میان افراد متوسط جامعه و قشر محروم است که می‌توانیم قهرمانان زیادی پرورش دهیم.
رحیمی در مورد آبیاری زمین‌های تنیس و کاهش مصرف آب با وجود شرایط بحرانی آب در اصفهان، گفت: با توجه به اینکه مسئله کمبود آب دغدغه همه ما است برای کاهش مصرف آب در زمین‌های تنیس در نظر داریم به سمت زمین‌های هاردکورت برویم تا نیازی به آبیاری نداشته باشد. زمین‌های خاکی علاوه بر آبیاری نیاز به نگهداری زیادی هم دارد به همین منظور در تلاش هستیم تا زمین‌های هاردکورت را به اصفهان بیاوریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/42971/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد