پیام سپاهان

آخرين مطالب

امامان جمعه اصفهان بر ترویج فرهنگ حجاب تاکید کردند سیاسی

امامان جمعه اصفهان بر ترویج فرهنگ حجاب تاکید کردند
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - اصفهان - ائمه جمعه شهرهای استان اصفهان با اشاره به نقش حجاب و عفاف در سالم نگه داشتن جامعه و جلوگیری از اشاعه فساد، بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، امامان جمعه شهرهای اصفهان درخطبه های این هفته نماز جمعه، بی حجابی و بد حجابی را توطئه استعمارگران برای به بند کشیدن زنان و نابودی بنیان خانواده دانستند و از بانوان مسلمان خواستند با رعایت حجاب و عفاف در جامعه در مقابل هجمه آنان بایستند.
*** اصفهان
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مسئله حجاب و عفاف اظهار کرد: روز گذشته تشیع شهدا در اصفهان برگزار شد و این شهدا در وصیت نامه های خود بر روی این موضوع تاکید کردند.
آیت الله " سید ابوالحسن مهدوی " در خطبه های نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه زنان جامعه نیاز به حجاب دارند گفت: با حفظ حجاب و عفاف، دشمن نمی تواند به درون ما نفوذ کند و از مفاسد جلوگیری می کند.
وی اضافه کرد: در این زمینه آموزش و پرورش وظیفه خطیری برعهده دارد و دختران باید از سطح ابتدایی آموزش های لازم را درخصوص رعایت حجاب و عفاف فراگیرند.
*** سمیرم
امام جمعه سمیرم گفت: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی ارزش های یک زن مسلمان و محجبه را هدف گرفته اند.
حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی در خطبه های نمازجمعه سمیرم اظهار کرد: قدر و قیمت یک زن به حیا، پاکدامنی و حجاب اوست و دشمنان درست همین نقاط مثبت و ارزشمند را هدف گیری کرده اند.
وی با اشاره به توطئه ها و نقشه های شوم غرب و آمریکا در طول سال های عمر انقلاب اسلامی تصریح کرد: سال ها قبل رضاخان که مزدور غربی ها بود حجاب را از سر زنان کشید و این روزها رضاخان ها در پوشش رسانه و تبلیغات و پوچ گرایی غربی به میدان آمده اند.
خطیب جمعه سمیرم افزود: زن مسلمان باید بداند که او خلیفه خداست و نباید کاری کند که در حد یک حیوان دون مایه و پست شده و بدن و اندام خود را در معرض دید نامحرمان و شیاطین قرار دهد.
شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب غرب اصفهان قرار دارد.
*** گلپایگان
امام جمعه گلپایگان گفت: اسلام به شدت طرفدار شاد بودن مردم است و برای کسانی که دل مردم را شاد کنند ثواب و فضلیت قرار داده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی طهماسبی در خطبه های نماز جمعه گلپایگان با اشاره به اهمیت شادی و ضرورت آن در زندگی افزود: همه ما باید تلاش کنیم با برنامه ریزی مناسب در اعیاد مذهبی، جشن های عروسی و دیگر مراسم به نحوی برنامه ریزی کنیم که این عمل موجب گناه و معصیت در جامعه و مخل آسایش عمومی نباشد.
امام جمعه گلپایگان همچنین به مناسبت هفته عفاف و حجاب گفت:بی حجابی و بد حجابی توطئه و ابزار استعماری دشمن برای به بند کشیدن زنان و نابودی بنیان خانواده است و بانوان مسلمان باید با رعایت حجاب و عفاف در جامعه در مقابل هجمه آنان بایستند.
شهرستان گلپایگان با بیش از90 هزار جمعیت،در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
*** نایین
امام جمعه نایین گفت: برای برون رفت از جنگ اقتصادی فعلی مانند هشت سال دفاع مقدس، ایثار و گذشت نیاز است.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سید علی(ع) گفت: برای گذر از این مرحله باید به چند نکته توجه کرد و اول اینکه باید باور کنیم برای رفع مشکلات کشور نگاه به بیرون نتیجه نمی دهد بلکه باید به ظرفیت های داخلی نگاه کرد لذا باید به بخش خصوصی قابلیت ها و ظرفیت ها توجه کرد.
وی با اشاره به روز عفاف و حجاب افزود: با حجاب و عفاف صیانت از حریم مقدس بانوان انجام می شود.
سجادی تصریح کرد: جهان غرب با ترویج فرهنگ بی حجابی و بی عفتی همواره به دنبال ابتذال جامعه بوده است.
شهرستان نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
*** تیران و کرون
امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: مسئولان شرایط سخت اقتصادی کشور و مدیریت خانواده را برای مردم تسهیل کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: شرایط سخت زندگی و مشکلات اقتصادی مردم کشور را به ستوه آورده و همواره با مشکل در مدیریت زندگی روبرو هستند.
وی بیان کرد: علی رغم تحمل همه مشکلات از سوی مردم و همچنین حضور در صحنه های مختلف انقلاب اما باید مسئولان برای دلخوشی مردم و امیدواری به نظام از معضلات اقتصادی و اجتماعی کشور گره گشایی کنند.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفرجمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
**کاشان**
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان گفت: حجاب مانند نماز، روزه و حج از احکام اولیه و ضروری اسلام است و اگر کسی احکام ضروری اسلام را منکر شود، موجب ارتداد است.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نمازجمعه کاشان افزود: حجاب برای بانوان مسلمان واجب بوده و هیچ فرقه اسلامی منکر این ضرورت نیست اما حجاب را نمی توان به بانوان تحمیل کرد بلکه آنها باید نسبت به مسئله حجاب، شناخت و معرفت پیدا کرده و فلسفه آن را درک کنند.
وی با اشاره به سالروز واقعه کشتار مسجد گوهرشاد در 21 تیرماه 1314 در مشهد بیان کرد: رضا شاه تصمیم داشت تا چادر و حجاب را از سر بانوان ایرانی برداشته و این کشور را به پیروی از کشورهای غربی وادارد که این امر با مخالفت ملت مسلمان و متعهد، عالمان و مرجع های تقلید رو به رو شد.
امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به هفته بهزیستی از 25 تا 31 تیرماه گفت: سازمان بهزیستی بر اساس اصل 29 قانون اساسی ماموریت اصلی حمایت از کودکان، زنان بی سرپرست، نیارمند و ارائه خدمات توانخبشی به معلولان ذهنی، جسمی و مبتلایان به بیماریهای صعب العلاج است.
او در ادامه پرداخت مالیات را یک وظیفه ملی دانست و عنوان کرد: دولت ها در سایر کشورها با دریافت مالیات اداره می شوند و از این رو خودداری از آن در حقیقت تضعیف دولت محسوب می شود.
آیت الله نمازی در لزوم فرهنگ سازی برای پرداخت مالیات در کشور تاکید کرد و گفت: باید این فرهنگ از دوران دبیرستان و دانشگاه آغاز و مردم در مورد آن توجیه شوند زیرا اداره کشور با فروش نفت ممکن نیست.
شهرستان کاشان در 190 کیلومتری شمال شرق اصفهان قرار دارد.
**اردستان**
امام جمعه موقت اردستان گفت: تنها راه شکست تحریم دشمن، بالا بردن سطح تولید و برداشتن موانع می باشد که در این راستا باید ارتباط بین مردم و مسئولان بیشتر شود تا به تدریج مشکلات را برطرف کنند.
حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد در خطبه های نماز جمعه اردستان افزود: گرچه اقتصاد به عنوان مهمترین مشکل موجود در کشور دغدغه همه مردم و مسئولان است اما با آموزه های جهادی در این جبهه نیز می توان پیروز شد.
وی با بیان اینکه اعتقادی مبنی بر حرکت به سمت رکود وجود ندارد، بیان کرد: سال گذشته در شهرستان اردستان تعطیلی در زمینه واحدهای تولیدی و صنعتی نداشتیم اما جهشی نیز مشاهده نشده که در صورت راه اندازی واحدهای غیرفعال، مشکل اشتغال برطرف شدنی است.
امام جمعه موقت اردستان اضافه کرد: نشانه هایی از نابسامانی فرهنگی نیز در جامعه وجود دارد که با کم توجهی خودمان از سوی دشمن ایجاد شده اما باید اصلاح شود؛ همچنان که در گذشته نیز توجه بیشتر به فرهنگ زیبای اسلامی موجب شد تا فرهنگ شهادت طراوت خاصی به کشور بدهد.
او با اشاره به برگزاری همایش حجاب و عفاف بیان کرد: حجاب با فرهنگ شهادت آمیخته و از این رو شهیدان در وصیت نامه ها خواهرانشان را به پوشش در برابر فرهنگ برهنگی غرب ترغیب کردند و مهمترین نقطه قوت انقلاب و نظام همین فرهنگ شهادت و جهاد است که مردم را در صحن نگه می دارد.
حجت الاسلام طباطبائی نژاد در ادامه گفت: باید توجه مردم و مسئولان به افراد زیر پوشش بهزیستی و تامین اجتماعی بیشتر باشد، زیرا برخی ضوابط فشار را بر مردم زیاد می کند.
شهرستان اردستان در 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
**آران و بیدگل**
به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آران و بیدگل گفت: استکبار جهانی با به راه انداختن جنگ اقتصادی پیگیر ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است اما مانند همیشه شکست خواهد خورد.
آیت الله سید محمد موسوی افزود: مردم ایران با شرایطی سخت تر از این نیز کنار آمده و توانستند با استفاده از ظرفیت های داخلی مشکلات را پشت سر گذاشته و به قدرتی بزرگ در دنیا تبدیل شوند.
وی بیان کرد: دولتمردان با توجه به بحران جاری و ایجاد جنگ اقتصادی از سوی ایالات متحده آمریکا باید با نگاه به داخل و تاکید بر اقتصاد مقاومتی، توطئه های دشمن را پشت سر بگذارند.
شهرستان آران و بیدگل در 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
*** خمینی ‌شهر
امام‌جمعه خمینی‌شهر گفت: شورای نگهبان حافظ ، فیلتر و چشم بینای نظام جمهوری اسلامی است .
حجت‌ الاسلام و المسلمین عباس رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه خمینی شهر با اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: وظیفه اصلی شورای نگهبان نظارت و دخالت مستقیم در برگزاری انتخابات است تا کسانی که شایستگی ندارند و هرکسی در مسئولیت ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس قرار نگیرند .
امام ‌جمعه خمینی‌ شهر با اشاره به فرارسیدن سالروز عفاف و حجاب تصریح کرد :حجاب هویت زن و دختر ایرانی است امروز هویت ، عفت و جایگاه ارزشمند دختر و زن در جامعه مورد هجوم قرارگرفته است .
امام‌جمعه خمینی‌شهر افزود: در مدارس دخترانه، مدیران، مربیان و معلمان باید تلاش کنند تا فلسفه حجاب برای دختران به‌ درستی بازگو شود.
وی افزود: همه باید مراقب و هوشیار باشیم ترویج بی‌عفتی و ضد ارزش قرار دادن حجاب توطئه رسانه‌های غربی و عوامل اجیرشده آن‌ها در جامعه ماست .
شهرستان خمینی شهر با حدود 300 هزار نفر جمعیت در 16 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
8114 /7147/7138/ 7136/ 7131/ 6136/ 7431/ 7472/8123 / 7145 / 2093

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/43009/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟

احداث زیرگذر حصه شمالی در 1403

مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم

شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند

طبیعت تماشایی گندم‌زار‌های شرق اصفهان + فیلم

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه 435 هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

طبیعت تماشایی گندم‌زار‌های شرق اصفهان

مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر

اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان

یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است

سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه 9 در هفته بزرگداشت اصفهان

ورزشگاه شهدای فولاد میزبان سپاهان در یک هشتم نهایی جام حذفی

هوای کلانشهر اصفهان سالم است

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

تمدید قرار داد مربی دروازه‌بانان تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان

بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود

تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

قیمت طلا، سکه و ارز 6 اردیبهشت‌ماه 1403؛ سکه دوباره جهشی شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد

آموزش تفکیک پسماند به بیش از 1000 دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان

کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن

رقابت بیش از 64 هزار اصفهانی در مارتن کنکور 1403

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 + آخرین وضعیت

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

مهار 80 درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

اصفهان، اقلیم معناست

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

مخالف تعطیلی دو روز در هفته هستم؛ با تعطیلی جمعه هم مخالفم! / نماینده‌ها اگر خسته هستند، مجلس را تعطیل کنند

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

هوای اصفهان و 6 شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

آغاز رقابت 64 هزار و 719 داوطلب در استان اصفهان

هوای اصفهان و 5 شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی