پیام سپاهان

آخرين مطالب

هژبرپور: داشتن تیم لیگ برتری آینه تمام قدی یک هیئت است/ داشتن خانه والیبال آرزوی چندین ساله خانواده والیبال ورزشی

هژبرپور: داشتن تیم لیگ برتری آینه تمام قدی یک هیئت است/ داشتن خانه والیبال آرزوی چندین ساله خانواده والیبال
  بزرگنمايي:

سپاهان نیوز - هیئت والیبال اصفهان که در سال 95 به عنوان هیئت برتر استان انتخاب شد در سال 96 هم عملکردی نسبتاً خوبی را داشته است و در سال 97 به دنبال جذب اسپانسر برای تیم‌های لیگی خود هست.
غلامحسین هژبر پور دبیر هیئت والیبال اصفهان  در خصوص عملکرد هیئت در سال 96 و برنامه‌های سال جاری اظهارکرد: مهم‌ترین وظیفه هیئت والیبال استعداد یابی یا مینی والیبال است. این که بتوانیم بازیکنان را استعداد یابی کنیم و شرایط رشد و پرورش بازیکنان را فراهم کنیم. به همین منظور در بخش بانوان زهره کرباس بافی و در بخش آقایان محمد رضا یاوری را مسئول استعدادیابی قرار دادیم. هیئت والیبال برای استعداد یابی در سطح استان دوبار در سال مسابقاتی را تحت عنوان جشنواره مینی والیبال برگزار می‌کند که حدود 70 تیم شرکت می‌کنند که معمولاً یکی از این دو جشنواره پس از پایان یافتن امتحانات و دیگری اواخر شهوریورماه برگزار می‌شود که استعدادهای بسیار خوبی در این جشنواره‌ها کشف می‌شوند. بعد از این بازیکنانی که از دل این جشنواره‌ها بیرون می‌آیند در بازی‌های داخلی به رقابت می‌پردازند و به مسابقات قهرمانی کشور که بیشتر مواقع در کمپ‌های شمال کشور برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به آکادمی‌ها و کانون‌های والیبال در سطح استان خاطر نشان کرد: در سال 96 حدود 100 آکادمی در شهر اصفهان و حدود 100 آکادمی در استان اصفهان تحت پوشش هیئت والیبال داشتیم که حدود ده هزار والیبال آموز مشغول فراگیری والیبال هستند.
وی همچنین با بیان این که همه این آکادمی‌ها دارای مجوز هستند ادامه داد: کنترل هیئت والیبال بر روی این آکادمی‌ها بسیار دقیق است به طوری که نباید تعداد افراد در هر سانس از سالن بالاتر 25 تا 30 نفر باشد، شهریه‌ها طبق دستور وزارت ورزش و جوانان کنترل می‌شود، محل‌های آکادمی‌ها از نظر سیستم سرمایشی گرمایشی، نور سالن و سیستم بهداشت آکادمی‌ها نظارت کامل انجام می‌شود.
دبیر هیئت والیبال درباره برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری گفت: از دیگر وظایف هیئت برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری است که هر دو از سطح سه شروع می‌شود و تا سطح یک کشور ادامه دارد که از سطح یک کشور به بالا در تهران برگزار می‌شود و سهمیه بندی می‌شود که به اصفهان در سال یک یا دو سهمیه تعلق می‌گیرد و ما هم ملاک‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های دو سال گذشته مربی، سابقه بازی کردن و شرکت در کلاس‌های دانش افزایی را برای سهمیه دادن به مربی در نظر می‌گیریم. سال 96 درهیئت والیبال اصفهان ده دوره مربیگری و دو دوره داوری در سطح‌های مختلف برگزار کردیم و همچنین با دعوت از پروفسور خسرو ابراهیم یک دوره دانش افزایی برای مربیان برگزار کردیم.
هژبرپور در خصوص مسابقات قهرمانی کشور و مقام‌های اصفهان در سال 96 در این مسابقات تشریح کرد: از فعالیت‌های هرساله هیئت والیبال شرکت در مسابقات قهرمانی کشور است که زیر نظر فدراسیون برگزار می‌شود و همه استان‌ها در این مسابقات تیم داری می‌کنند؛ که شامل دسته یک و دسته دو در رده‌های سنی مینی والیبال، نوجوانان، جوانان و امید برای دختران و پسران هست. در سال 96 تیم هیئت والیبال اصفهان در رده سنی مینی والیبال دوم مقام اولی، در نوجوانان یک مقام دومی، جوانان یک مقام اولی و امید هم یک مقام اولی کسب کرده است که اعزام هر کدام از تیم‌ها حدود ده میلیون تومان هزینه برای هیئت والیبال دارد.
وی همچنین درباره تیم‌های اصفهان در لیگ برتر و دسته یک و دو بزرگسالان کشور اظهار کرد: تیم ذوب آهن در لیگ برتر بانوان با کادری کاملاً بومی مقام نایب قهرمانی بدست آوردند، در دسته اول بانوان تیم بومی دیگری با نام ذوب فلزات شرکت کردند و از آقایان در لیگ برتر تیمی با عنوان رعد پدافند اصفهان حضور داشت ک سربازان والیبالیست هستندکه آن‌ها تمرکز بیشتری بر روی مسابقات ارتش‌های جهان دارند و برای آن مسابقات تلاش می‌کنند و در لیگ دسته دوم آقایان نیز اصفهان تیمی تحت عنوان آکادمی تخصصی والیبال داشت که به مقام نایب قهرمانی دست یافت.
دبیر هیئت والیبال اصفهان در مورد مسابقات داخلی استان بیان کرد: مسابقات داخلی استان که معمولاً در نیمه دوم سال برگزار می‌شود دو مسیر دارد، برگزار کننده مسیر اول هیئت والیبال اصفهان است که مسابقاتی در رده سنی‌های مختلف برای دختران و پسران برگزار می‌کند و در این مسابقات به علت زیاد شدن تعداد تیم هر شهرستان فقط یک تیم می‌تواند راهی مسابقات کند و مسیر دوم زیر نظر هر شهرستان است که به صورت جداگانه در هر شهرستان برگزار می‌شود.
هژبرپور همچنین ادامه داد: مسابقات دیگری با رده سنی آزاد در سطح استان برای بازیکنانی که می‌خواهند سطح آمادگی خود را بالاتر ببرند در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت برگزار می‌کنیم و از دیگر مسابقات استان، مسابقات پیشکسوتان است که حقی به گردن هر رشته دارند، این مسابقات را هرسال تحت عنوان یکی از پیشکسوتان برگزار می‌کنیم که رده سنی آقایان حداقل 50 سال و رده سنی بانوان حداقل 45 سال است.
وی با اشاره به ملی پوشان اصفهانی در سال 96 خاطر نشان کرد: ملی پوشان باعث افتخار و سربلندی اصفهان به شمار می‌آیند که در بانوان فرزانه زارعی، فرزانه مرادیان، ندا چملانیان، فاطمه عنایت، الهه حلاج، شکوفه صفری، منا دریس محمودی و هاله متقیان هفت نماینده اصفهان هستند و در رده جوانان بانوان نیز بهار بهرامی نیا، الهه حلاج، فاطمه عنایت و الهه سادات موسوی چهار نماینده اصفهان هستند. در آقایان هم امیر غفور، محمد جواد معنوی نژاد و مسعود غلامی نمایندگان اصفهان در تیم ملی هستند.
دبیر هیئت والیبال حضور در منازل پیشکسوتان و تجلیل از این بزرگان را از وظایف هیئت دانست و افزود: حضور در منازل پیشکسوستانی که واقعاً توانایی راه رفتن را هم ندارند هر ساله جزء برنامه‌های هیئت بوده است که از آن‌ها تجلیل و قدرانی کنیم.
هژبرپور همکاری هیئت والیبال با ارگان‌های مختلف را این چنین تشریح کرد: یکی از فعالیت‌های هیئت والیبال، همکاری با ارگان‌های مختلف از جمله بسیج، دانشگاه‌ها، شهرداری برای برگزاری مسابقات کارکنان یا دانشجویان است که این ارگان‌ها کمک‌هایی در زمینه داوری و نظارت را تقاضا می‌کنند که ما همکاری با این ارگان هارا جزء وظایف خود می دانیم.
وی همچنین درباره فعالیت‌های کمیته شهرستان بیان کرد: فعالیت‌های کمتیه شهرستان در چارچوب برگزاری نشست‌های فصلی برای هماهنگی بین هیئت‌های استان در چهار فصل برگزار می‌شود که هر فصل یکی از هیئت‌های شهرستان‌ها میزبان می‌شود. همچنین سالانه از هیئت‌های شهرستان در حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مورد نظر بازدید می‌کنیم که سعی می‌شود در سال هر شهرستان را یک بار بازدید کنیم.
دبیر هیئت والیبال در اختیار قرار گرفتن سالن‌ها از طریق مزایده را یک مشکل برای هیئت دانست و ادامه داد: همه هیئت‌ها از این مسئله ناراحت هستند اما یک قانون است و طبق قانون سالن‌ها و مراکز آموزشی در اختیار برنده مزایده قرار می‌گیرد ولی در این رابطه اداره ورزش و جوانان به هیئت والیبال کمک کرد و همین جا از مدیر ورزش و جوانان و معاونین وی تشکر می‌کنم که در این مسیر به هیئت والیبال کمک کردند. اما اگر اعتمادی به هیئت والیبال هست باید یک سالن نیز در اختیار ما بگذارند که در طول سال مجبور نباشیم برای سالن، این طرف و آن طرف برویم ضمن این که می گویند برای تأمین مخارج هیئت، سالن را اجاره بدهید و هزینه آن را خرج هیئت کنید، در صورتی که فقط اعزام‌های ما حدود 80 میلیون تومان است و در هیئت من و همه دوستان مجانی کار می‌کنیم و فقط پاداش‌هایی در سال می‌گیریم و البته انتخاب خودمان بوده است و برای عشق و علاقه و خدمت به والیبال کار می‌کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌های سال 97 خاطر نشان کرد: برنامه‌های هیئت در سال 97 تقریباً مشابه سال گذشته است و در این سال برنامه جذب اسپانسر برای تیم‌های لیگی والیبال استان را داریم و به قول آقای داورزنی داشتن تیم در لیگ برتر آینه تمام قد یک هیئت است و ما هرچقدر هم فعالیت کنیم تا تیمی در لیگ برتر نداشته باشیم به چشم نمی‌آید و بازیکنان اصفهانی هم دوست دارند که تیمی در لیگ برتر داشته باشیم تا مجبور نباشند برای بازی به شهرهای دیگر بروند.
وی همچنین ادامه داد: با مسعود تابش در خصوص تیم داری سپاهان صحبت‌هایی انجام داده‌ایم و هچنین آقای آذری هم در مجمع سال گذشته که خودشان به عنوان نماینده باشگاه ذوب آهن حضور داشتند، قول‌هایی جهت تیم داری دادند ولی اکنون شرایط مالی را جهت تیم داری نامناسب می‌دانند.
دبیر هیئت والیبال در پایان صحبت‌های خود آرزوی چندین ساله خانواده والیبال اصفهان را داشتن یک خانه والیبال عنوان کرد که متاسفانه میسر نشده است و معتقدند که اگر خانه والیبال داشته باشیم بسیار ایده آل است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/43040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد