پیام سپاهان

آخرين مطالب

کشمکش ها در پي لغو سخنراني فاطمه هاشمي در کاشان گفتگو

کشمکش ها در پي لغو سخنراني فاطمه هاشمي در کاشان
  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d

سپاهان نيوز- روز شنبه پوستر و دعوت نامه اي از سوي حزب و اعتدال و توسعه کاشان مبني بر سخنراني فاطمه هاشمي در دانشگاه کاشان به مناسب روز دانشجو در فضاي مجازي منتشر شد؛ اما در حالي که دانشجويان دانشگاه کاشان منتظر سخنراني فاطمه هاشمي رفسنجاني به مناسبت بزرگداشت روز 16 آذر بودند اين سخنراني در صبح روز دوشنبه در حالي که هاشمي به کاشان سفر کرده بود، کنسل شد.

سخنراني ام با سليقه گري لغو شد

فاطمه هاشمي رفسنجاني درباره لغو سخنراني خود در دانشگاه کاشان گفت: سخنراني بنده در دانشگاه کاشان با سليقه گري لغو شده است آن هم در روز دانشجو که دليل ناميدنش اين بود که سه نفر براي مقابله با استبداد شهيد شدند

عضو شوراي مرکزي حزب اعتدال و توسعه سفر به کاشان براي سخنراني به مناسبت روز دانشجو را يکي از اهداف حضورش در اين شهر عنوان کرد و افزود: با توجه با اينکه شب ها زود مي خوابم صبح روز سخنراني از لغو سخنراني خود باخبر شدم ولي با توجه به برنامه ها کارهاي ديگري در کاشان داشتم که بايد انجام مي دادم به همين دليل سفرم را لغو نکردم.

هاشمي تصريح کرد: دولت در مورد جلوگيري از لغو سخنراني ها بايد قوي تر عمل کند. سخنراني من در دانشگاه کاشان که يک دانشگاهي در زير مجموعه دولت و وزارت علوم است، لغو شده، وقتي رييس دانشگاه خودش که در دولت مشغول است مانع انجام اين سخنراني مي شود پس مشکل از دولت است.

وي در مورد وضعيت فضاي دانشگاه ها در دولت يازدهم گفت: من زياد در فضاي دانشگاهي نيستم ولي گزارش هايي مي رسد که در برخي دانشگاه ها محدوديت هايي وجود دارد و در برخي دانشگاه ها وضعيت بهتر است که اين موارد بيشتر بستگي به مديريت هر دانشگاه دارد.

انتشار پوستر بدون هماهنگي با دانشگاه بوده است

مدير روابط عمومي اين دانشگاه انتشار پوستري مبني بر برگزاري مراسم روز دانشجو در دانشگاه كاشان با حضور دكتر فاطمه هاشمي رفسنجاني را بدون هماهنگي و فاقد اعتبار دانست.

جواد نخي گفت: در سطح شهر و در فضاي مجازي پوسترهايي با عنوان همايش 16 آذرماه بزرگداشت روز دانشجو با مشاركت حزب اعتدال و توسعه كاشان روز دوشنبه 15 آذرماه ساعت:14:30 در سالن آزادي دانشگاه كاشان منتشر شد كه دانشگاه كاشان از برگزاري اين برنامه هيچ اطلاعي نداشته و انتشار اين پوستر و درج آرم دانشگاه بدون هماهنگي صورت گرفته است.
 
وي افزود: برنامه هاي ايام روز دانشجو قبلا توسط معاون فرهنگي در سايت دانشگاه اعلام شده بود و صرفا دانشگاه از برنامه هايي كه در چارچوب ضوابط و مقررات دانشگاه مجوز برگزاري اخذ کرده اند حمايت مي کند.

مدير دفتر رياست و روابط عمومي داشگاه کاشان با بيان اينكه زبان رسمي و مستند ما سايت دانشگاه است، افزود: چنانچه مقرر شود  برنامه اي از طرف دانشگاه برگزار شود درسايت دانشگاه اعلام خواهد شد.

مسئولان دانشگاه تحت فشار عناصر افراطي محلي برنامه ها را لغو کردند

همچنين حزب اعتدال و توسعه کاشان در خصوص لغو سخنراني فاطمه هاشمي رفسنجاني در اين دانشگاه با انتشار بيانيه اي، لغو سخنراني هاشمي را ناشي از فشار برخي افراد بر رياست دانشگاه کاشان دانست و از رييس جمهور خواست تا به وضع نابسامان و امنيتي اين دانشگاه رسيدگي کند.

در بخشي از اين بيانيه آمده است:

16 آذرماه، يادآور سه قطره خوني است که از دانشگاه و به نمايندگي از ملت بر زمين ريخته شد تا چراغي فرا راه ملت ايران در سياه ترين و سردترين شب تاريخ ايران باشد. چراغي که راه را به ملت نشان داد و آزادي خواهي، استقلال طلبي و استکبارستيزي را همچون اهدافي عظيم، از وجدان نجيب دانشگاه به بطن جامعه انتقال داد. گرامي داشت اين روز بزرگ، وظيفه اي است که هر بار دانشگاه و جامعه را با اهداف متعالي اين روز پيوند مي دهد.

امسال در شرايطي به استقبال روز دانشجو مي رويم که در شهرستان کاشان به عنوان يک شهر دانشگاهي، در اقدامي کم نظير دو برنامه از سوي هيات رئيسه دانشگاه به سادگي هرچه تمام تر لغو شده است و عجيب اين که هر دو برنامه از سوي جريان هاي حامي دولت برنامه ريزي شده بود.

حزب اعتدال و توسعه کاشان براي بزرگداشت روز دانشجو در جهت نشاط بخشي به فضاي دانشگاه و جامعه  و تعميق فرهنگ گفت و گو و آگاهي بخشي، از سرکار خانم فاطمه هاشمي رفسنجاني براي سخنراني در کاشان دعوت کرد. پيش از آن در تاريخ 2 آذر ماه، موضوع به تأييد مقامات مسئول در شهرستان و دانشگاه رسيد و در تاريخ 11 آذر هماهنگي نهايي با حضور نماينده حزب و رئيس دانشگاه کاشان صورت گرفت. در اين جلسه مقرر شد دانشگاه کاشان، خود دعوت کننده از خانم هاشمي باشد و دکتر زراعت برگزاري اين جلسه را همچنان که پيش از آن در حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان و معاون سياسي ايشان تضمين کرده بود، مورد تاکيد قرار داد.

با انتشار خبر برگزاري اين برنامه از سوي حزب در دانشگاه و انتشار يک پوستر که از سوي يکي از هواداران حزب صورت گرفته بود و آرم دانشگاه را نيز بر خود داشت، و همزمان با اولين موضع گيري ها عليه اين برنامه در صبح 14 آذر، مسئولين دانشگاه در اقدامي شتابزده با صدور اطلاعيه اي سراسر کذب و از سر انفعال، منکر کليه توافقات شدند و برگزاري اين جلسه را فاقد اعتبار عنوان کردند. با تهييج عناصر افراطي محلي از اين اقدام و افزايش فشارها، مسئولين دانشگاه در يک وادادگي تمام عيار، برنامه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه را که مجوز آن نيز از سوي هيات نظارت و شوراي فرهنگي دانشگاه صادر شده بود لغو کردند.

در لحظاتي که سخنراني نماينده اصولگراي نزديک به جبهه پايداري در دانشگاه کاشان در حال انجام بود، فعاليت ها و رايزني هاي حاميان دولت در منطقه و نمايندگان حزب در جلسات با دکتر زراعت و شوراي فرهنگي به جايي نرسيد و با وجود آنکه بيانات رياست محترم جمهوري و وزراي علوم و کشور در خصوص عدم لغو برنامه هاي مراسم روز دانشجو به رئيس دانشگاه گوشزد شد، وي حتي از اجاره سالن به حزب اعتدال و توسعه به عنوان يک نهاد مدني شناسنامه دار نيز شانه خالي کرد و جامعه دانشگاهي کاشان را از سخنراني يکي از نخبگان حوزه علم محروم ساخت.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/4385/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم