پیام سپاهان

آخرين مطالب

پیشکسوت وزنه برداری در واکنش به مصاحبه های سهراب مرادی؛

از سادگی سهراب سوء استفاده می کنند/ می خواهند تمرکز سهراب را بر هم بزنند ورزشی

از سادگی سهراب سوء استفاده می کنند/ می خواهند تمرکز سهراب را بر هم بزنند
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - همه چیز از تابستان سال 95 شروع شد. کسب اولین مدال طلای المپیک اصفهان توسط سهراب مرادی که همه را خوشحال کرد. پس از بازگشت او همه مدیران به دورش جمع شدند تا بگویند که در قهرمانی‌اش سهیم بوده‌اند و در این بین وعده‌های رنگارنگ نیز به او داده شد.
یکی از این وعده‌ها اهدای آپارتمانی از سوی شهرداری به او بود. اما این موضوع بر اساس موصبه وزارت کشور و برگشت مصوبه شورای‌شهر از سوی فرمانداری اصفهان کنسل شد. حال کمتر از یک ماه مانده به مسابقات آسیایی جاکارتا سهراب مرادی با مصاحبه‌های جنجالی پیاپی از ناراحتی‌اش درباره این موضوع می‌گوید.
  مصاحبه‌هایی که شهردار کنونی اصفهان را مجبور به ارتباط تلفنی با برنامه‌های سراسری صداسیما کرد تا جوابگوی این موضوع باشد. حال درباره این موضوع و جنجال‌های چند روز گذشته گفت‌وگویی داشتیم با مرتضی سیف زاده پیشکسوت وزنه برداری کشور تا نظر او را درباره این موضوع را بدانیم که در ادامه با هم این گفت‌وگو را می‌خوانیم:
در جریان مصاحبه‌های اخیر سهراب مرادی علیه شهرداری اصفهان هستید؟
تا حدودی از این ماجرا اطلاع دارم همانطور که نوروزی شهردار کنونی هم گفته است این خانه در زمان جمالی‌نژاد، شهرداری وقت به سهراب مرادی اهدا شد. پس از قهرمانی سهراب، شهرداری و شورای شهر از او تقدیر کردند و پس از آن این موضوع در شورا تصویب کرده بودند اما گویا فرمانداری این موضوع را خلاف قانون دانسته بود. 
شهردار کنونی اصفهان گفته کلید نمادین به او اهدا شده اما سهراب در مصاحبه‌ای گفته که حتی خانه را هم نشانش دادند. صحت دارد؟
پس از اهدای آپارتمان به او، رسول جزینی که در شورای شهر قبلی بود او را به محل آپارتمان برد و به او خانه را نشان داد که یک واحد در زینبیه به او اهدا شده بود.
این مصاحبه‌های پی‌درپی از سهراب پیش از مسابقات آسیایی به او ضربه نخواهد زد؟
بله طبق گفته شما بازی های آسیایی پیش روی سهراب است و معتقد هستم رشته وزنه‌برداری بسیار نیاز به آرامش دارد و اصلا نباید حاشیه داشته باشد. به سهراب هم گفتم که باید هر زمانی مصاحبه کردی بگویی انشالله خدا کمکم کند تا بتواند در بازی های آسیایی مدال طلا را مجدد کسب کنم تا مردم ایران خوشحال شوند.
این موضوع طبق گفته سهراب و شما مدت‌هاست اتفاق افتاده است. چرا اکنون باید رسانه‌ای شود؟
معمولا قبل از مسابقات افرادی برروی ذهن ورزشکاران کار می کند و برای مثال به آن‌ها می‌گویند که کسی به تو اهمیت نمی‌دهد و بعد از قهرمانی با تو کاری ندارند. اما من به او گفتم که اگر هیچ کسی هم به تو اهمیت نداد تو توانسته ای دل مردم را شاد کنی و بعد از آن مدال تو در تاریخ ثبت می شود و تا 1000 سال آینده هم می‌ماند که سهراب مرادی مدال المپیک، جهانی و آسیایی را گرفته است و تکمیل کرده است. اگرغیر از این عمل بکند خودش را خراب کرده و شاید حتی ممکن است مدال را از دست بدهد و نتواند موفق باشد. 
موضوع آپارتمان سهراب را شما نیز پیگیری کردید؟ سهراب گفته است شما پیگیر این موضوع بوده‌اید اما کسی حرف شما را گوش نمی‌دهد.
من چند مرتبه به شهرداری مراجعه کردم و شنیدم اهدای آپارتمان به او تصویب شده است. پس از مدتی مجددا مراجعه کردم و از آقای مرادی نامی که در شهرداری مرکزی بود به من گفتند این موضوع تصویب شده است ولی فرماندار گفته است که ایشان نمی‌توانند املاک شهرداری را بگیرد. نظر شخصی من این است که این صحبت‌ها اصلاً نباید می‌شد و اشتباه دیگر این بود که به او خانه را نشان دادند. 
او در مصاحبه‌ای گفته است که پس از بازگشت به ایران همه با افتخار می‌گفتند که این خانه را ما به تو اهدا کرده‌ایم اما اکنون کسی پیگیر موضوع او نیست.
بالاترین مدال ورزشی، مدال المپیک است که استان اصفهان فاقد این مدال ارزشمند در طول تاریخ ورزشی‌اش بود. خوشبختانه سهراب توانست اولین مدال المپیک اصفهان را در روز تولد امام رضا به دست آورد. پس از این موفقیت همه خوشحال شدند و جمالی‌نژاد گفته بود یک آپارتمان به او بدهند که این اتفاق نیافتاد. البته او نیز نباید صحبت از این موضوع کند. او اگر به دنبال رفتار پهلوانانه است نباید آنقدر از این موضوع صحبت کند.
آیا این برخورد در شان یک قهرمان ملی است؟
این برخورد در شان سهراب که مدال المپیک اصفهان را به ارمغان آورده است نیست؛ البته اطرافیان انتظاراتی در او به وجود می‌آورند و از سادگی او سو استفاده می کنند و پُرش می‌کنند. ایشان اکنون قهرمان المپیک شده است و قهرمان ملی است و حضرت امام خمینی (ره) هم گفتند که هزینه در ورزش سرمایه‌گذاری است و جوانان علاقه‌مند می‌شوند تا در ورزش وارد شوند. 
اطلاعی از قهرمانان شهرهای دیگر دارید، که جوایز آن‌ها داده شده است یا خیر؟
در جریان شهرهای دیگر نیستم که به ورزشکارانشان خانه اهدا کرده اند یا خیر، اما این موضوع را در جریان هستم که ورزشکاران مختلفی در اردو هستند و برای هم از خدماتی که مسئولین شهرشان برایشان انجام داده‌اند، می‌گویند که شاید بعضی از آنها دروغ باشد اما این موضوع باعث تضعیف روحیه می‌شود.
پیشنهاد شما به مسئولین اکنون پیش از مسابقات برای کمک به این موضوع چیست؟
به نظرم اکنون باید او را قبل از مسابقات جاکارتا تشویق کنند و پیشنهاد من به شهرداری اصفهان این است که اگر امکان آن وجود دارد پیش از اعزام به مسابقات 30 میلیون پاداش دهند تا دلجویی از این ورزشکار تا حدی شده باشد و دلگرم به مدال‌آوری و رکوردشکنی در جاکارتا باشیم. اما قول دیگری به او ندهند. استاندار هم دستور دادند که اگر ورزشکاران اصفهانی در بازی‌های آسیایی مدال گرفتند نفری 50 میلیون به آنها اعطا کنند. 
سهراب از این موضوع نیز ناراحت بوده است که چرا ذوب‌آهن پاداش مساوی به او و کیانوش رستمی که قهرمان شهر دیگر است داده‌اند. نظر شما چیست؟
مهندس صادقی در یک جشن فوتبالی به سهراب مرادی و کیانوش رستمی به دلیل ذوب آهنی بودن نفری 150 میلیون اهدا کرد، اما مبلغ قرارداد آنها در سال 95 که 150 میلیون بوده است را تنها 30 درصد آن را پرداخت کردند و هنوز پس از گذشت دو سال از این قرارداد همچنان با آنها تسویه نشده است. بهداد سلیمی هم برای یک مسابقه 50 میلیون قرار بسته بودند که به او هم 30 درصد را دادند. به نظرم ذوب‌آهن در این مساله تقصیر نداشته است و باشگاه از کارخانه بودجه برای تسویه نگرفته بود.
اما او گفته است چرا باید باشگاه با بازیکنان فوتبال قراردادهای میلیاردی ببندد اما پول ما را تسویه نکند؟
در جریان این موضوع نیستم، اما فوتبال با وزنه برداری در تمام دنیا فرق دارد. صنعت فوتبال رشته پرطرفدار است و واقعا قابل مقایسه نیست و در نشاط جامعه بیشتر تاثیر دارد؛ سهراب نباید قرارداد خود را با بازیکنان فوتبال مقایسه کند. وزنه برداری رشته‌ای است که جذابیت ندارد و تماشاگران کمی دارد. این رشته برای خود ورزشکار هم تفریح و لذت ندارد برای مثال در شنا، فوتبال و حتی در کشتی برای خود ورزشکار نیز لذت دارد اما در وزنه برداری حریف او یک هالتر آهنی است که در یک سال تنهایی تمرین می‌کنند تا یک روز مسابقه دهند. 

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/44523/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد