پیام سپاهان

آخرين مطالب

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

آب آشامیدنی اصفهان سالم اما کیفیت خوبی ندارد اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آب آشامیدنی اصفهان که از چاه تامین می شود، سالم است، اما کیفیت آن بسیار پایین بوده و به اصطلاح طعم خوبی ندارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، کمال حیدری امروز(یکشنبه) در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در پی تشدید خشکسالی در اصفهان، تصفیه آب چاه برای تامین آب شرب در دستور کار قرار گرفت و اکنون بخشی از آب مصرفی مردم اصفهان از تصفیه آب چاه ها تامین می شود.
وی با تاکید بر اینکه پیش از مصرف، سلامت آب آشامیدنی بررسی می شود، تصریح کرد: نظارت بر سلامت و بهداشتی بودن آب بر عهده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تامین آب، بر عهده شرکت آب و فاضلاب استان است.
رییس مرکز بهداشت استان اصفهان خاطر نشان کرد: تغییر مزه و طعم آب شرب به معنای ناسالم بودن آن نیست، بلکه روزانه 1100 نمونه آب در استان سنجش سلامت می شود. 
وی ادامه داد: نارضایتی ها در تماس های مردمی به دلیل کیفیت آب آشامیدنی بوده که مردم از طعم و مزه آب شرب گلایه دارند؛ مردم اصفهان چون سال ها آب تصفیه شده مصرف می کردند و ذائقه آنها به این نوع آب عادت کرده، اکنون به دلیل پایین آمدن کیفیت آب ناراضی هستند.
وی تاکید کرد: بار میکروبی و شیمیایی آب چاه کنترل شده است و تمام املاح آن در حد مطلوب است.
روند تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در اصفهان به کندی پیش می رود
حیدری همچنین در خصوص وضعیت پرونده الکترونیک سلامت در اصفهان گفت: تاکنون 40 درصد از جمعیت ثبت نام شده در کلانشهر اصفهان دارای پرونده الکترونیک سلامت شده اند.
وی افزود: تشکیل این پرونده ها در شهرستان های اصفهان موفق تر بوده و تقریبا 90 درصد جمعیت شهرستان ها پرونده الکترونیک سلامت فعال دارند، اما این طرح در کلانشهر اصفهان به دلیل فرهنگ نادرست مراجعه کمتر مردم به مراکز ثبت نام و دسترسی بیشتر به مطب های خصوصی با کندی پیش می رود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: برای تسریع روند ثبت پرونده های الکترونیکی در شهر اصفهان، از روش های تشویقی و اجباری استفاده خواهیم کرد به گونه ای که کارمندان را ملزم به مراجعه و تشکیل پرونده کنیم و یا اینکه از والدین در زمان ثبت نام فرزندانشان بخواهیم حتما با خانواده برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت مراجعه کنند.
وی همچنین افزود: از پتانسیل مراکز خیریه و خصوصی در استان نیز برای پوشش بیشتر استفاده خواهیم کرد.
حیدری با اشاره به اینکه جمعیت کشور به سمت افزایش جمعیت سالمندی در حرکت است، گفت: هدف ما داشتن سالمندانی سالم است و برای این منظور از روش های آموزشی برای ارتقای سلامت جامعه استفاده می کنیم.
پاداش بازنشستگان علوم پزشکی در صورت وصول از سوی دولت داده می شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره تعویق پاداش بازنشستگان علوم پزشکی گفت: تامین اعتبار پرداخت پاداش بازنشستگان بر طبق تصویب هیئت دولت، بر عهده خزانه است که تا امروز، دانشگاه علوم پزشکی هیچ پولی بابت این موضوع دریافت نکرده است.
طاهره چنگیز با بیان اینکه در بودجه سال 96 رقمی برای تامین پاداش بازنشستگان تعیین نشده بود، اظهار کرد: امسال مبلغی برای این منظور تصویب شده است که در صورت وصول به دانشگاه علوم پزشکی، به بازنشستگان داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه رقم این پاداش بسیار بالا و حدود 25 الی 30 میلیارد است، اضافه کرد: اولویت وصول پاداش به بازنشستگان آموزش و پرورش داده شده و در مرحله بعد بازنشستگان علوم پزشکی بر اساس اولویت قرار دارند.
وی درباره وضعیت دانشگاه علوم پزشکی در تشکیل پرونده های الکترونیک سلامت نیز گفت: گزارش ها در سامانه وزارت بهداشت بر اساس راستی آزمایی بر مبنای پیامک تشکیل شده و طبق بازخوردهای اعلام شده به وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در رتبه بالایی نسبت به دیگر دانشگاه های علوم پزشکی در کشور قرار دارد.
چنگیز درباره تخلفات مختلف در حوزه پزشکی گفت: در سال گذشته تعاملات خوبی با سازمان نظارت صورت گرفته و رویکرد سازمان نظام پزشکی در بررسی تخلفات، اجرای اقدامات پیشگیرانه بر طبق منشور حقوقی پزشکان و صیانت از آن است که به زودی بر اساس این پروتکل، از تخلفات پیشگیری خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه روشنگری، تبیین، اطلاع رسانی و برخورد رویکرد پیشگیری از تخلفات است، اضافه کرد: سازمان نظام پزشکی استان بر طبق این دستورالعمل ارتباط میان پزشکان، داروخانه ها و آزمایشگاه ها را بررسی خواهد کرد.
45 دانشجوی خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز درباره پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: جذب دانشجوی بین الملل یکی از مفاد اسناد بالادستی است که اکثر دانشگاه های کشور در این راستا اقدامات خد را آغاز کرده اند.
محمدرضا صبری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این زمینه از دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور کمی عقب تر است گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای ماموریت بین المللی، اقدام به فراخوان جذب دانشجوی غیر ایرانی در سال تحصیلی جدید کرده است.
وی ادامه داد: تاکنون 45 متقاضی از کشورهای هند، پاکستان، افغانستان و عراق متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شده اند.
صبری گفت: این دانشجویان در رشته هایی مانند پزشکی عمومی، دندانپزشکی، کارشناسی پرستاری، مامایی و اتاق عمل، میکروبیولوژی، آناتومی، انگل شناسی، طب ایرانی و داروسازی جذب می شوند.
وی افزود: تدریس دانشجویان به زبان لاتین است و بر طبق تفاهم نامه همکاری با دانشگاه اصفهان، زبان فارسی نیز به این دانشجویان آموزش داده می شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/50991/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست