پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس مرکز بهداشت استان:

آب شُرب اصفهان بهداشتی و سالم است اجتماعی

آب شُرب اصفهان بهداشتی و سالم است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: آب شُرب اصفهان در زمان حاضر از لحاظ بهداشتی و سلامتی، مشکلی ندارد اما کیفیت و طعم آن مانند گذشته نیست.
به گزارش ایرنا، " کمال حیدری " روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در ماه های اخیر به دلیل کاهش و محدودیت منابع آبی، آب شرب اصفهان به میزان حدود 50 درصد با آب چاه مخلوط می شود و به همین دلیل از نظر کیفیت و طعم مانند قبل نیست.
وی بابیان اینکه نارضایتی مردم از کیفیت آب و تماس آنها با سامانه تلفنی 190 به دلیل شکایت از این موضوع در هفته های اخیر افزایش یافته است، تصریح کرد: بازرسی های مستمر از آب شرب اصفهان بزرگ توسط کارشناسان مرکز بهداشت صورت می گیرد و این آب از نظر بهداشتی، املاح معدنی، نیترات و بار میکروبی هیچ مشکلی ندارد.
به گزارش ایرنا، با توجه به کاهش منابع آبی و ذخیره سد زاینده رود، آب انتقالی به تصفیه خانه باباشیخعلی برای تامین آب شرب اصفهان بزرگ از اواخر اردیبهشت امسال حدود 40 درصد کاهش یافت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت اصفهان همچنین گفت: 40 درصد جمعیت این استان که در طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده اند دارای پرونده الکترونیک سلامت فعال هستند.
حیدری با بیان اینکه اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت در شهرستان ها، موفق تر بوده است، افزود: 80 تا 90 درصد مردم در شهرستان های اصفهان دارای پرونده الکترونیک فعال هستند اما بیشتر مشکل ما مربوط به کلانشهر اصفهان است.
وی همچنین با اشاره به اینکه بیش از 10 درصد جمعیت استان اصفهان در سنین سالمندی قرار دارند، تصریح کرد: این استان در این زمینه در وضعیت هشدار بسر می برد و برنامه های بسیاری از سوی مرکز بهداشت برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان در حال اجراست.
رئیس مرکز بهداشت اصفهان یکی از بزرگترین مشکلات این استان را آرایشگاه های زیر زمینی عنوان کرد و گفت: این آرایشگاه ها افزایش یافته و مداخلاتی در زمینه های دارو و بهداشت دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه این استان از نظر سطح پوشش و راستی آزمایی پرونده الکترونیک سلامت رتبه های اول و دوم را در کشور دارد، گفت: این پرونده ها علاوه بر غربالگری سریع وضعیت جسمی و روحی افراد به جمع آوری اطلاعات سلامت و بهداشت مردم کمک می کند.
" طاهره چنگیز " همچنین با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی مسئول نظارت بر رعایت شئونات اخلاقی بین جامعه پزشکان است، افزود: بر اساس آیین نامه جدیدی که تدوین شده است اگر ارتباطات مالی بین پزشک، داروخانه و آزمایشگاه اثبات شود، عواقب سختی برای آنها به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: قبح این کار برای برخی ریخته شده و حتی عده ای نام این کار را "هدیه گرفتن" گذاشته اند در حالیکه از نظر اخلاق پزشکی، مردود و مطرود است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با بیان اینکه 10 درصد تخت های بیمارستانی استان مربوط به بخش های روانپزشکی است، گفت: بیمارستان فارابی به عنوان مرکز جامع شرق اصفهان دارای حدود 250 تخت در بخش روانپزشکی است.
وی رباره پرداخت پاداش بازنشستگان این دانشگاه نیز توضیح داد: اعتبارات این کار باید توسط دولت تامین شود که در قانون بودجه 96 چیزی برای آن در نظر گرفته نشده بود اما امسال این بودجه در نظر گرفته شده هرچند اولویت پرداخت آن با بازنشستگان آموزش و پرورش است.
چنگیز با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک ریال برای پرداخت پاداش بازنشستگان به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخت نشده است، افزود: به محض دریافت این اعتبارات آنها را پرداخت می کنیم که هزینه آن در هر سال حدود 25 تا 30 میلیارد تومان است.
وی در پاسخ به سوالی درباره بیماران مبتلا به ایدز نیز گفت: آمار نوزدان مبتلا به ایدز به دنیا آمده از مادران مبتلا به این بیماری در استان اصفهان به صفر رسیده است و این موفقیت مرهون تلاش عوامل مراکز بهداشت این استان است.
به گفته وی در چند سال اخیر 30 کودک از مادران مبتلا به ایدز در استان اصفهان سالم به دنیا آمده اند.
چنگیز همچنین با تاکید بر اینکه در زمان حاضر در شرایط ویژه ای بسر می بریم، از خبرنگاران و رسانه ها خواست تا از انتشار اخبار مایوس کننده پرهیز کنند و اگر اخبار منفی نیز منتشر می کنند از صحت آن مطمئن شوند و خبر با جواب مسئول مربوطه منتشر شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه 96 درصد داروی مورد نیاز کشور از تولید داخل تامین می شود، گفت: دلار با نرخ دولتی برای صنایع داروسازی و واردات دارو همچنان برقرار است و نوسانات ارزی، تاثیر زیادی روی قیمت دارو نداشته است.
" ابوالفضل اصلانی " افزود: قیمت دارو از سال 92 تا آذر 96 ثابت بود اما از آذر 96 به بعد حدود چهار تا 15 درصد و به طور متوسط 9 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: قیمت داروهای خارجی نیز بین 10 تا 15 درصد افزایش یافت که این افزایش قیمت بیشتر برای داروهای مکمل بود.
وی در پاسخ به برخی انتقادها درباره گران فروشی دارو تصریح کرد: هر فردی که در این زمینه شکایت دارد می تواند با ارائه فاکتور خرید خود به معاونت غذا و دارو یا تماس با سامانه تلفنی 190 آن را پیگیری کند.
3011 / 2093

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/50992/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد

تنها غایب سپاهان در دربی اصفهان

مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد

مورایس: دربی اصفهان بازی مهمی برای این شهر است

راهیابی والیبالیست‌های مهاباد و بوکان به اردوی تیم‌ملی

محدودیت دامنه نوسان سهام تمدید شد

کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت

محدودیت‌های ترافیکی «روز ارتش» در اصفهان اعلام شد

با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟/ اینفوگرافیک

47 سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد

پیش‌بینی بورس فردا 29 فروردین 1403

اسامی غایبان سپاهان و ذوب‌آهن در دربی اصفهان

بازگشایی محور گلشن به سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان

پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان

تمدید محدودیت دامنه نوسان سهام

بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان

شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت

مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی + فیلم

آغاز احداث پارکینگ مجاور خیریه ام‌البنین(س) در منطقه 10 اصفهان

قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام تمدید شد

علیرضابیگی: گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار است؟

کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا

تقویت کادر فنی سپاهان در آستانه دربی اصفهان

راهیابی دو والیبالیست از مهاباد و بوکان به اردوی تیم ملی

اعتراض سریع سپاهان به داور دربی اصفهان

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

تجلیل از فعالانِ عرصه عفاف و حجاب

کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند

آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب

اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر

هنرمندان استان اصفهان از عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

داور دربی معوقه اصفهان مشخص شد

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه 28 فروردین

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند

دربی اصفهان را یک همدانی سوت می‌زند

روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد

شروع بارش ها در غرب استان اصفهان

کمیته انضباطی سپاهان را جریمه کرد

نگاهی به هفتاد و چهارمین شهرآورد اصفهان؛ آخرین فرصت

داور دربی اصفهان اعلام شد

استفاده هزار و 100 بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

هوای اصفهان سردتر می‌شود/ پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در مناطق مستعد استان

کشت نخیلات در 47 هکتار از باغات کارون

نشست باشگاه نجوم اصفهان