پیام سپاهان

آخرين مطالب

نصب تراشه‌های ضدسرقت در خودروهای شخصی از آبانماه اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری و مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه اصفهان اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای بزرگوار ایران اسلامی را گرامی می داریم که هرچه داریم از شجاعت، ایثار و جان‌فشانی گران سنگ و جامعه ایثارگری است به ویژه یاد و خاطره و فداکار شهدای خبرنگار و اصخاب رسانه از جمله شهید صابری را ارج می‌نهیم.

وی افزود: یک روز در یک سال به نام روز خبرنگار نامیده شده است و چه زیباست که روزی که شهید صابری بر سر پیمان جان خویش را تقدیم کرد به این نام نهاده شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: شان این جلسه صرفا برای تقدیر از خبرنگاران است، هرچند معتقدم که اهمیت و جایگاه خبرنگار و شغل خطیر و حساس آنها می ‌طلبد که مکرر از زحمات این قشر تاثیرگذار و زحمت کش تقدیر شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران چشم بینا، زبان ساده، گوش شنوا و حلقه وصل و اتصال مردم و مسئولان هستند که رکن کار آنها یعنی امانتداری ویژگی ممتاز و بارزی است.

خبرنگاران ضمن پیگیری رسالت خود روح انسجام و برادری را در جامعه حاکم می کنند

سردار معصوم بیگی خطاب به اصحاب رسانه بیان داشت: شما وظیفه خود را با رویکرد و وفاق و آرامش در جامعه دنبال می‌کنید که ناشی از حرفه‌ای بودن خبرنگاران است که ضمن پیگیری رسالت خود روح حاکم بر جامعه که باید انسجام و برادری باشد را فراموش نمی‌کنید که جای تحسین دارد.

وی ادامه داد: روح خبری همین است که با حفظ صلابت، امانت و به شکل دقیق اخبار را منعکس ‌کند و در پی وفاق و انسجام جامعه نیز باشد که در استان اصفهان چنین است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: پاسخگو بودن رویکرد دائمی پلیس است چراکه اعتقاد داریم سازمان پاسخگو به رشد، بلوغ و بالندگی رسیده است که در استان اصفهان مجدانه این رویکرد دنبال می‌شود.

کشف پرونده‌های بیش از 500 میلیون تومان بیش از 100 درصد رشد داشت

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به چند خبر درباره عملکرد پلیس در چارماهه ابتدایی سال جاری اشاره و ابراز داشت: در حوزه قاچاق کالا که از اولویت‌های انتظامی است تلاش خوبی انجام شده به نوعی که در پرونده‌های بیش از 500 میلیون تومان بیش از 100 درصد رشد و در پرونده‌های بیش از 100 میلیون تومان 22 درصد رشد داشته است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه باندهای متلاشی شده نسبت به مدت مشابه 9 درصد و دستگیری قاچاقچیان بیش از هفت درصد رشد داشته است، گفت: رویکرد ما تمرکز بر قاچاقچیان عمده است و بر این اساس پرونده های بیش از 500 میلیون تومان بیش از دو برابر رشد داشته است که نشانه جهت گیری دقیق و رسیدن به هدف گذاری است که انجام شده است.

عمده کالای قاچاق لوازم بهداشتی، آرایشی، پوشاک و پارچه است

وی با بیان اینکه  عمده کالای قاچاق  لوازم بهداشتی، آرایشی، پوشاک و پارچه عمده‌ترین موارد بوده است، ابراز داشت: در زمینه مبارزه با سرقت بیش از پنج هزار و 900 سارق دستگیر و 61 باند سرقت شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه 894 ریال تخلف ارزی توسط یک شرکت تجاری انجام که توسط پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی استان شناسایی شده است، گفت: با این اخلالگران و نا امن کنندگان بازار ارز طی اقدام تخصصی برخورد شده است.

کشف زمین خواری به ارزش 257 میلیارد ریال

وی با اشاره به اینکه کشف زمین خواری به ارزش 257 میلیارد ریال از فعالیت های پلیس در راستای مبارزه با جرائم اقتصادی است، اظهار داشت: افرادی با تصرف 46 هزار و 787 متر از اراضی ملی به ارزش بیش از 257 میلیارد ریال در صدد زمین خواری بودند.

سردار معصوم بیگی تاکید کرد: همچنین در زمینه دستگیری باندهای سرقت اقدامات خوبی انجام شده است به نوعی که بالغ بر 50 میلیارد ریال سکه طلا و غیره از یکی از باندهای سرقت و شناسایی و برخورد شد.

وی با اعلام اینکه در زمینه مقابله با سرقت خودرو افزایش قدرت کشف سلسله اقداماتی به عمل آمده است، بیان داشت: بر این اساس با شرکت‌های معتبر برای طراحی یک ردیاب‌ خودرو مذاکره شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: زمانی که این ردیاب در خودرو نصب می‌شود، ارتباط خودرو با مالک دائما برقرار است و بر این اساس به هر دلیل سرقت انجام شود قدرت کشف ما به 100 درصد نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: پلیس این ساز و کار را فراهم ساخته است و شرکت های مذکور نیز آمادگی دارند این سازه ها را با قیمت کم در اختیار مالکان قرار دهند که اگر فرهنگ نصب ردیاب در میان مردم جا بیفتد در کاهش سرقت‌ها موثر است.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه این طرح از آبانماه به شکل گسترده برای نخستین بار در کشور در سطح استان اصفهان به عنوان استان پایلوت عملیاتی می شود، تاکید کرد: به محض اتصال تراشه مذکور اگر سرقتی رخ دهد پلیس در هر کجای کشور با سامان‌های مرکزی خودرو را کشف می‌کند به نوعی که با اجرای این طرح چرخه سرقت خودرو با ناامید کردن سارقان برهم می خورد.

وی اضافه کرد: در طرحی دیگر امکان احصای سریال‌های لوازم خانگی وجود دارد تا این قطعه در لوازم ارزشمند خانه نیز امکان نصب داشته باشد اما اکنون روی خودرو به عنوان کالای گران قیمت عملیاتی می شود.

برگزاری همایش تقدیر از رانندگان، راکبین و عابران

فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در حوزه پلیس راهور سه رویکرد اساسی شامل آموزش همگانی وارتقای فرهنگ ترافیکی، افزایش دوربین‌های پایش و کنترل سرعت وجود دارد و برنامه‌ریزی به منظور برگزاری همایش تقدیر از رانندگان، راکبین موتورسیکلت و عابران قانونمند در حال انجام است.

وی افزود: این همایش در سه ماهه پایانی سال برگزار می‌شود و از افراد قانونمند دعوت و از آنها در این طرح فرا استانی تجلیل می‌شود.

جان باختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت و عابر پیاده 6 درصد کاهش یافت

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه جان باختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت و عابر پیاده از 57 درصد در ابتدای سال با تلاش اصحاب رسانه اکنون به 51 درصد رسیده است، تصریح کرد: هنوز در این زمینه 15 درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم البته اعتقاد داریم این عدد باید به 30 درصد برسد که با همکاری مردم، پلیس و اصحاب رسانه ممکن می شود.

14 هزار و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد

وی در زمینه مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: به فضل الهی، تلاش جان برکفان نیروی انتظامی و تغییر تاکتیک و استفاده از ابزارهای نوین بالغ بر 14 هزار و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه بیش از 43 درصد افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: 73 درصد مواد مکشوفه از نوع تریاک است که سه درصد دستگیری شدگان اتباع خارجی و 2.7 درصد از میان زنان هستند.

55 باند مواد مخدر دستگیر شدند

وی با بیان اینکه دستگیرشدگان در حوزه مواد مخدر هشت هزار و 800 نفر هستند و 55 باند متلاشی شدند، گفت: در زمینه پاکسازی نقاط آلوده و کانون های جرم، سه هزار و 200 طرح پاکسازی در استان در حوزه مواد مخدر داشتیم.

سردار معصوم بیگی به در حوزه رضایت مندی مردم اشاره و اظهار داشت: برابر آماری که ناجا اعلام کرده است در چهار ماهه نخست سال جاری رضایت مندی مردم و تقدیر از نیروی انتظامی 19 درصد نسبت به مدت مشابه بیشتر و شکایات 22 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در حوزه پلیس 110 حدود 456 هزار تماس دریافت شده است که نسبت به مدت مشابه پنج درصد افزایش تماس وجود داشتیم که از این تعداد 54 درصد عملیاتی و مابقی ارشاد و راهنمایی انجام شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/54874/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد