افت شدید عدد طلایی در صادرات
اقتصادی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - مشاورکمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ارزش صادرات فقط 44 میلیارد است که 275صدم درصد است و در مقایسه با عدد طلایی افت بسیاری میکند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، رضا گنجوی، اظهار کرد: عدد طلایی کشور ایران یک و دو دهم است که در جمعیت و ثروت جهانی شاهد آن هستیم، اما زمانی که به صادرات میرسیم ارزش صادرات فقط 44 میلیارد است که 275صدم درصداست و در مقایسه با عدد طلایی افت بسیاری میکند که کشور تمام زور و توجهش را صرفاً روی مدیریت عدد یک و دو دهم کرده است. در دنیا سرزمین و دارایی و نیروی انسانی ملاک نیست بلکه برند دارای اهمیت است.
وی بابیان اینکه ده برند برتر جهان ده برابر صادرات کشوری که هجدهمین کشور از نظر ثروت جهانی است، افزود: برای خلق برند حمایتهای ملی الزامی است یکی از برندهای تحلیل شده برند گردشگری اصفهان باشد که به توسعه کشور کمک کند.
مشاوره کمیسیون گردشگری اصفهان تصریح کرد: همه شهرهای بزرگ جهان نشانههایی دارند. اصفهان نشانه شهری دارد و با نصف جهان شناخته میشود و قرار است اصفهان در حوزه توریست و گردشگری فرهنگی پیشرفتهای زیادی کند.
گنجوی با اشاره به خروجیهای اتاق بازرگانی گفت: در هر فصل اتاق بازرگانی شاهد شورای عالی برند است که شش رکن شورای شهر استانداری، ارشاد، میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی و شهرداری با حمایت صدا و سیما یک برند تولید میکنند.
مشاور کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد: اصفهان روایت ناگفتهای است که توریستهای فرهنگی به دنبال آن هستند. درخت زندگی در کنار نشان طاووس لوگو برند گردشگری اصفهان است که در سطح ملی به ثبت رسیده است.
مشاور کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در حوزه برند سازی به شدت عقب هستیم و توانایی برند سازی نداریم که باعث ضعف ما در صادرات شده است.
همچنین وحید خدری کیا- مشاور عالی کمیسیون اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: گام اول در حوزه کسب و کار و صادرات برند سازی است. در کشور برند ساز کمی وجود دارد، ولی در اصفهان موج میزند در واقعیت ما ایرانیها برند ساز موفقی نیستیم و دستیابیها و موفقیتهایمان وظایف ما است.
وی افزود: در حوزه برند سازی به شدت عقب هستیم. توانایی برند سازی نداریم که باعث ضعف ما در صادرات شده است در این زمینه سالهای سال از دنیا عقبیم. در مجموع ذخایر نفت و گاز بزرگترین صادر کننده جهان هستیم، اما برند توتال نداریم و در حوزه زعفران یکی از بزرگترین و بهترین صادر کننده جهان هستیم ولی یک برند جهانی زعفران نداریم.
مشاور عالی کمیسیون اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: قدم اول پذیرفتن ضعف ما در حوزه برند سازی است و قدم بعدی شروع برندسازی است. در برند سازی باید فوکوس کنیم چراکه دارای اهمیت بسیار است.
خدری کیا تاکید کرد: در ابتدا برند سازی شخصی است و باید مدیران برند شوند و جایگاهی پیدا کنند و در حوزه کسب وکار بدون شکسته نفسی با قدرت عمل کنند.
انتهای پیام
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/55120/