پیام سپاهان

آخرين مطالب

/روز نمای فرهنگ و هنر نصف جهان/

اصفهان، کهن شهر فرهنگ و هنر فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - شهر اردستان، پیچیده‌ترین خبر فرهنگی 22 مردادماه را به خود اختصاص داده است. چندی پس از تخریب حجره‌ای تاریخی در این شهر، شهردار آن اعلام کرده که یک شهر زیرزمینی، درست زیر پای شهروندان این شهر مدت‌هاست که خاک می‌خورد اما میراث فرهنگی اجازه نمی‌دهد که ما آن را اعلام کنیم. مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان هم گفته که این ادعا را تائید یا رد نمی‌کند چراکه نیازمند کار باستان‌شناسی است، اما نباید با مطرح کردن این موضوع، تصمیمات دیگر را زیر سؤال برد. باستان‌شناسی به نام علیرضا جعفری زند نیز بر این باور است که تاکنون در اردستان فعالیت کاوشی کاملی رخ نداده وگرنه این شهر به‌جز مسجد جامع‌، آثار باستانی کشف نشده دیگری هم دارد. آری این اصفهان است، با هزاران راز تاریخی سربه‌مهر...
نمایشگاه‌های برپاشده
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، برای دیدن این نمایشگاه‌ها فقط یک روز فرصت هست:
نمایشگاه گروهی اعضای زیر 40 سال انجمن هنرمندان نقاش اصفهان در گالری نقش قلم که از ساعت 17:30 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.
نمایشگاه "بداهه نگاری‌های عاشقانه" با آثاری از نرگس بیگ مرادی که از ساعت 17 تا 21 می‌توان آن را در گالری دوران دید.
نمایشگاه "چوبینه ها" با آثاری از بشیرعلی حسنی که از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 19:30 در خانه هنرمندان حوزه هنری برپاست.
نمایشگاه انفرادی نقاشی "گلاره ناصری" نیز تا 24 مردادماه همه‌روزه ساعت 17 تا 20:30 در گالری نگاه نو تماشاگران را فرامی‌خواند.
نمایشگاه‌های "مروری بر آثار محمدجواد غروی" و "خزانق، گوهر پنهان" در خانه صفوی برپاشده است. این دو نمایشگاه تا 24 مردادماه از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 23 پذیرای علاقه‌مندان به هنر
است.
نمایشگاهی از نقاشی‌های "عباسی رحیمی" از 20 مردادماه در گالری کوثر برپاشده که تا 25 مردادماه می‌توان هرروز از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 19 آن را دید.
نمایشگاه گروهی عکس "سه‌گانه‌ها" نیز تا 25 مردادماه هرروز ساعت 18 تا 22 در گالری سایان برپاست.
"زیر پوست شهر" عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی است که به‌تازگی در نگارخانه دیبا برپاشده و تا 28 مردادماه پذیرای علاقه‌مندان است.
امکان تماشای نمایشگاه گروهی "مرگ بر واقعیت" تا 29 مردادماه هرروز به‌جز جمعه‌ها و سه‌شنبه‌ها از ساعت 12 تا 20 در گالری امروز میسر است.
نمایشگاه دوسالانه عکس ایسنا اصفهان با عنوان "درباره ما" نیز تا 31 مردادماه هرروز از ساعت 10 تا 22 در نگارخانه سیتی سنتر برپاست.
گالری پژوهشکده پنج او هفت، این روزها میزبان نمایشگاه نگارگری "ژرفای سکوت" با آثاری از مهرداد صدری است. این نمایشگاه تا 31 مردادماه هرروز از ساعت 17 تا 21 تماشاگران را فرامی‌خواند.
گالری متن تا 7 شهریورماه میزبان تور نمایشگاه گروهی "لحظه قطعی" است. این نمایشگاه را از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 می‌توان دید.
حراج آثاری از استادان هنرهای تجسمی ایران که از 4 مردادماه در گالری ارژنگ آغازشده نیز تا 20 شهریورماه هرروز از ساعت 18 تا 21 ادامه دارد.
برنامه‌های مختلف فرهنگی
امروز، کافه نقد، در پنجاه و هفتمین نشست خود فیلم کمدی فانتزی "عهد کاملاً جدید" را اکران و نقد می‌کند. این برنامه رأس ساعت16:30 در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.
سی و ششمین جلسه شعر و داستان خوانی خانه صفوی به موضوع خواجه حافظ شیرازی اختصاص دارد. این جلسه رأس ساعت 18 در محل این مجموعه برپا می‌شود.
نشست پخش و نقد و بررسی فیلم "مکان" با حضور سید مهدی احمد پناه، کارگردان این فیلم و علیرضا کی منش، بازیگر آن نیز رأس ساعت 17 در سالن سینمای سیتی سنتر برپاست.
نمایش‌های روی صحنه
نمایش "از خواستگاری متنفرم نه از چخوف" با کارگردانی محمدرضا بیگدلی از امروز اجرای خود را در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان آغاز می‌کند. این نمایش تا 2 شهریور هرروز رأس ساعت 19 روی صحنه می‌رود.
اجرای نمایش "اکیپ" به کارگردانی محسن آقا قدیری از 19 مردادماه در خانه تئاتر کاشان آغازشده است. این نمایش هر شب رأس ساعت 20:30 به روی صحنه می‌رود.
نمایش عروسکی "یک سبد صبوری" به کارگردانی رزیتا کروندی نیز تا 25 مردادماه هرروز رأس ساعت 19 در سالن سوره حوزه هنری اصفهان اجرا می‌شود.
"مبارک و غول چراغ جادو" تئاتری کمدی است که از 17 مردادماه اجرای خود را در تماشاخانه ارغوان شهرضا آغاز کرده و تا 26 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 به روی صحنه می‌رود.
نمایش کمدی "داماد خوش‌شانس 3" تا 26 مردادماه هرروز رأس ساعت 18:30 در تالار فرهنگ کاشان تماشاگران را فرامی‌خواند.
سالن نمایش اصفهان، تا 29 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 میزبان نمایش "نگاهمان می‌کنند" به کارگردانی معین‌الدین عشاقی است.
نمایش "معرکه در معرکه" به کارگردانی احمد شکرانه نیز تا 30 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 در تماشاخانه نگاه نجف‌آباد اجرا می‌شود.
"کوران" نام نمایشی به کارگردانی امید نیاز است که تا 2 شهریورماه هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار هنر به روی صحنه می‌رود.
نمایش "افرا" به کارگردانی احسان جانمی، تا 3 شهریورماه هرروز رأس ساعت 19:45 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اجرا می‌شود.
"شهر هرت" نام نمایش شاد و موزیکالی به کارگردانی هادی کیانی و حسینعلی عمادی است که تا 4 شهریورماه هر شب رأس ساعت 20:30 در مجموعه باغ نور به روی صحنه می‌رود.
فیلم‌های روی پرده
امروز در پردیس سینمایی چهارباغ می‌توان فیلم‌های "تنگه ابو قریب"، "دم سرخ‌ها"، "من دیوانه نیستم"، "کاتیوشا"، "هزارپا"، "خاله قورباغه"، "دشمن زن" و فیلم خارجی "شاه‌دزد" را دید.
پردیس سینمایی سیتی سنتر میزبان فیلم‌های " مواجهه"، ""داستان سه شهر"، "پس‌لرزه"، "مکان"، "کوه‌ها شاید از هم جدا شوند"، "تنگه ابو قریب"، "دم سرخ‌ها"، "کاتیوشا"،"هزارپا"، " به‌وقت خماری" ،"دارکوب"، "شماره 17 سهیلا"، "شاه‌دزد"، "دشمن زن" و "تگزاس" است و سینما سپاهان فیلم‌های "تنگه ابو قریب"، "هزارپا" و "تگزاس" را اکران می‌کند. 
سینما قدس فیلم‌های "دم سرخ‌ها" و "هزارپا" و سینما فلسطین فیلم‌های "تنگه ابو قریب"، "هزارپا"، "تگزاس" و "دارکوب" را روی پرده دارد. در سینما فرهنگیان نیز همچنان می‌توان "خاله قورباغه" و "تگزاس" را دید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/55126/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

برخورد انضباطی نکونام با هافبک آبی ها

سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران تدوین شود

1500 معلم فداکار در اصفهان شناسایی شدند

اپل شارژر را از جعبه آیپد پرو و آیپد ایر هم حذف کرد؛ اما نه در همه کشورها

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

دانش، معنویت و مهارت سه‌گانه‌ ارتقای معلم نمونه است

بنشین! مرو!

شب ماند و او دیگر نیامد

نینتندو وعده داد؛ سوئیچ 2 قبل از آوریل 2025 معرفی می‌شود

OpenAI ابزاری برای شناسایی دیپ‌فیک‌های DALL-E عرضه می‌کند

مدیر اجرایی OpenAI: هوش مصنوعی امروزی، یک‌سال دیگر به‌طرز مضحکی بد خواهد بود

انویدیا با همکاری زیرمجموعه آلفابت نسل بعدی ربات‌های صنعتی را متحول خواهد کرد

پیکسل 8a رونمایی شد؛ رقیب گلکسی A55 با تمرکز بر هوش مصنوعی

اسرائیل زیر منگنه پذیرش آتش‌بس

یورش همه‌جانبه ارتش اسرائیل به رفح

فرجام دوئل داغ اصولگرایان

شوک دوم به شانا

الگوی چینی ترک برداشت

افزایش حقوق بازنشستگان 22 درصد + 650 هزار تومان است

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی

بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان

بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند

رشد 2 برابری لایروبی قنوات در نطنز

ساخت روزانه 2.5 کلاس درس در استان اصفهان

افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب فردا با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود

افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است

نشانه جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است

شیوه تکریم از معلمان در اصفهان تغییر کرده است

نکونام با حامدی‌فر برخورد می‌کند

4 هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند

جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است

واکنش تند دو ستاره سپاهان به مجری پرسپولیس

کتاب «کاربردهای مطالعات فرهنگی» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

مراسم رونمایی آیپدهای 2024 اپل با آیفون ضبط شده بود!

گوگل نحوه فعال‌کردن احراز هویت دو مرحله‌ای خود را تغییر می‌دهد

تاریخ رونمایی سری X100s ویوو و X100 Ultra رسما اعلام شد

نسخه جدید اپ‌های «فاینال کات» و «لاجیک پرو» برای آیپد پرو با تراشه M4 معرفی شد

عدم نوسان قیمت موبایل زیر 600 دلار نشانه موفقیت سیاست تثبیت

گوشی فوق مقاوم 2024 بلک‌ویو دوربین حرارتی دارد

علامت تجاری مرموز PuraOS ثبت شد؛ هواوی چه برنامه‌ای در سر دارد؟

روایت «فارن افرز» از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای عربستان

تردید در سلامت آب‌های معدنی!

خوش بینی به مذاکرات هسته ای بازار طلا را کاهشی کرد؟