پیام سپاهان

آخرين مطالب

نجات ٧٨٠ نفر توسط آتش‌نشانی در ٣ ماه اجتماعی

نجات ٧٨٠ نفر توسط آتش‌نشانی در ٣ ماه
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آمار سه ماه نشان می‌دهد ٩45 حریق و ١٧5٣ حادثه به آتش‌نشانی اعلام شده است. 5 آتش نشان در این مدت آسیب دیده‌اند و ٨٧٠ نفر نجات یافته‌اند. 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محسن گلابی امروز (سه شنبه) در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: کوه صفه تا جای ممکن ایمن سازی شده است. در بحث امداد و نجات نیز کوهنوردانی حرفه‌ای در ایستگاه ١٢ مستقر هستند. در مسیرهای فرعی حصارکشی‌هایی انجام شده و با طناب مسیرها ایمن شده است. در صفه مسیرهای فرعی متعددی وجود دارد که شهروندان از آن استفاده می‌کردند و به همین دلیل سعی شد ضریب ایمنی در این مسیرها افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: ایمنی توصیه پذیر نیست و باید در جدیت در راستای ایمنی حرکت کنیم. یکسری استانداردهایی وجود دارد که باید زمینه خود را نیز داشته باشد. مثلاً یک دستگاه ضد حریق استفاده کنیم اما مصالح به کار رفته استاندارد نباشد. در مسایل ایمنی کوتاه نخواهیم آمد اما از طرفی تلاش داریم کارها با سرعت باشد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص دغدغه‌های میراثی گفت: یگان حفاظتی در سازمان میراث فرهنگی وجود دارد که سوال دارم وظیفه این یگان چیست! از دید شهروندی این سوال پیش می‌آید که آیا فقط وظیفه دارند ببینند این ساختمان سر جای خود هست یا نه!
گلابی ادامه داد: البته فرقی برای ما نخواهد داشت حریق و حادثه کجا رخ می‌دهد و چه میراثی باشد و نباشد در سریع ترین حالت اقدام می کنیم. اما در حادثه گاهی محل حادثه ویژگی خاصی دارد. از جمله ممکن است آتش شیمیایی باشد. میراثی بودن ساختمان نیز یکی از این ویژگی‌ها است.
وی افزود: وجود آتش‌نشانان بانو در دستور کار است و آقای شهردار نیز از این مسأله خشنود هستند. یکی از همکاران بانو مشغول تهیه پروپوزال این مسأله است تا روند اداری آن طی شود. از نظر شرعی، حقوقی و انسانی، وجود یک آتش‌نشانان بانو لازم است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: گاهی در حوادث، یک بانو در شرایطی است که اگر آتش‌نشانان بانو در حادثه نباشد بحران‌های پس از حادثه ایجاد می‌کند. از طرفی بانوان چیزی از آتش‌نشانان مرد کم ندارند. همانطور که در رشته‌های ورزشی چیزی کم ندارند. استان همدان، البرز و تهران آتش‌نشان بانو دارند.
گلابی تصریح کرد: در خصوص پارک‌ها معیار و استاندارد وجود دارد. وسایل بازی کودکان چیزی نیست که استاندارد آن در دنیا متفاوت باشد. کفپوش کردن محیط بازی کودکان، ارتفاع در نظر گرفته شده، ارتفاع پله‌ها، مسائل ایستایی و دیگر مسایل چک‌لیستی دارد که ابلاغ و پیگیری می‌شود. در نظر داریم نیروهایی تامین شود که افرادی در سطح شهر اصفهان چک‌لیست‌هایی را بررسی کنند تا بتوانیم درباره ایمنی شهر تصمیم‌گیری کنیم. 
وی افزود: باید طرح جامع ایمنی را که بخشی از آن در آتش نشانی است تهیه شود. وظیفه آتش نشانی نجات است و دیگر بخش‌های شهرداری نیز در این زمینه، فعالیت‌های لازم را در خصوص مدیریت بحران انجام دهند. قسمت نخست این مسأله مشارکت عمومی می طلبد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: امروز یکی از تهدیدها ساختمان‌های بلند مرتبه است. در دنیا از بالگرد برای این مسأله استفاده می‌کنند. هزینه هر پرواز بسیار سنگین است. از طرف پهبادهایی وجود دارد که می‌تواند در عملیات کمک کند. وسایل اطفا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است. 
گلابی تاکید کرد: نمی‌توانم ادعا کنم تجهیزات آتش نشانی اصفهان کاملا به روز است، چرا که تکنولوژی هر روز در حال توسعه و پیشرفت است و فعلا با تجهیزاتی که داریم مشکلی وجود نداشته و عملیات را به خوبی انجام می‌دهیم.
وی افزود: نمی‌توان ادعا کرد آمار دقیقی از ساختمان‌های نا ایمن وجود داشته باشد. آتش‌نشانی هنگام تایید ساختمان به همه موارد توجه دارد اما آیا فرد بعد از دریافت پایان کار نیز موارد ایمنی را رعایت می‌کند؟ آیا بازدیدهای دوره‌ای وجود دارد؟ شهرداری برای پایان کار از شهرداری استعلام می‌کند. اما مردم نباید ساختمان بدون پایان کار خریداری کند. 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: اقدامات و عملیات آتش‌نشانی مورد ارزیابی و نظرسنجی قرار می‌گیرد. ٩5 درصد عملیات این سازمان را در 4 ماه سال جاری بسیار مطلوب می‌دانستند. 
گلابی گفت: در دوران قطعی برق آمار گیر کردن در آسانسور به شدت افزایش پیدا کرده بود و به ٨٠ مورد در روز نیز رسید و این مسأله مظلومیت آتش‌نشانی را نشان می‌دهد. برق آسانسور می‌رود و آتش نشانی هر روز باید افراد را از آسانسور بیرون بیاورد. این در حالی است که این مسأله وظیفه شرکت ضمانت کننده آسانسور است. 
وی تصریح کرد: تلفنی زده می‌شود که گربه من زیر ماشین رفته است و درخواست دارد آتش‌نشانی یک خودرو برای این مورد ارسال کند. یا برای گرفتن موش در خانه با آتش‌نشانی تماس گرفته می‌شود. 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: اتفاقاتی در آتش نشانی رخ می‌دهد که روحیه نیروهای این سازمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اتش‌نشان نیز انسان است. به همین دلیل یک روانکاو باید در سازمان حضور داشته باشد. این مسأله پیشتر نیز یک بار انجام شده بود.
وی خاطرنشان کرد: آمار سه ماه نشان می‌دهد ٩45 حریق و ١٧5٣ حادثه به آتش‌نشانی اعلام شده است. 5 آتش نشان در این مدت آسیب دیده‌اند. ٨٧٠ نفر نجات یافته‌اند و ٢٢٣ مصدوم علاوه بر آن٢٠ نفر فوتی به ثبت رسیده است. میانگین زمان رسیدن به محل حادثه حدود 4 دقیقه است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/55261/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم

آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم

مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق

غرق شدگی پسربچه 4 ساله در استخر باغ و تصادف زنجیره‌ای با 10 مصدوم

تشریح عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان در سال گذشته

تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با 7 مصدوم

تصادف زنجیره‌ای در اتوبان ذوب‌آهن با 7 مصدوم

رگبار باران و باد شدید در 9 استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 30 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا دوم اردیبهشت در اصفهان دایر است

نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا 2 اردیبهشت در اصفهان دایر است

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

2 تصادف زنجیره‌ای در اصفهان 17 مصدوم داشت

مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت

11 مصدوم در تصادف محور نقده _مهاباد

رفع 48 نقطه پرتصادف جاده های استان اصفهان در سال 1402

عناوین روزنامه‌های روز پنجشنبه 30 فروردین 1403

غرق شدگی پسربچه و تصادف زنجیره‌ای با 10 مصدوم

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است

هوای اصفهان آلوده است

اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان

ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور

تکریم معلمان در خور شان آنان باشد

لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!

می رود این روزها گل می دهد لبخند ها

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

قتل همسر اول به‌علت اختلافات خانوادگی در فلاورجان

میزان بارش‌ها در استان اصفهان اعلام شد

کشف یک سنگ قبر از دوره صفوی در کاشان

سپاهان 1 - ذوب آهن صفر؛ برتری سپاهان در داربی معوقه اصفهان

‌‌رژه روز ارتش در اصفهان

غرق‌شدگی پسربچه 4 ساله در استخر باغ و تصادف زنجیره‌ای با 10 مصدوم

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی از ابتدای اردیبهشت 1403

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 30 فروردین 1403+ جدول

اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری 246 کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته

اتفاق غیرمنتظره در دربی اصفهان

«آخوندی» مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان شد

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 30 فروردین 1403 + جدول

مغانلو متخصص گلزنی در دربی اصفهان (ویدیو)

نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد

توزیع اسکناس درشت، تورم را بالا می برد؟

غرق شدگی پسربچه 4 ساله در استخر باغ / تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با 10 مصدوم

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد