پایگاه خبری تحلیلی پیام سپاهان

آخرين مطالب

افراد مبتلا به آرتروز چه ورزش‌هایی را انجام دهند؟ مقالات

افراد مبتلا به آرتروز چه ورزش‌هایی را انجام دهند؟

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - برای افرادی که به آرتروز مبتلا هستند ورزش می‌تواند مفید باشد و از درد و سفتی مفاصل جلوگیری کند.
  افراد مبتلا به آرتروز به دنبال این هستند که بدانند چه ورزش‌هایی برای کاهش درد آنها و افزایش کارایی مفاصل‌شان مفیدتر است.
بهترین ورزش‌ها برای بیماران آرتروز عبارتند از :
1. حرکات کششی
حرکات کششی می‌تواند انعطاف پذیری بدن بیماران را افزایش دهد و دامنه حرکت مفاصل را بیشتر کند. البته برنامه ورزش‌های کششی برای هر فرد متفاوت است و بستگی به این دارد که فرد بیمار در چه مفصلی مشکل دارد. معمولا حرکات کششی برای بیماران آرتروز به آرامی انجام می‌شود و در ناحیه زانوها، دست‌ها و آرنج‌ها صورت می‌گیرد. به صورت کلی برای انجام حرکات کششی باید ابتدا بدن را گرم کرد که این گرم کردن سه تا پنج ‌دقیقه انجام می‌شود و هر حرکت کششی را باید 10 تا 20 ثانیه انجام داد. می‌توان از حرکات ورزش‌هایی مانند یوگا استفاده کرد. بهتر است که بیماران آرتروز با فیزیوتراپ‌های خود برای انجام ورزش‌های کششی مشورت کنند.
2. پیاده روی:
پیاده روی ورزشی است که فشار زیادی به مفاصل وارد نمی‌کند و می‌تواند به سلامت قلب و عروق و سلامت مفاصل بیماران کمک کند. برای انجام پیاده روی باید کفش‌های مناسب انتخاب کنید و آب کافی بنوشید.
3. ورزش‌هایی با حرکات آرام مانند یوگا و تایچی:
ورزش‌هایی مانند یوگا و تایچی بر روی تنفس، حرکات آرام و مدیتیشن، تمرکز دارند. این ورزش‌ها انعطاف پذیری و تعادل را افزایش می‌دهند.
4. پیلاتس:
پیلاتس ورزشی است که زیاد به مفاصل فشار نمی آورد و باعث افزایش قدرت عضلات که اطراف مفاصل هستند می‌شود. افرادی که به تازگی پیلاتس را آغاز کرده‌اند بهتر است در ابتدا از دستگاه برای تقویت عضلات استفاده نکنند.
5. ورزش‌های آبی:
ورزش‌های آبی باعث می‌شود که وزن بدن کمتر بر روی مفاصل حس شود. ورزش‌هایی همچون شنا، انعطاف پذیری، قدرت عضلات و توانایی هوازی بدن را افزایش می‌دهد و باعث کاهش فشار بر روی مفاصل می‌شود.
6. دوچرخه‌سواری:
از آن جایی که آرتروز باعث می‌شود که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی ــ عروقی در فرد نیز افزایش یابد، بهتر است ورزش‌هایی را انجام دهیم که برای قلب مفید هستند. دوچرخه‌سواری می‌تواند قدرت عضلات پا را افزایش دهد که این مساله به بیماران آرتروز کمک می‌کند.
7. ورزش‌های قدرتی:
افزایش قدرت عضلاتی که در اطراف مفاصل قرار دارند، می‌تواند باعث کاهش درد شود. می توانید از باندهای ورزشی برای انجام حرکات قدرتی استفاده کنید. برای انجام این ورزش‌ها با فیزیوتراپ خود مشورت کنید.
8. ورزش‌های مربوط به دست:
آرتروز گاهی اوقات باعث می‌شود که دامنه حرکت دست کمتر شود. حرکاتی که مربوط به دست می‌شوند را انجام دهید تا انعطاف پذیری دست‌ها بیشتر شود و قدرت عضلات در این ناحیه افزایش یابد.
9. باغبانی:
باغبانی می‌تواند یک نوع ورزش محسوب شود که باعث بهبود بخشیدن روحیه نیز می‌شود.
افراد مبتلا به آرتروز بهتر است این را در نظر داشته باشند که ورزش باید به صورت مداوم انجام شود و تمرینات باید در زمان‌های مشخص شده تکرار شوند تا تاثیرگذار باشند. ضمنا در نظر داشته باشید که باید به علائم بیماری خود دقت کنید و ورزش مورد نظر خود را طبق این علائم انتخاب کنید. مشورت کردن با یک فیزیوتراپ می‌تواند انتخاب خوبی برای این بیماران باشد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اندوهی در قاب

حق آبه زیست‌محیطی زاینده‎‌رود، گمشده در هیاهو

پیشگیری از اعتیاد نیازمند عزم خانه تا اجتماع

توهم پرآبی

موج سفید پاک، عاری از اعتیاد

نمایشگاه آداب سفره داری صفوی، عامل پیوند تاریخ فرهنگ غذایی

چطوری افغانی؟!

گذر از تابستان داغ با مدیریت مصرف انرژی

خطر آتش سوزی عرصه‌ها در کمین استان اصفهان

ایران ، مطبخ خانه جهانی برای توسعه گردشگری غذا

توسعه گردشگری سلامت نیازمند برنامه ریزی علمی و تامین زیرساختها

بی مهری مسئولان به تاسیس رصدخانه ملی ایران در کاشان

رفع چالش کم آبی در شمال استان اصفهان نیازمند تهیه سند منابع آبی

از رؤیا دست‌نیافتنی‌تر!

تیشه در معادن، گسترش بیابان

بیست و هفتم خرداد با فرهنگ و هنر

اصفهان، تماشاگه جهانی صنایع دستی

سرخوردگی و دیگر هیچ

بیابان‌زایی، فروپاشی سرزمین

موغان، تماشاخانه فرهنگ و سنن فریدن

پرونده قطور طرح ها برای کاهش معضل کم آبی در مناطق مرکزی کشور

لذتی که گران شد

قصه پرغصه عروس تالابهای ایران/ آبی که از «گاوخونی» دریغ می شود

شبکه اجتماعی ظرفیتی مهم برای غنی سازی اوقات فراغت

شاهدانِ مرگِ سیاوش

نداشتن نقشه راه فرایند تولید، چالش فراروی مشاغل خانگی

در تئاتر اصفهان چه خبر است؟

پانزده خرداد خودباوری سیاسی

تیشه به روی خود!

معامله قرن، خیانت غرب

انگیزه‌ها را به یاس مبدل نکنید!

کلید بهشت در دستان شب قدر/طلب عافیت در شب تقدیر و سرنوشت

صدای خاموش تجرد قطعی

امام علی علیه‌السلام، یاورمظلومان

و نمی‌دانی که چیست قدر...

وام هایی که دیگر کارایی ندارد!

صلحی برای افشا

از تفکیک اصفهان تا احیای واحد پول هخامنشی!

نیمه پر لیوان بحران کاغذ

فراز هایی پس از فرود !

نه جنگ، نه مذاکره ایستادگی

به وقت افطار!

فتوای انقلابی

آزمون ماه خدا

قنات دوطبقه اردستان، تنها قنات دوطبقه جهان

شورای امنیت آچاری در جعبه ابزار آمریکا

چرا کاتالیست ها مهم اند؟

وظیفه روزه‌ داران

چگونه یک کتاب خوب بخریم؟

بهار را با تحول پی بگیریم