آخرين مطالب

افراد مبتلا به آرتروز چه ورزش‌هایی را انجام دهند؟ مقالات

افراد مبتلا به آرتروز چه ورزش‌هایی را انجام دهند؟

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - برای افرادی که به آرتروز مبتلا هستند ورزش می‌تواند مفید باشد و از درد و سفتی مفاصل جلوگیری کند.
  افراد مبتلا به آرتروز به دنبال این هستند که بدانند چه ورزش‌هایی برای کاهش درد آنها و افزایش کارایی مفاصل‌شان مفیدتر است.
بهترین ورزش‌ها برای بیماران آرتروز عبارتند از :
1. حرکات کششی
حرکات کششی می‌تواند انعطاف پذیری بدن بیماران را افزایش دهد و دامنه حرکت مفاصل را بیشتر کند. البته برنامه ورزش‌های کششی برای هر فرد متفاوت است و بستگی به این دارد که فرد بیمار در چه مفصلی مشکل دارد. معمولا حرکات کششی برای بیماران آرتروز به آرامی انجام می‌شود و در ناحیه زانوها، دست‌ها و آرنج‌ها صورت می‌گیرد. به صورت کلی برای انجام حرکات کششی باید ابتدا بدن را گرم کرد که این گرم کردن سه تا پنج ‌دقیقه انجام می‌شود و هر حرکت کششی را باید 10 تا 20 ثانیه انجام داد. می‌توان از حرکات ورزش‌هایی مانند یوگا استفاده کرد. بهتر است که بیماران آرتروز با فیزیوتراپ‌های خود برای انجام ورزش‌های کششی مشورت کنند.
2. پیاده روی:
پیاده روی ورزشی است که فشار زیادی به مفاصل وارد نمی‌کند و می‌تواند به سلامت قلب و عروق و سلامت مفاصل بیماران کمک کند. برای انجام پیاده روی باید کفش‌های مناسب انتخاب کنید و آب کافی بنوشید.
3. ورزش‌هایی با حرکات آرام مانند یوگا و تایچی:
ورزش‌هایی مانند یوگا و تایچی بر روی تنفس، حرکات آرام و مدیتیشن، تمرکز دارند. این ورزش‌ها انعطاف پذیری و تعادل را افزایش می‌دهند.
4. پیلاتس:
پیلاتس ورزشی است که زیاد به مفاصل فشار نمی آورد و باعث افزایش قدرت عضلات که اطراف مفاصل هستند می‌شود. افرادی که به تازگی پیلاتس را آغاز کرده‌اند بهتر است در ابتدا از دستگاه برای تقویت عضلات استفاده نکنند.
5. ورزش‌های آبی:
ورزش‌های آبی باعث می‌شود که وزن بدن کمتر بر روی مفاصل حس شود. ورزش‌هایی همچون شنا، انعطاف پذیری، قدرت عضلات و توانایی هوازی بدن را افزایش می‌دهد و باعث کاهش فشار بر روی مفاصل می‌شود.
6. دوچرخه‌سواری:
از آن جایی که آرتروز باعث می‌شود که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی ــ عروقی در فرد نیز افزایش یابد، بهتر است ورزش‌هایی را انجام دهیم که برای قلب مفید هستند. دوچرخه‌سواری می‌تواند قدرت عضلات پا را افزایش دهد که این مساله به بیماران آرتروز کمک می‌کند.
7. ورزش‌های قدرتی:
افزایش قدرت عضلاتی که در اطراف مفاصل قرار دارند، می‌تواند باعث کاهش درد شود. می توانید از باندهای ورزشی برای انجام حرکات قدرتی استفاده کنید. برای انجام این ورزش‌ها با فیزیوتراپ خود مشورت کنید.
8. ورزش‌های مربوط به دست:
آرتروز گاهی اوقات باعث می‌شود که دامنه حرکت دست کمتر شود. حرکاتی که مربوط به دست می‌شوند را انجام دهید تا انعطاف پذیری دست‌ها بیشتر شود و قدرت عضلات در این ناحیه افزایش یابد.
9. باغبانی:
باغبانی می‌تواند یک نوع ورزش محسوب شود که باعث بهبود بخشیدن روحیه نیز می‌شود.
افراد مبتلا به آرتروز بهتر است این را در نظر داشته باشند که ورزش باید به صورت مداوم انجام شود و تمرینات باید در زمان‌های مشخص شده تکرار شوند تا تاثیرگذار باشند. ضمنا در نظر داشته باشید که باید به علائم بیماری خود دقت کنید و ورزش مورد نظر خود را طبق این علائم انتخاب کنید. مشورت کردن با یک فیزیوتراپ می‌تواند انتخاب خوبی برای این بیماران باشد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

گردشگری عشایری ظرفیتی که دیده نشد - محمود افشاری*

پرهیز از ایجاد سرگردانی برای مردم

تب تند احتکار خانگی با اعتماد فروکش می‌کند

گذری بر زندگی پنجمین شهید محراب در انقلاب

سازش یا مقاومت؟

چالش یک روز من و ولیچرم

دست زیاده‌خواهان را از جیب مردم بیرون بکشید!

اصفهان و جای خالی شهرک طلا

فامیل ‌گرایی ممنوع!

ما به پاییز پر از بحران عادت داریم!

زیر سایه لغزش

نکاتی درباره FATF

جنگ روانی

تحریم و تهاجم روانی

مسئولیت ناپذیری به بهانه قانونمند

ترامپ و رؤیای مذاکره با ایران

ولنگاری فرهنگی

بی تفاوتی نسبت به اوضاع پیرامون

همه‌ چیز درباره سخنان ترامپ در مجمع عمومی

حواستان به مردم باشد

طرحی برای زنده مانی یک تمدن

تبیین یاداشت روحانی در واشنگتن پست

بانی جنگ کیست؟

شایعه قحطی در ایران و پیامدهای آن

کشکول زندگی

روایتی از قفسه‌های خالی تا ادعای فراوانی کالا

آئین‌های کهن عزاداری در باغ شهر تاریخی نطنز

ماندگارترین قیام

کوپن اقتصاد ایران را از مسیر توسعه عقب انداخت

سنگینی 500 طرح نیمه کاره روی دوش اصفهان/کمک دولت از بخش خصوصی

افراد مبتلا به آرتروز چه ورزش‌هایی را انجام دهند؟

تپش تند قلب سینماهای اصفهان برای کودکان/ تنور جشنواره گرم شد

ابن‌الوقت

آسمان بی‌ستاره کودکان اوتیسم

کار نشد ندارد

سیاه‌بختی عروس تالاب‌های ایران/ «گاوخونی» کانون ریزگرد می‌شود؟

پس‌انداز، رویایی دست نیافتنی!

گزارش یک جشن

اگر لبوفروشی می‌کردم...

ازدواج مجدد برای زنان سخت‌تر است

تب نصف‌جهان برای میراث فرهنگی/آزمون تاریخی مسئولان روی سی و سه پل

خیاوی‌ها

تخت سرخ صنمبر

سرمایه انسانی ، ظرفیت ناشناخته توسعه در فریدن

«مظلوم لاله ها» راوی زندگی شهید بهشتی/خیانت منافقان مستند می شود

مصائب زندگی مجردی

احمد کوچک، شاملوی بزرگ

خورشید و انرژی که هدر می‌رود

استروگت، چهارباغ کپنهاگ

فناوری و تکنولوژی،شمشیری دولبه