پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان:

ورزش‌های آبی اصفهان در خشکی زاینده رود غرق شدند/ 120 رشته زیر مجموعه داریم ورزشی

ورزش‌های آبی اصفهان در خشکی زاینده رود غرق شدند/ 120 رشته زیر مجموعه داریم
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان با اشاره به تنوع رشته‌های زیر مجموعه هیئت گفت: حدود 18 رشته داریم که با در نظر گرفتن زیرمجموعه های آن، نزدیک به 120 رشته ورزشی را پوشش می‌دهیم، در حالی که امکانات و شرایط مالی همانند سایر هیئت‌ها و حتی کمتر از آن‌ها است.
حمیدرضا غزنوی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: در هیئت انجمن‌های ورزشی تنوع رشته‌ها بسیار زیاد است از ورزش‌های آبی و هوایی گرفته تا انواع و اقسام رشته‌هایی که به صورت گروهی یا انفرادی در زمین‌های مختلف برگزار می‌شود. می‌توان گفت از معدود هیئت‌هایی هستیم که رشته‌های ورزشی ما در هر نوع فضایی زمینی، هوایی و آبی قابل اجرا است.
وی در خصوص سومین جشنواره زاینده رود گفت: این جشنواره در دو روز برگزار شد، مشارکت خانواده‌ها و مهم‌تر از آن، مطالبه ورزشکاران برای به جریان افتادن آب در رودخانه زاینده رود به عنوان مطالبه عمومی مردم اصفهان از مهم‌ترین اهدافی بود که در جریان برگزاری جشنواره به دنبال آن بودیم.
وی با اشاره به کنسل شدن رشته‌های آبی در جشنواره امسال تصریح کرد: اسکی روی آب و جت اسکی از جمله رشته‌هایی بودند که سال گذشته شهروندان از آن‌ها استقبال کردند اما امسال به دلیل خشکی زاینده رود، این دو رشته نتوانستند در جشنواره برنامه‌های متنوعی که برای معرفی رشته خود داشتند را اجرا کنند.
وی ادامه داد: برای اساس برنامه‌ای که سال گذشته داشتیم وبازخورد آن امسال نیز با برنامه ریزی و تلاش کردیم تمامی رشته‌ها در جشنواره سهیم باشند و فرصت وفضایی برای معرفی و جذب علاقمندان رشته خود داشته باشند. بودن تمامی رشته‌های زیر مجموعه هیئت در قالب یک پکیج کامل علاوه براین که مسئولان هیئت را در جریان توانمندی و پتانسیل کمیته‌های زیر مجموعه قرار می‌دهد برای آشنایی شهروندان نیز مؤثر است که در یک فضا با انواع و اقسام رشته‌هایی که شاید فکر می‌کنند اصفهان در آن فعالیتی ندارد آشنا می‌شوند و اطلاعات کافی برای شروع فعالیت در رشته مورد علاقه خود را دریافت می‌کنند.
رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی با اشاره به شرایط اقتصادی و روی آوردن مردم به ورزش خاطر نشان کرد: درست است که این روزها مسائل اقتصادی تمام زندگی افراد جامعه را تحت تأثیر قرار داده اما پرداختن به ورزش و داشتن جسمی سالم می‌تواند هزینه‌های بعدی درمان را از بین برده یا کاهش دهد در رشته‌های ورزشی زیر مجموعه هیئت تمامی اقشار جامعه از طبقه ضعیف تا قشر متمول جامعه را در بر می‌گیرد و رشته‌هایی داریم که تمام سنین و با هر شرایط جسمانی می‌توانند به آن بپردازند.
غزنوی گفت: در هیئت انجمن‌های ورزشی، 18 رشته اصلی فعالیت دارند که با اضافه کردن زیرمجوعه های آن، نزدیک به 120 رشته ورزشی داریم. متاسفانه بودجه‌ای که برای ما در نظر گرفته شده همانند سایر هیئت‌ها است، جدای از این ما فضایی برای پوشش دادن برخی از رشته‌های زیر مجموعه ویا درامدزایی برای کمک مالی هیئت در اختیار نداریم.
وی تاکید کرد: بسیاری از رشته‌های زیر مجموعه هیئت را در جمع رشته‌های خانوادگی یا تفریحی در بیشتر فیلم‌های سینمایی می‌بینیم رشته‌هایی که در بسیاری از کشورها در کنار فوتبال یا بالاتر از فوتبال گردش مالی زیادی دارند، رشته‌هایی چون راگبی، کریکت وبیس بال ورزشکاران آن‌ها در خارج از ایران در جمع پردرآمدترین ورزشکاران هستند و مسابقاتشان نیز با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران و اسپانسرها روبرو می‌شود در حالی که در ایران حتی با گذر سال‌ها همچنان ناشناخته و نوپا محسوب می‌شوند.
وی اظهار کرد: با تمام مسائل و مشکلاتی که داریم در اکثر رشته‌های زیر مجموعه هیئت از مدعیان کشوری هستیم حتی رشته‌هایی چون جت اسکی که شرایط آبی اصلاً خوبی نداریم ورزشکاران ما توانستند با تلاش خود مقام دوم و سوم کشوری را کسب کنند. در سایر رشته‌های از جمله اسپوکس، فوتبال روی میز، دارت، سافتبال، رول بال و... مدعی هستیم که اگر امکانات خوبی داشته باشیم می‌توانیم ملی پوشان بسیار خوب بیشتری به تیم‌های ملی معرفی کنیم.
بالن سواری از جمله رشته‌هایی بود که امسال برای نخستین مرتبه در اصفهان به نمایش گذاشته شد، غزنوی با اشاره به این موضوع گفت: جاذبه های گردشگری اصفهان به گونه‌ای است که رشته‌های مفرح خانوادگی همچون بالن سواری می‌تواند با جذب مخاطبان زیاد همراه باشد، اگر بتوانیم آن را به صورت منظم و دائمی داشته باشیم در آینده می‌توان در قالب جشنواره‌های ملی و بین المللی در سطح جهان میزبان گردشگران و ورزشکاران این رشته پرهیجان باشیم.
در پایان این مراسم از ورزشکاران مدال‌آور و قهرمانان جهانی و ملی هیئت انجمن‌های ورزشی و همچنین مسئولان کمیته‌های ورزشی تجلیل به عمل آمد.
کدخبرنگار:13042
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/62288/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری 24 نمایشگاه صنایع دستی در هفته فرهنگی اصفهان

آغاز فرآیند صدور اسناد مالکیت بازار تاریخی کاشان

برگزاری 135 هزار جلسه رسیدگی قضائی به صورت الکترونیکی در اصفهان

احداث و تعمیر 160 واحد مسکونی مددجویی در چادگان

شکستگی خط لوله آب در خیابان میر / محدودیت‌های ترافیکی تا پایان بازسازی ادامه دارد

بازداشت شهردار منتخب و یکی از اعضای شورای شهر نسیم شهر تهران

بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده دراصفهان

آبگیری یک میلیون و 100 هزار متر مکعب از بند‌های خاکی و سنگی ملاتی

کوهپایه زاده رییس کمیته پزشکی پارالمپیک آسیا شد

کاشت 25 هزار بوته گل زنبق در منطقه 9 اصفهان

آمده ام بلکه نگاهم‌ کنی!

گوشی‌های تاشو دیگر دست نیافتنی نیستند

بازی‌های پلی‌استیشن و سگا به آیفون می‌آیند

سیستان و بلوچستان فراموش شده

درگذشت یار محمودها و پایداری

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

مشکل 50 ساله بازنشستگان حل شد

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

توزیع 3500 تن شکر در استان اصفهان

انفجار و حریق در مغازه تولید رنگ و اسپری در خیابان معراج اصفهان

7 نکته درباره حادثه اصفهان

141 اهدای کلیه از افراد زنده در سال 1402 در اصفهان ثبت شد

برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره جاده ابریشم در سمنان

فصل جدید همکاری‌های اصفهان و سن‌پترزبورگ در آینده نزدیک

حسینی یاد ذوبی‌های محبوب زنده نگه داشت(عکس)

حضور مردم در مناسبت‌ها و جامعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است

وزش تندباد لحظه‌ای و رگبار پراکنده تا اواسط هفته در اصفهان/ ثبت دمای 33 درجه در استان

دوئل همسایه‌ها؛ ذوب آهن اصفهان میزبان آلومینیوم اراک

ممنوعیت صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌رود

جریان گاز مناطقی از اصفهان 2 روز قطع می‌شود

دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به طور علنی صحبت نکنید

لزوم استفاده از رویدادهای هنری سن‌پترزبورگ در اصفهان

فراوانی کالا‌های اساسی در اصفهان

درباره حادثه ایران و ساقط شدن ریزپرنده ها علنی صحبت نکنید

شعرخوانی دختر شیرین زبان

خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد

اینتل از بزرگ‌ترین کامپیوتر نورومورفیک جهان رونمایی کرد

مسخره‌بازی

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

توقیف تریلی حامل 29 هزار لیتر گازوییل قاچاق در کاشان

عمارت کوشک امیرسلیمانی حریم دار شد/ زندان هارون الرشید در مسیر گردشگری تهران

جاده ابریشم تجارت جهانی را نجات می دهد؟

کرامت‌بخشی بهترین روش در بازدهی امور فرهنگی است

بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد درگذشت سهراب سپهری