پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان در گفت و گو با ایسنا خبر داد:

تور ایرانی بزرگترین فرصت رقابتی بازیکنان/ در اصفهان کمبود فضای تخصصی نداریم ورزشی

تور ایرانی بزرگترین فرصت رقابتی بازیکنان/ در اصفهان کمبود فضای تخصصی نداریم
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان مسابقات تور ایرانی را بزرگترین و مهم‌ترین فرصت رقابتی بازیکنان کشور برای رسیدن به تیم‌های ملی عنوان کرد و گفت: با اجرای این سبک از مسابقات شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر بازیکنان بودیم و درخشش بازیکنان ایرانی در مسابقات اخیر بخشی از آن حاصل اجرای این تور بوده که به صورت منظم و در سطح بسیار بالا برگزار شده است.
مهدی تکابی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص برگزاری دومین مرحله تورایرانی تنیس روی میز در سال جاری که به میزبانی اصفهان از 20 شهریور ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: سومین سالی است که مسابقات داخلی تنیس روی میز با شکل و شمایل تور ایرانی که الگو برداری از مسابقات بین المللی و جهانی این رشته که زیر نظر ITTF است، برگزار می‌شود. بازیکنان ما در گذشته به دلیل عدم توجه به شرایط مسابقات و نداشتن شرایط روحی و ذهنی در مسابقات جهانی که به صورت حذفی و گروهی برگزار می‌شود با مشکل روبرو می‌شدند. بعد از برگزاری تور ایرانی و آشنایی با شرایط آن به لحاظ آمادگی‌های روانی وذهنی و همچنین جسمی دیگر در مسابقات خارج از ایران با مشکل روبرو نیستند و به راحتی خود را با شرایط مسابقات وفق می‌دهند که این مساله یکی از نکات مهم و مؤثر در رشد و جهش آن‌ها در مسابقات بوده است.
وی افزود: در این دوره در رقابتی بی سابقه 172 پینگ پنگ باز از سراسر کشور به مدت 4 روز در دو مرحله گروهی و حذفی در دو بخش انفرادی و دوبل با یکدیگر رقابت خواهند کرد. بر اساس قانون بازیکنانی که دارای رنکینگ بالا هستند در مرحله حذفی به جدول اصلی مسابقات اضافه می‌شوند، این موضوع فرصت را به دیگربازیکنان می‌دهد که بتوانند در مرحله گروهی شانس بیشتری برای صعود داشته باشند.
وی ادامه داد: البته اگر بحث سهمیه بندی فدراسیون بر اساس رتبه بندی استان‌ها نبود به طور حتم ما با تعداد بیشتری از بازیکنان برای حضور در این مسابقات روبرو بودیم. بر اساس سهمیه بندی فدراسیون استان‌هایی که در جمع استان‌های برتر بودند دارای 6 سهمیه واستان میزبان دارای 4 سهمیه بود که با رایزنی‌های انجام شده سهمیه استان اصفهان در مجموع به 20 ورزشکار رسید. این فرصت بسیار خوبی را در اختیار ورزشکاران استان اصفهان قرار می‌دهد تا با حضور در این دوره از مسابقات علاوه بر فرصت رقابت با بازیکنان بزرگ و دیدن بازی‌های آن‌ها بتوانند رنکینگ کشوری خود را ارتقاء بخشند.
رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان در خصوص سطح مسابقات تور ایرانی گفت: این مسابقات فرصت بسیار خوبی برای تقابل بازیکنان جوان و جسور با بازیکنان بزرگ و باتجربه است. حضور افرادی چون افشین نوروزی کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز، امین احمدیان دارنده مدال برنز جوانان آسیا که به تازگی به جمع لژیونرهای تنیس روی میز پیوسته اعتبار بسیار بالایی به این مسابقات بخشیده است، البته در دوره‌های گذشته نیما و نوشاد عالمیان نیز در این مسابقات حضور داشتند که در این مرحله نیما عالمیان به دلیل حضور یکساله در لیگ فرانسه غیبت دارد و نوشاد نیز با رایزنی و مذاکره با مسئولان فدراسیون درخواست کرده که در این دوره شرکت نداشته باشد.
تکابی خاطر نشان کرد: بر اساس قوانین تور ایرانی تنیس روی میز هر بازیکن می‌تواند در دو مرحله از مجموع 5 مرحله تور ایرانی غیبت داشته باشد که تا این لحظه نوشاد عالمیان درخواست عدم حضور داده است و این فرصت بسیار خوبی برای دیگر بازیکنانی که در تعقیب این دو بازیکن هستند،است که با انجام بازی‌های خوب خود بتوانند رنکینگ خود را ارتقا دهند.
وی با اشاره به تشکیل ستاد مسابقات تور ایرانی تصریح کرد: به منظور برگزاری مسابقات در سطح استانداردهای جهانی از یکماه پیش با تشکیل ستاد تور ایرانی تمامی رایزنی‌ها برای یک میزبانی خوب وشایسته در حال انجام است. به لحاظ سخت افزاری هیچ گونه مشکلی نداریم. خانه تنیس روی میز اصفهان با توجه به بازسازی صورت گرفته تبدیل به استانداردترین سالن اختصاصی این رشته در کشور درآمده و امکانات و تسهیلاتی که در اختیار ورزشکاران در طول برگزار مسابقات خواهیم گذاشت در حد و اندازه های مسابقات جهانی است.
وی در پاسخ به اینکه اگر بخواهد به عملکرد فدراسیون تنیس روی میز در ارتباط با مسابقات آسیایی جاکارتا امتیازی بدهد چه خواهد بود، گفت: اگر بخواهیم ارزیابی درستی داشته باشیم باید منصفانه باشد و در حالت منصفانه این عملکرد نتیجه و حاصل تلاش تک تک خانواده تنیس روی میز از رئیس فدراسیون در رأس هرم گرفته تا اعضا هیئت مدیره و کارکنان فدراسیون، بازیکنان و مربیان و داوران و همچنین هیئت‌های استانی و کوچک‌ترین وپایین ترین عضو خانواده را شامل می‌شود.
رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان خاطر نشان کرد: بنابراین باید بگویم فدراسیون عملکردی درخشانی داشته که حاصل مدیریت ویژه در کنار تلاش و جسارت بازیکنان بوده که توانسته‌اند بعد از نزدیک به 60 سال صاحب مدال آسیایی شویم.
وی وضعیت بازیکنان اصفهانی در کشور را خوب ارزیابی کرد و افزود: محمد فرقدانی یکی از بازیکنان بسیار خوب وکم نظیر ایران در تنیس روی میز است که در حال حاضر در اوج پختگی خود به سر می‌برد. بازیکنی که توانسته در یک دهه حضور در بخش قهرمانی رشته خود همیشه در جمع 8 نفر برتر ایران قرار داشته باشد و این به دلیل سبک زندگی سالم و تمرینات مداوم و منظم وی است که می‌تواند برای دیگر بازیکنان یک الگو باشد.
تکابی اظهار کرد: در کنار افرادی مثل فرقدانی، نسل دیگری ازبازیکنان جوان همچون مهرشاد پوده، میلاد عابدیان و محمدامین حنطه در حال رشد و پیشرفت هستند، سجاد حسینی نیز یکی دیگر از بازیکنان بسیار خوب و با آتیه اصفهان است که در مرحله قبلی تور ایرانی که در اراک برگزار شد در یک بازی بسیار نزدیک مقابل افشین نوروزی شکست خورد و از راهیابی به جمع 4 نفر برتر بازماند،البته حسینی در مسابقات لیگ داخلی استان موفق به شکست نوروزی شده بود.
وی تاکید کرد: استان اصفهان به لحاظ داشتن بازیکنان رنکینگ دار بعد از استان تهران دارای بیشترین بازیکن است و این نشان دهنده رشد و پیشرفتی بوده که بازیکنان اصفهان در طی سال‌های اخیر داشتند. هیئت استان با توجه وظیفه‌ای که دارد سعی کرده تمامی امکانات و تسهیلات لازم برای تمرین و رشد بازیکنان را فراهم کند.
وی ادامه داد: بر همین اساس در بخش سخت افزاری و داشتن فضای تخصصی هیچ گونه کمبود و مشکلی نداریم بلکه می‌توان گفت فضای مازاد نیز داریم، البته نواقصی در بخش مربیان داریم که با برنامه ریزی و جلب نظر هیئت مدیره در نظر داشتیم از یک مربی طراز اول خارجی استفاده کنیم که با توجه به شرایط ارزی این موضوع در حال حاضر منتفی شد و به دنبال گزینه‌های مناسب داخلی برای جایگزینی هستیم.
تکابی در خصوص داشتن برنامه‌ای خاص برای تقدیر از نوشاد عالمیان در صورت حضور در اصفهان گفت: نوشاد عالمیان متعلق به کل ایران وخانواده تنیس روی میز ایران است و با توجه به حضور وی در فصل گذشته لیگ داخلی اصفهان و همچنین باشگاه نامی نو به نوعی ما وی را اصفهانی هم می دانیم. پوستر وبنر مسابقات را به عکس وی، بر روی سکوی مسابقات آسیایی جاکارتا اختصاص دادیم و در صورت حضور نیز تقدیری درشان وی خواهیم داشت چراکه از افتخارات تنیس روی میز است که می‌تواند برای سایر بازیکنان این رشته یک الگو باشد تا برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند.
کدخبرنگار:13042
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/62508/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری