پیام سپاهان

آخرين مطالب

سپاهان؛ در انديشه بازگشت به عصر طلايي ورزشی

سپاهان؛ در انديشه بازگشت به عصر طلايي
  بزرگنمايي:

سپاهان نيوز- سپاهان اصفهان بعد از بازگشت زلاتکو کرانچار جان دوباره گرفته و در انديشه بازگشت به روزهاي اوج و تکرار قهرماني‌هايي است که هواداران دو سال پيش،‌ براي آخرين بار طعم آن را چشيدند. سپاهاني که فصل پيش اغلب در نيمه دوم و ميانه‌هاي جدول قرار داشت، با پشت سر گذاشتن يک فصل کابوس‌وار، براي جبران وارد عرصه مي‌شود. در ادامه به بررسي عملکرد طلايي‌پوشان سپاهان پيش از شروع فصل هفدهم ليگ برتر مي‌پردازيم.
* کادر فني:
اصفهاني‌ها که در پنج بازي پاياني فصل 95-96 کرانچار را به خدمت گرفتند، با کسب نتايج خوب، هواداران اصفهاني را به آينده اميدوار کردند. آنها از سرمربي کروات تيم خود انتظار داشتند که بازيکنان ستاره را به تيم بياورد اما کرانچار معتقد است که تمام بازيکنان که جذب کرده، در زمين شايستگي‌هاي خودشان را نشان مي‌دهند.
در کادر فني سپاهان اصفهان قرار بود محرم نويدکيا به همراه محمود کريمي دو دستيار ايراني باشند که در کنار زلاتکو کرانچار قرار بگيرند اما از بين اين دو، تنها کريمي بر نيمکت طلايي‌پوشان تکيه زد و نويدکيا ترجيح داد که يک سال از فوتبال دور باشد.
* بازيکنان:
سپاهان براي ورود به بازار نقل و انتقالات عجله نکرد. مسئولان باشگاه، جلسات مختلفي با سرمربي تيم برگزار کردند تا به فهرست نهايي بازيکنان دست يابند. کرانچار ابتدا شش بازيکن اصلي را مشخص کرد و در کنار آن، براي هر پست نيز چند آلترناتيو تعيين کرد تا در صورت عدم توافق با گزينه اصلي به سراغ آلترناتيوها بروند. او همچنين بعد از تحويل ليست نهايي بازيکنان مورد نظرش، ايران را ترک کرد و به کرواسي بازگشت. باشگاه در غياب او مذاکره خود با بازيکنان را آغاز کرد و عزت‌الله پورقاز بازيکن فصل پيش سايپا به عنوان اولين بازيکن در فصل نقل و انتقالات به سپاهان پيوست. اعلام خبر حضور پورقاز در دفتر مديرعامل باشگاه نيز با حاشيه‌هايي همراه بود و تصوير مربوط به امضاي قرارداد زماني از سوي باشگاه منتشر شد که پورقاز در اردوي تيم ملي به سر مي‌برد. سپس مشخص شد توافق باشگاه با اين بازيکن قبل از اردوي تيم ملي شکل گرفته و اعلام خبر نهايي به حل شدن بعضي از مشکلات منوط شده است.
شاهين ثاقبي نيز دومين بازيکني بود که بعد از کش‌وقوس‌هاي فراوان طلايي پوش شد. ثاقبي که با درخشش در تراکتورسازي خواهان بسياري پيدا کرده بود، فصل پيش با قراردادي دو ساله به ملوان پيوست و سپاهان براي جذب او بايد رضايتنامه‌اش را هم از ملوان دريافت مي‌کرد. در نهايت ثاقبي موفق شد با قراردادي سه ساله به سپاهان بپيوندد.
بدون شک شاخص‌ترين مهره‌اي که در فصل نقل و انتقالات در تور سپاهان افتاد، ساسان انصاري مهاجم فصل پيش فولاد خوزستان و دومين گلزن برتر ليگ 95-96  بود. انصاري که از تيم‌هاي تهراني و همچنين يونان و قطر پيشنهاد داشت، تصميم گرفت به اصفهان برود.
سعيد آقايي بازيکن فصل پيش تراکتورسازي نيز يکي از خريدهاي خوب سپاهان در نقل و انتقالات محسوب مي‌شود اما حضور او در اصفهان نيز با حاشيه‌هايي همراه بود. آقايي که دو فصل پيش بازيکن گسترش فولاد بود، براي اين که بتواند به تراکتورسازي برود،‌ چک ضمانت بيش از يک ميليارد توماني به گسترش فولاد داده بود. بنابراين اين بازيکن براي پيوستن به سپاهان بايد با گسترش فولاد هم تسويه مي‌کرد و همين موضوع باعث شد مذاکره با اين بازيکن به طول انجامد.
سپاهان اصفهان در کنار جذب بازيکنان شاخصي چون آقايي و انصاري، اميد زيادي به حفظ احسان حاج‌صفي داشت چرا که خواسته هواداران نيز ماندن اين ملي پوش در تيم بود. حاج‌صفي که از استقلال تهران نيز پيشنهاد داشت، اعلام کرد که در ايران تنها براي سپاهان به ميدان خواهد رفت اما او در ايران نماند و هم‌تيمي مسعود شجاعي در پانيونيوس يونان شد.
سرور چپارف نيز ديگر بازيکني بود که سپاهان براي جذبش اميد بسته بود اما با وجود رغبت اين بازيکن براي ماندن در سپاهان، قرارداد محکمش با استقلال باعث شد آبي پوش شود.
حسن جعفري نيز يکي از بازيکناني بود که با پيوستن به سپاهان، خيال کرانچار را در يکي از پست‌هاي حساس تيم تا حدود زيادي راحت کرد. جعفري که سال پيش در پديده مشهد خوش درخشيده بود، بعد از سه سال دوري دوباره به سپاهان بازگشت و قرار است در پست دفاع راست به ميدان برود.
سياوش يزداني که فصل گذشته به همراه اميرحسين صادقي زوج قلب خط دفاعي پيکان را تشکيل مي‌داد، براي تقويت خط دفاعي سپاهان به اصفهان رفت و قرارداد دو ساله‌اش را به امضا رساند. سپاهان همچنين با مروان حسين مدافع عراقي تيم پليس نيز وارد مذاکره شد و اين بازيکن نيز با وجود اينکه رسانه‌هاي عربي از مخالفت باشگاه عراقي با جدايي مروان خبر داده بودند اما در نهايت طلايي پوش شد و قرار است از هفته سوم به جمع سپاهاني ها ملحق شود.
پرونده تيم فوتبال سپاهان اصفهان در فصل نقل و انتقالات با جذب يک بازيکن ديگر بسته شد و کايرو رودريگوئز پيکسوتو مدافع برزيلي است قراردادش را به عنوان آخرين بازيکن با سپاهان به امضا رساند.
* آماده‌سازي:
اردوهاي پيش فصل سپاهان نيز در اصفهان سپري شد و شاگردان کرانچار تنها براي برگزاري يک بازي تدارکاتي با تراکتورسازي تبريز به تهران آمدند. سپاهان در اين بازي با نتيجه يک بر يک مقابل شاگردان يحيي گل محمدي متوقف شد. اين بازي با يک اتفاق بد براي سپاهان نيز همراه بود و سعيد آقايي به دليل برخورد با بازيکن حريف با مصدوميت روبه‌رو و به بيمارستان منتقل شد.
سپاهان بازي‌هاي دوستانه ديگري نيز داشت تا براي حضور در ليگ، ‌محک جدي بخورد. آنها مقابل پيکان به تساوي يک بر يک رسيدند، مقابل بادران تهران با نتيجه 2 بر صفر شکست خوردند و با نساجي مازندران هم به تساوي بدون گل رسيدند. تنها پيروزي سپاهان مقابل اميدهاي اين باشگاه رقم خورد و اين تيم با هت‌تريک ساسان انصاري به برد رسيد. آخرين بازي تدارکاتي شاگردان کرانچار نيز مقابل ذوب آهن برگزار شد و اين تيم در داربي دوستانه با دو گل شکست خورد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/6413/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد