پیام سپاهان

آخرين مطالب

استاندار اصفهان تاکيد کرد: سياست هاي آموزشي فني و حرفه اي بايد متناسب با بسته هاي حمايتي اشتغال و اولويت هاي توسعه اي استان باشد سیاسی

استاندار اصفهان تاکيد کرد: سياست هاي آموزشي فني و حرفه اي بايد متناسب با بسته هاي حمايتي اشتغال و اولويت هاي توسعه اي استان باشد
  بزرگنمايي:

سپاهان نيوز - دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: سياست هاي آموزشي فني و حرفه اي بايد متناسب با بسته هاي حمايتي اشتغال دولت و محورهاي توسعه اي استان باشد تا در جهت توسعه ي استان قدم هاي مثبت برداشته شود و از اين دوران طلايي و شرايط ويژه و بسيار مهم ايجاد شده به نحو مطلوب استفاده گردد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در ديدار مديران اداره کل فني و حرفه اي استان با ايشان که به مناسبت ششم مرداد ماه روز ملي کارآفريني و آموزش هاي فني و حرفه اي صورت گرفت، اظهارداشت: در طول سال هاي پس از انقلاب هيچ زماني مسائل فني و حرفه اي به اندازه ي امروز جايگاه خود را پيدا نکرده است و امروز اين سازمان در يک دوران طلايي قرار دارد.
استاندار اصفهان با بيان اينکه در همه ي بسته هاي حمايتي دولت در خصوص اشتغال ، سازمان فني و حرفه اي نيز ديده شده است، افزود: در بسته هاي ابلاغي اقتصادي، حمايتي و اقتصاد مقاومتي، پيوست يا فصلي با عنوان فني وحرفه اي وجود دارد که نشان دهنده ي جايگاه مهم اين سازمان است.
زرگرپور با اشاره به مزيت ها و ظرفيت هاي غيرقابل تصور و در کنار آن مشکلات استان در بخش هاي مختلف، اظهارداشت: اصفهان در بخش صنعت، صنعتي ترين استان کشور است و 10 درصد صنايع بزرگ کشور، 70 درصد فولاد، 50 درصد مصالح ساختماني و سنگ، 60 درصد مصنوعات طلا و 25 درصد فراورده هاي نفتي کشور در اصفهان توليد مي شود.
رسول زرگرپور اضافه کرد: اصفهان با 150 واحد دانشگاهي پس از تهران دومين استان دانشگاهي کشور است و 6 دانشگاه اين استان در رنکينگ بين المللي جاي دارند و 330 هزار دانشجو که 7 هزار دانشجو در مقطع دکترا در اين استان تحصيل مي کنند.
استاندار اصفهان با بيان اينکه مردم دين دار، ولايتمدار اصفهان در همه ي صحنه هاي انقلاب پيش قراول بوده اند، افزود: اصفهان با دارا بودن 6 درصد از جمعيت کشور 10 درصد شهدا و 11 درصد جانبازان و ايثارگران را تقديم انقلاب و کشور نموده است.
زرگرپور افزود: با اين شرايط نرخ بيکاري در اين استان 2 درصد از متوسط کشور بالاتر است و بايد مشخص شود که چرا با اين امکانات و ظرفيت ها که بايد اين استان را به بهشت اشتغال تبديل کند، نرخ بيکاري آن بالاتر از متوسط کشوري است و اين در شان استان نيست.
رسول زرگرپور با اشاره به فعاليت بخش خصوصي بويژه در بخش صنعت در استان اظهارداشت: زماني که اقتصاد با مشکل مواجه مي شود بيکاري در اين استان نمود بيشتري مي يابد.
استاندار اصفهان افزود: حجم بالاي فارغ التحصيلان دانشگاهي براي ورود به عرصه ي کار و همچنين مهاجرت افراد جوياي کار از استانهاي ديگر به سمت اين استان نيز مي تواند از عوامل بالا بودن نرخ بيکاري باشد.
رسول زرگرپور با بيان اينکه اصفهان ديگر امکان توسعه ي صنعت و کشاروزي را نخواهد داشت، افزود: در قالب طرح آمايش سرزمين سه محور علم و فناوري، گردشگري و هنر براي توسعه ي استان در نظر گرفته شده و نقشه ي راه مديريت استان براي توسعه اين سه محور خواهد بود.
زرگرپور بستر لازم براي توسعه ي علم و فناوري را ايجاد منطقه ي ويژه ي علم و فناوري برشمرد و افزود: اصفهان به عنوان اولين استان کشور اين منطقه را ايجاد کرده است و در هفته ي آينده به طور کامل در استان مستقر خواهد شد.
وي افزود: در شهرک علمي و تحقيقاتي علم به ثروت تبديل مي شود و با ايجاد منطقه ي ويژه ي علم و فناوري تمام منطقه ي اصفهان در واقع تبديل به شهرک علمي و تحقيقاتي خواهد شد و اين شهرک از 500 هکتار به کل منطقه اصفهان تسري پيدا مي کند.
استاندار اصفهان با بيان اينکه اصفهان در بخش گردشگري بهترين مزيت ها را در اختيار دارد، اظهارداشت: پس از برجام ايران هراسي کاهش يافته است و تعداد گردشگران خارجي از 65 هزار نفر در سال 92 به 85 هزار نفر تنها در فروردين ماه 96 رسيده است.
وي يادآور شد: در سال 92، 12 هزار و 500 تخت اقامتي در استان وجود داشت که امروز به 20 هزار تخت اقامتي رسيده است و 39 هتل نيز در حال ساخت مي باشد.
استاندار اصفهان با تاکيد بر اينکه بايد در استان سياست هاي آموزشي متناسب با بسته هاي حمايتي اشتغال باشد، افزود: بايد سازمان فني و حرفه اي به آموزش نيروهاي فناوري و تحقيقاتي بپردازد و آموزش ها در فضاها و اولويت هاي توسعه ي استان قرار گيرد.
رسول زرگرپور به لزوم آموزش صنايع دستي اشاره کرد و افزود: صنايع دستي دنيايي از آموزش ها است و بايد سمت و سوي آموزش ها در اين راستا قرار گيرد.
وي تاکيد کرد: آموزش هاي فني و حرفه اي بايد در اين سه مقوله قرار گيرد تا در جهت توسعه ي استان قدم هاي مثبت برداشته شود و از اين دوران طلايي و شرايط ويژه و بسيار مهم ايجاد شده استفاده شود.
زرگرپور با بيان اينکه فارغ التحصيلان دانشگاهي اطلاعات فني کافي ندارند، اظهارداشت: اغلب کارخانه ها نياز به کارمندان و کارگران متخصص دارند و در اين راستا بايد سازمان فني و حرفه اي آموزش هاي لازم را به اين افراد بدهد تا تخصص فني نيز در فارغ التحصيلان ايجاد شود.
رسول زرگرپور با تاکيد بر اينکه بخش خصوصي بايد به آموزش هاي فني و حرفه اي ورود پيدا کند، اظهارداشت : سازمان فني و حرفه اي بايد سياستگذار و ناظر باشد و بخش خصوصي براي آموزش ورود پيدا کند.
استاندار اصفهان با بيان اينکه در دو سال گذشته طرح هر دانش آموز يک مهارت اجرا گرديد، اظهارداشت: اميد است که با همکاري اصناف و سازمان فني و حرفه اي و استفاده از شيوه هاي جديد مديريتي بخش قابل توجهي از مشکلات اشتغال استان برطرف شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/6416/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد