پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد:

افزایش 700 درصدی کشف پرونده های احتکار/ماجرای به چاه انداختن کودک سیاسی

افزایش 700 درصدی کشف پرونده های احتکار/ماجرای به چاه انداختن کودک
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در خصوص پرونده‌های احتکار با رشد 700 درصد کشف روبرو شدیم به نوعی که در یک ماهه اخیر از 173 انبار بازدید کردیم و 50 مورد منجر به پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سرهنگ سعید سلیمیان پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اصفهان اظهار داشت: در راستای پیگیری فرمایشات رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی پیگیری‌های خوبی انجام و در پنج ماهه نخست سال جاری یک هزار و 895 فقره پرونده قاچاق در پلیس آگهی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در همین مدت پرونده‌های با ارزش بالای 500 میلیون تومان 71 درصد رشد داشته است، افزود: همچنین پرونده‌های بیش از 100 میلیون 16 درصد رشد داشته است.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه باندهای متلاشی شده 20 درصد افزایش داشته است، ابراز داشت: در مجموع 18 درصد ارزش ریالی کشف کالاهای قاچاق افزایش یافته که بیشتر در زمینه دارو، لوازم آرایشی بهداشتی، پارچه و سیگار بوده است.
رشد 67 درصدی کشف پرونده های اختلاس
وی ادامه داد: پرونده‌های کشف شده در پنج ماهه نخست سال از نظر ارزش ریالی 95 درصد و از نظر جرم اختلاس 67 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ سلیمیان با اشاره به اینکه کشف زمین خواری 44 درصد افزایش داشته است، بیان داشت: همچنین در همین زمان کشف اخلال در نظام اقتصادی 50 درصد، فرار مالیاتی 300 درصد و تبانی و تقلب در معاملات 100 درصد افزایش رشد داشته است.
افزایش 700 درصدی کشف پرونده‌های احتکار
وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی در خصوص پرونده‌های احتکار 700 درصد افزایش رشد را شاهد بودیم، بیان داشت: در ماه‌های اخیر مشکلاتی را در زمینه عرضه کالا در بازار داشتیم که با وجود تولید داخلی و واردات احتکار برخی کالاها انجام شده بود و بر این اساس طرح های مرصاد را به مبارزه با احتکار اختصاص دادیم.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه در یک ماهه اخیر از 173 انبار بازدید و 50 مورد منجر به پلمپ شد که این انبارها به سازمان صنعت و معدن اعلام موجودی نکرده و فروش نداشتند، گفت: ارزش اموال کشف شده 725 میلیارد ریال است که در اصفهان هشت مورد، تیران و کرون 6 مورد و درشهرستان‌های دیگر نیز یکی دو مورد کشف شده است.
مردم انبارهای احتکار کالا را اعلام کنند
وی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که با توجه به غیر رسمی شدن انبارهای احتکار کالا به سمت منازل در صورت داشتن اطلاعات موضوع را با شماره تلفن های 2184210 و 2184241 و 09138700477مربوطه اعلام کنند.
سلیمیان با اشاره به کشف دو میلیارد ریال لوازم خانگی احتکار شده شامل یخچال، ماشین لباس‌شویی، اجاق گاز و غیره بیان داشت: همچنین دو انبار بزرگ پوشک در اصفهان کشف و پلمپ شد تا پس از رسیدگی به پرونده به بازار ارسال شود.
فرار مالیاتی به ارزش بیش از 61 میلیارد ریال
وی از نمونه پرونده‌های اقتصادی برخورد شده را فرار مالیاتی به ارزش بیش از 61 میلیارد و 659 میلیون ریال را عنوان کرد و گفت: در این پرونده مجرم با اغفال افرادی که از نظر مالی نیازمند بوده وسطح سواد کمتری دارند اقدام به تاسیس شرکت تجاری با مسئولیت محدود کرده و پس از تعیین شدن مالیات کلان، با تغییر اساسنامه مالیات را به گردن مدیر شرکت انداخته و خود اقدام به فرار مالیاتی می کند که با شکایت مالباخته متهم دستگیر شده است.
کلاهبرداری 30 میلیارد ریالی با ادعای حل مشکلات از طریق رمالی
وی با بیان اینکه از دیگر پرونده‌های کلاهبرداری مطرح، رمالی به ارزش 30 میلیارد ریال بوده است، بیان داشت: در این پرونده خانواده‌ای که مشکلاتی داشته است به رمال مراجعه و رمال با ورود به خانه و استفاده از داروی گیج کننده به افراد این مطلب را بیان می‌دارد که اموال آنها دچار جن زدگی شده است و باید با بردن اموال بع بیرون از منزل جن را از آنها خارج کنیم.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه سارقان با این شیوه پنج کیلو و نیم طلا، سه کیلو نقره، 20 سکه طلا و ظروف مسی بار ارزش را از این افراد سرقت کرده بود، ابراز داشت: توصیه ما به شهروندان این است که در هنگام مشکلات دلایل را بررسی و اقدام به رفع مشکلی کنند، ما هیچ رمالی نداریم که حرف یا رفتار وی درست باشد.
وی ادامه داد: همچنین شاهد کلاهبرداری مجری قلابی رادیو از 70 نفر با اعلام برنده شدن در مسابقات بودیم که با کشاندن مردم پای عابر بانک و دریافت رمز دوم، از حساب بانکی آنها برداشت می کرد.
کلاهبرداری میلیاردی خواستگاری قلابی از دختران
سرهنگ سلیمیان اشاره به کلاهبرداری میلیاردی خواستگاری قلابی از دختران با معرفی خود به عنوان خلبان و یا مشاغلی با موقعیت اجتماعی بالا ابراز داشت: این فرد در موقعیت مناسب با اعلام بلوکه شدن پول‌هایش از دختران مذکور درخواست هزینه می‌کرد تا بتواند آنها را نیز همراه خود به خارج از کشور ببرد.
وی ادامه داد: این فرد در یک مورد 189 میلیون ریال از یک خانم دریافت کرده بود و در مجموع یک میلیارد ریال کلاهبرداری از هشت نفر را تاکنون در این ارتباط شناسایی کرده‌ایم.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در زمینه سرقت خودرو، منزل، عنف و منازل 77 باند شناسایی و متلاشی شد که یکی از باندها 58 فقره سرقت داخل خودرو داشتند که بخشی از اموال کشف شده به مال باخته‌ها پرداختند.
دستگیری زوج سارق و باند اجناس عتیقه
وی با اشاره به دستگیری باندی که به شکل زوج زن و مرد اقدام به سرقت می کردند و باند اجناس عتیقه، تاکید کرد: باند پنج نفری سرقت منزل در اصفهان که شناسایی و دستگیر شدند که 40 میلیارد ریال اموال کشف شده تحویل مال باخته شد.
سرهنگ سلیمیان با اشاره به اینکه باند سه نفره‌ای که از شهرستانهای استانهای هم جوار در اصفهان فعالیت می‌کردند شناسایی و 53 فقره سرقت از آنها کشف شده است، اظهار داشت: سرقت بانک با شیوه جدید از رخدادهای اخیر است به نوعی که سارق با نایلون پلاستیکی بنزین وارد بانک شده بود و با تهدید مسئولان 13 میلیون و 500 هزار تومان سرقت کرده بود که دستگیر شد.
تاریخ فیلم حادثه به چاه انداختن کودک مربوط به سه ماه پیش بود
وی در ارتباط با حادثه به چاه انداختن کودک توسط پسرعمویش ابراز داشت: زمانی که پلیس در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام داد متوجه شدیم که تاریخ فیلم مربوط به سه ماه پیش است و ما در این تاریخ گزارشی از چنین حادثه ای نداشتیم و به همین دلیل اعلام شد که مربوط به اصفهان نیست و دلیل تکذیب رخ دادن واقعه توسط پلیس این امر بود.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بیان داشت: با ادامه تحقیقات این خبر تایید و مشخص شد در تاریخ 13 شهریورماه در فلاورجان و نه شهر اصفهان رخ داده است و با محرز شدن موضوع که این کار توسط پسر بچه طلاق و دارای عقده روانی انجام شده است بلافاصله حادثه را تایید کردیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/65094/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 6 اردیبهشت 1403 + جدول

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

زمان‌بندی 575 پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن