پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تاکید کرد:

افزایش سرسام آور هزینه‌های درمان/از انبار کردن داروها در خانه خودداری کنند اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با تاکید بر اینکه هزینه‌های حوزه درمان به خصوص در بخش دارویی و تشخیص بسیار سرسام‌آور و رو به افزایش است، گفت: 110 میلیارد تومان از بدهی بیمه سلامت به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در قالب اوراق اسناد خزانه اسلامی پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، حسین بانک ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه مطابق آمار سازمان‌های بیمه، تعداد بیمه‌شدگان از کل جمعیت کشور بیشتر است، اظهار کرد: این مسئله لزوم همپوشانی بیمه‌ها را بیشتر کرده است که با بحث استحقاق سنجی این موضوع به سرانجام خواهد رسید.
وی به موضوع تبادل الکترونیک اسناد پزشکی در راستای این طرح اشاره کرد و افزود: متأسفانه در خصوص بستری بیماران برنامه‌ای وجود نداشت، تاجایی که طی دو سال گذشته این طرح به صورت پایلوت در استان اصفهان اجرا شد و تا پایان آبان ماه نیز باید به صورت کامل در بیمارستان‌های علوم پزشکی دانشگاهی اجرایی شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: در نهایت طرح تبادل اسناد پزشکی قرار است در بیمارستان‌های بخش خصوصی اجرا شود و سپس در سایر استان‌های کشور گسترش یابد.
وی تصریح کرد: این طرح به طور قطع نتایج خوبی در پی خواهد داشت و می‌تواند زیربنایی برای تصمیمات وزارت بهداشت باشد.
بانک در ادامه با اشاره به یک میلیون و 500 هزار نفر بیمه‌شده سلامت در استان اصفهان، اظهار کرد: هم‌اکنون در 4860 موسسه به این بیمه‌شدگان در استان خدمات ارائه می‌دهند، همچنین بیمه سلامت استان ماهیانه 60 میلیارد تومان در حوزه درمان و خدمات سرپایی و بستری به بیمه‌شدگان پرداخت می‌کند.
وی هم‌چنین در خصوص بدهی بیمه سلامت به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اصفهان، گفت: از 300 میلیارد تومان بدهی بیمه سلامت استان به دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال گذشته، قرار است 110 میلیارد تومان آن در قالب اوراق اسناد خزانه اسلامی پرداخت شود، هم‌چنین بقیه این بدهی به تدریج پرداخت می‌شود، البته امسال تمام‌پرداخت‌های بیمه سلامت به روز است.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه هزینه‌های حوزه درمان به خصوص در بخش دارویی و تشخیص بسیار سرسام‌آور و رو به افزایش است، تصریح کرد: در این شرایط نیاز به خودکنترلی داریم و جامعه پزشکی و بیمه‌شدگان باید از خدمات پزشکی غیرضروری خودداری کنند.
وی به کمبود تجهیزات پزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: در این شرایط بیماران واقعی و نیازمند باید از تجهیزات استفاده کنند تا در روند درمان آن‌ها خللی ایجاد نشود، از سوی دیگر بیماران باید از گرفتن دارو و انبار کردن آن در خانه‌های خود خودداری کنند.
بانک با تاکید بر اینکه 96 درصد تولید داروی کشور، در داخل انجام می‌شود، افزود: با این وجود سهم مهمی از مواد اولیه موردنیاز دارو وارداتی است.
بانک با اشاره به اینکه روانه چهار هزار دفترچه بیمه سلامت در 105 نقطه استان تعویض و تمدید می‌شود، تاکید کرد: این آمار، رقم بالایی است و نشان از تعداد مراجعات بسیار بیماران به پزشک است. مطابق آمار رسمی میانگین مراجعه بیمار به پزشک در دنیا 4.5 بار در سال است که این عدد در ایران 6.5 است، به این معنا که بیماران به راحتی و بدون رعایت سطح‌بندی به خدمات پزشک تخصصی دست پیدا می‌کنند.
وی درباره شرایط بیمه بیماران خاص کلیوی، ام‌اس، تالاسمی، هموفیلی و ...، گفت: متاسفانه هزینه‌های درمان این بیماران افزایش‌یافته، با این وجود بیمه و فرانشیز آن‌ها رایگان است.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در ادامه به صدور کارت‌های جعلی سلامت از سوی برخی شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی شرکت‌های جعلی در تماس با برخی شهروندان، در قبال دریافت هزینه‌های بالا برای آن‌ها کارت بیمه سلامت صادر می‌کنند که فعالیت و بیمه این شرکت‌ها مورد تایید بیمه سلامت و دیگر بیمه‌ها نیست، در این راستا شهروندان برای برخورد با این متخلفان موارد را باید با شماره تلفن‌های 36670052 و یا سامانه 1666 اطلاع‌رسانی کنند. 
پیاده سازی سامانه تبادل اطلاعات اسناد بستری تا پایان مهر ماه
قائم مقام مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان نیز ادامه این نشست با اشاره به اینکه بر اساس بند چ ماده ٧٠ برنامه ششم توسعه پایگاه اطلاعات برخط بیمه‌شدگان بیمه سلامت آغاز شده است، اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه قرار است پایگاه اطلاعات برخط بیمه‌شدگان در سازمان بیمه سلامت مستقر شود و نحوه دریافت خدمات از طریق انجام شود.
احمدرضا ریاضیات افزود: در حال حاضر بحث استحقاق سنجی درمان در بیمارستان‌های دانشگاه‌های کشور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، وزارت بهداشت، سازمان بیمه سلامت، بیمه‌های تکمیلی و .... آغاز شده و سامانه‌ها به یکدیگر متصل شده است.
وی با بیان اینکه با وجود اتصال این سامانه‌ها به یکدیگر، اما هنوز پایگاه اصلی استقرار نیافته است، افزود: بر اساس این طرح در بیمارستان‌های علوم پزشکی دانشگاهی دیگر نیازی به دفترچه بیمه نخواهد بود و هم‌پوشانی بیمه‌ها از ابتدای مهر ماه از طریق کد ملی انجام می‌شود و از این زمان بدون کد ١٨ رقمی بیمه سلامت، بیمار پذیرش نمی‌شود.
قائم مقام مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه بحث تبادل الکترونیک و رسیدگی به اسناد بستری دو سال گذشته به صورت پایلوت در کشور، در بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان آغاز شد، گفت: سامانه تبادل اطلاعات تاکنون در ٩ بیمارستان دانشگاهی استان اجرا شده و تا پایان مهر ماه در تمام بیمارستان‌های دانشگاهی استان انجام می‌شود، هم‌چنین ٤٠ درصد اسناد بستری در این سامانه انجام خواهد شد.
کد خبرنگار: 13036
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/65119/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟