پیام سپاهان

آخرين مطالب

عضو مجلس خبرگان رهبری:

پیام عاشورا باور دائمی به رحمانیت خداست/4مانع در رفع مشکلات زندگی سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از پیامهای عاشورا این است که در هیچ شرایطی ارتباط خود را با خدا قطع نکنیم،در شرایط مختلف مسیر زندگی کم نیاورده و همواره خداوند را ارحم الراحمین بدانیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی شامگاه سه شنبه در جمع عزاداران حسینی هیئت رزمندگان اسلام با بیان اینکه آزمایش الهی هم در سختی و هم آرامش است، اظهار داشت: در سختی‌ها انسان به صبر آزمایش می شود و در آرامش به طور مثال با داشتن ثروت، بر سر دو راهی بخشیدن اموال خود به دیگران یا با مال‌اندوزی مورد امتحان قرار گیرد.
وی افزود: قضاوت انسانها معمولا این گونه است که در زمان راحتی و آسایش شکر خدا می‌گویند اما اگر سختی و مشکلات بر سر راه آنها قرار گیرد به ویژه اگر اشتباه اطرافیان بر این سختی بیفزاید منکر بسیاری از موهبات، رحمت الهی و حتی گاه خداوند می‌شوند.
باور به رحمانیت دائمی خداوند باید در وجود ما نهادینه شود
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رحمت عام خداوند شامل همه انسان‌ها و رحمت ویژه خداوند مختص مومنان است، بیان داشت: باید باور به رحمانیت دائمی خداوند در وجود ما نهادینه شود.
وی افزود: یکی از پیام های عاشورا این است که ارتباط خود را با خدا قطع نکنیم و محبت ما با پروردگار کم و زیاد نشود و بر این اساس باید به نوعی خودسازی کنیم که در شرایط مختلف مسیر زندگی کم نیاورده و همواره خداوند را ارحم الراحمین بدانیم.
آیت‌الله مهدوی به صبر حضرت ایوب در زمان رخ دادن مشکلات پی در پی و باور این پیامبر الهی به رحمانیت خداوند در همه شرایط اشاره و تاکید کرد: حضرت ایوب در برهه ای از زندگی خود در شرایط بسیار سختی قرار گرفت به نوعی که تمامی فرزندان و دارایی خود را از دست داد و در این شرایط سخت مردم نیز وی را تنها گذاشتند به نوعی که حضرت ایوب را با تصور غلط خود، دچار شده به عذاب الهی برمی شمرند.
حضرت ایوب در اوج بلا نیز معرفت شدیدی به خدا داشت
وی اضافه کرد: در این شرایط ارتباط حضرت ایوب با خداوند همچنان عارفانه و عاشقانه بود و خطاب به خداوند فرمود که تو ارحم الرحمین هستی و این یعنی ایشان در اوج بلا نیز معرفت شدیدی به خدا داشت.
امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: منشا سختی ممکن است ظلمِ ظالم یا سوء تدبیر مسئولان باشد اما صحبت ما در بحث فعلی درباره ریشه مشکلات نیست بلکه در ارتباط با یک نقصان وجودی است و اینکه در فراز و نشیب های زندگی چگونه‌ باید عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در قتلگاه فرمود «الهی رضا برضائک» و حضرت ایوب نیز در اوج سختی‌ها همچنان معرفت الهی نابی داشت، تاکید کرد: در یک نماد امروزی می‌توانیم به روزی اشاره کنیم که امام خمینی خبر شهادت فرزندشان را شنیدند و آن را از الطاف خفیه الهی دانستند.
ارتباط عاشقانه با خداوند در گرو معرفت وجودی است
آیت‌الله مهدوی با تاکید بر اینکه افرادی که معرفت وجودی آنها عظیم است چنین ارتباط عاشقانه‌ای با خداوند دارند، ابراز داشت: نیمی از دعای عرفه امام حسین (ع) تشکر از نعمات الهی است، امام حسین (ع) این گونه به خدا عشق می ورزد، در شرایطی که به خوبی می‌داند قرار است بزرگ ترین مصیبت عالم بر وی فرود آید.
وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) در دعای ابوحمزه ثمالی می‌فرماید که «به فرض محال من را رد کنی از پیشگاه تو جایی نمی روم» اظهار داشت: این نوع معرفت به خدا یعنی در سختی‌ها نیز دست از حمایت رهبر جامعه و ولایت فقیه برنداشته و محکم بر سر آرمانهای خود بایستیم.
بسیاری از افراد در سختیها از چرخه ایمان فرو می‌افتند
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بسیاری از افراد در سختیها از چرخه ایمان فرو می‌افتند و اگر تقصیری از مسئولی ببیند مدام همین یک موضوع را دستاویز قرار داده و اصل نظام را زیر سوال می‌برند.
وی با بیان اینکه چنین افرادی به رهبری جامعه اعتماد ندارند، ابراز داشت: البته این موضوع تازگی ندارد و در تاریخ اسلام نمونه‌های مختلفی از آن را شاهد هسیتم به نوعی که بسیاری از افراد به امام حسن (ع) ایراد گرفتند که به چه دلیل صلح را پذیرفتی؟.
آیت‌الله مهدوی بیان داشت: باید به این نکته توجه کنیم که قطعا سختی‌هایی در زندگی هر فرد وجود دارد اما قضاوت ما نسبت به خدا نباید به دو شکل باشد، این مطلبی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است که وقتی خداوند به برخی بندگان نعمتی عطا کند خوشحال می شوند و اگر رزق آنها تنگ و در زندگی سختی ببیند از خدا ایراد می گیرند.
چهار مانع مهم در رفع مشکلات زندگی از دیدگاه قرآن
وی به بیان موانعی در رفع مشکلات و سختی‌های زندگی از دیدگاه قرآنی اشاره و بیان داشت: اکرام نکردن به یتیمان، طمع جمع‌آوری پول، اطعام نکردن مساکین و ارث دیگران را تصاحب کردن از مواردی است که خداوند در این ارتباط بیان می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با توضیح در این ارتباط که چگونه بدون اکرام یتیم، انتظار اکرام خداوندی را می‌توان داشت، ابراز داشت: عفو کردن دیگران نیز در همین رسته جای دارد، شخصی که هیچ گاه افراد دیگر را نمی بخشد و در دل کینه آنها را دارد، چگونه شب قدر انتظار بخشایش الهی را دارد.
وی اضافه کرد: اینها مواردی است که مطابق آیات سوره فجر گرفتاری در زندگی و تنگی رزق را به همراه دارد و شخص متوجه نیست و تقصیر آن را به گردن خدا می اندازد.
احتکار و دریافت حقوق های نجومی وسط افراد بی دین و خدانترس رخ می دهد
آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه تنگی رزق ممکن است به شکل ناگهانی نیز رخ ندهد و خداوند به اندازه کافی به فرد خاطی فرصت می دهد، گفت: احتکار و حقوق های نجومی که توسط افراد بی دین و خدانترس رخ می دهد از مصداق‌های جمع کردن پول در این آیه است.
وی با اشاره به اینکه پیام عاشورا این است که قضاوت بد راجع به پروردگار نداشته باشیم، تاکید کرد: سیدالشهدا به عنوان امام معصوم بزرگ ترین مصیبت عالم برایشان رخ داد اما شب عاشورا نیز عاشقانه به راز و نیاز با خداوند پرداختند و این امر پیام و آموزش‌های مختلفی برای رهروان ایشان در بردارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/65299/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم