پیام سپاهان

آخرين مطالب

دفاع مقدس ادامه دارد فرهنگی

دفاع مقدس ادامه دارد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - روزنامه کیمیای وطن در سرمقاله امروز خود مطلبی با عنوان " دفاع مقدس ادامه دارد" به قلم مظفر حاجیان منتشر کرد.
در این مطلب آمده است: در آغازین روز هفته دفاع مقدس هستیم، در این روزها یاد و خاطره همه شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌ داریم و به روح پا کشان صلوات می ‌فرستیم ؛ همچنین شهادت امام زین العابدین علیه‌ السلام را تسلیت می‌ گوییم . پس از هشت سال جنگ تحمیلی که هیچ دستاوردی برای دشمن نداشت ، امروز همچنان شاهد اعلام جنگ دشمن در میدا نی پیچیده ‌تر و سنگین ‌تر با عنوان جنگ اقتصادی هستیم ؛ جنگی که می ‌خواهد بنیان‌ های اقتصادی ما را هدف قرار دهد و مردم همیشه در صحنه را با مشکلات جدی معیشتی و تنگنا های اقتصادی شدید رو به ‌رو کند.
این تهاجم نشان از ادامه دفاع مقدس دارد . سال‌ ها پیش هشت سال جنگ تحمیلی نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران بدون کوچک ‌ترین دستا وردی برای دشمن و با دفاع شرافتمندانه همراه با عزت و سر بلندی ملت آزاده ایران پایان یافت و درس عبر تی برای همه آنها یی شد که در دل بیمار و ذهن معیوب خویش هوس حمله و تعرض به مهد شیران و سرزمین آزادگان ایران اسلامی را داشتند ؛ اما دشمن دست بر نداشت و با تهاجم فرهنگی جنگش را ادامه داد و اکنون نوبت به جنگ تمام‌ عیار اقتصادی و روانی رسیده است . در این جنگ از تهاجم نظامی پر سر و صدا، انفجار ها، تلفات انسانی محسوس ، موشک‌ باران و بمباران ‌های وحشتناک و رعب ‌آور خبری نیست ، بلکه تهاجمی بسیار نرم و با ظاهری فر یبنده‌ دارد که حتی عده ‌ای از خود ی ‌ها نیز منفعل می‌شو ند و وجود چنین جنگی را انکار می‌ کنند . دفاع همه‌ جانبه ، تمامی جنبه‌ های دفاعی یک کشور را در بر می‌گیرد . در این میان یکی از مؤلفه‌ های مهم قدرت ملی ، توان اقتصادی است و توان اقتصادی زیاد ، توانمند ی تأثیر گذاری در سایر معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای را برای کشور فراهم می‌ سازد . دفاع اقتصادی با مؤلفه‌ های بازدارند گی و قدرت مقابله و توانمندی اقتصادی برای مقابله با تهاجم‌ های اقتصادی دشمن منجر به پایه‌ ریزی بنیانی قوی برای مقاومت در برابر تکانه‌ های خارجی می‌شود . پاد زهر این جنگ نابرابر را مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی معرفی فرمودند که متأسفانه به ‌درستی به آن پرداخته نشد ؛ و گرنه امروز شرایط غیر از این می‌ بود.
تقابل اقتصادی آمریکا با ایران از حد متعارف آن خارج و به جنگ تمام ‌عیار اقتصادی تبدیل شده است که به صراحت نیز به این جنگ اعتراف می ‌کنند . البته جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران ، هم به لحاظ مدت‌ زمانی که بیش از چهار دهه از آغاز آن می‌ گذرد و هم به لحاظ ابعاد گسترده آن به‌ ویژه از زمستان سال 1390 و هم از نظر صف ‌بندی بین ‌المللی ، نمونه‌ای کم ‌نظیر در این نوع جنگ ‌ها ست.
امروز آمریکا اتاق جنگ خود را در مقابله اقتصادی با ایران فعال ساخته است . این اتاق جنگ در حکم خط مقدم جبهه اقتصادی ایالات متحده و شرکای بین ‌المللی آن محسوب می ‌شود . تیم ١٧٠ نفره جنگ اقتصادی شامل مجموعه‌ ای از وکلا ، استراتژیست ‌ها و تحلیلگران اطلاعاتی است که قدرت فوق‌ العاده ‌ای در قطع و مسدود کردن تبادلات ارزی دلاری در سراسر جهان دارد و کارش را نیز درباره ایران شروع کرده است ؛ اما نباید اشتباه کنیم که ناملایمات ارزی چند ماه قبل را به تمامه حاصل آن اتاق بدانیم ؛ چون بخش عمده ‌اش به بی‌ تدبیری و اقدام درست و به ‌موقع ‌ نکردن خودمان بر می‌ گردد و از طرفی به ارتباط ضعیف مسئولان با مردم .
این جنگ از اول انقلاب وجود داشته است ؛ چنانچه حضرت امام خمینی (ره) در همان سال ‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی (٩/ ٣/ 6١) درباره جنگ اقتصادی فرمودند : « شما در حال جنگید الان ؛ یک جنگی که جنگ اقتصادی است . یک محاربه الان ما بین اسلام و کفر است که محاربه اقتصادی یکی ‌اش است . » ( صحیفه امام ، ج 11، ص 4٢5)
در چند سال اخیر نیز مقام معظم رهبری با الهام از مفاهیم ارزشمند الهی و دینی و همچنین احاطه به نقشه‌ های دشمن ، با اعلام وضعیت جنگی در حوزه اقتصاد ، توجه مردم و مسئولان کشور را به این خطر بزرگ و تهاجم گسترده جلب کرده‌ اند و لزوم ایجاد آمادگی‌ ها و تدارکات لازم برای مقابله با این جنگ تمام‌ عیار را در مناسبت‌ ها ی مختلف متذکر شده‌ اند . ایشان در جلسه تبیین سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی فرمودند : « تحریم ‌ها از قبل بود ؛ منتها این تحریم ‌ها از حدود زمستان سال 90 تا امروز، تبدیل شده است به جنگ اقتصادی . دیگر اسم آن تحریم هدفمند نیست ؛ یک جنگ تمام‌ عیار اقتصادی است که متوجه ملت ماست . نسخه و پاد زهر این تحریم‌ ها ، اقتصاد مقاومتی است؛ اقتصادی که به دست توانای جوانان ما گره‌ها یش باز می ‌شود، از درون بر می ‌خیزد و از تجربیات و پیشرفت ‌های بیرون در حوزه تکنیک و فناوری استفاده می ‌کند . امروز و در این دفاع اقتصادی نقش مردم بسیار مهم است . باید متوجه شا یعا تی که دشمن می‌ سازد و در فضای مجازی منتشر می ‌کند ، بود و با شایعات او حرکت نکرد ؛ از طرفی مسئولان باید مردم را در برابر شایعات و تهاجم فضای مجازی و رسانه ‌های معا ند واکسینه کنند ؛ باید به مردم بیش از پیش نزدیک شوند و واقعیت‌ ها را با مردم در میان بگذارند تا حرکت تهاجمی جنگ روانی دشمن به جایی نرسد ؛ جلب اعتماد عمومی با گفت ‌و شنود نزدیک و بیان صادقانه و عمل صادقانه امکان ‌پذیر است .
باید پرونده احتکار بسته شود و نهادهای نظارتی به‌ خوبی بر عملکرد مجریان نظارت و هر اشتباهی را در اولین قدم متوقف کنند ؛ باید بر قیمت‌ ها نظارت جدی صورت بگیرد و از تورم افسار گسیخته و اقدامات فرصت‌ طلبانه اقتصادی که برخی سود جو به آن دامن می‌ زنند، به ‌شدت جلوگیری و با آنها برخورد شود ؛ باید مراکز تولید و وارد کنندگا نی را که از ارز دولت و کشور استفاده می‌ کنند ، مکلف کنند چیزی در انبار ها نگه ندارند تا ببینند قیمت‌ ها به کجا می‌ رود ؛ بلکه نیاز جامعه ملاک عرضه و عدم عرضه باشد . نباید اجازه داد برخی مسئولان غیر مسئولانه تصمیم بگیرند ؛ تصمیماتی که نتیجه ‌اش رانت و رانت ‌خواری شود و دود سنگینش به چشم مردم برود.
/50267141

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/66386/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

(تصاویر) نمایشگاه خودرو و موتورسیکلت‌ در اصفهان

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور

نخستین واکنش مقامات اسرائیل به اتفاقات اصفهان

واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان

حادثه اصفهان/ واکنش‌های بین‌المللی چه بود؟

عکسی از تغییر مسیر پروازها از آسمان ایران همزمان با حوادث اصفهان

پشت‌پرده ماجرای انفجار در اصفهان چه بود؟

بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

تصاویری از وضعیت در اطراف پایگاه هشتم شکاری اصفهان

واکنش صداوسیما به انفجار صبح امروز اصفهان: جنگ روانی است | فیلم

آزرده خاطر شدن رانندگان از روکش آسفالت فرسوده در جاده اصفهان - کاشان + فیلم

(تصاویر) امروز در اصفهان

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافندی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان

عمان حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان

خط و نشان صریح فرمانده نیروی زمینی ارتش برای اسرائیل بعد از تیراندازی به اشیا مشکوک در آسمان اصفهان

بخشی از طنزها در فضای مجازی درباره خسارت شدید حمله دیشب ریزپرنده ها به اصفهان (عکس)

واکنش چین به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی

فیلم فعال شدن پدافندها برای هدف قرار دادن ریز پرنده‌ها در اصفهان

قهجاورستان کجای اصفهان است؟

فرمانده ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

تشییع وخاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه

امیر حیدری: «وعده صادق» تحقق آیات سوره عنکبوت بود/ پدافند در حادثه اصفهان با هوشمندی عمل کرد

فیلم شبکه خبر از وضعیت خیابان‌های شهر بعد از حوادث بامدادی

ماجرای شنیده شدن صدای شدید در اصفهان / فرمانده‌کل ارتش: انفجار مربوط به تیراندازی پدافند به شئ مشکوکی بوده

تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان

ایتالیا خواستار «کاهش تنش مطلق» در خاورمیانه است

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز؛ از اصفهان تا تبریـز؟

واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم

واکنش یک کاربر عرب‌ به حادثه اصفهان (عکس)

اظهارات فرمانده کل ارتش درباره جزئیات حادثه امروز اصفهان

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

تیراندازی به چند شئ پرنده انجام شد

فصل گل وگلاب کاشان دیدنی است

تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

کنایه سنگین حسام الدین آشنا به اسرائیلی ها: موشک یا موش کوچک؟!

حال خوب اصفهانی ها در آخرین جمعه فرودین

حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟

خرابکاری با با ریز پرنده‌های پیتزا بَر+ عکس و فیلم

اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند هوایی + فیلم

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج