پیام سپاهان

آخرين مطالب

بانی جنگ کیست؟ فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - روزنامه کیمیای وطن در ستون سرمقاله امروز خود مطلبی با عنوان " بانی جنگ کیست؟ " به قلم دکتر محمد جواد قاسمی منتشر کرد.
در این مطلب آمده است : بدیهی است اگر انقلاب نشده بود ، جنگی هم پدید نمی ‌آمد . اگر با آمریکا و صدام سازش می ‌کردیم ، جنگ هشت سال به طول نمی ‌انجامید . همین امروز هم اگر جمهوری اسلامی دست بر می‌ داشت و با همه کنار می ‌آمد و اهل معامله بود ، در لبنان ، سوریه ، یمن ، عراق ، فلسطین و حتی نیجریه ، شاید از جنگ‌ ها و در گیری‌ ها کاسته می ‌شد ؛ همان‌ طور که اگر امام حسین علیه‌ السلام (نعوذ بالله) خروج و علیه یزید قیام نمی ‌کرد ، این همه کشته نمی ‌شدند و این همه مصیبت به بار نمی ‌آمد . با یک بیعت و سازش با یزید همه چیز حل می‌ شد . چه بسا به ریاست و سیاست هم می‌ رسید . خانواده‌ اش نیز سالم می ‌ماندند .
اصلا بالاتر ، امام علی علیه ‌السلام (نعوذ بالله) با معاویه کنار می ‌آمد و جنگ صفین رخ نمی ‌داد ؛ با همسر پیامبر و صحابی‌ های او ، طلحه و زبیر ، هماهنگ می‌ شد و جنگ جمل به وجود نمی ‌آمد ؛ با خوارج و افراطی ‌ها و داعشی ‌های آن زمان کاری نداشت ، جنگ نهروان رخ نمی ‌داد و در محراب عبادت به شهادت نمی ‌رسید.
بالاتر از همه ، اگر پیامبر اسلام صلی‌ الله ‌علیه ‌و آله (نعوذ بالله) به بت‌ ها و بت‌ پرستان گیر نمی‌ داد، بیش از هفتاد غزوه و سر یه پیش نمی ‌آمد.
بالا تر و بالا تر از همه (نعوذ بالله) ، اگر خداوند دستور به جهاد و امر به معروف و نهی از منکر و ده‌ ها حکم قیام و اقدام دیگر نمی ‌داد و بر عکس د ستور به تسلیم در مقابل ظالمان و ستمگران می‌ داد و به طور کلی از جنگ نهی می ‌فرمود ، مشکلات ( مستکبران و نظام سلطه در راه چپاول ) حل می ‌شد . دیگر فرعون ‌ها ، موسی ‌ها را متهم نمی‌ کردند که می‌ خواهند مردم مصر را آواره کنند ؛ ملأ و مترفین و مرفهین بی ‌درد به پیامبران تهمت نمی ‌زدند و نمی ‌گفتند ما شما را به فال شوم می‌ گیریم.
بله، این تحلیل لیبرالی و نئولیبرالی که گاه به گوش می‌رسد، برای راحت‌ طلبان بسیار خوب است . این تحلیل هم راحت است ، هم روشنفکران و غرب ‌گرایان از آن خوششان می ‌آید . کافی است انسان راحت چشم ‌ها را ببندد و مغز و قلب خود را یکپارچه تحویل دهد ، عقل را کنار بگذارد و دیگر نبیند و نفهمد یا نخواهد بفهمد که در روز 29 شهریور 59 همزمان از زمین ، هوا و دریا با هماهنگی ابر قدرت ‌ها به جمهوری اسلامی نو پا بدون هیچ دلیلی حمله و صدها شهر و هزاران روستا ویران شد و به اشغال در آمد ؛ نبیند یا نفهمد بمباران شهرها ، بمباران‌ های شیمیایی و اسقاط هواپیمای مسافربری بر فراز دریا با دخالت مستقیم و با همکاری نظام سلطه انجام گرفت ؛ این ‌گونه انسان راحت می ‌تواند نبیند و نفهمد بانی جنگ جهانی اول و دوم و همه جنگ‌ ها (نظام سلطه) ، آمریکا و اسرائیل و بعضی از کشورهای اروپایی هستند . بانی ، مخترع ، تولیدکننده و توزیع‌ کننده همه سلاح ‌های کشتار جمعی ، همان کشور ها هستند . بانی ، مخترع ، تولید کننده و توزیع‌ کننده انواع مواد مخدر چه طبیعی چه صنعتی ، انواع مواد روان ‌گردان ، انواع گروهک ‌ها مثل منافقان ، داعش ، طالبان ، بوکوحرام ، سپاه صحابه و بسیاری از عرفان‌ های کاذب ، فرقه‌ های ضاله و احزاب سیاسی وابسته ، همان کشور ها هستند . بانی اغتشاشات ، جاسوسی ‌ها ، کودتا ها ، انقلاب‌ های مخملی و دخالت ‌ها در انتخابات‌ کشور های جهان همان نظام‌ های سلطه ‌گر غربی هستند ؛ با این همه خود را مظلوم ، صلح ‌طلب ، آزادی‌ خواه ، طرفدار اعتدال و اصلاح و جبهه حق را خشونت‌ طلب ، افراطی و غیر متمدن در رسانه‌ های خود معرفی می ‌کنند.
این نوع تحلیل زیبا که با کمک تعطیل ‌کردن عقل و بستن چشم ‌ها بر حقایق و بی‌ بصیرتی به‌ راحتی قابل دسترسی است ، موجب می ‌شود تا رسانه ‌های غربی و غرب‌ گرا این نوع تحلیلگران را اعتدال ‌گرا ، متمدن ، نواندیش ، تعامل‌ گرا و حتی اندیشمند معرفی کنند ، در انتخابات برای آن ‌ها تبلیغ کنند و چه بسا جایزه صلح نوبل را هم به آن‌ ها بدهند ، فیلم ‌ها یشان را اگر چه مزخرف باشد ، جایزه اسکار و به آن‌ ها بورس تحصیلی بدهند و به آن کشور ها دعوتشان و گرین ‌کارت و تابعیت آن کشور ها را تقدیم شان کنند و نان شان به ظاهر در روغن باشد ؛ بنابراین با کمی بی ‌غیرتی و بی ‌بصیرتی می ‌توانیم بانی جنگ را بشناسیم و به ‌راحتی نظام اسلامی را در همه زمینه‌ ها مقصر بدانیم.
اما خدای متعال را شکر و سپاس می‌ گوییم که ملت ما را با شعار هیهات منّا الذّله ابا عبدالله الحسین عقلانیت ، غیرت ، بصیرت و ولایت عطا فرمود و از چنین تحلیل ‌ها و تحلیلگران دین به دنیا فروش متنفر و بیزار کرد . با لطف خداوند مردم ما به‌ خوبی بانیان جنگ تحمیلی را شناختند و پاسخ دندان‌ شکنی به آن‌ ها دادند ؛ به گونه‌ ای که آنها و سازمان ‌های جهانی ‌شان ، خود، آغاز گر جنگ را رسما معرفی کردند و مردم ما توانستند حقانیت و اقتدار و عزت و شرافت خود را به جهان اثبات کنند .
/6026/7141

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/66497/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

هوای 5 شهر اصفهان سالم است

از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری

پیشبینی قهرمان لیگ از زبان اسطوره فوتبال اصفهان

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل