پیام سپاهان

آخرين مطالب

گزارش ایسنا از سنگ‌پرانی به اتوبوس‌های مسافربری؛

سنگ، اتوبوس، مرگ اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - بحران اقتصادی و به دنبال آن اعتصاب دوباره کامیون‌داران، این بار اتفاقات جدیدی را در راه‌های کشور رقم زد و متأسفانه در برخی مسیرها، عده‌ای از این اعتراض صنفی سوءاستفاده کرده و اقدام به سنگ‌پرانی به کامیون‌ها و حتی اتوبوس‌های مسافربری کردند. موضوعی که متأسفانه منجر به مرگ یک راننده اتوبوس مسافربری در محور اصفهان-بوشهر شد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، طی چند هفته گذشته اعتصاب کامیون‌داران حواشی مختلفی را به دنبال داشت تا جایی که علاوه بر سنگ‌پرانی و خسارت به کامیون‌ها دامنه این اتفاقات تا جایی پیش رفت که عده‌ای از این فضا سوءاستفاده کردند و حتی اتوبوس‌های مسافربری نیز از این اتفاقات مصون نماندند تا جایی که سنگ‌پرانی به اتوبوس‌های مسافربری منجر مرگ یک راننده و به خطر افتادن جان مسافران آن شد. 
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص سنگ‌پرانی‌های اخیر به اتوبوس‌های مسافربری در جاده‌ها به خبرنگار ایسنا، گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر اساس قانون متولی بحث حمل‌ونقل است و تأمین امنیت بر عهده نیروی انتظامی است.
علیرضا جعفری با اشاره به همکاری کامل این اداره با نیروی انتظامی برای تأمین امنیت راه‌ها، افزود: این اداره برای تأمین امنیت مسافران و رانندگان با گشت‌های راهداری به کمک نیروی انتظامی می‌آید، هم‌چنین تعداد زیادی خودروهای راهداری گشت شبانه انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: با توجه به تلاش نیروی انتظامی طی چند روز گذشته و گشت‌های بسیار زیاد در راه‌ها، خوشبختانه امنیت راه‌ها برقرار و موردی گزارش نشده است، هم‌چنین مراجع قضایی و انتظامی برای مجازات مجرمان پیگیری مجدانه دارند.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص اینکه گفته می‌شود دلیل سنگ‌پرانی‌های اخیر به اتوبوس‌های مسافربری، اعتراضات اخیر کامیون داران بوده که بعضاً برخی اتوبوس‌ها اقدام به جابجایی بار می‌کنند، گفت: جریان سنگ‌پرانی به اتوبوس‌ها هیچ ارتباطی با کامیون داران ندارد و این حرکت‌ها از سوی برخی افراد معاند است که در قائله‌های مختلف بروز می‌کند.
وی در خصوص تأمین امنیت مسافران، گفت: طی بخشنامه جدید ابلاغ‌شده از سوی معاون اول رئیس‌جمهور به وزیر راه و شهرسازی، پرداخت خسارت وارده به آسیب دیدگان این‌گونه حوادث بر عهده دولت است. 
جعفری در پاسخ به این سؤال که با بیمه شدن مسافران از سوی شرکت‌های مسافربری، مسئولیت هر اتفاق بر عهده راهداری است یا نیروی انتظامی، گفت: در صورت هرگونه حادثه ازجمله تصادف، چپ شدن اتوبوس و ... شرکت‌های اتوبوس‌رانی مسافران را بیمه می‌کنند، اما اینکه در جاده افرادی به مسافران سنگ پرتاب می‌کنند، بحث امنیت راه‌هاست و در حوزه اختیارات این اداره کل نیست.
هم‌چنین سردار معصوم‌بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری سه‌شنبه 10 مهرماه در جمع خبرنگاران در خصوص برهم زنندگان امنیت در محورهای مواصلاتی استان، گفت: نیروی انتظامی با کسانی که ناامنی در محورهای مواصلاتی ایجاد کنند و اجازه ندهند ماشین‌های حامل نیازمندی‌های مردم جابجا شود با قوت و قدرت مقابله می‌کند، با استقرار گشت‌های ویژه در تمام محورهای مواصلاتی با مخلان نظم برخورد و بیش از 50 نفر در سطح استان در محورهای مواصلاتی دستگیر شده‌اند.
وی هفته گذشته در حاشیه سفر خود به شهرستان سمیرم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بازدید از محورهای مواصلاتی جنوب استان و رانندگان کامیون‌ها، امنیت در سطح استان در محورهای مواصلاتی کاملاً برقرار است و تردد کامیون‌های حمل بار و حمل‌ونقل عمومی نشانگر امنیت جاده‌های جنوب استان است.
سردار معصوم‌بیگی تأکید کرد: مأموران نیروی انتظامی با همکاری شورای تأمین، مجموعه دستگاه قضایی و بسیج شبانه‌روزی به‌ صورت محسوس و نامحسوس محورهای مواصلاتی را رصد می‌کنند و با افرادی که قصد پرتاب سنگ به سمت ماشین‌ها داشته باشند، برخورد می‌کنند.
جانشین پلیس راهور استان اصفهان نیز در خصوص اینکه متولی امنیت راه‌ها کدام بخش است به خبرنگار ایسنا، گفت: خوشبختانه امنیت به خصوص در راه‌های استان برقرار است و پوشش کامل انتظامی، ترافیکی و کنترل‌های لازم انجام می‌شود.
سرهنگ اصغر زارع درباره سنگ‌پرانی‌های اخیر به سمت رانندگان اتوبوس و برخی کامیون‌ها، اظهار کرد: پلیس برخی افراد را که مبادرت به سنگ‌پرانی کردند را شناسایی و دستگیر کرده و به‌طورقطع برخورد شدیدی با آن‌ها خواهد داشت.
وی افزود: خوشبختانه اکنون امنیت خوبی برقرار و تردد کامیون داران انجام می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد و سنگ‌پران‌ها افرادی سوءاستفاده گری هستند که نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد می‌کند.
جانشین پلیس راهور استان اصفهان درباره اینکه متولی برقراری امنیت راه‌ها کدام دستگاه است، گفت: باوجودی که وظیفه و مسئول اصلی امنیت راه‌ها پلیس و نیروی انتظامی است، اما کلیه دستگاه‌ها ازجمله راهداری، خود مردم، رانندگان و ... در برقراری امنیت دخیل است.
وی در خصوص نحوه شناسایی عوامل اخلالگر در امنیت راه‌ها، گفت: این کار از طریق دوربین‌های نصب‌شده در سطح راه‌ها، گشت‌زنی‌های نامحسوس پلیس‌راه و بخش‌های انتظامی در محورهای مختلف انجام می‌شود، هم‌چنین دستگاه‌های اطلاعاتی در برقراری و شناسایی عوامل مخل در امنیت راه‌ها فعال هستند.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/67857/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 30 فروردین 1403 + جدول

مغانلو متخصص گلزنی در دربی اصفهان (ویدیو)

نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد

توزیع اسکناس درشت، تورم را بالا می برد؟

غرق شدگی پسربچه 4 ساله در استخر باغ / تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با 10 مصدوم

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد

نشانه‌ای برای اتحاد درونی بازیکنان سپاهان (عکس)

عملیات عمرانی با «مَنقاش» در اصفهان

پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام مسابقات کشوری

حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم

تخصیص 550 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان

برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد

گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در مهاباد

لیگ برتر فوتبال ایران؛ برتری سپاهان در شهرآورد اصفهان

انسداد 20 محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان

روزی که نباشم هواداران تشویقم می‌کنند/ با وجود پیروزی مقابل ذوب‌آهن مانند بازنده‌ها بودیم

ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی

نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز

آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است

تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه

کیفیت دربی اصفهان راضی‌کننده نبود/ باتوجه به فاصله کم بازی‌ها به ریکاوری ذهنی نیازمندیم

کشف یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان

محمد ربیعی: این مدل بازی باب میل من نیست؛ دربی اصفهان باید جذاب‌تر باشد

آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان

سپاهان 1 - 0 ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند

25 اردیبهشت آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا

مورایس: سپاهان شایسته بُرد در شهرآورد اصفهان بود

اوسمار ویرا در حال تماشای دربی اصفهان / فیلم

وظایف فرهنگی23 دستگاه در زمینه حجاب وعفاف

تعطیلی کاخ عالی‌قاپو اصفهان در 30 فروردین

راهپیمایی مردمی در حمایت از عملیات موفق وعده صادق سپاه

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

سپاهان 1 - 0 ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند + فیلم

سپاهان فاتح شهرآورد دیار زاینده‌رود

برتری سپاهان مقابل ذوب آهن در دربی معوقه اصفهان

تحویل 450 کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان

شهریار مغانلو ترک عادت نکرد؛ گلزنی در دربی اصفهان

ربیعی: سعی کردیم کمتر به سپاهان موقعیت بدهیم

معدوم کردن 6 تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر

همایش دوچرخه سواری در شهر خور