پیام سپاهان

آخرين مطالب

دست زیاده‌خواهان را از جیب مردم بیرون بکشید! مقالات

  بزرگنمايي:

در این مطلب آمده است: آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ همچون رؤسای جمهور قبل و با شیب و توهم و خودخواهی بیشتر کمر به مقابله با ملت ایران و نابودی آنها بسته است؛ اما تردیدی نیست که آنان در محاسباتشان درباره جمهوری اسلامی ایران و قدرت خود دچار توهم هستند؛ زیرا مردم ایران در عین حال که با مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی و تورم و حتی گاهی کمبودهای البته تصنعی مواجهند و ایرادها و نگرانی‌ ها و اعتراضاتی دارند، در دستیابی به هدف خود و حفظ نظام اسلامی که خود پایه‌گذاری کرده‌اند و صدها هزار شهید و جانباز در این راه داده‌اند، پایدار و استوارند و از نظام جمهوری اسلامی که به آن رأی آری داده‌اند، حمایت می‌ کنند و در برابر تمامی توطئه‌ های خارجی همچون 40 سال گذشته و با اقتدار و توانمندی و اراده‌ای مستحکم ‌تر با قدرت و قوت و اقتدار می‌ایستند.
این واقعیت را همه ملت ایران به ‌خوبی درک می‌ کنند و بر آن پای می ‌فشارند؛ هر چند دولتمردان متوهم آمریکا که به گزارش‌ های بی‌پایه و اساس فراریان دروغ‌ پرداز متکی هستند و بابت این گزارش ‌های ساختگی به آنان پول هم می‌ پردازند، نفهمند و براساس گزارش‌ ها و دروغ ‌های جیره‌ خواران نخواهند بفهمند. تا اینجای کار مربوط به مردم است که شعار «هیهات من الذله» سر می ‌دهند و در هر شرایطی در مقابل دشمن می ‌ایستند تا دشمن مجبور به تغییر تاکتیک و روش خود شود و تا حدی نرمش از خود نشان دهد یا از موضع خود عقب ‌نشینی کند؛ کما اینکه در مواضع اخیرش پا عقب کشید و بعضی مواضعش را به اجبار اصلاح و فشارهایش را کم کرد. حالا واقعیت دیگری را هم باید در نظر داشت تا خواب دشمنان نظام هرگز تعبیر نشود. این واقعیت به مسئولان نظام مربوط می‌ شود که این روزها متوجه رنج‌ های مردم تحت تأثیر بی ‌ثباتی قیمت‌ ها و افزایش روز و ساعتی آن هستند؛ مردمی که گرفتار مشکلات معیشتی ناشی از نوسانات قیمت ارز و بی‌تدبیری ‌ها و کم‌کاری ‌ها شده‌اند. درست است که در روزهای اخیر، قیمت ارز و سکه سیر نزولی داشته و امیدهایی پدید آمده، اما هنوز اثری بر کاهش قیمت کالاهای مصرفی و اساسی نداشته و مشکلات معیشتی مردم همچنان باقی است.
واقعیت این است که بخشی از شرایط ناپایدار اقتصادی ماه‌های اخیر ناشی از ضعف و بی‌تدبیری و شاید ساده‌اندیشی مسئولان اقتصادی دولتی است و البته بخش دیگر را باید مربوط به فعالیت‌ های مخرب اخلالگران اقتصادی دانست که فقط به منافع خود می‌اندیشند و به مردم و کشور کاری ندارند؛ بلکه از هر فرصتی برای پرکردن جیب خود استفاده می ‌کنند و مترصدند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.
ناگفته نماند حرص و ولع عده‌ای از مردم که تحت تأثیر جنگ روانی دشمن به خریدهای غیرضروری روی آوردند و به احتکار خانگی دست زدند نیز، بخش مهمی از این اوضاع و نابسامانی و ناپایداری را رقم زد؛ البته اگر مسئولان اقتصادی درست با مردم مواجه می ‌شدند، از ابزارهای رسانه‌ای خودی به‌ موقع بهره می‌جستند، اطلاع ‌رسانی درست و به‌ موقع داشتند، حقایق را با مردم در میان می‌ گذاشتند و اعتماد عمومی را جلب می‌کردند، قطعا شرایط غیر از این می‌ شد و کار به اینجا نمی‌کشید. باز هم اگر بخواهیم بی‌ تعارف نظر بدهیم، باید بپذیریم حتی سوء استفاده ‌های اخلالگران اقتصادی و طمع‌ ورزی ‌های بعضی کسبه که قیمت‌ها را بی‌جهت بالا بردند یا اجناس را احتکار کردند و حرص و ولع کسانی که به خریدهای غیرضروری روی آوردند نیز، ناشی از ضعف برخورد دستگاه‌ های نظارتی با فرصت‌طلبان و سوء استفاده‌کنندگان و حتی مسئولان بی ‌تدبیر بود. نمی ‌توان انکار کرد بیشتر مردم از فرهنگی برخوردارند که آنها را از سوء استفاده و فرصت ‌طلبی ‌های ناشی از شرایط غیرعادی اقتصادی دور نگه می‌دارد؛ ولی آنچه جامعه را در چنین شرایطی ملتهب می‌کند، رفتارهای فرصت‌ طلبانه همان بخش بسیار کوچک جامعه است که از نظر عده زیاد نیستند، اما کار و ولع آنها عده زیادی را به دنبال خود خواهد کشید. این رفتارهای خلاف را چه در بین مسئولان باشد، چه در عده بسیار کمی از جامعه، باید حاکمیت با حاکم‌ ساختن انضباط و برخوردهای قانونی به‌ موقع کنترل کند و اجازه ندهد جامعه دچار التهاب شود و بیشتر مردم گرفتار مشکلاتی از قبیل کمبودهای مصنوعی و گرانی شوند.
در بسیاری موارد دیدیم افراد سودجو و فرصت ‌طلب قیمت آن دسته از کالاهای مصرفی داخلی را که تولید و توزیع آنها هیچ ارتباطی با ارز ندارد، متناسب با افزایش قیمت ارز افزایش می‌ دادند که این کار امروز هم نیست و بارها تکرار شده است؛ ولی هنوز از این تجربه برای پیشگیری استفاده نشده است. در این مواقع حتی تولیدی‌ های داخل گاه از عرضه محصولات خودداری می‌کنند که باید برخورد شود که نشده و نمی‌ شود! متأسفانه با هیچ‌ یک از این گروه‌های اندک مؤثر و عمل زشت آنها برخورد لازم صورت نگرفته است که همین کوتاهی مردم را دچار سختی و رنج کرده و به جنگ روانی دشمن که می‌خواست مردم دچار نگرانی شوند نیز ، کمک کرده است. متأسفانه تأخیر و کوتاهی در برخورد با فرصت‌ طلبان و سوء استفاده‌کنندگان هنوز هم ادامه دارد. قیمت‌هایی که به بهانه افزایش قیمت ارز در هفته‌ ها و ماه‌های اخیر افزایش یافته‌اند، هنوز هم بالا نگهداشته شده‌اند و حتی مواردی مثل لبنیات هنوز در حال افزایش قیمت‌اند و مشکل معیشتی مردم همچنان پابرجاست.
متأسفانه این عادت بسیار زشت در عده‌ای از کسبه و تولیدکنندگان کشور ما وجود دارد که وقتی قیمت کالایی را افزایش می‌دهند، حتی اگر علت آن افزایش قیمت از بین برود، باز هم حاضر نیستند به قیمت قبلی برگردند و به حق واقعی خود قانع باشند.
در چنین مواقعی حاکمیت باید با اعمال قانون و برقرارساختن انضباط اقتصادی، مشکل مردم را برطرف کند و دست زیاده‌خواهان را از جیب مردم بیرون بکشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/69088/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه