پیام سپاهان

آخرين مطالب

صدای شکست تحریم به گوش می رسد اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - روزنامه کیمیای وطن روز چهارشنبه در ستون سرمقاله خود مطلبی را با عنوان " صدای شکست تحریم به گوش می رسد" به قلم مظفر حاجیان منتشر کرد.
در این مطلب آمده است : رسانه ها و فضای مجازی وابسته به آمریکا جنگ روانی خود را علیه مردم ایران گسترده و وسیع کرده و شدت بخشیده اند. آنها مدتهاست از شدت تحریم آبان ماه می گویند و روی روان و اعصاب مردم ایران راه می روند تا ترس و دلهره و نگرانی در دل مردم ایجاد و فضای کشور را غبار آلود کنند، شاید بتوانند مردم را از حمایت نظام بازدارند؛ اما زهی خیال باطل!
مردم ما می دانند آمریکا از زمان روی کارآمدن ترامپ به هر وسیلها ی برای محدودسازی و انزوای ملت ایران متوسل شده است و چیزی برای استفاده پس از خود نگذاشته است.حقیقت این است که تحریم هاشدتی بیش از این نخواهد داشت و مردم ما از این تحریم های جنجالی کم اثر نمی هراسند.
به نظر می رسد تحریم های آمریکا که قرار است از ماه آبان وارد فاز شدیدترخودشود ،ازحالا که نیمه مهر است طعم شکست را چشیده است و آمریکا با شعارهای ناسیونالیستی رئیس جمهور کینه توز و خودخواهش نظاره گر چند جانبه گرایی جهان و مقابله قدر تهای جهانی با یک جانبه گرایی خود است. تمام زور آمریکا در تحریم ایران زده شده است و جز عملیات روانی کار اجرایی دیگری برای تحریم بیشتر ایران نمی تواند انجام دهد و آنطور که حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران ، نیز گفت: تحریم های آبان ماه نیز همین حالا اجرا شده و بنابراین در ماه آبان شاهد تأثیر بیشتر این تحریم ها بر اقتصاد ملی ایران نخواهیم بود . در عین حال اروپا به دور زدن تحریم ها و استقلال مالی از آمریکا می اندیشد و چین ، هند و ترکیه اما به خرید نفت از ایران با وجود تهدیدات آمریکا ادامه می دهند. اینچنین است که به نظر می رسد جهان از چهارگوشه صدای شکستن استخوان تحریم ها را به گوش آمریکا مخابره میکند. رئیس جمهور در روز یکشنبه 22 مهر همچون گذشته بر اینکه چیزی از تحریم آمریکا باقی نمانده است و دیگر چیزی نمانده که در آبان ماه اجرایی شود و بر سخن خود در نشست شورای امنیت تأکید کرد.
روحانی در این زمینه گفته بود :« هیچ تحریمی نیست که بعدا آمریکا بخواهد انجام دهد.همه کارها را قبلا انجام داده است. بعضی از افرادی که در آمریکا به اصطلاح خودشان دنبال تحریم ایران بودند، « بیش فعال» بودند! تحریم هایی که قرار بود در نوامبر انجام بگیرد در سپتامبر انجام دادند؛ بنابراین هیچ چیز جدیدی برای نوامبر وجود ندارد و این کاملا یک بحث تبلیغاتی و روانیاست.»
در روزهای گذشته اخبار مختلفی از سراسر جهان مخابره شد که نشان می دهد بسیاری از کشورها برای جلوگیری از تحمیل ضرر و تورم به اقتصادشان، اشتیاق زیادی برای معامله با ایران دارند. برای نمونه هند که دومین خریدار بزرگ نفت ایران است ، عنوان کرد در ماه نوامبر که قراراست تحریم های نفتی ایران توسط آمریکا اجرایی شود، مجموعا 9 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری خواهد کرد؛ موضوعی که نشان می دهد این کشور حتی پس از آغاز تحریم های آمریکا علیه تهران، به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد؛ این در حالی است که پیش از این رسانه ها گزارش کرده بودند که هند تحت فشار آمریکا، خرید نفت از ایران را به صفر خواهد رساند.
درادامه آمده است: اشتیاق هندی ها برای ادامه خرید نفت ازکشورمان درحالی است که ایران تخفیف ها و پیشنهادهای خوبی برای خریداران هندی ارائه داده و دولت هند طی ماه های گذشته با ضعیف شدن ارزش روپیه، با هزینه های بیشتری برای خرید نفت مواجه است و بیم آن دارد که قیمت تمام شده تأمین انرژی برای مردمش گران تمام شود. از طرفی اقدام نابخردانه ترامپ و سعودی ها باعث افزایش قیمت نفت شده که ایران با فروش یک دوم مقدار فروش قبل به درآمد کامل دست خواهد یافت ؛ یعنی کار ترامپ درست به نفع ایران شد و در ادامه نیز خواهد شد.
از سویی جنگ تجاری آمریکا با چین بهن فع ایران است؛ زیرا چین واردات نفت از آمریکا را متوقف کرده و طبعا به سمت ایران خواهد آمد و نفت ایران جایگزین نفت آمریکا در چین خواهد شد. ترکیه نیز که از مشتریان نفت ایران است، به تحریم های آمریکا نه گفته و خواستار ادامه یافتن واردات نفت از ایران شده است.
این درخواست ترکیه در حالی است که این کشور زیر شدیدترین فشارها از سوی آمریکا برای توقف تجارت و خرید نفت از ایران بود ؛ اما این کشور که این روزها سعی در برقراری روابط حسنه گسترده تری با ایران دارد، نه تنها عنوان کرده که به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد، بلکه با وجود فشارها، قرار است از طریق کانال بانکی خود، هزینه واردات گاز از ایران را نیز بپردازد. اروپا نیز به ارتباط با ایران تمایل دارد و داد و ستد نفتی را دنبال می کند؛ چنانچه لومر، تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را یک فرصت برای اروپا می داند. برونو لومر معتقد است برهه فعلی، زمان مناسبی است تا اروپا نهادهای مالی مستقل خود را توسعه دهد.وی تصریح کرد: « به واشنگتن مربوط نیست که تصمیم بگیرد ما با ایران مراودات بازرگانی داشته باشیم یا نه.» به زعم لومر خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم های جدید واشنگتن علیه تهران می تواند موجب شود اروپا انگیزه ای برای قدرتمندتر شدن داشته باشد و در زمینه مالی اختیارات خود را توسعه دهد. این ها و نشانه های دیگر گویای شکست آمریکا در تحریم نفتی ایران است که صدای خفه آمریکا را به گوش جهانیان می رساند.
7141/6026

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/69529/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا

نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

اجرای 12 عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری

پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش 100 درصدی تولید خودرو

نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است

حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است

پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم

درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

صادرات بیش از 5 میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

نرخ ارز کشورهای عربی در ایران/ دینار عراق و درهم امارات چند؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

تراکتور به مصاف ذوب‌آهن می‌رود

لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن

آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت

فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم

قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان

خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

آژیر قرمز در اصفهان؛ ترک های اصفهان، به میراث هم رسید

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

بازگشت دلار به کانال 62 هزار تومان؛ بازاری ها فروشنده شدند

مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد

اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان

همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند

استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده 2 قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود

رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است