پیام سپاهان

آخرين مطالب

یاوری:

کی روش به دنبال سبک جدیدی در تیم ملی است/ بازی دوم سپاهان – نساجی سخت‌تر از بازی اول آن‌ها است ورزشی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - سرمربی تیم ملی نونهالان زیر 15 سال کشورمان در خصوص بازی روز گذشته تیم ملی مقابل بولیوی گفت: به اعتقاد من کی روش به دنبال نمایش سبکی جدید از بازی تیم ملی در جریان بازی‌های جام ملت‌های آسیا است، سبکی هجومی و برتری عددی در زمان حمله.
محمد یاوری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: به نظر من آمد که کی روش در حال اجرای سبک جدیدی برای آماده سازی تیم ملی به منظور حضور در جام ملت‌های آسیا است، همان چیزی که همه به دنبال آن بودند. سبکی هجومی با پرس از داخل زمین حریف و اضافه شدن نفرات در زمان حمله یا همان برتری نفری در زمان حمله و پاس‌های سریع.
کی روش در پی هجومی کردن تیم ملی است
وی افزود: البته که بازی کردن به این سبک سخت است، چرا که بازیکنان تیم ملی حدود 8 سال با سبک قبلی کار کردند و حالا با سبک جدید کار کردن سخت است. اگر بتوانند مثل دقایقی از بازی دیروز بازی کنیم بسیار خوب است. این مساله باعث شد که کمی هافبک‌های دفاعی تیم ملی در پوشش جلوی خط دفاع غافل شوند و از همین نقطه نیز گل خوردیم. بازیکن حریف بیرون محوطه 18 متر صاحب توپ شد و با شوت از راه دور تیم بولیوی به گل رسیدند. باید حواسمان به این مساله باشد که در ضد حمله و ضد پرس ضربه نخوردیم.
وی ادامه داد: فکر می‌کنم تیم ملی در این بازی‌های به دنبال نمایش یک بازی شاداب‌تر و با برنامه‌تر هجومی است همراه با برتری عددی و این نوید بخش روزهای خوب برای تیم ملی فوتبال است؛ اما حال باید ببنیم ابزار رسیدن به این مساله را داریم یا نه برای این نگرش.
مقابل کره و ژاپن نمی‌توان 90 دقیقه حمله کرد
سرمربی تیم ملی نونهالان زیر 15 سال کشورمان گفت: بازیکنان تیم ملی 8 سال با نگرش دیگری تمرین وبازی می‌کردند و الان این نگرش در حال تغییر است و این نیاز به زمان و برگزاری اردوهای بیشتر است و آمادگی ذهنی بیشتر. البته فوتبال ما بیشتر به این سبک دوم آشنا است. اما باید بتوانیم از هر دو سبک در زمان خود استفاده کنیم، نمی‌توانیم در مقابل تیم‌هایی مثل کره جنوبی و ژاپن تمام دقایق این گونه بازی باشیم. چرا که این سبک بازی نفس گیر و انرژی زیادی می‌خواهد و بنابراین باید دقایقی از بازی به سبک گذشته برگردیم بازی ومالکیت آن را به حریف بدهیم و بتوانیم از ضدحملات استفاده کنیم و زمانی نیز باید ما به حریف فشار بیاوریم و آن‌ها را در پرس قرار دهیم. باید بتوانیم سبک اصلی خود را انتخاب کنیم اما به توجه به نوع بازی بتوانیم تغییر سبک دهیم.

کی روش به دنبال بازیکنانی که برنامه‌هایش را می‌فهمند است
یاوری در خصوص انتخاب بازیکنان اظهار کرد: نمی‌توان روی انتخاب بازیکنان حرف زد. این سبک کی ورش است. حتماً بازیکنانی هستند که می‌توانند در تیم ملی باشند اما نوع بازی وتفکر آن‌ها با تفکرات کی روش هماهنگ نیست و باید به آن احترام گذاشت. به عنوان مثال؛ آقای گل لیگ ما انتخاب نمی‌کند، این سبک تفکر سرمربی است و نمی‌توانیم بگوییم چرا! او به این سبک بازی و بازیکنان اعتقاد دارد و به آن عمل می‌کند.
وی افزود: با وجود نفرات خوبی که در تیم ملی داشت، اما شاید نفراتی هستند که می‌توانند به تیم راه یابند اما شاید کی روش فرصت را کم می‌بیند، و در واقع می‌خواهد در مدت زمان کوتاه بهترین نتیجه را بگیرد و از نفراتی که تفکرات وی را می‌فهمند استفاده کند. دیدگاه من این است که بیشتر به دنبال بازیکنانی است که برنامه‌هایش را می‌فهمند.
کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: کی روش برای این مدت کوتاه به بازیکنانی نیاز دارد که حرف و تفکرات وی را به خوبی بفهمند و بتوانند در خدمت تیم باشند وسریع عمل کنند.
سردار در جام جهانی خود را فدای تفکرات تیم ملی و سرمربی تیم کرد
وی با اشاره به سبک بازی آزمون گفت: سردار آزمون در جام جهانی خود را فدای تیم ملی و تفکرات حاکم بر سیستم و خواست کی روش برای تیم ملی کرد. کی روش به دنبال بازیکنانی است که خارج از عادت خود رفتار کنند و این خیلی مهم است که فوتبالیست بتواند خارج از عادت‌های خود و در راستای خواسته‌های سر مربی عمل کند. آزمون در جام جهانی به جایی رسید که داشت تیم ملی را کنار می‌گذاشت چرا که از نظر هجومی تاثیری برای تیم ملی نداشت، اما از نظردفاعی بسیار عالی بود یعنی همان چیزی که کی روش آن را می‌خواست. در واقع در جام جهانی در بیشتر واقع به جای 1-5-4 و یا بقیه سیستم‌ها 4 -6 بازی می‌کردیم. به نظر من کی روش به دنبال چنین بازیکنانی هستند که او را به عنوان یک فرمانده قبول داشته باشند و به وی اعتماد کنند و خارج از عادت نیزکار کنند.
وی ادامه داد: علیپور بازیکن خوبی است اما شاید با تفکرات و سیستم کی ورش نتواند کار کند و نمی‌تواند خارج از عادت خود و تاکتیکی که وی در نظر دارد کار کند. دلیل خط خوردن خلعتبری در زمانی که در اوج بود توسط کی روش نیز همین مساله بود که نمی‌توانست با تفکرات کی ورش خارج از عادت‌های خود کار کند و در مناطقی بود که کی روش نمی‌خواست در آن مناطق باشد. این مربیان با این تفکرات خوب و کم هستند در دنیا، مربیانی که می‌آیند تاکتیک و خواسته‌های خود را بر ابزار ترجیح می‌دهند. در جام جهانی 2006 ابزارهای ما در تیم ملی تکلیف تیم را مشخص می‌کردند.
وی تاکید کرد: در آن سال‌ها یک چپ پا در تیم ملی نداشتیم، اما امروز چند بازیکن چپ پای خوب در تیم ملی بازی می‌کنند و این زحمت مربیان پایه‌ای است که در تمام سطوح کشور و تیم ملی همچون خود من کار کردند تا در نهایت این بازیکنان به تیم ملی برسند. آن زمان چون فلان بازیکن می‌بایستی بازی می‌کرد و راست پا بود و وی باید چپ بازی می‌کرد دیگر به بازیکنان چپ پا نگاه نمی‌کردند و همه در تیم ملی راست پا بودند. اما الان این بالانس خوب است، البته نمی‌گویم هر کاری که در تیم ملی می‌شود درست است شاید بتوانیم بازیکن خوب دیگری را به هم تیم ملی اضافه کنیم اما در نهایت باید به تفکرات سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم.

خداحافظی سردار با دیگران قابل مقایسه نیست
وی در خصوص دعوت دوباره سردار آزمون گفت: دقیقاً ما نمی‌توانیم خداحافطی سردار را با دیگر خداحافظی بازیکنان مقایسه کنیم. سردار طی یک تصمیم احساسی که در تحت شرایطی که به خانواده‌اش توهین و فحاشی شد این تصمیم را گرفت. ضمن اینکه سن سردار را با سن بازیکنان دیگری که چنین تصمیمی گرفتند را مقایسه کنید وهمچنین این موضوع که خداحافظی آن‌ها شخصی بود، از دست مربی ناراحت می‌شدند سریع اعلام رفتن از تیم ملی می‌کردند. اما سردار 23 سال دارد و تصمیم وی از روی احساسات بود.
پاییز سال 88 اولین بار سردار را به تیم ملی دعوت کردم
یاوری خاطر نشان کرد: من بر خلاف بسیاری که ایراد می‌گیرند که چرا در مقابل سردار رفتار متفاوتی داشتیم می گویم حیف سردار است. وی حداقل 10 سال دیگر می‌تواند در کنار تیم ملی حضور موثری داشته باشد. یک بازیکن بسیار جوان وخوب که در جام جهانی که ویترین بازی یک بازیکن است با توجه به تصمیمات سرمربی و در راستای اهداف تیم ملی نتوانست برخی از قابلیت‌های خود را نشان دهد و خود را فدای تاکتیک تیم کرد شاید نیاز و مشاورین بهتری در این زمینه دارد.
وی تاکید کرد: من به عنوان اولین مربی که در سال پاییز 1388 وی را به تیم ملی زیر 15 سال دعوت کرد می گویم که حیف است به این زودی سردار را از دست بدهیم و خود را از بازی شادابی که وی انجام می‌دهد محروم کنیم.

سپاهان با برنامه مقابل نساجی سخت کوش و دونده
پیشکسوت اصفهانی فوتبال در خصوص بازی سپاهان و نساجی مازندران گفت: بازی بسیار سختی برای سپاهان می‌بینم چرا که نساجی را تیمی سخت کوش دونده و با برنامه و پرانگیزه می‌بینم و طبیعت فوتبال می‌گوید اگر دو تیم با فاصله کمی از هم با یکدیگر رقابت کنند تیمی که در بازی اول پیروز نشده بسیار خطر ناک تر است و تجربه این را ثابت کرده است. البته در مقابل سپاهان تیمی با سازمان و یک تیم به نظر من با قدرت است و بازی حذفی شرایط خاص خود را دارد اما به هر جهت این بازی برای سپاهان بازی راحتی نخواهد بود.
وی در خصوص نقطه قوت و ضعف سپاهان اظهار کرد: به نظر من مدافعین میانی و هافبک‌های نفوذی سپاهان مشکل فعلی سپاهان هستند. البته نوع بازی سپاهان به گونه‌ای است که هافبک‌های طراح در پشت فوروارد تاثیری ندارند و بیشتر ارسال از جناحین به ویژه از راست است که مشکل سپاهان را حل کرده است. استفاده از کی روش استنلی با سانترهای ایران پوریان هر تیمی که این سَمت را ببندد برای سپاهان مشکل ایجاد می‌کند.
انتخاب خوب و درست در ابزار
وی تاکید کرد: در واقع نقطه قوت سپاهان می‌تواند به پاشنه آشیل آن‌ها تبدیل شود. سپاهان همان گونه که گل می زند به همان صورت نیز گل می‌خورد و این را باید رفع کند. در مقابل در خصوص نساجی نقطه قوت آن‌ها دوندگی و یکپارچه بودن تیم و نقطه ضعف آن‌ها نیز بی تجربه بودن کل تیم است.
یاوری در مورد نبود طراح بازی ساز در سپاهان و سبک بازی تیم‌های قلعه نویی گفت: نوع تیم‌هایی که قلعه نویی دارد بیشتر به این سبک هستند که سرزن بسیار خوب تیم با استفاده از ارسال کننده‌ها از جناحین به گل برسند و دلیل آمدن کی روش و ایران پوریان همزمان به تیم سپاهان نیز همین است. البته این روش درستی است با توجه به روشی که دارد ابزار خود را خوب انتخاب می‌کند. علاقه قلعه نویی به سرزن از گذشته است یک زمانی حاتمی و زمانی عنایتی و حالا هم کی روش برای استفاده از این روش است، حالا اگر تیمی بتواند از ارسالهای ایران پوریان و یا آقایی جلوگیری کند آن موقع سپاهان به مشکل بر می‌خورد.

ذوب آهن، صبوری تا رسیدن به شرایط مطلوب
وی مشکلات ذوب آهن را نیز خواند وافزود: نگرانی‌های من برای ذوب آهن از ابتدای فصل بوده است به نظر من ذوب آهن با این تغییرات زیادی که در کادر فنی وبازیکنان داشته است نمی‌توانست شروع فصل خوبی داشته باشد و این دیگر بستگی به آن‌ها دارد که بتوانند خود را سریع جمع و جور کنند یا خیر. به هر جهت ذوب آهن مشکلاتی دارد تا بتواند به آن آرامش و شرایطی که مدنظرشان است برسند به خصوص که با رفتن چند بازیکن اصلی و سبکی که داشتند.
یاوری تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف دو راه بیشتر ندارند یا باید خیلی صبور باشند در این زمینه و این صبوری نیز باید از بالاترین رده باشد، از مدیران و مسئولان رده بالای تیم گرفته تا کادر فنی و بازیکن و کوچک‌ترین هوادار این تیم یا تصمیم دیگری بگیرند. تیم ذوب آهن راهی جز این ندارد و همه باید در این زمینه همدل باشند و صبوری زیادی داشته باشند.
کدخبرنگار:13042
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/69564/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد