پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان خبرداد:

ضرورت تقویت زیرساخت‌ها/ تا 25 آبان ماه وضعیت قانون عدم استفاده از بازنشستگان فرصت داریم ورزشی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه تا 25 آبان ماه وضعیت قانون عدم استفاده از بازنشستگان مشخص می‌شود گفت: برای رشد و ارتقا ورزش نیز باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، محمد سلطان‌حسینی و معاونین وی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در سرای ورزشکاران برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌هایی که ما ورزش می‌کردیم رسانه‌ها به صورت امروز نبود، تمامی اخباری که توسط شما در رسانه‌های استان منعکس می‌شود را مطالعه می‌کنم برخی از اخبار خوشحال کننده، برخی ناراحت کننده و برخی دیگر این نکته را به ما یاد آوری می‌کند که در چه بخش‌هایی باید کار بیشتری انجام دهیم. می دانیم که برخی از مواقع روابط عمومی هیئت‌های ورزشی عملکرد مناسبی ندارند ودر نتیجه نبود خبر به معنای این است که خبرنگار بر اساس تفکرات خویش خبر مخابره نمی‌کند و این موضوع می‌تواند در افکار مردم به‌گونه‌های مختلف تحلیل شود.
وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در جشنواره شهید رجایی با دریافت شاخص‌های درخشان به مقام سوم این جشنواره در استان رسید. اداره کل ورزش استان نسبت به سال 82 از 383 امتیاز به 1802 امتیاز در سال 96 در جشنواره شهید رجائی رسیده و رشد 6 برابری را شاهد بوده است و از دید معاونت‌های وزارت ورزش و جوانان رتبه اول در کشور را به همراه فارس کسب کردیم.
وی ادامه داد: در سال 92 استان اصفهان هزار و 100 مقام مختلف در رقابت‌های متفاوت را کسب کرد و امروز آمار مقام‌های به دست آمده توسط ورزشکاران استان اصفهان به 3 هزار و 700 عنوان قهرمانی رسیده که این آمار نشان از 3.5 برابری در این بخش است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به افزایش تعداد باشگاه‌های استان گفت: در حال حاضر حدود هزار و 370 باشگاه در استان در حال فعالیت هستند که نسبت به سال‌های گذشته که حدود 470 باشگاه بود 900 باشگاه به تعداد قبلی اضافه شده است.
وی از رشد ورزش همگانی در استان خبر داد و اضافه کرد: این وضعیت نشان می‌دهد باید اداره ورزش و جوانان بیشتر از گذشته فعالیت‌های خود را بروزرسانی کند. به روز نبودن سایت این اداره یکی از معضلاتی بوده که نشان ضعف روابط عمومی اداره ورزش و جوانان و سایر هیئت‌ها است که به دنبال رفع آن هستیم. در استان اصفهان 51 هیئت وجود دارد که با احتساب شعبه‌هایی که در شهرستان‌های مختلف وجود دارد در مجموع هزار و 100 هیئت ورزشی را دارا هستیم که این ظرفیت بالایی به حساب می‌آید.
سلطان حسینی با اشاره به رشد ورزشکاران استان که به مسابقات آسیایی اعزام شدند گفت: در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون حدود 40 ورزشکار از استان عازم مسابقات شدند اما با تدابیری که اندیشیده شد اعزامی‌های استان برای رقابت‌های آسیایی جاکارتا 2018 به 80 نفررسید.
وی به تقویت زیر ساخت‌ها به منظور رشد و توسعه ورزش اشاره کرد وافزود: تقویت زیرساخت‌ها امری ضروری است، از دل یکی از روستاها که توسط خانه ورزش روستایی اداره می‌شد یک کودک 4 ساله توانست در مسابقات شطرنج مقام جهانی به دست آورد.
وی در ادامه با ضروری خواندن واگذاری اماکن ورزشی در مزایده خاطر نشان کرد: قانون ما را ملزم به واگذاری اماکن ورزشی کرده است و از این طریق باعث جذب درآمد برای اداره کل ورزش و جوانان استان شده است و همین جذب درآمد کمک می‌کند تا 328 از اماکن نیمه تمام ورزشی استان تا 2 سال آینده تکمیل شود. سال گذشته با تلاش واحد حقوقی اداره کل، 4 قطعه زمین توسط اداره آزاد شده که تنها یکی از این زمین‌ها 627 مترمربع وسعت داشته است.
مدیر کل ورزش و جوانان در مورد واگذاری پروژه‌های ناتمام به بخش خصوصی گفت: طبق تبصره 19 هر فرد می‌تواند پروژه‌های ناتمام دولتی را بگیرد و با اتمام آن بهره برداری لازم را داشته باشد در این زمینه وام‌هایی توسط دولت به متقاضیان داده می‌شود تا شاهد عملکرد و خدمات بهتر این اماکن باشیم.
سلطان حسینی در مورد اینکه تا پایان سال چند پروژه به اتمام خواهد رسید، اظهار کرد: در این زمینه نمی‌توان تعداد مشخصی را عنوان کرد اما برای 200 پروژه اعتبار پیش بینی شده و امیدواریم تا پایان سال 50 پروژه به اتمام برسد.
وی سرانه ورزشی برای هر فرد را با توجه به ارتقایی که داشته کافی ندانست و افزود: سرانه ورزشی از 32 سانتی متر به ازای هر فرد به 46 سانتی متر ارتقا داده‌ایم و هزینه ای که در این راستا اعمال شده بسیار زیاد بوده است.
وی در مورد اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان تاکید کرد: تاکنون وضعیت مشخص اعمال این قانون برای هیئت‌ها به دست نرسیده در صورتی که این افراد مجبور به ترک سمت‌های خود شوند تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد و باید تا 25 آبان ماه منتظر ماند.
مدیر کل ورزش و جوانان در پاسخ به این سئوال که اداره کل ورزش و جوانان تا چه حد از روسای هیئت‌ها رضایت دارد، گفت: در انتخاب یا عزل روسای هیئت‌های مختلف ورزشی دخالتی نداریم اما باید گفت سیستم فدراسیون فوتبال متفاوت است. وضعیت کنونی من همانند پدری است که اگر فرزندش مرتکب اشتباهی شود به وی گوشزد می‌کند.
وی همچنین در خصوص در خصوص فروش خاک‌های اضافی مجموعه نقش‌جهان گفت: اداره ورزش خاک‌های اضافی مجموعه نقش‌جهان را به یک کارگاه خصوصی کوره آجر پزی فروخت در ادامه مشخص شد کیفیت خاک بسیار نامساعد است، پس از نشانه عدم کیفیت خاک، خریدار از اداره کل ورزش و جوانان شکایت کرد که در نهایت این پرونده به سود اداره کل خاتمه یافت.
وی در خصوص عملکرد اداره کل در پیرامون مباحث جوانان اظهار کرد: برای ایجاد اوقات فراغت مناسب برای جوانان یک سامانه جامع تشکیل دادیم که عملکرد جوانان بررسی شود؛ برای مبحث اشتغال نیز صرفاً توان ایجاد محیط ورزشی و شاغل شدن جوانان در این مجموعه‌ها را داشتیم.
مدیر کل ورزش و جوانان همچنین در خصوص اهدای جوایز به مقام‌آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی تاکید کرد: پیش از اعزام ورزشکاران، اداره کل با هدایایی ورزشکاران را بدرقه کرد. با توجه به تعداد بالای مقام‌آوران اصفهانی مقداری دچار مشکل شدیم با استانداری اصفهان مذاکراتی انجام داده‌ایم و تصویب شد به دارندگان مدال طلا 50 ملیون تومان، مدال نقره 30 ملیون تومان و مدال نقره 20 ملیون تومان جوایز استانی تقدیم شود.
کدخبرنگار:13042
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/69626/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد