پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهمترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - احداث سالانه سه هزار هکتار فضای گلخانه ای در کشور، طرح بازچرخانی آب، اولویت طرح های انتقال به اصفهان را ساقط نکند، برون سپاری دیالیز به بخش خصوصی کمک بسیاری به مردم کرد از مهمترین برنامه های خبری اصفهان هفته گذشته استان اصفهان بود.
به گزارش ایرنا، شهرک گلخانه ای خمینی شهر در مساحت 17 هکتار شامل بر 15 گلخانه با اعتبار هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبار بخش خصوصی و سه میلیارد ریال تسهیلات بانکی درمحله قرطمان خمینی شهر احداث شده است.
در این شهرک گلخانه ای محصولات نظیر فلفل، خیار، گوچه زیتونی و انواع گل های تزئینی تولید می شود، همچنین این شهرک توانسته است برای 60 نفر بصورت مستقیم اشتغال زایی کند.
** وزیرکشاورزی خواهان تولید بذرهای هیبرید داخل کشور شد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: باتوجه به ظرفیت های خوبی که در کشور وجود دارد، ضروری است که بذرهای هیبرید برای توسعه گلخانه ها در داخل تولید شود.
محمود حجتی در مراسم افتتاح شهرک گلخانه ای خمینی شهر در غرب اصفهان افزود: در زمان حاضر بذر بیشتر گیاهان گلخانه ای و بذر هیبرید سبزی، صیفی ، قلم گل و گیاه از خارج وارد می شود در حالیکه در برخی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از جمله دانشگاه آزاد اصفهان اقدام هایی برای تولید این محصول انجام شده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اصفهان از نظر کشت گلخانه ای وضعیت متوسطی در کشور دارد در حالی که ظرفیت این استان بسیار بیشتر از میزان فعلی است، گفت: اصفهان با کاهش منابع آب روبروست ، از طرفی ظرفیت نیروی انسانی و متخصص در این استان زیاد است و باید در زمینه توسعه گلخانه ای با توجه به ارزش افزوده، اشتغال، صرفه جویی و بهره وری بالا ، تلاش بیشتری انجام شود.
وی همچنین بسته بندی، سورتینگ (درجه بندی و دسته بندی محصولات) و پردازشگری را از عمده مشکلات تولیدات گلخانه ای دانست و گفت : باید به بحث لجستیک (مدیریت ) محصولات گلخانه ای توجه ویژه ای شود.
** سالانه 2.5 تا سه هزار هکتار فضای گلخانه ای در کشور احداث می شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه قصد دارد سالانه 2 هزار و 500 تا سه هزار هکتار گلخانه در استان های مختلف کشور با هدف توسعه تولیدات جدید کشاورزی احداث کند.
محمود حجتی در حاشیه افتتاح شهرک گلخانه ای شهرستان خمینی شهر در جمع خبرنگاران افزود: برای اولین سال که توسعه گلخانه ها را در دستور کار قرار دادیم در مدت 6 ماه توانستیم یکهزار و 300 هکتار گلخانه احداث کنیم و امیدواریم تا پایان امسال به رقم پیش بینی شده در برنامه برسیم.
وی با بیان اینکه کشور از برنامه توسعه گلخانه ها عقب است، بیان کرد: بسیاری از کشورها که از وضعیت اقلیمی و آب بهتری نسبت به ما برخوردار هستند چندین برابر ایران فضاهای گلخانه های خود را توسعه داده اند و ما هم امیدواریم با حمایت های دولت و مجلس و تخصص منابع بتوانیم به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنیم.
** 30 درصد از مدارس کشور به بازسازی و ایمن سازی نیاز دارد
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: بر اساس بررسی انجام شده هم اکنون 30 درصد از مدارس کشور به بازسازی و ایمن سازی نیاز دارد.
محمد جمالزاده روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: برای این کار 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که مجموع اعتبار سالانه این سازمان 20 هزار میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه اگر بر اساس روال اعتبارات این سازمان، عملیات بازسازی و ایمن سازی این مدارس انجام شود 20 سال زمان می برد، اظهار داشت: در این راستا همچون گذشته نیازمند یاری خیرین به عنوان یاوران همیشگی این سازمان هستیم.
در این مراسم از خدمات 43 ساله محمدحسین سجاد مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان در امر تعلیم و تربیت که 22 سال از آن را در سمت مدیرکلی نوسازی مدارس استان صرف شده است، تقدیر و وی به عنوان مشاور رییس سازمان نوسازی مدارس استان و دبیر شورای منطقه سه این سازمان منصوب شد، همچنین در این مراسم سید مهدی میربد به عنوان مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان اصفهان منصوب و معرفی شد.
** حمل انبوه ریلی محصولات ذوب آهن اصفهان آغاز شد
مدیر بخش راه آهن و ترابری شرکت ذوب آهن اصفهان از آغاز حمل انبوه محصولات این شرکت از طریق شبکه ریلی برای نخستین بار خبر داد.
عباسعلی قیصری بیان کرد: حمل مواد اولیه از مبدا ذوب آهن به دو روش ریلی و جاده ای در حال اجراست اما انتقال محصولات از ذوب آهن به بنادر یا داخل کشور جز در مقاطع زمانی محدود، بیشتر توسط وسایط نقلیه جاده ای(کامیون و تریلر) بوده است.
وی اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی(سوخت)، کاهش آلایندگی محیط زیست و کاهش تلفات جاده ای از مهمترین مزیت های حمل ریلی محصولات ذوب آهن محسوب می شود.
** تولید ورق گالوانیزه پراستحکام در فولاد مبارکه اصفهان
ورق‌های گالوانیزه پراستحکام با مشخصه فنی « گرید اس 350 جی دی » ( S350 GD ) با همکاری واحدهای متالورژی و روش های تولید، فولادسازی، نورد گرم و سرد و کارکنان شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و مطابق با استاندارد EN 10346 برای اولین بار در مجتمع فولاد مبارکه طراحی و تولید شد.
کارشناس متالورژی و روش های تولید فولاد مبارکه هم در این زمینه با بیان اینکه این گرید فولادی در گذشته از خارج کشور تأمین می شد، افزود: این محصول در ساخت قطعات اتوبوس، پروفیل مورداستفاده در مینی بوس سازی و سایر مصارفی که نیاز به استحکام دارند، کاربرد دارد.
**نرخ تورم در استان اصفهان از متوسط کشوری پایین تر است
بررسی آمار و گزارش های مربوط به تورم در 6 ماه نخست سال جاری نشان می دهد که این نرخ با وجود روند افزایشی که داشته، نسبت به متوسط کشوری پایین تر است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جدول شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری و روستایی کشور و استان اصفهان در شهریور سال جاری بیان داشت : بررسی این جدول نشان می دهد که قیمت برخی خدمات در مقایسه با انواع کالاها کمتر افزایش یافته است.
محمدرضا لعلی میزان نرخ تورم سالانه در شهریور امسال در استان اصفهان را 9.4 و در کشور 11.3 درصد اعلام و تصریح کرد : تورم سالانه نیز در این استان در مقایسه با متوسط کشوری کمتر است.
**بارورسازی ابرها خشکسالی را از بین نمی برد
معاون توسعه و پیش‌ بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارورسازی ابرها برای برطرف کردن خشکسالی مطرح نمی شود بلکه فقط راهکاری در راستای کمک به بهبود بارندگی است.
نوید حاجی بابایی در جمع خبرنگاران با بیان این که ایده‌ها و نظرات متفاوتی در مورد بارورسازی ابرها در دنیا وجود دارد، افزود : برای بارور سازی باید ابرهای قابل بارور کردن و شرایط محیطی مناسب وجود داشته باشد.
وی افزود: بارورسازی ابرها در دستور کار اداره کل هواشناسی استان اصفهان قرار ندارد و طبق بررسی ها و اعلام سازمان جهانی هواشناسی در بهترین حالت 10 تا 15 درصد موجب افزایش بارش خواهد شد.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش های اخیر در کشور و استان اصفهان به معنی خروج از دوران خشکسالی و ورود به دوران ترسالی نیست.
**طرح بازچرخانی آب، اولویت طرح های انتقال به اصفهان را ساقط نکند
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت : طرح جدید بازچرخانی آب که از سوی استانداری اصفهان مطرح شده نباید به گونه ای باشد که اولویت اجرای سایر طرح های انتقال آب مانند تونل و سد سوم کوهرنگ و بهشت آباد را ساقط کند و آنها را به حاشیه ببرد.
حمید فولادگر چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود : بر اساس آنچه که پیش از این اعلام شده، طرح بازچرخانی آب فقط برای مواقع ضروری و وقتی هیچ راه دیگری برای احیای رودخانه باقی نمانده باشد، اجرا خواهد شد.
وی با بیان این که اجرا و پیگیری این طرح نباید به گونه ای باشد که اجرای طرح های انتقال آب سد و تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد و همچنین مصوبات شورای عالی آب را به حاشیه ببرد، گفت : امسال ردیف اعتبار خوبی به ارزش حدود یکهزار و 300 میلیارد ریال برای تکمیل سد سوم کوهرنگ اختصاص یافته است.
** برون سپاری دیالیز به بخش خصوصی کمک بسیاری به مردم کرد
حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مرکز پزشکی تخصصی حضرت ابوالفضل (ع) اصفهان، گفت: برون سپاری دیالیز به بخش های خصوصی و خیریه ها باعث کمک به مردم و دسترسی بیشتر آنها به این امکانات شده است، همچنین افراد نیکوکار و خیر بسیاری در کشور از جمله اصفهان هستند که با ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی از جمله بخش دیالیز در کمک به همنوعان خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
**مشکل جدی در تامین دارو و تجهیزات پزشکی نداریم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایط کنونی مشکل جدی برای تامین نیازهای کشور در بخش های دارویی، تجهیزات پزشکی و ارز نداریم اما به این معنا نیست که بدون مشکل هستیم.
حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح توسعه بیمارستان امین اصفهان افزود: شرایط ما امروز متفاوت از قبل است اما جای نگرانی وجود ندارد.
وی اظهارداشت : وقفه ای که در دو یا سه ماه گذشته در ارائه خدمات ما ایجاد شد به دلیل بلاتکلیفی بخش های تولیدی، واردات و گمرک به دلیل نوسان قیمت ارز بود اما از زمانی که برای تولید کنندگان و وارد کنندگان سهمیه تعیین شد و آنها به ما اعتماد کردند این مشکلات در حال رفع شدن است.
** بهره برداری 10طرح گردشگری اصفهان با صرف630 میلیارد ریال آغاز شد
مدیرکل میراث فرهنگی؛صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: 10 طرح گردشگری این استان با صرف 630 میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش خصوصی و با حضور رییس سازمان به بهره برداری رسیده است.
فریدون الله یاری روز شنبه در حاشیه بهره برداری این طرح ها در گفت و گو با ایرنا افزود : این طرح ها شامل تعدادی سفره خانه سنتی، سه هتل و یکی از بزرگترین مراکز تفریحی و اقامتی در این شهر است.
وی اظهارداشت : همچنین با حضور رییس سازمان میرث فرهنگی بزرگترین کارگاه تولید هنر سنتی فیروزه کوبی در شهر برخوار، قلمکاری و حمام تاریخی گرگاب و کاروانسرای شهر گز مورد بازدید قرار گرفت.
9913/6026/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/70797/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 28 فروردین 1403 + جدول

استفاده بیش از 45 هزار شهروند و گردشگر از «اصفهان من» در نوروز 1403

عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

راه‌یابی ذوب آهن اصفهان به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور

پایان تقابل هواداران و طلایی پوشان؛ اصفهان پشت سپاهان

حمایت مردم اصفهان از عملیات تاریخی «وعده صادق»

آزادی 4 زندانی نیازمند با گلریزان مردم و خیران کوهپایه

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

اختصاص 1 درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است

35 درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است

امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان برای افزایش ماندگاری گردشگر در اصفهان

اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است

معدوم شدن حدود 16 تُن فرآورده خام دامی در اصفهان

بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان

لزوم ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن در سامانه خودنویس

جهانیان اقتدار ملت ایران را در انتقام شهدای قدس دیده‌اند

کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد 6 درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته

انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه انعکاس

خروجی سد مهاباد به 32 مترمکعب بر ثانیه رسید

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

آسمان اصفهان باز بارانی می شود

فوت موتورسوار اصفهانی بدلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری

آشنایی با تپه سیلک، هویت تاریخی شهر کاشان

فوت موتورسوار اصفهانی به دلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری

ذوب‌آهن از آمل به نیمه‌نهایی رسید

آغاز تخصیص ارز برای صنایع و دارو

توضیح وزیر اقتصاد درباره اختلافات بخش اول و دوم بودجه/ مالیات کم شد

بالاتر از دنیا! / ایران؛ رکوردشکنی در تعطیلات

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

پیشرفت 45 درصدی اجرای طرح سه راهی افجان -سه راهی مهردشت

آیه چهارم سوره مبارکه صف، شعار محوری اتحاد و همدلی مومنین در مقابل دشمن پس از عملیات «وعده صادق»

رژه خودرویی مردم نطنز در حمایت از پاسخ سپاه

مهار حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان

آغاز زمان بلیت فروشی شهرآورد اصفهان

تمدید قرارداد مربی تیم فوتسال گیتی پسند

کارخانه ریسباف باید به موزه ملی اصفهان تبدیل شود

هیبت گنبد آهنین و اسرائیل، در اوج آمادگی‌اش شکست

عملیات مقتدرانه «وعده صادق» تجلی اراده ملت ایران بود

لایروبی و احیای 46 کیلومتر از قنات‌های اصفهان

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

معدوم شدن 15 هزار تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی

تجمع مردم اردستان در حمایت از حمله موشکی به رژیم صهیونیستی

اهدای خون جمعی از کارکنان تیپ 364 شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟