پیام سپاهان

آخرين مطالب

برگزاری جشنواره های ورزشی بر افزایش نشاط اجتماعی می افزاید ورزشی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - برگزاری برنامه های مختلف در قالب جشنواره های ورزشی، تاثیر زیادی در شادی و نشاط مردم دارد که مسوولان امر باید با هدف افزایش نشاط اجتماعی و توسعه آن به عنوان یک نیاز ضروری جامعه، برنامه ریزی اصولی اتخاذ کنند.
به گزارش ایرنا، برآیندها نشان می دهد وضعیت نشاط اجتماعی در جامعه رضایت بخش نیست و به اعتقاد جامعه شناسان شادی و نشاط از ضرورت های زندگی امروز است و تولید و گسترش این مهم باید در اولویت نهادهای اجتماعی و فرهنگی و ورزشی قرار گیرد.
کارشناسان می گویند شادی نه تنها فعالیت فرد را بلکه بر آگاهی او می افزاید و خلاقیت های فرد را تقویت می کند، در واقع نشاط اجتماعی تاثیر مستقیمی روی خلق و خوی افراد می گذارد، حس نوعدوستی را در جامعه گسترش می دهد و روابط اجتماعی را تسهیل می کند.
در جامعه با نشاط تولید بهتر، اشتغال بیشتر و اقتصاد سالم تر خواهد بود، انسان های آن جامعه افرادی با نشاط کارا، مولد، مبتکر و سازنده هستند و این اعمال مثبت به سلامت فیزیکی و روانی آحاد جامعه کمک شایانی می کند بدون شک در چنین محیطی ضریب امنیت اجتماعی و فردی به سهولت بدست می آید.
اوقات فراغت و تفریحات سالم از جمله برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی می تواند از گرایش افراد جامعه به سمت و سوی انحرافات و آسیب های اجتماعی پیشگیری کند و در این بین نقش نهادهای فرهنگی نهادهای آموزش و پرورش ،دانشگاهها ، متولیان امور ورزشی و تربیت بدنی مراکز هنری در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه مهم است.
به گفته مسوولان برگزاری جشنواره های ورزشی به عنوان ابزار مناسبی است که در کنار آگاهی بخشی و مشوق مردم به ورزش شرایط افزایش امیدواری و نشاط اجتماعی را مهیا و در بعدی دیگر استعدادهای نهفته را بهتر معرفی می کند.
به گزارش ایرنا، در جهانی که تغییر در سبک زندگی و کم شدن فعالیتهای بدنی تا حدی به یک تهدید تبدیل شده است، توسعه ورزش را می توان ابزاری مناسب برای افزایش سلامت، شادی مردم و کاهش آسیبهای اجتماعی تلقی کرد.
با وجود تمامی توصیه های کارشناسان و ورزشکاران نسبت به روی آوری شهروندان به ورزش و با وجود اینکه خود مردم نیز بر این امر واقفند، اما سبک زندگی، مشغله روزانه و ابزارهایی مانند شبکه اجتماعی باعث کاهش فعالیتهای بدنی شده است.
در این بین با روشهای ترغیب و تشویق کننده می توان تا حدی از رنگ باختن ورزش و فعالیتهای جسمی بدنی از زندگی روزمره و در کنار آن کاهش بزهکاری، چالش های یاد شده جلوگیری کرد.
در این ارتباط یک پژوهشگر آسیب شناسی اجتماعی در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: باید توسعه ورزش در جامعه را که مترادف با کاهش بزهکاری، چالش ها، مشکلات و آسیب های اجتماعی است، جدی بگیریم.
کوروش محمدی افزود : ورزش‌ از طرق گوناگون‌ در روحیه‌ و شخصیت‌ افراد اثر مثبت‌ می‌گذارد به طوری که افراد با ورزش کردن از ناهنجاری های اجتماعی دور خواهند شد و احساس شادابی و امید در دل آنان افزایش پیدا می کند.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با بیان این که باید با نهادینه کردن ورزش، نسل آینده را به سمت تندرستی هدایت کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین جنبه های تاثیر ورزش در افراد، رشد شخصیت است بطوریکه فعالیت های ورزشی نقش بسزایی در تحول و ارتقای شخصیت اجتماعی افراد جامعه بخصوص قشر نوجوان و جوان دارد.
به گفته این محقق، ورزش نه‌ تنها احساس‌ رضایت‌ را در اشخاص گسترش‌ می‌ دهد، بلکه‌ باعث‌ می‌ شود در برخورد با مشکلات‌ و موانع زندگی، روحیه ‌ای‌ مقاوم‌، چاره‌اندیش و تحمل‌پذیر داشته باشند.
وی ادامه ادامه داد: ورزش فرصتی برای ترغیب نسل جوان و اقشار مختلف جامعه به حفظ تندرستی و ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت آنان در فعالیت های منظم،اصولی و قانونمند است.
این عضو شورای شهر اصفهان درباره اینکه رخدادهای جمعی مانند جشنواره های ورزشی چه تاثیر مثبتی در جامعه دارد، تصریح کرد: یک جشنواره جدا از آشنایی مردم به رشته های گوناگون، انگیزه، شادابی، سلامتی، تندرستی، کارائی و بهره وری و تمرین هرچه بیشتر کار تیمی را برای افراد به ارمغان می آورد.
وی توصیه کرد که در جشنواره های ورزشی باید جایگاه خاصی برای ورزش بانوان دیده شود و در این رابطه افزود: مهم‌ترین دغدغه امروز جامعه آسیب‌ های اجتماعی و گسترش آن‌هاست که آسیب‌ های حوزه زنان به ‌سبب نقش محوری زن در هدایتگری و همین‌ طور تربیت فرزندان که تاثیر بسزایی در تربیت نسلی سالم دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است و مهار آسیب‌ های حوزه زنان باید به‌عنوان یک مساله اولویت‌دار مورد توجه قرار گیرد و از بهترین روشهای آن رخدادهای فرهنگی ورزشی با نقش آفرینی بانوان است.
*** جشنواره های ورزشی ابزاری مناسب برای آگاهی بخشی است
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود : برگزاری رخدادهای ورزشی گامی مؤثر برای آگاهی بخشی و آشناسازی مردم با رشته های ورزشی است.
محمد سلطان حسینی با بیان اینکه ورزش از 2 بعد قهرمانی و همگانی تشکیل می شود، اظهارداشت: در بعد قهرمانی کسب موفقیت ها توسط ورزشکاران در میادین مختلف، غرور ملی را به دنبال دارد و زمینه افزایش نشاط اجتماعی را مهیا می کند.
وی اضافه کرد : در بعد همگانی، ورزش ابزاری مناسب برای ارتقای سلامتی افراد و جلوگیری از امراض مختلف است و در بعد دیگر شرایط روحی و روانی افراد جلا می دهد و مشکلات عصبی و استرس را به شدت کاهش می دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: بر همین مبنا، ورزش همگانی در همه کشورهای جهان از اهمیت بالایی برخوردار است و برنامه ریزان و سیاست گذاران آن را بطور جدی می نگرند، ضمن اینکه ورزش همگانی نگاه ویژه ای به ورزش خانواده ها و بانوان دارد.
سلطان حسینی تصریح کرد : رویدادهای ورزشی یکی از ابزارهای مهم تشویق مردم و خانواده ها به ورزش به شمار می رود و در کنار تشویق به ورزش، به خاطر روح جمعی و مشارکت طلبی شهروندان، افزایش دهنده شادی و نشاط بین اعضای خوانده هاست.
وی جشنواره های ورزشی را از جمله بهترین رویکردهای ورزش همگانی دانست و تصریح کرد : جشنواره های ورزشی به دلیل برخورداری از بخش های مختلف در کنار توسعه ورزشی، اوقات خوبی را برای مردم به خصوص جوانان فراهم می کند و هر چه سعی شود این نوع برنامه فرهنگی گسترده تر و مشتمل بر اجزای مختلف فرهنگی هنری باشد تاثیرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت.
این مسوول تاکید کرد که استفاده از قهرمانان و نخبگان ورزشی مرتبط در جشنواره ها روشی مناسب برای جلب نظر و حضور شهروندان است.
وی اضافه کرد : در یک سال اخیر افزون بر 2 هزار رویداد و جشنواره ورزشی بزرگ و کوچک در استان اصفهان برگزار شده که محوریت اصلی آن ها تشویق مردم به ورزش و استعدادیابی بوده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به جشنواره ورزشی زاینده رود که هرساله با محوریت بیش از 20 رشته جدید و مهیج در اصفهان برگزار می شود، پیشنهاد کرد که سایر هیات های ورزشی استان در راستای اجرای چنین برنامه هایی برای خانواده ها برنامه ریزی کنند.
وی اضافه کرد: از طریق شور و نشاطی که این جشنواره ها ایجاد می کند، بسیاری از کودکان و نوجوانان امروز و جوانان فردا ورزش را به عنوان مسیر آینده خود انتخاب کرده و استعدادهای آنان در این مسیر صرف می شود که همین امر کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد را در پی دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان همچنین تنوع، محوریت خانواده، جذابیت، استفاده از ابزارهای هنری مانند موسیقی، اطلاع رسانی مناسب به شهروندان و رایگان بودن را از جمله ویژگی های یک جشنواره ورزشی دانست.
سلطان حسینی نقش نهادهای مرتبط نظیر شهرداری ها را برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره های فرهنگی ورزش موثر دانست و گفت: نقش شهرداری ها در این زمینه بسیار پررنگ است، زیرا می توانند به با برگزاری رخدادها در زمان ها و مکان های مختلف جمع وسیعی از مردم را جذب کنند.
*** جشنواره ورزشی باید به همگانی شدن ورزش کمک کند
رئیس هیات انجمنهای ورزشی استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد که یک جشنواره ورزشی در بهترین حالت باید بتواند جمعی از شهروندان را به سوی ورزش سوق دهد و انگیزه آنان را برای ادامه ورزش بیشتر کند.
حمیدرضا غزنوی خاطرنشان کرد : استعداد بسیاری از چهره های ورزشی در شرایطی خاص دیده شده و زمینه حضور آنان در ورزش حرفه ای را فراهم کرده است، بنابراین باید در دل جشنواره ها، استعدادها را شناخت و در جهت تقویت آن گام برداشت.
وی تاکید کرد: یک برنامه ورزشی در کنار آموزش و استعدادیابی می تواند فرهنگ عمومی و آگاهی سازی را در عرصه های متعدد بالا ببرد، برای مثال روش های بهبود روابط اجتماعی و مهارت های زندگی را می توان در دل یک جشنواره ورزشی در قالب یک کارگاه ارائه کرد.
این مسوول ورزشی به کمبود منابع مالی اشاره و اضافه کرد : رغبت و انگیزه برگزاری جشنواره ها و رخدادهای گوناگون ورزشی در هیات ها وجود دارد، اما متاسفانه کمبود منابع مالی و هزینه های نسبتا زیاد برگزاری این رخدادها، سد راهی برای ما به شمار می رود.
غزنوی اضافه کرد : اگرچه بخش خصوصی در حمایت از ورزش فعال است، اما این حمایت ها به حدی نیست که بتوان چندین رویداد ورزشی از سوی یک هیات در طول سال و در مناطق مختلف برپا کرد.
تمام ظرفیت 680 هیات ورزشی استان اصفهان در زمینه های غنی سازی اوقات فراغت جوانان فعالیت دارد.
استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.
6020/6026/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/73276/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد