پیام سپاهان

آخرين مطالب

ایسنا از آخرین وضعیت مدیران بازنشسته گزارش می‌دهد؛

شمارش معکوس مدیران اصفهانی اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی باوجود حرف‌وحدیث‌های بسیار از 20 آبان ماه لازم‌الاجراست و مطابق این قانون مهرعلیزاده نیز خبر از رفتن خود تا چند روز آینده داد، بااین‌وجود مدیریت استان از اعلام رسمی مدیران بازنشسته خود همچنان طفره می‌رود و بسیاری از مدیران معتقدند که تا 35 سال مجوز کار کردن، دارند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، باید توجه داشت که سن و نحوه بازنشستگی در کشور تابع شرایط خاصی است که حداکثر آن 35 سال خدمت با انتصاب خدمت سربازی و حداکثر 65 سال سن است. بنابراین تکلیف و شفافیت کار در اعلام افراد و مدیران بازنشسته نسبتاً مشخص است و یکی از دستگاه‌هایی که باید بر این قانون عمل کند سازمان اداری و استخدامی کشور است. البته بحث عدم و منع به‌کارگیری بازنشستگان به مصوبه مجلس برمی‌گردد که برای تمام وزارتخانه‌ها لازم‌الاجرا است که باید در زمان مقرر20 آبان ماه 97 عملیاتی شود. البته در این میان ممکن است برخی از افراد در رده‌های بالای مدیریت کشور به جهت تخصص و تجربه کاری از این قانون مستثنا شوند.
البته شاید بازنشستگی 1000 نفر مشمول این قانون در مقایسه با جمعیت 2.5 میلیونی کارمندان کشور رقم بسیار ناچیزی باشد، کما اینکه در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری فرزندان شهدا، جانبازان 50 درصد و بعضاً 70 درصد مطرح است و ایثارگران، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و ... نیز ظاهراً از این قانون مستثنا هستند، بنابراین آنچه برخی از عدم شفافیت این قانون می‌گویند، شاید به این موارد برمی‌گردد.
بااین‌حال شمار معکوس مدیران بازنشسته تا 20 آبان ماه آغاز شده و شاهد برخی تغییرات در مدیران استان هستیم تا جایی که چهارشنبه هفته گذشته استاندار اصفهان در حاشیه جلسه هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان با موضوع تشریح طرح‌های هفتگانه احیای حوضه آبریز زاینده‌رود، به خبرنگار ایسنا، گفت "مطابق ابلاغ دولت من نیز مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هستم و شاهد تغییرات در مدیریت استان خواهیم بود و البته از جانشین خود اطلاعی ندارم و این بحث در حیطه اختیارم نیست.
به گفته محسن مهرعلیزاده، این قانون حتماً اجرا خواهد شد و حداکثر زمان اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تا ٢٣ و ٢٤ آبان ماه خواهد بود.
این در حالی است که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان پیش‌تر در خصوص بازنشسته شدن مهرعلیزاده بنا بر این قانون، به خبرنگار ایسنا گفته بود که "در این خصوص اطلاعی ندارم، باید تأکید کنم که شنیده‌ها برای بنده به‌عنوان رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کافی نیست و نیازمند مستنداتی در این باره هستم".
اما تائید بازنشستگی استاندار اصفهان از زبان خودش در حالی مطرح است که هنوز بسیاری از مدیران اصفهانی از بیان سابقه کار خود طفره می‌روند و بعضاً با جبهه‌گیری تأکید می‌کنند که فعلاً بازنشسته نیستند.
در این بین شایعاتی پیرامون مدیران بازنشسته اصفهانی مطرح است و اگرچه نام برخی از فرمانداران و مدیران استان همچون حجت‌الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، اسدالله احمدی ونهری مدیرکل گمرک استان اصفهان، اسرافیل احمدیه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، غلامحسین شفیعی مدیرکل استاندارد اصفهان و ... در فضای مجازی اعلام شده، اما در تائید صحت نام مدیران بازنشسته، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان سوم مهرماه امسال به خبرنگار ایسنا، گفت: نام این افراد تنها در فضای مجازی مشخص شده و هنوز آمار رسمی و مکتوب پیرامون اینکه کدام فرد با چه نام و نشانی مشمول قانون منع بکار گیری بازنشستگان است، اعلام نشده است.
نعمت‌الله اکبری تأکید کرد: هنوز فهرستی از سوی سازمان امور اداری برای سازمان برنامه‌وبودجه اصفهان در خصوص اینکه کدام یک از مدیران اصفهان بازنشسته هستند، ارسال نشده است و اینکه چه کسانی مشمول این قانون می‌شوند را قانون‌گذار تعریف کرده، اما اینکه کدام یک از مدیران اصفهانی مطابق قانون بازنشسته می‌شوند، را نمی‌دانم.
وی با بیان اینکه سازمان امور اداری و استخدامی افراد مشمول این قانون را مشخص می‌کند، گفت: باید توجه داشت که قانون، قانون است و افراد مشمول، مصداق قانون هستند، بااین‌وجود تاکنون چنین فهرستی برای اصفهان و یا سایر استان‌ها ارسال نشده است.
پیش‌تر نیز رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان به خبرنگار ایسنا گفته بود که "از میانگین سنی مدیران استان بی‌اطلاع است".
نکته جالب اینکه در پیگیری آخرین وضعیت مدیران بازنشسته استان از سوی ایسنا، برخی از دستگاه‌ها تأکید بر ابقاء مدیر خود داشتند، اما بعداً شاهد تغییرات در سیستم مدیریت آن بخش بودیم. به عنوان نمونه باوجود شایعات بسیار مبنی بر رفتن غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، روابط عمومی این اداره به ایسنا، گفت: آقای غلامی مشمول این قانون نیست، اما درنهایت عباس آخوندی پیش از استعفای خود از وزارت راه و شهرسازی، در تصمیمی یک‌باره اقدام به تغییر مدیریت این اداره در اصفهان کرد و حمیدرضا امیرخانی را به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان معرفی کرد.
اسدالله احمدی ونهری مدیرکل گمرک استان اصفهان نیز در خصوص آخرین وضعیت خود با توجه به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به خبرنگار ایسنا، گفت : 30 سابقه کار دارم و با توجه به سابقه جانبازی مشمول 35 سال کار هستم و بازنشسته نیستم و در گمرک اصفهان ماندگار هستم.
اسرافیل احمدیه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز درباره آخرین وضعیت خود نیز به خبرنگار ایسنا، گفت: بازنشسته نیستم و اگر بازنشسته بودم، اکنون نمی‌توانستم کار کنم، اما چرا شما به عنوان یک رسانه دنبال این مطلب هستید را نمی‌دانم. البته پیش‌تر نیز خواهان رفتن از اصفهان بودم، اما وزارتخانه قبول نمی‌کند.
وی با بیان اینکه سابقه کاری من به هیچ کسی ارتباطی ندارد، گفت: هر منبعی اعلام کرده من بازنشسته‌ام، دراین‌باره به خودش پاسخ می‌دهم، اما سابقه کاری خود را به کسی نمی‌گویم.
غلامحسین شفیعی مدیرکل استاندارد استان اصفهان نیز درباره آخرین وضعیت خود به خبرنگار ایسنا، اعلام کرد: به عنوان مدیر تخصصی با 35 سال سابقه کار و 65 سال سن مشغول به کار هستم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 32 سال سابقه کار دارم، افزود: براساس کتابچه قانون خدمات کشوری مدیر تخصصی محسوب می‌شوم و در مکاتبه با سازمان ملی استاندارد مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی نیستم.
همچنین به نظر می‌رسد عسگری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان نیز مطابق این قانون بازنشسته است، البته گفته می‌شود این مقام نیز درصد جانبازی دارد و به گفته عسگری، شورای مرکزی باید آخرین وضعیت را برای بازنشستگی‌اش ابلاغ کند.
از سوی دیگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در آخرین نشست خبری خود هرچند اعلام کرد که هر گاه بگویند، از این سمت خواهم رفت ، اما اصرار داشت که جز بازنشستگان نیست و همچنان می‌تواند به مردم خدمت کند، همه معاونان انصاری نیز همچنان می‌توانند در سمت‌های خود مشغول به کار باشند.
این تمام ماجرا نیست مدیر حوزه هنری استان اصفهان و همچنین مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های امام(ره) و مدیر نگارستان امام خمینی(ره) نیز در استان جز بازنشستگان نیستند و می‌توانند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.
همچنین براساس اطلاعات به دست آمده از دانشگاه اصفهان، در سال جاری نیز با هیچ کارمند بازنشسته ای تمدید قرارداد نشده است . اما در خصوص اعضای هیئت علمی دانشگاه ها نحوه اعمال این قانون به شیوه دیگر است.
البته به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه شرایط بازنشستگی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی 30 سال خدمت تمام و یا تا سن 70 سالگی است، گفت: دانشگاه های علوم پزشکی از به‌کارگیری اعضای هیات علمی بازنشسته منع شده‌اند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در خصوص قانون منع بکارگیری از بازنشستگان در مسئولیت‌های ورزشی به خبرنگار ایسنا، گفت: تاکنون آنچه قطعی شده مربوط به روسای فدراسیون‌ها بوده و در خصوص وضعیت روسای هیئت‌های ورزشی هنوز چیزی مشخص نیست، اما در نهایت ما تابع قانون هستیم.
محمد سلطان‌حسینی اظهار کرد: با توجه به اینکه پست ریاست هیئت‌های ورزشی یک بحث داوطلبانه است و شغل محسوب نمی‌شود و هیچ حقوقی به فرد تعلق نمی‌گیرد، این ابهام وجود دارد که این افراد شامل این قانون هستند یا خیر؟ که البته در کنار این موضوع بحث دو شغله بودن نیز وجود دارد.
البته دراین‌بین هنوز مدیرانی هستند که برای ماندن فرصت دارند. حسن امجدی مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان متولد 1350 با 24 سال سابقه کار. مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان با 45 سال سن و 21 سال سابقه کار. محسن کریمیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان متولد 1348 با سابقه کاری نزدیک 26 سال. علی یارمحمدیان رئیس شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان متولد 1348 با سابقه کاری حدود 20 سال.
از سوی دیگر باید توجه داشت که طی سه ماه گذشته تغییراتی در مدیریت برخی دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف در استان اصفهان انجام شده است، تغییر مدیریت پالایشگاه اصفهان و رفتن لطفعلی چاوشی از این مجموعه، تغییر مدیریت شرکت ذوب‌آهن اصفهان و روی کار آمدن منصور یزدی زاده به جای احمد صادقی و تغییر مدیریت شرکت فولاد مبارکه و خداحافظی سبحانی با بزرگ‌ترین مجموعه فولادی کشور و آمدن حمیدرضا عظیمیان.
باید توجه داشت که اصفهان دارای مدیران خوب جوان، باتجربه و دارای تخصص است، به نظر می رسد باید با میدان دادن به مدیران جوان در سیستم مدیریت استان جوانگرایی کرد، چراکه نیروسازی و پرورش نیروی انسانی از اجرای ده‌ها پروژه کشوری باارزش‌تر است.
گزارش از: ریحانه سجادی خبرنگار اقتصادی ایسنا-منطقه اصفهان
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/73307/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته

روایت کانال 14 اسرائیل در اتفاقات اصفهان

گزارش کانال 14 اسرائیل از اتفاقات اصفهان

باران و سیل در شهر خور

امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان

بررسی ادعای تخریب رادار اس 300 پایگاه هشتم شکاری اصفهان

برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

افتضاح مسئولان اصفهان در مواجهه با سیل/ خیابان ها رودخانه شدند/ سیل ویرانگر در حال حرکت به سمت یزد/ ویدئو

یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم)

چه کسی می داند...

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

جت شخصی چند؟

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند

اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است

800 میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه 12 اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی

آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد

خسارت در «اس-300»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند

داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد

حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس 300 اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت

مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند

«مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه 3 اصفهان

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد