پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهمترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- مطالبات گندمکاران اصفهان پرداخت شد، رفع کم آبی در اصفهان نیازمند مدیریت واحد است، فعالیت خانه ریاضیات اصفهان از سر گرفته شد و تغییر مسیر آموزش و پرورش به آسانی میسر نیست از مهمترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل گفت: نزدیک به 236 هزار و 298 مترمربع از زمین های دولتی این شهرستان در پنج سال گذشته آزادسازی شده است.
مجتبی آراسته افزود: ارزش ریالی این زمین ها که با همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی قلع و قمع شد، 250 میلیارد ریال می باشد.
وی بیان کرد: این مقدار آزادسازی در 31 مرحله انجام شده که بالای 90 درصد آن پس از سال 94 بود.
**مطالبات گندمکاران اصفهان پرداخت شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تمام مطالبات گندمکاران این استان بصورت مستقیم به حساب هایشان واریز شده است.
اصغر محسن زاده کرمانی در گفت و گو با ایرنا میزان گندم خریداری شده از کشاورزان استان اصفهان بصورت تضمینی را 108 هزار تُن اعلام کرد و افزود: برای خرید این میزان گندم، مبلغ یک هزار و 320 میلیارد ریال از طرف بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل به حساب کشاورزان گندمکار استان واریز شده است.
به گفته وی برغم وجود کم آبی در اصفهان در سال زارعی گذشته ( مهر 96 تا مهر 97 ) 152 هزار تن گندم در این استان تولید شده که از این میزان 108 هزار تن آن بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
وی اظهارداشت: 50 درصد مطالبات گندمکاران پس از تحویل محصول به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده بود.
**پرواز مشهد به کرمانشاه در اصفهان فرود آمد
پرواز مسیر مشهد به کرمانشاه بامداد شنبه به دلیل بدی آب و هوا و شرایط نامناسب جوی فرودگاه مقصد در اصفهان به زمین نشست.
مدیر روابط عمومی فرودگاه اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: پرواز شرکت هواپیمایی تابان با شماره 6231 که از مشهد به سمت کرمانشاه پرواز کرده بود، ساعت 1 و 15 به دلیل شرایط بد آب و هوایی فرودگاه مقصد در اصفهان به زمین نشست.
شهرزاد سلیمی پور گفت: به دلیل شرایط نامناسب جوی این پرواز لغو شد و هماهنگی های لازم برای اعزام مسافران به مقصد توسط شرکت هواپیمایی تابان در حال انجام است.
**تبدیل حاشیه نشینان به شهروندان مشارکت پذیر ضروری است
یک پژوهشگر حوزه اجتماعی گفت : باید با برنامه ریزی ها و آموزش تلاش شود تا حاشیه نشینان شهرها به شهروندانی مشارکت پذیر و با حس تعلق اجتماعی به منطقه سکونت خود تبدیل شوند.
مرتضی پدریان اظهارداشت: پدیده مهاجرت از جمله موضوع های زندگی های کنونی در سراسر جوامع بشری به شمار می رود، اما باید با برنامه ‌ریزی مناسب آن را به سمت و سویی سوق داد که میزان آسیب آن کمتر و بهره وری انسان های مهاجر افزایش پیدا کند.
به گفته او مشارکت شهروندان نقاط کم برخوردار شهر در تصمیم گیری شهری می تواند نسبت به پیشرفت این مناطق کمک کند و انسان های مشارکت پذیر و با حس تعلق به جامعه شکل گیرند.
وی با بیان این که چنانچه هم اکنون به فکر حل این مشکلات نباشیم در دهه آینده شرایط مناطق حاشیه نشین به مراتب بدتر از حال حاضر می‌شود، گفت : برنامه ریزی شهری باید به گونه ای عمل کند که توزیع امکانات به طور عادلانه تری انجام گیرد و تفکیک پذیری و توسعه مناطق مرکزی شهر نباید به فراموشی نقاط پیرامونی منجر شود.
**رفع کم آبی در اصفهان نیازمند مدیریت واحد است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی اصفهان گفت: چاره اندیشی برای رفع مشکل کم آبی در این استان نیازمند مدیریت واحد در پایین و بالادست حوضه آبریز زاینده رود است.
محمد حسین قرائتی افزود: بر این اساس باید به موضوع کم آبی، خارج از قومیت ها بنگریم زیرا همه ما ایرانی هستیم و مشکل آب مختص به یک منطقه نیست بلکه بخش وسیعی از کشور را درگیر کرده است.
وی همچنین با بیان این که کم آبی، مهمترین مشکل و چالش ملی و کلان کشور به ویژه در این استان است، از مسوولان امر استان خواست تا بر صدا و سیما تکلیف کنند که به عنوان کار ملی به موضوع کم آبی در استان نگاه ویژه ای خارج از مباحث مادی داشته باشد.
**تئاتر اصفهان نیاز به تحول بنیادین دارد
یک بازیگر تئاتر در اصفهان گفت: هنر نمایش در این استان نیاز به تحول بنیادین دارد تا از حالت یکنواخت کنونی خارج شود.
مسیح حیدری افزود: در سال های نه چندان دور نمایش های بهتری در اصفهان تولید می شد اما در حال حاضر دیگر خبری از آنها نیست.
وی تغییر در نسل تئاتر اصفهان را در این پیوند بی ارتباط ندانست و گفت: تئاتر اصفهان نیاز به یک خانه تکانی اساسی در همه بخش ها دارد.
حیدری، بی توجهی به اعتبارات نمایش، جدی نگرفتن تئاتر توسط مسئولان، نبود سالن و محل تمرین و اطمینان نداشتن از کسب درآمد را از عواملی عنوان کرد که هنرمندان تئاتر این استان را بی انگیزه کرده است.
**آبدهی چاه های تامین آب شرب اصفهان به نصف تقلیل پیدا کرده است
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان اصفهان گفت: 124 حلقه از 214 حلقه چاهی که برای تامین آب آشامیدنی در استان اصفهان بکار گرفته می شد، خشک شده و میزان آبدهی مجموع آن ها به حدود نصف و به 750 لیتر در ثانیه تقلیل پیدا کرده است.
ناصر اکبری افزود: وضعیت منابع آبی اصفهان مطلوب نیست و تمامی شهروندان باید باز هم مصرف بهینه را در برنامه خود داشته باشند.
وی با بیان اینکه با ساز و کار فعلی نمی توان برای آینده امیدوار بود، اظهارداشت: اصلاح تعرفه ها، بازچرخانی آب و استفاده از پساب از مهم ترین رویکردهایی است که می توان بخشی از مشکلات و کمبودهای آبی را حل کرد.
معاون آبفا اصفهان ادامه داد: استان اصفهان در زمینه اجرای طرح های مختلف تصفیه پساب برنامه ریزی های جامع داشته است و برای ارتقای کیفی این پساب نیز برنامه ها و طرح های تخصصی ویژه ای در دستور کار قرار دارد.
**فعالیت خانه ریاضیات اصفهان از سر گرفته شد
به گزارش ایرنا، خانه ریاضیات اصفهان، به عنوان نخستین خانه ریاضیات ایران و جهان در سال 1377 آغاز به کار کرد. این مرکز به عنوان واحدی غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری اصفهان و با هدف آماده سازی نوجوانان و جوانان برای تحقق اهداف فرهنگی آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش ریاضی و بهبود روش ها و پژوهش­های علمی کاربردی جهت ارتقای دانش ریاضی فعالیت می کند.
مدیر خانه ریاضیات اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : مهر امسال با توجه به افزایش هزینه ها و پرداخت نشدن کمک های مالی از سوی شهرداری، ناچار به لغو کردن همه برنامه ها شدیم اما با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت شهردار اصفهان، بخشی از بودجه مورد نیاز پرداخت شد.
فروزان خرد پژوه با اشاره به اینکه فعالیت های خانه ریاضیات اصفهان از این هفته از سر گرفته شده است ، افزود : شهرداری اصفهان متعهد به حمایت مالی از این مرکز است و بودجه امسال یک میلیارد و 250 میلیون ریال در نظر گرفته شده بود که در 6 ماه نخست سال هیچ رقمی از آن پرداخت نشد.
وی با بیان اینکه مسائلی مانند مشکلات مالی و کاهش درآمدها از جمله دلایل پرداخت نشدن هزینه هاست، گفت : با پیگیری های صورت گرفته توسط شهردار اصفهان که رئیس هیات امنای خانه ریاضیات اصفهان است، مقرر شد این بودجه تامین شود و بخشی از آن پرداخت شد.
**قاچاق سوخت معلول قیمت پایین آن در کشور است
استاندار اصفهان با اشاره به تاثیر نوسانات ارزی در قاچاق سوخت، گفت: پایین بودن قیمت سوخت در کشور همواره زمینه قاچاق را فراهم کرده است.
محسن مهرعلیزاده در کمیسیون مبارزه با قاچاق استان افزود : روزانه 90 تا 100 میلیون لیتر در کشور مصرف می شود که حداقل 10 میلیون لیتر آن قاچاق می شود.
وی تصریح کرد: برخی تصمیمات اقتصادی مانند مساله پایین بودن قیمت سوخت و انرژی در کشور، زمینه قاچاق آن را فراهم کرده است و تبعات منفی اقتصادی و امنیتی ایجاد کرده است.
**خشکسالی در سمیرم فوق بحرانی است
فرماندار سمیرم گفت: وضعیت خشکسالی در این شهرستان بویژه در مناطق شرقی فوق بحرانی و نگران کننده است.
محمد جعفرزاده در جلسه ای با نمایندگان صنف کشاورز سمیرم با بیان اینکه اجرای طرح های نیمه تمام انتقال آب را باید پیگیری کرد ، افزود: بخش عمده ای از هشت هزار هکتار باغ زیر دست سد بی آب حنا خشک شده یا با تنش شدید آبی مواجه است.
وی گفت : در حالی که سد مخزنی حنا 50 میلیون متر مکعب گنجایش دارد تنها 2 میلیون متر مکعب آب پشت سد باقی مانده است.
وی اظهارداشت : سال گذشته و امسال 500 هکتار از اراضی شرق سمیرم و دشت حنا کشت آبی نشده و تنها بخش های محدودی به کشت دیم اختصاص داده شد.
فرماندار سمیرم با بیان اینکه سد های کمانه و قرقاچ در غرب و شمال سمیرم نیز هر کدام به ترتیب سه و 2 میلیون متر مکعب آب دارند ، خاطرنشان کرد : امسال آب شرب بخش هایی از شهر سمیرم و شهرهای حنا و کمه نیز با تنش و مشکلاتی روبرو بود.
**سرانه مصرف آب در اصفهان کاهش یابد
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری اصفهان گفت : سرانه مصرف آب آشامیدنی در این استان 154 لیتر بر ثانیه است که این رقم با توجه به ادامه مشکلات کم آبی باید به عدد 110 کاهش یابد.
هم اکنون تعداد مشترکان فعال آب در اصفهان، یک میلیون و 125 هزار و 899 مشترک و تعداد انشعاب خانگی استان یک میلیون و 14 هزار و 811 عدد است.
رضا رضایی افزود : این در حالی است که سرانه مصرف مردم استان در سال 88 در شبانه روز 198 لیتر بر ثانیه بود.
وی بر ضرورت آموزش راهکارهای مصرف بهینه آب تاکید و اضافه کرد : در این راستا یکی از اقدامات این شرکت، شناسایی مشترکین پرمصرف بود که این کار از پنج سال پیش شروع شد و بر این اساس جمعیت پرمصرف در 53 شهر و سه هزار و 300روستای شرق استان شناسایی شدند.
**کارشناسان یونسکو، طرح ایمن سازی سی و سه پل را تائید کردند
مدیر امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: طرح ایمن سازی موقت سی و سه پل از سوی متخصصان کمیته بین المللی آنالیز و مرمت سازه های میراث معماری(ایسکارسا ISCARSAH) وابسته به یونسکو تائید شد.
شهرام امیری در حاشیه بازدید اعضای کمیته بین المللی آنالیز و مرمت سازه های میراث معماری(ایسکارسا ISCARSAH) وابسته به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) از بناهای تاریخی اصفهان افزود: این گروه 13 نفره وابسته به یونسکو از کشورهای ژاپن، اسپانیا، یونان و فرانسه هستند که در سفر یکروزه خود با محوریت پژوهش و همفکری با مرمتگران از نحوه مرمت سی و سه پل و میدان تاریخی امام اصفهان بازدید کردند.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تبادل نظر در باره نحوه پایش و مرمت آثار تاریخی با مرمتگران از برنامه های سفر این کارشناسان به شهر تاریخی اصفهان است.
امیری افزود: در بازدید این کارشناسان از سی و سه پل، پیامدهای فرونشست زمین ناشی از خشکسالی در این اثر مورد تایید اعضای تیم یاد شده قرار گرفت.
**اصفهان در عزای اربعین حسینی سیاهپوش شد
شهرستان های استان اصفهان به مناسبت چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان و و 72 تن از یاران با وفایش سیاهپوش شده است.
در این روز مساجد، تکایا، حسینیه ها و منازل شخصی در اصفهان در سوگ سرور و سالار شهیدان دشت نینوا گریستند و دسته های عزاداری با حضور در خیابان های تک تک شهرهای استان عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و خاندان پاک ائمه اطهار ابراز کردند.
همچنین مراسم عزاداری اربعین حسینی در جوار 300 بقاع متبرکه استان اصفهان در حال برگزاری است.
ویژه برنامه های اربعین حسینی در امامزاده هلال ابن علی (ع) آران و بیدگل و امامزاده آقا علی عباس (ع) بادرود با حضور گسترده هیات ها و دسته های عزاداری در حال برگزاری است.
** کلانشهر اصفهان سال جاری 25 روز هوای پاک داشت
رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت : کلانشهر اصفهان در هفت ماه سال جاری 25 روز هوای پاک برخوردار بوده است.
بابک صادقیان باایرنا با بیان این که این شهر در همین مدت در سال گذشته هوای پاکی را تجربه نکرد، افزود : اصفهان سال جاری 176 روز هوای سالم و 14 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس داشت است و سال گذشته در همین مدت، 199 روز هوای ناسالم و 15 روز هوای ناسالم داشته است.
به گفته وی امسال یک روز هوای ناسالم برای عموم در شهر اصفهان ثبت شده که نسبت به سال گذشته در همین مدت تغییری نکرده است.
**حفاری غیراصولی سالانه 200 میلیارد ریال به اصفهان خسارت می زند
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: حفاری های متعدد و مرمت های غیراصولی سالانه 200 میلیارد ریال به آسفالت خیابان ها و معابر شهر اصفهان خسارت وارد می کند.
ایرج مظفر در گفت و گو با ایرنا افزود : شهرداری اصفهان هر سال برای روکش آسفالت خیابان ها و معابر شهر اصفهان 400 میلیارد ریال اعتبار اختصاص می دهد که حدود 50 درصد از روکش آسفالت در سطح شهر به دلیل حفاری های متعدد و مرمت های غیر اصولی زودتر از عمر معمول روکش جدید می شوند.
وی با بیان این که همه هزینه های این حفاری ها که مصوب و تعریف شد از نهادهای مجری اخذ می شود، اظهارداشت : پارسال 200 میلیارد ریال، هزینه حفاری ها به صورت نقدی و تهاتر از دستگاه ها گرفته شد.
** اصفهان بیش از 12هزار خانه در نقاط زلزله زده کرمانشاه ساخت
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بازسازی 12 هزار و 500 واحد مسکونی در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب با مسئولیت این استان به پایان رسید.
منصور شیشه فروش در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تیران و کرون افزود: احداث هزار و 750 مسکن دیگر در کرمانشاه با مسئولیت استان اصفهان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی دردست اجراست.
وی همچنین درباره وضعیت بحران در تیران و کرون گفت : آتش سوزی مراتع، حوادث جاده ای، بیماری های دام و طیور، آثار مخرب زیست محیطی معادن، تردد خودروهای سوخت رسان و انتقال حجم بالای گاز و نفت از جمله موضوعات مهم و در معرض بحران این شهرستان است.
**خشکسالی حفاظت از ذخایر ژنتیکی اصفهان را تهدید می کند
سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: خشکسالی صیانت و نگهداری از ذخایر ژنتیکی و ایمنی زیستی این استان را در معرض خطر قرار داده است.
حسین اکبری افزود : با توجه به ادامه بحران خشکسالی گونه های کمیاب و یا نادر با جمعیت های کوچک و لکه ای در معرض تهدید جدی و بیشتر قرار دارند.
ذخایر ژنتیکی گیاهی استان اصفهان بیش از 2 هزار گونه گیاهی مربوط به حدود 700 جنس و در قالب 130 خانواده است که تاکنون شناسایی شده و از این تعداد 350 گونه داروئی ، 45 گونه انحصاری، 54 گونه آسیب پذیر ، 16 گونه نادر و 19 گونه در خطر انقراض محسوب می شوند.
**طرح جامع پدافند شهری در چهار شهر استان اصفهان اجرا می شود
مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان گفت : طرح جامع پدافند غیر عامل در شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد و خمینی شهر اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، عبدالرسول صفری در جمع خبرنگاران در محل اداره کل پدافند غیرعامل استان اصفهان افزود: درطرح جامع پدافند غیرعامل تمام سرمایه و دارایی های فیزیکی، معنوی، انسانی و سایبری شناسایی و در قالب سه سطح حیاتی، حساس و مهم سطح بندی می شود.
وی با بیان اینکه حوزه پدافند زیستی شامل انسان، آب، دام، کشاورزی و غذا و داروست ، گفت: با هر موضوعی که سلامت انسان و جامعه را تهدید کند برخورد و پیشگیری های لازم را انجام می دهیم.
صفری ادامه داد: مهم ترین موضوع در قرارگاه زیستی بیماری های مشترک انسان و دام از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.
**سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان گشایش یافت
سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان با شعار'بخوان برای زندگی' روز چهارشنبه با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار اصفهان و جمعی از مسوولان در نمایشگاه های بین المللی این استان گشایش یافت.
در این نمایشگاه ٩٦ هزار و ٤٢٣ عنوان کتاب توسط ٤٠٠ ناشر کشوری و ٥٣ ناشر از استان اصفهان در ٣٨٤ غرفه کتاب به معرض نمایش گذاشته شده است.
از 29 مهرماه تا پنجم آبان بن کتاب با 20 درصد تخفیف به بخشی از دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و سطوح مختلف اعطا شده است، حدود 15 میلیارد ریال یارانه بن کتاب به همت وزارت فرهنگ و ارشاد، اداره کل ارشاد اصفهان و شرکت تعاونی ناشران برعهده دارد.
**جاری شدن زاینده رود برای آثار تاریخی و نشاط مردم ضروری است
استاندار اصفهان گفت : جاری شدن آب در زاینده رود برای حفظ بناهای تاریخی، روحیه و نشاط مردم در پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و رونق گردشگری ضروری است.
محسن مهرعلیزاده در دیدار با آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اقدامات مدیریت استان اصفهان درباره حل مشکل آب، افزود : با لطف خداوند و بکارگیری تدابیر لازم با کمترین حاشیه و بدون اینکه نقشه های دشمنان مبنی بر ایجاد درگیری و تنش عملی شود، مشکل آب آشامیدنی در تابستان گذشته برطرف شد.
مهرعلیزاده در این دیدار با تشریح اقدامات مدیریت استان درباره آبیاری باغ های غرب اصفهان و طرح های هفتگانه احیای حوضه آبریز زاینده رود، گفت : در طرح های تدوین شده بهترین روش ها برای آبیاری باغ های غرب اصفهان و کشاورزی شرق در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد : طرح هفتگانه احیای زاینده رود به عنوان یک یادگاری برای مردم اصفهان و مورد مطالبه مردم از مسئولان آینده خواهد بود و اگر اجرایی نشود آینده اصفهان به مخاطره خواهد افتاد.
مهرعلیزاده مهمترین شاخصه طرح های هفتگانه را بی نیازی به اعتبارات دولتی برشمرد و افزود : همه منابع از داخل استان و با مشارکت صنایع بزرگ تامین خواهد شد.
رییس حوزه علمیه اصفهان نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات استاندار اصفهان درباره حل مشکل آب، گفت: فعالیت و درایت استاندار اجازه نداد که در تابستان گذشته مشکلی در تامین آب آشامیدنی ایجاد شود و یکی از اقدامات خوب ولی سخت، حل مشکلات آب استان بود.
آیت الله حسین مظاهری با اشاره به خدمات استاندار اصفهان در یک سال گذشته و اظهار امیدواری از اینکه مردم اصفهان قدردان این خدمات باشند، اضافه کرد: مهمترین پاداش ، رضایت خداوند در آخرت است که به امید خدا نصیب همه خدمتگزاران خواهد شد.
**وضعیت کتاب نیاز به رسیدگی دارد
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وضعیت کتاب نیاز به رسیدگی دارد، گفت : همه مراحل کتاب از جمله نشر، چاپ، توزیع و فروش دچار مشکل مزمن است.
محسن جوادی در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان در نمایشگاه بین المللی استان افزود: چرخه کتاب به صورت متوازن مورد رسیدگی واقع نشده به همین دلیل مشکلات در این حوزه به چشم می خورد.
وی تصریح کرد : برگزاری نمایشگاه کتاب در استان ها از این منظر قابل توجه است که تکمیل کننده چرخه تولید، انتشار و توزیع کتاب برای افزایش آگاهی جامعه است.
به گفته وی اصفهان یکی از استان های فعال و نام آور در حوزه کتاب است.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد : حدود ٩ نمایشگاه کتاب استانی برگزار شده و حدود ١٥نمایشگاه دیگر در دست اجراست تا حوزه نشر و توزیع و خواندن کتاب را فعال تر کند.
**حدود 100 طرح عمرانی اصفهان به بخش خصوصی معرفی می شود
سهم اصفهان از مجموع حدود 70 هزار طرح نیمه تمام قابل واگذاری در کشور نزدیک به چهار هزار تعداد است که در همایش' واگذاری طرح های عمرانی این استان' حدود یکصد طرح به بخش خصوصی معرفی می شود.
این تعداد طرح های عمرانی در همایش' واگذاری طرح های عمرانی اصفهان 'در قالب تبصره 19 قانون بودجه 1397 که روز یکشتبه 13 آبان در اتاق بازرگانی برگزار و به بخش خصوصی ، تعاونی ها و سرمایه گذاران معرفی خواهد شد.
بر اساس این تبصره به دولت اجازه داده می شود طرح های منتخب جدید و نیمه تمام (با اولویت طرح های نیمه تمام) و بهره برداری طرح های تکمیل شده یا در حال بهره برداری در قالب ساز و کار مشارکت عمومی - خصوصی، نسبت به انعقاد انواع قرارداد (از جمله واگذاری، مشارکت، ساخت و بهره برداری یا برون سپاری) با بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند.
**تغییر مسیر آموزش و پرورش به آسانی میسر نیست
وزیر آموزش و پرورش گفت : مسیر آموزش و پرورش باید تغییر کند اما موانعی در این جهت وجود دارد که برداشتن آن به آسانی میسر نیست.
سید محمد بطحایی در بیستمین جشنواره مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان گلپایگان در تالار اندیشه این شهر افزود : آزمون های مکرر و توجه بیش از حد به آنها، اهداف اصلی تعلیم و تربیت را تحت تاثیر قرار داده است.
بطحایی ادامه داد : بر اثر توجه بیش از حد به حافظه محوری در مدارس، سایر ساحت ها و زمینه های یادگیری از جمله آموزش سخنوری و صبوری کردن به فراموشی سپرده شده است.
وی گفت : اگر وزارت آموزش و پرورش می گوید که کنکور با این روش تیشه به ریشه دانش آموزان می زند به این دلیل است که فضایی که کنکور ایجاد کرده است اجازه نمی دهد معلم و مدرسه به اهداف والا و آموزش درس زندگی توجه کنند.
**رویکرد مدیریت اجرای طرح ها با بخش خصوصی است
معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: رویکرد استانداری برای اجرای طرح های عمرانی استفاده از بخش خصوصی است.
علی مقدس زاده در بیستمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز گلپایگان در تالار اندیشه این شهرستان افزود: مشارکت و همکاری بخش خصوصی در هر طرحی هزینه و زمان آن را کاهش می دهد و به بهره برداری بهتر می انجامد.
وی اظهارداشت : از همه امکانات و ظرفیت های استان برای اجرای هر چه سریعتر و بهتر طرح های عمرانی استفاده خواهیم کرد.
**ابتلا به بیماری عفونی گوارشی در بین زائران اربعین کاهش یافت
نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراقبت از بیماری ها در عراق گفت : میزان ابتلای زائران اربعین به بیماری های عفونی گوارشی در سال جاری نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
مهدی فارسی با اشاره به بازگشت زائران اربعین به کشور افزود : اطلاع رسانی، ارائه آموزش های لازم ، رعایت بهداشت فردی و نظارت نمایندگان وزارت بهداشت بر موکب های ایرانی در مسیر راهپیمایی اربعین تاثیر بسزایی در کاهش این بیماری داشته است.
وی با بیان اینکه بیماری های عفونی گوارشی از بیماری های واگیردار شایع در عراق است، تصریح کرد : با توجه به حضور چند میلیون زائر در راهپیمایی بزرگ اربعین و احتمال ابتلای آنان به این بیماری ها و انتقال به کشور، برنامه های بهداشتی بسیاری از سوی وزارت بهداشت برای رصد و کنترل این بیماری اجرا شده و در حال اجراست.
**مردم اصفهان در مصرف گاز صرف جویی کنند
مدیرعامل شرکت گاز اصفهان با اشاره به کاهش دمای هوا و با هدف جلوگیری از افت فشار و اختلال در خدمات رسانی از شهروندان این استان خواست تا در مصرف گاز طبیعی مدیریت و صرفه جویی کنند.
مصطفی علوی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا به افزایش مصرف این انرژی در قصل های سرد سال اشاره و اضافه کرد : مصرف گاز این استان در روزهای سرد زمستان روزانه به 63 میلیون مترمکعب می رسد.
وی بیان کرد : مشترکین با عایق بندی شیشه، دیوار و محل های تردد و همچنین استفاده از وسایل گازی استاندارد قادر به جلوگیری از هدر رفت انرژی خواهند شد و از پرداخت بهای اضافه مصرفی و خسارت به محیط زیست جلوگیری می کنند.
9913/6026/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/73582/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 28 فروردین 1403+ جدول

صرف 18 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در منظریه

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز سه شنبه 28 فروردین 1403

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش اعلام شد

دشت لاله های واژگون - دهاقان اصفهان

40 هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است

آگهی استخدام شرکت مترو اصفهان

برای پُررنگ شدن مشارکت‌ مردم و داده‌محوری در شهرداری تلاش می‌کنیم

839 باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد

همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است

قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

برنامه سینماهای اصفهان امروز سه‌شنبه 28 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

ناکامی کاله در راه رسیدن به نیمه نهایی

بهره‌برداری از خط 5 بی‌آرتی اصفهان تا نیمه نخست 1403

هوای 5 شهر اصفهان قابل قبول است

زلزله در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ترکید؟

دستمزد 1403 ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

سپاهان- ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان در شرایط ویژه

روز سبز بورس تهران

چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بندناف دلار بسته شده؟

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 28 فروردین 1403 + جدول

استفاده بیش از 45 هزار شهروند و گردشگر از «اصفهان من» در نوروز 1403

عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

راه‌یابی ذوب آهن اصفهان به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور

پایان تقابل هواداران و طلایی پوشان؛ اصفهان پشت سپاهان

حمایت مردم اصفهان از عملیات تاریخی «وعده صادق»

آزادی 4 زندانی نیازمند با گلریزان مردم و خیران کوهپایه

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

اختصاص 1 درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است

35 درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است

امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان برای افزایش ماندگاری گردشگر در اصفهان

اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است

معدوم شدن حدود 16 تُن فرآورده خام دامی در اصفهان

بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان

لزوم ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن در سامانه خودنویس

جهانیان اقتدار ملت ایران را در انتقام شهدای قدس دیده‌اند

کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد 6 درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته

انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه انعکاس

خروجی سد مهاباد به 32 مترمکعب بر ثانیه رسید

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان