پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهرعلیزاده از چالش‌ها تا یادآوری‌ها سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - آبان ماه سال گذشته بود، که عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور برای استان اصفهان محسن مهرعلیزاده را معرفی کرد، معاون رییس جمهور در دوران اصلاحات و رییس کمیسیون گردشگری در اتاق بازرگانی ایران، او که اصلیتی آذری داشت به اصفهان آمد تا جایگزین رسول زرگرپور شود، زرگرپوری که استان را میدان مین دانست و به قولی از خستگی آن را رها کرده بود.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، مهرعلیزاده پس از سکان‌داری اصفهان در همان روزهای اول تعارف معمول میان استاندار و مدیران کل را کنار گذاشت و در همان دو جلسه ابتدایی شورای اداری و شورای جوانان، مدیران کلی که معاونین خود را به جلسه راه داده بودند توبیخ کرد، اتفاقی که نه تنها در اصفهان بلکه در کشور پر سر و صدا شد. استاندار اصفهان به جایگاه خود باز می‌گشت و مدیران کل متوجه شدند که مهرعلیزاده اهل مماشات با کسی در این استان نیست.
او در همان روز معارفه خود اعلام کرد: معضل اساسی این استان مسئله آب است. زاینده رود ستون فقرات این استان و این شهر است و اگر آسیبی ببیند کل این پیکر از هم خواهد پاشید. آسیب‌هایی که زاینده رود در سال‌های گذشته دیده است ترمیم سختی دارد، اما باز هم امید به خدا، با تمام توان درجهت نجات آن گام بر می‌داریم. امیدوارم بتوانم در پیشگاه خداوند و مردم اصفهان روسفید باشم. اتکا به منابع دولتی در چنین استانی کاری غلط است. باید از بخش خصوصی کمک بگیریم. درست است که باید تخصیص‌های دولتی را به بهترین شکل هزینه کنیم و بهترین بازده را از آن ببینیم اما با توجه به مردم اصفهان که مردمانی هوشمند هستند باید اداره امور را به بخش دولتی بسپاریم. مسئله اشتغال باید در اصفهان برطرف شود. اصفهان می‌تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی الگوی دیگر استان‌ها باشد. باید در توسعه صادرات، صنایع دستی و جذب سرمایه پیش قدم باشیم. اما باید بدانیم هر اقدامی که انجام می‌دهیم محیط زیست اصفهان باید در اولویت باشد تا بتوانیم به محیط زیستی متوازن دست پیدا کنیم.
استاندار اصفهان در همان ابتدا سعی کرد تا اولویت‌های ذهنی خود را مطرح کند، اما برای اقدام گریبان بانک‌های استان را گرفت و در اولین سخنرانی خود پس از استاندار شدندش گفت: برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی محافظه کاری می‌کنند که باید رویه ی خود را اصلاح کنند و در اجرای اقتصاد مقاومتی همکاری بیشتری داشته باشند. هرچند که او فقط به بانک‌ها نتاخت و مدیران و فرمانداران را نیز مورد خطاب قرار داد او به آنها تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف و واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی اقدام کنند. باید راه برای کارکردن باز باشد و بروکراسی اداری حذف و در صدور مجوزها به بخش های مختلف با حفظ قوانین و مقررات تسریع شود.
مهرعلیزاده سرمایه‌گذاری را در گام بعدی خطابه‌های خود قرار داده بود او محکم و در جلسات شورای اشتغال استان به همه مدیران استان به صراحت گفت: صاحبان سرمایه و سرمایه گذاران که خود را از این جامعه می دانند و تلاش می کنند که یک کارگر از حداقل های زندگی نیفتد یک ایثار در جنگ اقتصادی کرده اند. سرمایه گذاران خواستار تسریع در ارائه خدمات هستند و اگر در زمینه حل این مشکلات کوتاهی شود، ظلم است. باید مراقب باشیم که یک کارگاه تعطیل و یک نفر بیکار نشود و آن ها که تعطیل شده اند شرایط برگشتشان را فراهم کنیم تا صاحب سرمایه شرایط را بهتر کند.
سه ماه ابتدایی نشان می‌داد که حضور او که در اشل یک معاون رییس جمهوری در استان موجب شده تا او استانداری اصفهان را به جایگاه اصلی خود بازگرداند. به همین دلیل بدون هیچ محافظه‌کاری در رفتار و در گفتار همه کاستی‌ها را می‌گفت از مدیران انتقاد می‌کرد به همین خاطر بدون فریاد ولی با تومائنینه از خبرهای بد در استان گفت اینکه کلیدواژه سرمایه گریزی و سرمایه ستیزی اصطلاحی است که در استان همواره بر زبان‌ها جاری است و اینکه 33 درصد از درآمدهای مالیاتی تاکنون محقق نشده است و در خصوص تحقق مجموع درآمدها، رتبه سی‌ام کشور هستیم.
او در سه‌ماهه دوم حضورش در اصفهان سعی کرد تا در کنار مباحث اقتصادی و صنعتی‌ به موضوعات فرهنگی و سیاسی وارد شود به همین دلیل در خصوص برخوردهای سلیقه‌ای با کنسرت‌ها اظهار کرد: معاون سیاسی را ملزم به پیگیری آن کردم. این را بدانید که هیچ منعی در خصوص حضور زنان نوازنده وجود ندارد و این قضیه صحت ندارد که از حضور زنان نوازنده در کنسرتی جلوگیری شده است. از سوی دیگر گفت بنده در مورد جوان‌گرایی و حضور بانوان در عرصه‌های مختلف تاکید زیادی دارم به همین دلیل شورای مشورتی جوانان را تشکیل می‌دهیم که در این شورا به استاندار در خصوص مسائل مختلف جوانان مشورت داده می‌شود. 
در بحث سیاسی یک روز در شورای شهر به دوران احمدی نژاد تاخت و افزود: باید به شما بگویم اثرات اقدامات احمدی‌نژاد تا 70 سال دیگر خواهند ماند. این تخریب‌ها 70 سال وجود خواهد داشت. فرصت زیادی نداریم. فرصت‌های تاریخی زیادی را از منظر تمرین حضور مردم در تصمیمات از دست داده‌ایم و باید شرایطی را فراهم کنیم که در اندک زمانی این تمرین در جامعه وجود داشته باشد که مردم مشارکت بیشتری در سرنوشت خود داشته باشند و این امر گرچه به عنوان شورای شهر است اما هم تمرینی برای دولت است که شنیدن صدای مردم را تحمل کنند و هم تمرینی برای مردم است که وقتی میدان باز شد، حد و حصر این تصمیمات را بدانند.
پس از عید نوروز و ورود به سال 97 استاندار اصفهان دو موضوع مهم فرودگاه و آب زاینده رود را جدی تر از قبل پیگیری و بحث بازچرخانی آب را در فروردین ماه همان سال در دیدارهای نوروزی خود مطرح کرد، موضوع که هر بار و در هر جلسه‌ای پس از عید آن را به هر شیوه بازگویی کرده و سعی داشت همه مدیران استان را با آن همراه کند. به همین خاطر طی س ماهه ابتدایی سال موضوع فرودگاه و کاستی‌هایش را مطرح می‌کرد و موضوع زاینده رود را نیز بارها و بارها ابراز کرد. تا جایی که از مرداد ماه امسال آن را جدی تر مطرح کرد آنقدر جدی که حتی مخالفان را به استانداری دعوت و با آنها مشورت کرد. او سفر به دل کشاورزان شرق و باغداران غرب را نیز در دستور کار قرار داد و مرداد ماه تا اواسط شهریور را به این موضوع گذراند او در شهریور ماه از طرح بازچرخانی آب رونمایی کرد، طرحی که ابتدا در مجمع نمایندگان استان مطرح و با مخالفت شدید چند نماینده مجلس به خصوص موسوی لارگانی مواجه شد مواجه‌ای که همزمان با رفتن او از استانداری اصفهان شد و به همین دلیل نه تنها خودش بلکه معاونین او نیز سعی کردند طرح را به هر شکلی شده در مجامع بازگو کنند و از کسانی که جلوی آن ایستاده‌اند انتقاد کنند، هرچند که گفته می‌شود شاید این همه اصرار به خاطر سرمایه‌گذاری بوده است که در منطقه ناژوان برای سرمایه‌گذاری اقدام کرده و آب را مهمترین عامل حضور گردشگر در این منطقه عنوان کرده بود.
او حالا آماده رفتن شده است دیدارش با آیت‌الله مظاهری و سپس دعوت نامه‌ای برای نکوداشت نشان می‌دهد او چند روز دیگری بیشتر میهمان اصفهان نیست، میهمانی که در طرح بازچرخانی دچار چالش شد، انتصاب‌های پایانی‌اش مورد انتقاد اصلاح طلبان قرار گرفت تا آنجا که اعضای ستاد روحانی در لنجان در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند، اما او چند نکته را یادآور شد اینکه استاندار شخص ارشد یک استان است و مدیران باید از او تبعیت کنند و اینکه انتقاد کنند هیچ اشکالی ندارد و استاندار با مدیران تعارفی ندارد، مهرعلیزاده می‌رود شاید در جایی دیگر صندلی انتظارش را بکشد، اما جانشین چه کسی می‌تواند باشد آیا باز هم مردی ملی یا اینبار از پتانسیل‌های استانی؟
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/73919/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد