پیام سپاهان

آخرين مطالب

کشف مواد مخدر در استان اصفهان 40 صد افزایش یافت اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش 40 درصدی کشف مواد مخدر از ابتدای سالجاری تا پایان مهر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این منطقه خبر داد.
به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ مهدی معصوم بیگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد، اظهار کرد: فرماندهی انتظامی در هفت ماه گذشته 22 تن انواع مواد مخدر کشف کرد که 40 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود : در این مدت همچنین 100 باند تهیه و توزیع مواد مخدر و 12 هزار معتاد و قاچاقچی در این استان دستگیر شدند.
به گفته فرمانده نیروی انتظامی اصفهان ماموران پلیس استان در 2 عملیات مجزا و همزمان موفق شدند 14نفر از سوداگران مرگ و عاملان به شهادت رساندن این افسر پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان را در کمتر از 12 ساعت دستگیر کنند.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با سرقت در فرماندهی انتظامی استان اصفهان تشکیل شده است، ادامه داد: در سال جاری 94 باند سرقت متلاشی و سارقان دستگیر شده نسبت به مدت مشابه 20درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه تا کنون 370 میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شده است، افزود: این میزان نشان از افزایش 150درصدی کشف اموال مسروقه است.
سردار معصوم بیگی همچنین به افزایش 50 درصدی کشف قاچاق کالا و ارز در هفت ماه گذشته در استان اشاره کرد و گفت: ارزش این کالاها 750 میلیارد ریال برآورد می شود.
وی اظهار کرد: در بخش جعل و کلاهبرداری در هفت ماه گذشته استان اصفهان با 14 درصد افزایش جعل و 22 درصد افزایش کلاهبرداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه است که نیازمند هوشیاری و فرهنگ سازی در این زمینه است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به برخورد پلیس با این جرایم اشاره کرد و افزود: کشف انتظامی در هفت ماه گذشته در حوزه جعل 17 درصد و در کلاهبرداری 40 درصد افزایش داشته است و 24 درصد نسبت به مدت مشابه شاهد افزایش انهدام باندهای جعل و کلاهبرداری هستیم.
وی با اشاره به بازرسی از 250 انبار در استان، گفت: در مجموع 40 مورد از این انبارها به دلیل احتکار پلمپ شد.
سردار معصوم بیگی همچنین با بیان اینکه در کشور قریب 2 میلیون نفر به زیارت اربعین رفته اند، افزود: سال گذشته نیز در کشور قریب 2 میلیون نفر به زیارت اربعین مشرف شدند در حالی که در استان اصفهان سال گذشته 70 هزار نفر و امسال بیش از 150 هزار نفر ویزا دریافت کردند.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه پلیس فتا جرایم فضای مجازی 126 درصد و کشفیات فرماندهی انتظامی استان 70 درصد افزایش داشته است و بیشترین جرم ارتکابی به ترتیب برداشت های اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری رایانه ای و مزاحمت های اینترنتی بوده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در هفت ماه گذشته بیش از 800 هزار نفر با پلیس 110 تماس داشته اند که نسبت به مدت مشابه 35 درصد رشد داشته است.
این مقام انتظامی همچنین از افزایش تصادف های رانندگی به دلیل استفاده از تلفن همراه خبر داد و افزود : در گذشته استفاده از تلفن همراه تنها برای مکالمه بود در حالی که امروز ارسال پیامک و حضور در فضای مجازی نیز به آن اضافه شده است.
وی خاطر نشان کرد: این مساله نه تنها از نظر قانونی بلکه از نظر عقلی نیز مردود است و نیازمند فرهنگ سازی است ولی در عین حال پلیس نیز با شدت با این مساله برخورد خواهد کرد زیرا فرد استفاده کننده جان خود و دیگران را به خطر می اندازد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بستن کمربند عقب برای کلیه مسافران خودرو الزامی است، افزود: خودروسازان موظف به نصب کمربند برای مسافران عقب خودروهستند و در شماره گذاری نیز این مساله رعایت می شود.
وی خاطر نشان کرد: البته نیروی انتظامی تلاش می کند این مساله را از طریق فرهنگ سازی اجرایی کند تا اینکه از اهرم جریمه استفاده کند.
سردار معصوم بیگی با اشاره به نقش خودروهای بدون معاینه فنی در آلودگی هوا به ویژه در فصل زمستان، اظهار کرد: تاکید ویژه ای در خصوص جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در دستور کار راهور قرار گرفته است.
وی افزود: در ابتدای سال جاری آمار حکایت از آن داشت که میزان جانباختگان راکبان موتور سیکلت در اصفهان 55 درصد بود در حالی که این میزان در کل کشور 35 درصد بود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای فرهنگ سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی، اضافه کرد: البته این روند سیر رو به بهبود گرفته است و میزان جانباختگان راکبان موتور سیکلت در تصادفات استان اصفهان به 42 درصد کاهش یافته است و نشان از بهبود 13درصدی این مساله نسبت به قبل است.
وی همچنین افزود: حوادث منجر به فوت رانندگان خودرو در درون شهر 10 درصد و در بیرون شهر پنج درصد نسبت به گذشته رو به بهبود بوده است، اما تا نقطه مطلوب فاصله بسیار است.
/7134/پ / 6022

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/74244/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

ماجرای ریز‌پرنده‌ها

اجرای برنامه‌های هفته اصفهان با رویکرد محله‌محوری/ برای «من در اصفهان 1410» انشا بنویسید

ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟ | ما می‌توانیم حیفا و تل آویو را بزنیم اما ... | اظهارات امیرعبداللهیان درباره سلاح‌های مورد استفاده اسرائیل در اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

بازگشت دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی، از امروز

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر اسباب‌بازی بچه‌ها بود/ اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، واکنشی به مراتب شدیدتر و قاطع‌تر دریافت می‌کند

دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی بازگشت

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

روند نزولی بازار ارز ادامه دارد

رفتارهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد با ادعاهایش کاملا متناقض است

کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل در حال تکمیل است

اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 1 اردیبهشت 1403 + جدول

برخوردهای بی‌قاعده

اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

یک حادثه ترافیکی و یک غرق شدگی با یک فوتی و شش مصدوم

جوان 20 ساله در اصفهان در استخر کشاورزی غرق شد

پیشرفت 62 درصدی کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل

هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت سالم

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز شنبه اول اردیبهشت 1403

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه اول اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچ کاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

یک نمایش مسخره

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

هوای 5 شهر اصفهان سالم است

از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری