پیام سپاهان

آخرين مطالب

بقای اصفهان در گرو اجرای طرح های هفتگانه آب است سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- استاندار اصفهان گفت: بقای استان و تالاب گاوخونی در گرو احیای زاینده رود و اجرای طرح های هفتگانه آب است.
طرح های هفتگانه شامل تامین منابع آبی جدید، مدیریت مصرف بهینه، ساماندهی زاینده رود، مدیریت برداشت از حوضه این رودخانه(پایش، کنترل و توزیع عادلانه)، مدیریت پساب و استفاده بهینه از آب خاکستری، جریان دائمی آب در زاینده رود(شامل محدوده شهر اصفهان) و رساندن آب دائمی به تالاب گاوخونی است.
به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز دوشنبه در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران در سالن اجتماعات استانداری افزود: اگر این طرح ها عملیاتی شود بقای اصفهان نیز تضمین می شود.
وی با تاکید بر اجرای طرح های یاد شده برای بقای اصفهان تصریح کرد: با توجه به پتانسیل موجود و امکان سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان، اجرای طرح های آبرسانی باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
استاندار اصفهان، احیای زاینده رود را از اشتغال و دیگر مسائل استان مهمتر دانست و گفت: طرح های هفتگانه آبرسانی تا مرحله انعقاد قرارداد و اجرا نیز پیش رفته است و برای اجرای آنها متکی به درآمد عمرانی دولت نیستیم زیرا تامین اعتبار این طرح ها از سوی کارگروه سازگاری با کم آبی و صنایع آب بَر صورت می گیرد.
مهرعلیزاده با اشاره به کارنامه یکسال گذشته خود در استان تصریح کرد: یکسال برای آغاز کارهای بزرگ و اتخاذ تصمیم های پیشرفته کم نیست و ما قصد داشتیم در مدت چهار سال فعالیت خود در استان اقدامات بزرگی انجام دهیم تا نیازهای بیست سال آینده آن تامین شود.
وی سه اولویت مهم مدیریت استان در یکسال گذشته را بحث آب با اولویت بسیار زیاد و همچنین اشتغال و محیط زیست اعلام کرد.
مهرعلیزاده گفت: آب حیات، فرهنگ و تداوم تاریخ این منطقه را رقم می زند و صنعت، اشتغال و کشاورزی مردم این دیار به آن وابسته است.
وی اظهار داشت: سال گذشته، بحرانی ترین سال آبی را پشت سر گذاشتیم و بصورت میانگین نسبت به سال پیش از آن، ورودی سد زاینده رود به یک چهارم رسید.
استاندار اصفهان یادآور شد: از دو دهه گذشته تاکنون مساله آب در استان مطرح بوده و تحت عنوان بروز خشکسالی های پی در پی بازتاب پیدا کرده است.
وی با اشاره به روند نزولی میزان آب در استان هشدار داد: اگر فکری برای این وضعیت صورت نگیرد آب موجود در اصفهان به صفر می رسد که البته در دهه های اخیر با احداث تونل چشمه لنگان و کوهرنگ، استان از این بحران وحشتناک نجات پیدا کرده است.
مهرعلیزاده، خشکسالی های پیاپی را دائمی دانست و تصریح کرد: این پدیده در سطح استان، ملی و منطقه ای نیز مورد بی توجهی قرار گرفته است.
استاندار اصفهان همچنین در باره طرح "بازچرخانی آب" گفت: منظور از این طرح، ساماندهی زاینده رود از ابتدا تا انتها در شرایط کم آبی است تا بر اساس قوانین شورایعالی آب و هماهنگی حوضه زاینده رود، آب این رودخانه، تقسیم بندی و توزیع شود.
مهرعلیزاده اظهار داشت: همچنین طرح استفاده از پساب و تصفیه آن در حد آب گوارا و مورد استفاده در صنعت و دیگر بخش ها منجر به احیای تالاب گاوخونی می شود.
وی تصریح کرد: در دوره تصدی استانداری، طرح متوقف شده تونل سوم کوهرنگ دوباره راه اندازی شد تا سالانه 120 میلیون مترمکعب به حجم آب سد زاینده رود اضافه شود.
مهرعلیزاده افزود: همچنین در این مدت طرح تونل "بهشت آباد" با سالانه 250 میلیون مترمکعب و نیز طرح انتقال آب شیرین از خلیج فارس به استان پیگیری شد تا در مجموع سالانه حدود 560 میلیون مترمکعب آب به سد زاینده رود تزریق شود.
وی با بیان اینکه از سوی فولاد مبارکه پنج هزار میلیارد ریال برای طرح آبرسانی بهشت آباد اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح با هشت شرکت از جمله ذوب آهن، فولاد مبارکه، نیروگاه، سازمان همیاری های شهرداری و شرکت تامین آب آسیا برای سرمایه گذاری قرارداد منعقد شده است.
به گفته محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، با کنسرسیومی متشکل از 9 بانک کشور و سرمایه گذاری 18 هزار میلیارد ریالی، قرار است آب خلیج فارس با احداث خط لوله به استان های یزد، کرمان و سپس به اصفهان انتقال یابد.
استاندار اصفهان همچنین در باره پرداخت خسارت به کشاورزان گفت: اسفند سال گذشته 400 میلیارد ریال و شهریور امسال نیز 130 میلیارد ریال به کشاورزان استان خسارت پرداخت شد.
وی با اشاره به افتتاح کارخانه موتورسیکلت برقی در اصفهان نیز اظهار داشت: 400 هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی از چرخه فعالیت، حذف و موتورسیکلت های برقی جایگزین آنها می شود تا بار عمده آلودگی در اصفهان کاهش یابد.
مهرعلیزاده همچنین در باره دلیل تحقق نیافتن وعده برقراری پرواز خارجی در اصفهان گفت: بدلیل افزایش قیمت ارز و 2 برابر شدن نرخ بلیت پروازهای خارجی و تشدید پروژه ایران هراسی، این وعده تحقق پیدا نکرد.
وی در باره انتصابات در بخشداری های استان هم اظهار داشت: از زمان تصدی استانداری بر جوانگرایی در بدنه مدیریت استان تاکید داشتم و برغم نبود مجوز استخدام ناشی از بکارگیری نیروهای انسانی زیاد در دولت های نهم و دهم، مجوز به کارگیری 15 نفر را در این پیوند اخذ کردیم.
استاندار اصفهان در باره تعطیلی سنگبری ها نیز گفت: با توجه به ضرورت حفظ اشتغال اقدامات بسیاری برای تعطیل نشدن سنگبری های استان صورت گرفت.
مهرعلیزاده در باره دلیل لغو مراسم نکوداشت خود هم بیان کرد: برخی افراد با برگزاری این مراسم قصد غافلگیر کردن مرا داشتند اما با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، اجرای این برنامه را به صلاح ندانستم.
مهرعلیزاده تاکید کرد: در اصفهان کار غیرممکن وجود ندارد و در تمام زمینه های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و اقتصادی می توان اقدامات بسیاری انجام داد چرا که مردم این منطقه، سرآمد و توانمند هستند.
وی خاطرنشان کرد: برحسب محدودیت ناشی از قانون منع به کارگیری بازنشستگان تا 26 آبان فرصت دارم تا استانداری اصفهان را ترک کنم.
مهرعلیزاده در باره استاندار جایگزین نیز اعلام کرد: تاکنون وزارت کشور گزینه بعدی استانداری اصفهان را معرفی نکرده است.
به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده آبان سال 96 سکان استانداری اصفهان را برعهده گرفت اما بر اساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان با 62 سال سن مشمول این قانون شده است و هدایت استانداری را به فرد دیگری واگذار می کند.
9913/6027

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/74362/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان

خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران

سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت 1403

اعتبار 350 میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه 7 اصفهان

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

تو که با عاشقان درد آشنایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 6 اردیبهشت 1403 + جدول

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

زمان‌بندی 575 پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد