پیام سپاهان

آخرين مطالب

معرفی نمایش‌های راه‌یافته به دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - دبیر هنری جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله نام 28 نمایش راه‌یافته به این جشنواره را اعلام کرد.
  مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان، در نشست خبری دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله، با بیان اینکه دور دوم این جشنواره، رسماً آغاز به کار کرده و ازاین‌پس فعالیت‌های آن نمود ظاهری بیشتری پیدا می‌کند، اظهار کرد: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک رهبر جهانی، عالم اسلامی و مرجع تقلید، بین مردم کشور و جهان جایگاه خاصی دارد و خیلی از کسانی که حضرت امام را ندیده و محضر ایشان را درک نکرده‌اند مشتاق آشنایی با اندیشه‌های امام هستند.
حجت‌الاسلام عباس کمساری ادامه داد: بر همه ماست که به زبان‌ها و تکنیک‌ها و وسایل مختلف، اندیشه و گفتمان امام را به جامعه هدف بشناسانیم و برای این کار راه‌های گوناگونی وجود دارد که بهترین آن استفاده از زبان هنر است.
وی افزود: هر اندیشه‌ای که در قالب هنر ارائه شود پذیرفتی و مانا می‌شود و یکی از اهداف این جشنواره آشنا کردن نسل جوان با اندیشه و گفتمان امام است. دور نخست جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله سال گذشته برگزار شد و مورد اقبال مخاطبان و جامعه هنری قرار گرفت. خیلی از آثار راه‌یافته به جشنواره به‌ویژه در بخش تئاتر خیابانی نیز در تهران، اصفهان و شهرهای دیگر اجرا داشتند و بسیاری از آثاری که در این جشنواره برگزیده‌شده بود به دیگر جشنواره‌های معتبر کشور نیز راه پیدا کرد که این‌ها همه نشانی از اعتبار و موفقیت جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله است.
هوشنگ جمشیدیان، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره، در ادامه با معرفی هیئت بازخوان جشنواره گفت: بنده به همراه آقایان محسن خسروی و رضا کشانی، وظیفه بازخوانی 102 اثر ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره را بر عهده داشتیم و در نهایت، از بین 56 اثر در بخش صحنه‌ای 15 اثر، از بین 31 اثر در بخش خیابانی 10 اثر و از بین 15 اثر در بخش جنبی و غیررقابتی کودک و نوجوان سه اثر برای حضور در جشنواره پذیرفته شد.
وی افزود: کیفیت و کمیت آثار نسبت به سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته و برگزاری کارگاه‌های آموزشی موجبات فهم موضوع جشنواره را برای مخاطبان و هنرمندان فراهم کرده است. 
جمشیدیان یادآور شد: برگزاری این جشنواره در بهمن‌ماه مصادف با چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است و امیدواریم بتوانیم این رویداد بزرگ را که وابسته به شخص امام خمینی (س) است، در جشنواره به‌صورت برجسته‌تری به نمایش بگذاریم.
محمدرضا رفیعی، دبیر هنری جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله نیز با تأکید بر این جمله که " بی‌نام خمینی (س) این انقلاب در هیچ جای جهان شناخته‌شده نیست" اظهار کرد: بحث برگزاری جشنواره از دو سال پیش مطرح شد و از همان ابتدا نیز به تداوم آن امید داشتیم. 
او ادامه داد: درگیر شدن هنرمندان و مخاطبان با موضوع جشنواره در دور نخست آن پیروزی خوبی برای ما محسوب می‌شود و معتقدیم که اگر اندیشه‌های حضرت امام (س) و اهدافی که مدنظر ایشان بود ترویج و عملیاتی شود نتیجه دلخواه نیز از انقلاب اسلامی ایران حاصل خواهد شد.
رفیعی سپس اسامی آثار راه‌یافته به جشنواره را چنین شرح داد: در بخش صحنه‌ای 15 اثر به نام‌های "شاه رخ"، "خون‌مردگی"، "علی سوت بلبلی"، "کافه نوفل"، " در آغوش انفجار"، "خواب دریا"، "سحر بوسه"، "من به خال لبت"، "ناسور"، پرده پروانه فولادی"، "سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آید"، "جمعه سیاه"، "شاید اتفاقی شاید به‌موقع"، "تاریخ موازی کبوتر"، " پچ‌پچ‌های یک روز بخصوص"، تحقیق" و "باد ما را خواهد برد" به این جشنواره راه‌یافته است.
دبیر هنری جشنواره، جزییات نمایش‌های راه‌یافته به بخش خیابانی و کودک و نوجوان را نیز چنین اعلام کرد: در بخش خیابانی نمایش‌های "تولدی دیگر"، "چشم اسماعیل پای علی آقا"، "شرح رنج و شطرنج"، "خانم فرمانده"، "شصت‌ویک"، "طبل بزرگ زیر پای لنگ"، " از دل حماسه‌ها"، "پل هوایی"، " آزادی دربند"، "قیام، خون، خیابان" و در بخش غیررقابتی کودک و نوجوان نمایش‌های " آقای مهربان"، "کتاب" و "اسماعیل" برای حضور در جشنواره مورد تائید هیئت بازخوان قرار گرفت.
وی ادامه داد: تعداد آثار ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره امسال رشد صددرصدی داشت و به‌زودی جلسه‌ای با حضور همه‌کسانی که آثارشان به این جشنواره راه پیداکرده خواهیم داشت و نکات فنی و اشکالاتی که بعضاً وجود دارد برای آن‌ها شرح می‌دهیم تا اثر آن‌ها به موضوع و اهداف جشنواره نزدیک‌تر شود.
رفیعی، ضمن اعلام اینکه مهلت ارسال اثر به بخش نمایشنامه‌نویسی این جشنواره تا 30 آبان ماه تمدیدشده اظهار کرد: به دلیل انعکاس اخبار برگزاری جشنواره، متقاضیانی از شهرهای مختلف برای حضور در بخش تئاتر داشتیم اما چون شرایط و امکانات، اجازه سراسری شدن بخش تئاتر را به موسسه تنظیم و نشر امام خمینی (س) نمی‌داد، تنها به خاطر احترام به زادگاه امام خمینی سه اثر به نام‌های "جمعه سیاه"، " خون‌مردگی" و "اسماعیل" از شهر خمین برای حضور در جشنواره تئاتر روح‌الله پذیرفته شد.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه این جشنواره ادامه داد: کارگاهی با حضور استاد قادری در ماه‌های گذشته برای علاقه‌مندان برگزار شد و درصددیم که اواخر آذرماه، کارگاه تخصصی کارگردانی را نیز با حضور آقای ایوب آقاخانی، ویژه افرادی که نمایش آن‌ها به جشنواره راه‌یافته و تعدادی از مخاطبان پیش از برگزاری جشنواره برپا کنیم. حین برگزاری جشنواره نیز از استادان به نام کشور در بحث کارگاه‌های آموزشی بهره خواهیم برد.
رفیعی تصریح کرد: سال گذشته نتایج اعلامی داوران با آرای مردمی ما تقریباً همسو بود و امسال نیز قصد داریم صندوق آرای مردمی را برای همه نمایش‌ها در نظر بگیریم. 
مجید استکی، دبیر اجرایی جشنواره نیز با اعلام اینکه تاکنون به‌صورت جدی هیچ اسپانسری برای همراهی با موسسه تنظیم و نشر امام خمینی (س) اعلام آمادگی نکرده است، گفت: قول‌های همکاری فعلاً در حد دادن امکاناتی مثل سالن و... بوده و امیدواریم که بتوانیم به نحو احسن این جشنواره را برگزار کنیم.
  دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله از 23 تا 26 بهمن‌ماه در اصفهان برگزار می‌شود.
ا

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/74673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند

7 نکته مهم درباره ساقط شدن ریزپرنده‌های مشکوک در آسمان اصفهان

تغییرات در مجموعه شهرداری اصفهان رو به پایان است/ لزوم توجه به دیپلماسی مالی

ضرورت توجه توأمان به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه و حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + آخرین وضعیت

اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 7

گردشگران در پهنه اصفهان در امنیت کامل هستند

وقوع انفجار و حریق در مغازه تولید رنگ و اسپری در خیابان معراج + عکس

90 درصد پیله تر گلستان برای فرآوری به دیگر استان‎ها منتقل می شود

شهردار و عضو شورای نسیم‌شهر دستگیر شدند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

بورس جهش کرد

آماده شوید؛ سقوط قیمت دلار نزدیک است

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

واکنش کودک اصفهانی در حمایت از سپاه + فیلم

واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان

آسیب دیدن سامانه پدافند هوایی در مقابله با ریزپرنده‌ها در اصفهان تکذیب شد

واکنش عراق به اقدام تخریبی اسرائیل در اصفهان

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز شنبه 1 اردیبهشت

ایران و روسیه ظرفیت برقراری روابط شهروند دیپلماتیک را دارند

آغاز کوچ ایل قشقایی و بختیاری به مناطق ییلاقی اصفهان

برخورد پژو 405 با عابر پیاده در محور سمیرم به شهرضا

کشف 9 میلیاردی سوخت قاچاق در کاشان

شهردار اصفهان با شهروندان منطقه 12 دیدار می‌کند

فیلم واکنش امیرعبداللهیان به حمله اصفهان: این ارزش اطلاع قبلی نداشت

«وعده صادق» و سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل

مشارکت معلولان با کمک خیران در شرکت‌های تعاونی اصفهان

هر آنچه که در که حادثه اصفهان گذشت/ وقتی تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد

انتصابات جدید در شهرداری شهرضا

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

کاهش 10 درصدی بارندگی در استان اصفهان/ روند بارش‌ها معکوس شد

عناوین برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 6 اعلام شد

رونق شهرداری‌ها به‌معنای رونق اقتصاد دنیا است

سند CNN از پایگاه هوایی شکاری اصفهان بعد از حوادث اصفهان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان را ببینید