پیام سپاهان

آخرين مطالب

افتتاح 71 طرح با اعتبار 83 ميليارد تومان در هفته دولت در شهرضا گفتگو

افتتاح 71 طرح با اعتبار 83 ميليارد تومان در هفته دولت در شهرضا
  بزرگنمايي:

سپاهان نيوز- محسن گلابي در نشست خبري با خبرنگاران شهرستان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: امسال هفته دولت در حالي برگزار مي‌شود که چند روزي از رأي اعتماد نمايندگان مردم در مجلس به هيأت دولت نمي‌گذرد.

وي با بيان اينکه بعضي از پروژه‌هايي که در طول مدت دولت يازدهم آغاز شده در دولت دوازدهم به بهره‌برداري مي‌رسد، افزود: با وجود مشکلات، تحريم‌ها و مسائل جهاني در رابطه با تحت فشار قرار دادن ايران، کارها و پروژه‌هاي خوبي در کشور انجام شده و دولت موفقيت‌ها و دستاوردهاي خوبي داشته است.

فرماندار شهرضا با بيان اينکه با وجود محدوديت اعتبار و تخصيص آن کارهاي بسياري در سطح شهرستان انجام شده، گفت: در شهرستان شهرضا هنوز جا براي کارهاي بزرگي باقي است و کارهاي مهمي را در نظر داريم.

وي با اشاره به اينکه از حيث انجام پروژه‌هاي زيربنايي در ابتداي کار هستيم، بيان کرد: پروژه‌هاي رفاهي، اجتماعي و خدماتي بسياري بايد در شهرضا انجام شود.

گلابي ادامه داد: در سال 94 با توجه به اينکه اعتبارات سال 93 حدود 5 ميليارد تومان بود، حدود 2 ميليارد تومان آن تخصيص پيدا کرد اما پروژه‌هايي که افتتاح شد بالغ بر 42 ميليارد تومان در سال 94 بود.

وي تصريح کرد: در سال 94 اعتبارات بالغ بر 5 ميليارد تومان بود اما باز هم فقط 2 ميليارد تومان از آن تخصيص پيدا کرد و پروژه‌هايي که افتتاح شد بالغ بر 47 ميليارد تومان بود.

فرماندار شهرضا گفت: اعتبارات سال 95، 6 ميليارد تومان بود که حدود 3 ميليارد از آن اختصاص پيدا کرد و 83.5 ميليارد تومان در قالب 71 پروژه امسال افتتاح مي‌شود.

وي ابراز داشت: اعتبارات تملک دارايي امسال بالغ بر 11 ميليارد تومان است که افزايش صدرصدي داشته اما هنوز اختصاص پيدا نکرده است.

گلابي با اشاره به تعداد پروژه‌هاي قابل افتتاح ادارات شهرستان، مطرح کرد: جهاد کشاورزي با 35 پروژه، بخشداري و شهرداري با 10 پروژه و اداره برق با 9 پروژه بيشترين تعداد پروژه را دارند.

وي همچنين اذعان داشت: رتبه‌بندي پروژه‌ها از حيث ريالي به اين صورت است که اداره راه و شهرسازي با 35 ميليارد تومان در قالب پروژه‌هاي مسکن مهر، اداره صنعت، معدن و تجارت با 22 ميليارد تومان رتبه دوم و شهرداري با 13.5 ميليارد تومان رتبه سوم و جهاد کشاورزي با 6 ميليارد تومان رتبه چهارم را دارا هستند.

فرماندار شهرضا بيان کرد: پروژه 6 خطه کردن محور شهرضا به اصفهان 18 کيلومتر از آن انجام شده و با تخصيص اعتبار قرارداد مناقصه آسفالت آن بسته مي‌شود.

وي با بيان اينکه يال دوم بيمارستان اميرالمؤمنين شهرضا در حال انجام است، تصريح کرد: در صورت تخصيص اعتبار تا پايان امسال يال دوم بيمارستان اميرالمؤمنين شهرضا تکميل و به بهره‌برداري مي‌رسد.

گلابي با اشاره به اينکه چند پروژه فرهنگي ورزشي در محلات مختلف شهرضا در آينده نزديک کلنگ‌زني مي‌شود، گفت: پروژه مرمت بازار با اعتبار 200 ميليون تومان از اعتبارات رياست جمهوري و تملک دارايي، مرمت مسجدخان و مسجد و بازارچه نو از جمله پروژه‌هايي است که به زودي آغاز مي‌شود.

وي با اشاره به بوي بد تصفيه‌خانه فاضلاب شهرضا، ابراز داشت: براي نصب دستگاه هوازي کار در حال انجام است، خريد انشعاب برق براي تصفيه‌خانه فاضلاب انجام گرفته و اتاقک استقرار پست برق در حال ساخت بوده و مقدمات وصل دستگاه‌هاي هوازي در حال انجام است.

فرماندار شهرضا تصريح کرد: قرارداد ساخت دستگاه هوازي در حال انجام است و در آينده نزديک نصب مي‌شود و تا حدودي بوي بد ناشي از فاضلاب در منطقه جرم افشار کاهش پيدا مي‌کند و رضايت اهالي کسب مي‌شود.

وي با اشاره به منطقه ويژه اقتصادي شهرضا، بيان کرد: منطقه ويژه اقتصادي شهرضا داراي چند سهام‌دار است، در اين مدت پيگيري‌هايي انجام شد و قرار است دفتر امور اقتصادي استانداري از سهامداران و سرمايه‌گذاران دعوت کند و در آن جلسه تعيين تکليف شود.

گلابي عنوان کرد: اين امتياز بسيار مهم است و بايد از آن استفاده کرد، در شهرضا شروع به کار نشده در حالي که کاشان نيز اين امتياز را داشت و در آنجا کار آغاز شده است.

وي با اشاره به اينکه در زمينه سفال و سراميک شهرضا حرف براي گفتن دارد، اظهار کرد: شهرضا به عنوان شهر ملي سفال و سراميک انتخاب شده و در صورتي که بخواهيم به شهر جهاني سفال و سراميک تبديل شويم بايد تعداد کارگاه‌هاي سفال و سراميک در شهرستان بيشتر شود.

فرماندار شهرضا با بيان اينکه پلاک‌هاي ناحيه صنايع دستي واگذار شدهاست، اضافه کرد: مشکلات شهرک صنايع دستي در حال حل شدن است و به مرحله صدور پروانه ساختماني رسيده و به زودي کار ساخت و ساز آغاز مي‌شود.

وي با بيان اينکه نمايشگاه‌هاي مختلفي از سفال و سراميک شهرضا در کشور برگزار شده و به زودي جشن ملي سفال و سراميک در شهرستان برگزار مي‌شود، ادامه داد: در مرکز فني‌ و حرفه‌اي شهرضا کارگاه‌هاي سفال و سراميک راه‌اندازي شده است، بايد در هر خانه‌اي يک کارگاه سفال و سراميک ايجاد شود.

گلابي با بيان اينکه بسياري از اقدامات دستگاه‌ها مبتني بر اعتبار نيست، افزود: اقدامات فرهنگي که در شهرستان مي‌شود مبتني بر اعتبارات ريالي نيست، شهرضا جزو 20 پايتخت کتاب در کشور قرار گرفت که پروژه بسيار مهمي بود.

وي تصريح کرد: طرح ايراپن يک طرح جهاني است که براي نخستين بار در کشور در شهرضا اجرا شد و براي دومين بار مسؤولان بهداشت جهاني قرار است از اين طرح در شهرضا بازديد کنند.

فرماندار شهرضا با بيان اينکه شهرضا در بحث فرهنگي در تراز اول کشور قرار دارد، گفت: زماني که اخبار شهرضا در کوتاه‌ترين مدت در کنار اخبار مهم کشور و در صدر سايت‌هاي خبري قرار مي‌گيرد حاکي از اين است که خبرنگاران شهرضا حرفي براي گفتن دارند.

وي با بيان اينکه خبرنگاران بايد نظام‌مند شوند، ابراز داشت: بايد خبرنگاران شهرضا يک مؤسسه مطبوعاتي يا يک NGO تشکيل دهند تا توسط اين تشکل شهرضا و برندهاي آن معرفي شود.

گلابي با اشاره به وضعيت صنعت شهرستان، خاطرنشان کرد: در صورتي که کارخانه‌اي در محدوده جغرافيايي شهرضا بخواهد احداث شود، اولويت اول آن جذب نيرو از شهرضا است و در صورت نياز به تخصص، مرکز فني‌ و حرفه‌اي شهرضا آموزش‌هاي تخصصي براي نيروها ارائه مي‌دهد.

وي با بيان اينکه بسياري از فارغ‌التحصيلان فقط دروس را در دانشگاه به صورت علمي فراگرفته‌اند تا عملي، مطرح کرد: با بازگشايي مجدد کاخانه راک سراميک بيش از 300 کارگر به محل کار خود بازگشتند و با نصب دستگاه‌هاي جديد در اين کارخانه بيش از 300 نفر ديگر مشغول به کار مي‌شوند.

فرماندار شهرضا در پايان با اشاره به اينکه فاز نخست کارخانه موتورسازي کوير در حال بهره‌برداري است، مطرح کرد: از اول سال تاکنون بيش از 600 نفر در شهرضا مشغول به کار شدند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/7566/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد