پیام سپاهان

آخرين مطالب

معاون پژوهش ‌و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح کرد

بررسی مشکلات حوزه پژوهش در قالب تریبون آزاد علمی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آذر ماه امسال میزبان برگزاری برنامه‌های مختلف شامل کارگاه‌ها، همایش‌ها و حلقه‌های گفتگوی علمی، نمایش فیلم‌های مرتبط با حوزه سلامت و تورهای بازدید است که به صورت رایگان در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، معاون پژوهش ‌و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و روند برگزاری آن در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: این برنامه‌ها با شعار "پژوهش سلامت و توسعه پایدار" از پنجم تا بیست و نهم آذر برگزار می‌شود و تصمیم داریم امسال با برگزاری برنامه‌های جدید از کلیشه‌های قبل خارج شویم.
شقایق حق جوی جوانمرد با اشاره به تکراری و رسمی شدن روند پژوهش‌های حال حاضر دانشگاه‌های کشور، گفت: پژوهش در دانشگاه به یک فرآیند رسمی و خشک تبدیل شده که تنها طراحی و تصویب پروپوزال خلاصه می‌شود و در این میان از لذت و چرایی پژوهش دور شده‌ایم. به همین دلیل درنظر داریم با برنامه‌های جدید شور و نشاط پژوهش را به نسل جوان تزریق کنیم.
وی ادامه داد: پژوهش باید مولد باشد و پژوهشگر باید با انتخاب درست موضوع برای آینده سرمایه گذاری کند. در این ماه در نظر داریم دانشجویان را به این سو هدایت کنیم.
معاون پژوهش ‌وفناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه استان اصفهان باید از صنعت دودزا عبور کرده و از طریق تحقیقات و فناوری به حوزه صنعت ورود کند، خاطرنشان کرد: از این راه می‌توان زمینه اشتغال بیشتر جوانان را فراهم کرد. رویدادهای پژوهشی تنها مختص دانشجویان این دانشگاه نیست و دانشجویان سطح استان، دانش آموزان، اساتید و عموم مردم می‌توانند به صورت رایگان از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.
برگزاری کارگاه‌های پژوهش در هفته پژوهش
معاون پژوهش ‌وفناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: برنامه‌های آذر ماه پژوهشی که به همت معاونت پژوهش ‌وفناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرا می‌شود، با برگزاری برنامه افتتاحیه و تریبون آزاد در تمام دانشکده‌ها از پنجم آذر آغاز به کار می‌کند. در این برنامه، اساتید و دانشجویان در خصوص پژوهش در قالب تریبون آزاد به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند. 
جوانمرد ادامه داد: چندین کارگاه شامل کارگاه اخلاق در پژوهش، ترجمان دانش، آشنایی با نگارش علمی پروپوزال، آشنایی با شبکه‌های اجتماعی پژوهش محور، اصول کار با حیوانات آزمایشگاهی و کارگاه مبانی توسعه کسب و کار، طی روزهای مختلف آذرماه برگزار می‌شود که در این برنامه‌ها، دانشجویان به صورت تئوری و عملی در کارگاه‌ها مشارکت خواهند کرد.
وی از برگزاری برنامه کلینیک مقالات در طول ماه پژوهش خبر داد و افزود: چهار برنامه کلینیک مقاله برگزار می شود که در آن با کمک داوری حضوری مقالات، داوران و دانشجویان فرصت بحث و گفت و گو دارند. سه برنامه کلینیک در مراکز بیمارستانی و یک کلینیک در دانشگاه انجام می‌شود. رویداد کلینیک مقاله علاوه بر کارگاه‌های آموزش تئوری، کمک به کسانی است که در مقالات خود ایراد دارند تا با راهنمایی داوران اشکالات خود را برطرف کنند.
معاون پژوهش ‌و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در توضیح برنامه تور بازدیدها، تصریح کرد: در این برنامه دانش آموزان با همراهی مربی از دانشکده‌های مدیریت، توان بخشی، تغذیه، پزشکی، فناوری، داروسازی و بهداشت تا با طیف وسیعی از فعالیت‌های حرفه ای که در آینده می توانند داشته باشند، آشنا شوند.
جوانمرد برگزاری برنامه "بینشانه" با رویکرد نگرش جدید در خصوص موضوعات مختلف پژوهشی، برنامه "اُپن ریسرچ دِی" و همایش "اندر احوالات شکستن شاخ غول پژوهش" نیز از دیگر برنامه‌های ماه پژوهش معرفی کرد.
معاون پژوهش ‌وفناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین از نمایش دو فیلم سینمایی درباره عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و دو فیلم با محوریت پژوهش و بالین خبر داد و اظهار کرد: علاقمندان می‎توانند برای دیدن این فیلم ها و زمان نمایش آن به سایت http://res.mui.ac.ir مراجعه کنند.
بانی تبدیل اطلاعات به دانش شوید
وی برگزاری برنامه "کندو" که رویدادی با ماهیت استارتاپی است را یکی دیگر از برنامه‌های ماه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معرفی کرد و گفت: این برنامه برای صاحبان ایده، مناسب است. فراخوان طرح مسئله از هفته پیش آغاز شده و علاقمندان می توانند تا هفته سوم آذر موضوعات خود را در قالب طرح مسئله به آدرس سایت ارسال کنند و در نهایت 26 آذر ماه در مسابقه جمع آوری نیازها، تعدادی از نیازهایی که قابلیت ارائه دارند با حضور متخصصان حوزه سلامت بررسی خواهند شد.
جوانمرد اظهار کرد: طیاین ماه در برنامه ای تحت عنوان "بانی شو" قصد داریم اطلاعات را به دانش تبدیل کنیم. بر این اساس "بانی شو" امکانی فراهم کرده تا افراد از طریق یک ویدئو کوتاه، دانش خود را به اشتراک بگذارند. افرادی که مایل به ارسال ویدئو هستند با مراجعه به سایت رویداد پژوهش می توانند با انتخاب یکی از موضوعات، نسبت به آپلود ویدئوی خود اقدام کنند.
افتتاح نخستین پارک علم وفناوری سلامت
وی همچنین از افتتاح نخستین پارک علم وفناوری سلامت در 29 آذر خبر داد و گفت: به منظور کاربردی کردن پژوهش ها، نیازمند زیرساخت های بسیاری از جمله تشکیل مراکز رشد و پارک های علم و فناوری هستیم. به همین دلیل نخستین پارک علم و فناوری سلامت در پردیس شماره 2 اصفهان واقع در منطقه "مرق" اصفهان مسیر جدیدی در راه کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت خواهد بود.
معاون پژوهش ‌وفناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در این مراکز افراد می توانند از قوانین دست و پاگیر اداری خارج شده و به خلق ایده برسند.
به گزارش ایسنا، هفته پژوهش و فناوری، فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز بر روی ابعاد مختلف پژوهش و فناوری در کشور است. به همین منظور با توجه به اهمیت پژوهش، یک هفته از نیمه دوم آذر ماه به عنوان هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است و هر ساله برنامه‌های منتخب و در سطح ملی و استانی به صورت نمادین در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/76246/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی

حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان

حال و هوای ابری و بارانی جاده بوئین میاندشت به روایت فیلم

خودنمایی زمستان در بهار سمیرم

اعلام حکم بی‌سابقه علیه توماج صالحی در دادگاه بدوی | جرم او دقیقا چیست؟

رقابت 64 هزار و 719 داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا

آسیب بارندگی‌ها به 70 واحد مسکونی در کاشان

تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم

لحظه هولناک تخریب یک خانه در اصفهان بر اثر بارندگی شدید (فیلم)

آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال

10 واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

احتکار 35 میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان