پیام سپاهان

آخرين مطالب

جذب ایده‌های نو و اثر گذار هدف استارتاپ ویکند بانوان علمی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- زهرا اخوان نسب در نشست خبری دومین رویداد استارتاپی بانوان در اصفهان، اظهار کرد: این رویداد استارتاپی به منظور ترویج و جلب مشاركت گروهی در فعالیت‌های كسب و كار، نتوركینگ و شبكه سازی و پیدا کردن شغل‌های جدید از ایده‌های خام برگزار شد. 

وی با بیان اینکه رویداد استارتاپی بانوان، یک رویداد آموزشی و تجربی است، گفت: جمع آوری ایده‌های جدید ‌و تبدیل آن به یک کسب و‌کار و آشنایی با روش‌های موفقیت در کسب و کارهای کوچک و نوپا از جمله اهداف رویدادهای استارتاپ ویکند است.

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان یکی از اقدامات مفید و مؤثر شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان را حمایت از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف از جمله حمایت از استارتاپ‌ها عنوان کرد.

اخوان نسب با اشاره به نقش تسهیل گیری اتاق بازرگانی، گفت: یکی از اهداف این استارتاپ ایجاد مشارکت تمام افراد و در نهایت تبدیل این ایده‌ها به اشتغال است. برای برگزیدگان، خدمات مشورتی رایگان، تسهیل‌گری در کار و راه‌اندازی کسب و کار فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد برای ورود به استارتاپ‌ها باید هدف داشته باشند تا بتوانند راه خود را در کسب و کار پیدا کنند، تصریح کرد: در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، علاقمندان استارتاپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم آمدند تا در مدت54 ساعت ایده هایشان را مطرح و گروه تشکیل دهند و در نهایت هر گروه ایده ای را اجرا کند. 

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان یکی از راه های ایجاد نشاط در جامعه را پیدا کردن شغل های جدید از دل ایده های خام عنوان کرد و افزود: از این طریق می توان جمعیت جوان را با شغل جدید هدفمند کرد. لازمه معرفی شغل های جدید با توجه به عصر تكنولوژی و ارتباطات مجازی نیز برگزاری استارتاپ است که فرصتی برای صاحبان ایده و پایش و رشد ایده ها است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا بسیاری از استارتاپ ها با شكست مواجه می شوند، تمرین كار تیمی و تامین پشتوانه مالی از جمله مواردی است که جلوی شکست آنها را می گیرد. البته فرهنگ اجتماعی در موفقیت استارتاپ ها اثرگذار است.
 
اخوان نسب با تاکید بر اینکه حمایت مالی و ساختاری از استارتاپ ها باید عملی شود، تصریح کرد:  نمی‌خواهیم استارتاپ ها به طور کامل در حیطه دولت وارد شوند، اما مسئولان استانی و كشوری باید از این حوزه حمایت كنند تا در تبدیل ایده به عمل موفق باشند.

وی در ادامه در خصوص فعالیت شورای عالی بانوان اتاق، گفت: شورای عالی بانوان با سابقه بیش از 10 سال با هدف توانمندسازی بانوان برای جامعه ای پر از نشاط و ارزش آفرین در این راه گام برداشته است. هدف ارزش آفرینی و آگاهی زنان از پتانسیل ها و ارزش های وجودی آنها است، همچنین در این مسیر آموزش های بسیاری به صورت مهارت محور حول محور خانواده به زنان ارائه شده است.

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی همچنین از برگزاری همایشی با عنوان "هوش مالی اقتصادی خانواده" به همت این مرکز در اسفندماه جاری خبر داد و افزود: جوانان و به خصوص کودکان باید از دوران تحصیل در مدرسه با مهارت ها و استعدادهای درونی خود آشنا شوند. در این زمینه بر اساس تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش تاکنون چندین دوره آموزشی برگزار کرده ایم.

رسیک پذیری شاخص موفقیت استارتاپ‌ها

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با بیان اینکه این رویداد فرصتی برای حضور زنان در جامعه بود، اظهار کرد: استارتاپ ها در ایران پدیده ای نوپا هستند که از ایده تا عمل نیاز به مراحلی است که اگر به درستی طی نشود، هدف اصلی محقق نخواهد شد.

زهرا سعیدی رسیک پذیری را شاخص موفقیت استارتاپ ها عنوان کرد و گفت: باید زیرساخت های تكنولوژیک فراهم شود. ایران سرشار از منابع معدنی است، همچنین با وجود مشکلاتی در بخش منابع ارزی، هنوز به بحران نرسیده ایم و برخی اتفاقات ناشی از جو روانی جامعه است، اما تنها مشکل در عدم جذب مناسب منابع انسانی در جای مناسب خود است. 

وی همچنین درخصوص حمایت دولت از استارتاپ ها، گفت: بحث این است که آیا حمایت مالی دولت از این بخش به صلاح است یا خیر؟ ممکن است حمایت دولت استقلال را از استارتاپ ها بگیرد که دل‌نگرانی مسئولان این حوزه است، اما اگر استارتاپ ها به این نتیجه برسند که نیازمند حمایت دولتی هستند، می توان با ارائه طرحی همچون اختصاص برخی معافیت ها از جمله تحصیلی، مالیاتی و ... به برترین های این حوزه در مجلس اقداماتی انجام داد.

سعیدی مبارکه تصویب و عملی شدن قانون منع بكارگیری بازنشستگان را نقطه امیدی در توسعه کشور دانست و افزود: هشت هزار مدیر جوان جایگزین مدیران بازنشسته شده اند و امیدواریم با انرژی بیشتر برای پیشرفت کشور اقداماتی انجام شود.

 حذف سواگران مسکن هدف تصویب طرح مالیات بر عایدی املاک

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه از پیگیری طرح CGT در مجلس خبر داد و تصریح کرد: به منظور کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم این طرح در حال پیگیری است و به زودی عملیاتی خواهد شد. طرح مالیات بر عایدی املاک از جمله ابزارهای مهار سوداگران در دنیا محسوب می‌شود. این طرح پس از ساعت ها کار کارشناسی تهیه شده و با هدف حذف سوداگران که عامل اصلی افزایش قیمت و نوسانات بازار مسکن هستند، در حال پیگیری است.

وی افزود: در متن قانون، خانه اصلی افراد از پرداخت مالیات معاف است، همچنین معافیت مسکن به تعداد اعضای خانوار لحاظ شده است؛ بنابراین مردم عادی و همچنین سازندگان مسکن مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند.

سعیدی ادامه داد: در واقع هدف این قانون آن دسته از افرادی هستند که به طمع کسب سود یک شبه بدون هیچ‌گونه تلاش و زحمتی صرفاً به دلیل تمکن مالی با خرید خانه‌های متعدد، مسکن را احتکار و یا به طور مکرر معامله می‌کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افرادی که در زمینه ساخت و ساز و تولید مسکن فعالیت دارند تا پنج سال از زمان ساخت منازل مسکونی، از پرداخت مالیات معاف هستند، اما بعد از این مدت اگر منازل مسکونی را که ساخته‌اند به فروش نرسانند، مشمول پرداخت مالیات خواهند شد.

اتاق بازرگانی حامی بیش از 50 درصد رویدادهای استارتاپی

نماینده جهانی استارتاپ ویکند بانوان نیز گفت: اکوسیستم کارآفرینی هر شهر و کشوری ارکان مختلفی دارد که هریک باید به بهترین نحو کار خود را انجام دهند، برگزاری رویدادهای استارتاپی یکی از ارکان اصلی موفقیت برای کارافرینان است 

مهران کرمی با بیان اینکه 10 درصد مردم ایران 90 درصد سرمایه را دارند، تصریح کرد: باید در حوزه کارآفرینی کمک کرد که هر فردی برای خود درآمدزایی داشته باشد.

وی اتاق بازرگانی را حامی اصلی بیش از 50 درصد رویدادهای استارتاپی دانست و گفت: اگر اکوسیستم بخواهد موفق بماند تمام سازمان ها باید کمک کنند. در هفته کارآفرینی بستری برای حضور زنان فراهم شد تا طی سه روز با شرکت در کار گروهی و تیمی، فضای دور کاری را یاد بگیرند.

مدیر یک شتاب دهنده استارتاپی با بیان اینکه این رویداد یازدهمین استارتاپ برگزار شده در اصفهان و دومین دوره مختص بانوان بود، خاطرنشان کرد: در این رویداد، 100 نفر ثبت نام کردند و 53 ایده مطرح شد و در نهایت 10 ایده برتر  و 10 گروه مشخص انتخاب و طی سه روز آموزش داده شدند و به کار گروهی پرداختند.

 دومین رویداد استارتاپی بانوان با هدف آموزش چگونه در کنار هم کارکردن به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی از دوم تا چهارم آذرماه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/76338/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه