پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرچهارباغ: اگر می‌شد بدنه شرقی را همین فردا خراب می‌کردم اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیر پروژه چهارباغ عباسی گفت: اگر این امکان وجود داشت، بدنه شرقی چهارباغ را همین فردا تخریب می‌کردم، اما از آنجا که این امکان وجود ندارد، با همکاری معاونت مالی شهرداری اصفهان واحدهای در تملک شهرداری را در این مجموعه فریز کرده‌ایم تا از آنها برای بازآفرینی چهارباغ استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، سعید سهرابی در نشستی که توسط سازمان عدالت و آزادی به منظور ارائه گزارش عملکرد یکساله مدیریت چهارباغ برگزار کرده بود، اظهار کرد: مدیریت واحد در چهارباغ عباسی اصفهان از سال 1396 بنابر پیشنهاد مشاور طرح متفا مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: به همین دلیل شورای پنجم اسلامی کلانشهر اصفهان طرحی را در جلسه علنی مصوب کرد که به موجب آن چهارباغ عباسی دارای یک مدیریت واحد شد. پیش از این چیزی شبیه به این تجربه در ناژوان اصفهان تجربه شده و تا اندازه‌ای موفق بود. در چهارباغ اما یک شورای عالی نیز تعریف شده بود.
مدیر بهره‌بردار چهارباغ گفت: این مدیریت، تازه تأسیس بود و به همین دلیل شیوه ارتباط و ساختارهای نهادی آن قدری گنگ و نامشخص بود. بنابرین پیش از هر چیز باید برای این مدیریت جدید در شهرداری اصفهان ساختاری نو تدوین می‌شد. همه تلاش بر این بود که این تجربه برای شهرداری اصفهان، تجربه درستی بوده باشد.
سهرابی گفت: ابتدا مطرح شد این مدیریت باید زیر نظر معاونت فرهنگی باشد. اما به دلیل اهمیت چهارباغ در مقابل این تصمیم مقاومت شد و قرار شد هماهنگی‌های لازم با شخص آقای شهردار به طور مستقیم پیش برود. این تصمیم موجب شد مدیریت چهارباغ عباسی بتواند به اندازه کافی چابک و پویا عمل کند.
برای 300 متر در دوره قبل 4 میلیارد تومان هزینه شده بود
وی افزود: هنگامی که مدیریت جدید شهرداری آغاز به کار کرد، پیاده راه سازی آغاز شده بود و برای 300 متر اجرا شده، 4 میلیارد تومان هزینه شده بود. با نزدیک شدن به جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید کل دو پیاده‌رو دو سوی خیابان در کمتر از ٢ ماه و نیم اجرا می‌شد. البته اگر این پروژه در دوره قبل آغاز نشده بود در این دوره متفاوت اجرا می‌شد. 
مدیر پروژه چهارباغ عباسی تصریح کرد: در آن شرایط زمانی برای خطا وجود نداشت و روز بعد از مسدود شدن کامل چهارباغ، اعتراضاتی آغاز شد. اما به شهروندان قول دادیم این خیابان برعکس بخش شمال شرقی که مدت‌ها طول کشید را در کوتاه‌ین مدت ممکن اجرا کردیم. 
سهرابی گفت: در مدتی که مدیریت چهارباغ بر پروژه پیاده راه سازی نظارت داشت برای اولین بار کسبه چهارباغ از شهرداری اصفهان با نصب بنر تشکر کردند. امروز به محور میانی رسیده‌ایم که همه در این محور نگرانی دارند. مشکلات زیادی در محور میانی وجود دارد اما اجازه ندادیم مشکلات مانع حرکت ما شود. 
وی ادامه داد: بودجه چهارباغ در دو ردیف تعریف شده بود. ردیف فرهنگی حدود یک میلیارد بود. بودجه عمرانی همراه با محور میانی ١٧ میلیارد مصوب شده بود. 
مدیر پروژه چهارباغ گفت: چهارباغ زمانی که آغاز به پیاده راه سازی شده بود هیچ پیوست فرهنگی نداشت. امروز در صدد هستیم مشکلاتی که ایجاد شده است را برطرف کنیم. بودجه‌های چهارباغ مستقل است و همه نیازها از همین محل برطرف می‌شود. 
سهرابی تصریح کرد: بدنه شرقی چهارباغ تجربه نا موفقی بود که در نخستین جلسه تصمیم شد از ادامه این ساخت و ساز جلوگیری شود. تلاش شد رویکرد به سمت باز آفرینی برود. تا امروز همین رویکرد ادامه داشته است. اگر این امکان وجود داشت، بدنه شرقی چهارباغ را همین فردا تخریب می‌کردم، اما از آنجا که این امکان وجود ندارد، با همکاری معاونت مالی شهرداری اصفهان واحدهای در تملک شهرداری را در این مجموعه فریز کرده‌ایم تا از آنها برای بازآفرینی چهارباغ استفاده کنیم. 
طرح‌های سازمان بهسازی و نوسازی ضعیف بود
وی ادامه داد: اما موضوع محور میانی پیچیده است. سازمان بهسازی نوسازی طرحی داشت که گفته می‌شد بازسازی این محور در دوره صفوی است. چند ماهی طرح‌های مختلفی از سازمان بهسازی و نوسازی معرفی می‌شد که طرح‌های قوی و کارشناسی شده‌ای نبود. 
مدیر پروژه چهارباغ افزود: شش حوض باید در این محور احیا شود. یکی از این حوض‌ها مورد اختلاف است و برخی معتقد هستند یک حوض ٣٠ متری باید در این محل احیا شود. در طراحی محور میانی افراد زیادی مدعی بوده و اظهار علاقمندی می‌کنند. به همین دلیل طرح به صورت محدود به مسابقه گذاشته شد.
سهرابی ادامه داد: مصوب شد این طرح به فراخوان گذاشته شود. قرار شد داوری این فراخوان توسط افراد مطرح در سطح ملی انجام شود. امیدواریم فرایند به همین منوال پیش برود. برخی معتقد بودند در دوره‌های پیشین شهرداری اصفهان خود طراح، مجری و ناظر بوده است که با فراخوان موجود، شهرداری تنها ناظر خواهد بود. 
بخش میانی، شاه‌بیت غزل چهارباغ است
وی تصریح کرد: محور وسط شاه‌بیت غزل چهارباغ است. این محور برای شهرداری بسیار مهم است. هنوز در چهارباغ اتفاقی رخ نداده و تنها یک سنگفرش در چهارباغ اجرا شده است. در چشم انداز چهارباغ بیش از ٢٠ پروژه انجام خواهد شد و آنچه در نظر مدیریت شهر است، بسیار متفاوت است. 
مدیر پروژه چهارباغ تاکید کرد: چهارباغ نیاز به اضافه شدن چیزی ندارد. نیاز است برخی اضافات اخیر از آن حذف شود و برخی عناصر مهم فراموش شده در آن بازآفرینی شود. چهارباغ بهترین و کاملترین الگو برای یک پیاده‌راه است.
کد خبرنگار: 13051
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/77523/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری

پیشبینی قهرمان لیگ از زبان اسطوره فوتبال اصفهان

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه