پیام سپاهان

آخرين مطالب

پیست اسکی فریدونشهر بازگشایی شد ورزشی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - پیست اسکی شهرستان فریدونشهر واقع در غرب استان اصفهان امروز جمعه به صورت رسمی فعال شده است.
به گزارش ایرنا، پیست اسکی فریدونشهر یکی از مهمترین قطب های گردشگری زمستانه استان است که در سال گذشته به دلیل کاهش حجم و الگوی بارش ها با سه ماه تاخیر در سی ام ماه دی آغاز به کار کرد اما امسال به دلیل بارشهای مناسب برف و شرایط مساعد جوی باعث شد که علاقه مندان به ورزش اسکی بتوانند از امروز تمرینات خود را انجام دهند.
فرماندار فریدونشهر در گفت و گو با ایرنا افزود : این شهرستان انتخاب نخست گردشگران و علاقه مندان ورزش های زمستانه اصفهان و استان های همجوار است.
ناصر اسدی این پیست را تنها پیست اسکی استاندارد استان اعلام و اضافه کرد: با وجود ورود خیل عظیم گردشگران زمستانه به فریدونشهر و با توجه به تنوع قومیت های این منطقه، امنیت و وجود فضای سالم شهری برای استقبال از گردشگران بسیار اهمیت می یابد.
وی با اشاره به همکاری دستگاه های نظامی و انتظامی شهرستان، افزود: تلاش کرده ایم همزمان با ورود گردشگران، امنیت و آرامش به عنوان زیربنای تفریح نشاط انگیز در منطقه برقرار شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فریدونشهر در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بارش های خوب روزهای اخیر، افزود: در صورت استمرار بارش برف، این احتمال وجود دارد که فریدونشهر امسال علاوه بر مسابقات استانی ، میزبان مسابقات کشوری در رشته های مختلف ورزش زمستانه باشد.
مهدی مولیانیان اضافه کرد: طرح استعداد یابی رشته اسکی امسال برای نخستین بار به طور حرفه ای در پیست اسکی فریدونشهر اجرا خواهد شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونشهر ادامه داد: بر اساس تصمیم مجمع اسکی استان اصفهان، همچنین کلاس هاس آموزش اسکی در این مکان برگزار خواهد شد.
مولیانیان با اشاره به اهمیت این پیست اسکی در رونق بخش گردشگری منطقه افزود: هدف از واگذاری کامل پیست به بخش خصوصی؛ کمک به رونق اشتغال مردم بومی شهرستان و مشارکت آنان در توسعه آن بوده است.
وی با بیان اینکه پیست اسکی فریدونشهر از ظرفیت بالایی در تحقق اشتغال مستقیم و غیر مستقیم مردم دارد، تصریح کرد : خدمات دهی در فضای پیست و به دنبال آن ورود حجم زیادی از گردشگر به این منطقه فرصت مطلوبی است که بهره مندی حداکثری از آن نیازمند برنامه ریزی اصولی است.
مولیانیان با اشاره به مشکلات ترافیکی جاده منتهی به پیست در سال های گذشته، به تلاش نهادهای مرتبط نظیر فرمانداری، راه و شهرسازی، مجموعه پیست اسکی و اداره ورزش و جوانان برای تعریض این جاده صورت اشاره و اضافه کرد: مشکلات مربوط به آزاد سازی زمین های کشاورزی حاشیه این جاده مانع از آن شد که امسال عملیات تعریض اجرا شود و امیدواریم این کار با ادامه پیگیری ها و مشارکت کشاورزان تا سال آینده اجرایی شود.
رئیس هیات اسکی استان با بیان اینکه تاکنون چند مسابقه از جمله اسکی آلپاین قهرمانی کشور در پیست اسکی فریدونشهر انحام شده است، به ایرنا گفت: در کنار مزیت حرفه ای پیست، بیش از 90 درصد مراجعه‌کنندگان به این مکان، از تیوب استفاده می‌ کنند.
مجمود یسلیانی افزود: در سال های گذشته مسافران و گردشگران بسیاری به دلیل تیوپ سواری دچار مصدومیت شدند بنابراین انتظار داریم که گردشگران به جای استفاده از تیوپ از سایر خدمات استاندارد مستقر در این مکان بهره مند شوند.
رئیس هیات اسکی استان اصفهان بیان کرد : در زمان حاضر پیست اسکی فریدونشهر از نظر زیرساخت و امکانات جزء رده های بالای استان و کشور است و برنامه ریزی هایی هم صورت گرفته که وضعیت آن در آینده توسعه یابد.
مسئول روابط عمومی هیات اسکی استان اصفهان و شرکت پیشروان توسعه گردش و ورزش فریدونشهر که هم اکنون در پیست اسکی شهرستان مستقر است، در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: به دنبال فعالیت سامانه بارشی اخیر، ارتفاع برف در پیست اسکی فریدونشهر به بیش از نیم متر و ارتفاع برف قله نیز به بیش از 80 سامتی متر رسیده است.
علیرضا اسپنانی اضافه کرد: اکنون زیرساخت برفی مورد نیاز پیست فریدونشهر مطلوب و با استمرار بارش ها در روزهای اخیر وضعیت ستون های پایین تر پیست به حد استاندارد رسیده است.
مسئول روابط عمومی شرکت پیشروان توسعه گردش و ورزش فریدونشهر گفت : بلافاصله پس از بارش برف اخیر، عملیات برفکوبی در پیست آغاز شد.
اسپنانی افزود: روز گذشته پس از اتمام عملیات برفکوبی، وضعیت دستگاه بالابر و سطح پیست از لحاظ ایمنی توسط مربیان استانی و بومی سنجش شد و امروز به طور رسمی فعال شده است.
مسئول روابط عمومی شرکت پیشروان توسعه گردش و ورزش فریدونشهر با بیان اینکه فراهم کردن بستر مناسب و تامین امکانات اولیه برای ورود سالانه بیش از 30 هزار نفر گردشگر به پیست، زمان بر و پیچیده است، اضافه کرد: تاکنون 15 میلیارد ریال این شرکت باید در سه سال اخیر برای توسعه و بهبود پیست اسکی هزینه می کرد که نصف این رقم هزینه شده است.
وی احداث جاده دسترسی به قله پیست، توسعه توفقگاه ها ، ارتقاء ایمنی کابل های برق، اصلاح ورودی ها، توسعه سرویس های خدماتی و رفاهی، ترمیم و اصلاح سوئیت ها، بهبود سیستم گرمایشی و آغاز ساخت یک ساختمان خدماتی جدید را از دیگر فعالیت های عمرانی انجام شده در پیست اسکی فریدونشهر برشمرد.
بر اساس گزارش اداره هواشناسی شهرستان فریدونشهر، نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبی پایدار در سه روز آینده در منطقه است، بر این اساس در بیشتر نقاط استان آسمان صاف تا کمی‌ ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وضعیت جوی فریدونشهر امروز جمعه قسمتی ابری و غبار محلی گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت.
به دنبال فعالیت سامانه بارشی اخیر در غرب استان، ارتفاع برف در فریدونشهر به بیش از 40 سامتی متر و در ارتفاعات و گردنه های کلوسه و شادی به بیش از 50 سانتی متر رسید.
اکنون تمام محورهای فریدونشهر از جمله محورهای منتهی به پیست باز است اما کارشناسان هشدار دادند مسافران در سفر به مناطق سردسیر، تجهیزات زمستانه و گرمایشی لازم را به همراه داشته باشند.
به گفته کارشناسان، ورزش زمستانی یک فعالیت تفریحی و ورزشی ورزش بر پایهٔ ورزش اسکی و فعالیت‌ های دیگر مربوط به این ورزش است که به طور معمول در مناطق سردسیر و زمستانی انجام می شود.
اسکیت روی یخ، اسکی صحرانوردی، اسکی آلپاین، اسنوبرد سواری، اسکی پرش، اسکیت سرعت، اسکیت نمایشی، لژسواری، اسکلت، بابسلد و برفرُو، هاکی روی یخ، کرلینگ و باندی از جمله ورزش های زمستانه است.
به گزارش ایرنا، پیست اسکی فریدونشهر که مهمترین نقطه گردشگری زمستانه استان اصفهان است در سال 83 به بهره برداری رسید.
شیب تند و منحصر به فرد 35 درجه این پیست هر ساله در فصول سرد موجب جذب گرشگران و علاقه مندان به ورزش های زمستانی می شود.
این پیست مرتفع‌ ترین پیست اسکی منطقه مرکزی ایران و استان اصفهان است که سالانه بیش از 30 هزار نفر گردشگر را به خود جذب می کند.
ارتفاع پایه پیست از سطح دریا 2 هزار و 630 متر و در بالاترین نقطه ارتفاع پیست به حدود سه هزار متر از سطح دریا می رسد، طول بالابر پیست حدود 980 متر است و از نوع بالابر بشقابی است که اسکی بازان را در زمانی حدود 6 دقیقه به بالای پیست انتقال می دهد.
این مکان گردشگری دارای امکاناتی از قبیل رستوران، کافی شاپ، سوئیت جهت اسکان اسکی بازان، پیست کوب، پارکینگ، ایستگاه تیوپ سواری، اتاق فوریت های پزشکی، ایستگاه کرایه تیوپ، کرایه وسایل اسکی ،اسنوبردی ها، اتاق های اسکان، اسنومبیل، ایستگاه تیوپ سواری، محل های طبخ غذا، بوفه و اغذیه فروشی و سرویس های بهداشتی است.
طبق ماده 27 واگذاری اماکن دولتی به بخش خصوصی، پیست اسکی فریدونشهر در سال 1395، با هدف توسعه و تکمیل امکانات و زیر ساخت ها به شرکت توسعه ورزش و گردشگری فریدونشهر واگذار شد.
به گفته مسئولان، طرح تعریض جاده پیست اسکی فریدونشهر در جلسه برنامه و بودجه سال 96 شهرستان تصویب شده و بودجه آن هم تخصیص یافته است اما اجرایی شدن این طرح منوط به رفع معارضان شخصی اطراف این جاده است.
پیست اسکی فریدونشهر در سه کیلومتری این شهر در دامنه کوه تسیخه قرار دارد، دسترسی به این پیست از طریق جاده ارتباطی اصفهان به الیگودرز، سه راهی فریدونشهر، پس از شهرستان فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک، سه راهی جاده روستای چغیورت امکان پذیر است.
شهرستان فریدونشهر با بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.
9861/6026/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/77681/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

واکنش اردوغان به حادثه اصفهان

ترقه بازی اصفهان توان واقعی اسرائیل را نشان داد

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

راهپیمایی نماز گزاران جمعه بهارستان در حمایت از عملیات وعده صادق

نظر وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت

راهپیمایی مردم شهرستان‌های استان اصفهان در حمایت از عملیات موفق وعده صادق + فیلم

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان

وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان چه گفت؟ ضعیف نه! بی‌خاصیت

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

برگزاری راهپیمایی حمایت از وعده صادق بعد از اقامه نماز جمعه در چرمهین + فیلم

رژیم جعلی اسرائیل به دنبال جبران آبروی بر باد رفته خود است

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

«مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

عملیات « وعده صادق» مرکز ثقل رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد

موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان

واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

واکنش جالب سخنگوی دولت به خبر خرابکاری ریز پرنده‌های رژیم صهیونیستی

درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها بالا گرفت

امام جمعه اصفهان : هیمنه رژیم صهیونیستی از بین رفته است

اسرائیل اگر دست از پا خطا کند سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان

خط و نشان فرمانده ارشد نظامی ایران برای اسرائیل: آماده هرنوع برخوردی هستیم

دنیا پیام عملیات غرورآفرین وعده صادق را دریافت کرد

جزئیات مقابله پدافندهوایی ارتش با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

واکنش مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌های اسرائیلی + فیلم

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه

فرمانده نیروی زمینی ارتش: «وعده صادق»دستاوردهای تاریخی دارد/ پدافند در حادثه اصفهان با هوشمندی برخورد کرد

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

خسارات جبران ناپذیرعملیات وعده صادق برای رژیم صهیونیستی

مردم اصفهان در حمایت از عملیات وعده صادق راهپیمایی کردند

واکنش‌های بین‌المللی به خرابکاری ناموفق اسرائیل در اصفهان چه بود؟

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

راهپیمایی مردم ورزنه در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت

حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است....

ببینید | درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اطراف اصفهان