پیام سپاهان

آخرين مطالب

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

دانشگاه باید فرصتی برای بالابردن قدرت انتخاب دانشجو باشد علمی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دانشگاه باید بتواند فضایی مناسب برای دانشجویان ایجاد کند تا قدرت انتخاب دانشجویان بالا برود. 
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، حادثه 16 آذر 1332، به عنوان نماد مقاومت تاریخى در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد و از آن پس این روز با نام "روز دانشجو" هر سال ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار، استبداد و خودکامگی غرب را یادآور می‌شود؛ روزی که با رشادت سه دانشجوی ایرانی در خارطره‌ها ثبت شد. دانشجویان بزرگی که 65 سال پیش در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون، معاون رییس جمهور وقت ایالات متحده و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در دانشگاه تهران به پا خواستند و شهادتشان به عنوان نماد رشادت، استقامت و ایستادگی در دفتر تاریخ این مرز و بوم به یادگار مانده است. 
طاهره چنگیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در خصوص روز دانشجو، اظهار کرد: روز دانشجو از سال 32 تا کنون، نماد اعتراض سیاسی در کشور است و از آن تاریخ نقش دانشجویان در تغییرات، تحولات و پیشرفت‌‌های جامعه به طور ویژه در دوران انقلاب مطرح شد و پس از انقلاب نیز دانشجویان در بسیاری از برهه‌های تاریخی، نقش موثری ایفا کرده‌اند. 
وی تصریح کرد: نامگذاری روزها، فرصت و بهانه‌ای برای توجه ویژه به قشری است که روز به نام آنها انتخاب شده است. روز دانشجو فرصتی نمادین فراهم می آورد تا تمام اقشار جامعه به دانشجویان این مرز و بوم توجه ویژه کنند و فرصتی برای اندیشیدن به هدف این سه دانشجوی بزرگ فراهم می آورد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دانشجویان قشر جوان، پویا، فعال و پرانرژی کشور هستند، خاطرنشان کرد: دانشجویان امیدهای آینده کشور هستند که ویژگی مهم آنها تکوین، رشد و توسعه علمی است تا اسباب پیشرفت کشور را فراهم آورند. دانشجویان در جستجوی رشد و نمو علمی هستند و با روحیه جتسجوگر و پژوهشگر خود در طلب افزایش مهارت و یادگیری اند و این ویژگی ها، باعث می شود کلمه دانشجو، مجموعه ای از خصوصیات خلاقیت، پویایی و تلاشگری و همانطور که ازنامش پیداست، ماهیت دانشجویی را در ذهن تداعی کند.
وی تاکید کرد: کلمه دانشجو در ذات خود نشاط و شادابی به همراه دارد ، تمام دانشگاهیان و مسئولان دانشگاه موظفند در جهت حفظ روحیه شاد دانشجویان تلاش کنند و نه تنها مانعی برای این نشاط ذاتی نشوند و آن را مخدوش نکنند، بلکه حتی در جهت پرورش این روحیه نیز بکوشند.
چنگیز با بیان اینکه فضای دانشگاه تابع جو عمومی جامعه است، تصریح کرد: دانشگاه زیرمجموعه ای از کل جامعه است و ناخودآگاه متاثر از فضای عمومی کشور می شود. اگر جو عمومی پرنشاط باشد، دانشجویانی فعال و شاداب خواهیم داشت و اگر افسردگی در جامعه حاکم شود، دانشجویان نیز از آن تاثیر گرفته و روحیه پژمرده در دانشگاه ایجاد می شود، با این وجود در حال حاضر جو عمومی دانشگاه ها با تمام مشکلات ایجاد شده ناامید نیست و در بین دانشجویان فعال نشاط وجود دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که سیاست دانشگاه برای رشد فعالیت های دانشجویی چگونه باید باشد؟ اظهار کرد: دانشگاه از یک سو باید در جهت رشد خصیصه ها و ویژگی های مثبت دانشجویان گام بردارد و از سوی دیگر فضایی برای کسب مهارت ها و توانمندی هایی مورد نیاز جامعه برای دانشجویان ایجاد کند. این دو ویژگی باید به موازات هم در دانشگاه اجرا شود. دانشگاه باید فضایی برای رشد دانشجو باشد و علاوه بر آن جایگاهی برای ارتقای توانمندی های مورد نیاز جامعه برای دانشجویان فراهم آورد .
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وظیفه دانشگاه برای ایجاد این فضا را فراهم کردن محیطی امن برای دانشجویان عنوان کرد و گفت: دانشگاه موظف است محیطی فراهم کند که دانشجو خودش بتواند توانمندی ها و مهارت های ذاتی خود را کشف کنند و در مرحله بعد، فضایی برای رشد و توسعه آن بیابد. دانشجو باید مجالی پیدا کنند خودش را بهتر بشناسند، تکلیف خود را با هدف زندگی مشخص کرده و بتوانند به درستی انتخاب کنند.
وی تاکید کرد: دانشگاه باید بتواند قدرت انتخاب دانشجویان را بالا ببرد. 
چنگیز با بیان اینکه برنامه های روز دانشجو توسط انجمن ها و تشکلات مختلف دانشجویی در سطح دانشگاه برنامه ریزی می شود، گفت: دانشگاه فرصتی برای دانشجویان فراهم می کند تا گروه ها و تشکلات مختلف درخواست اجرای برنامه هایی به مناسبت روز دانشجو ارائه دهند. در حال حاضر نیز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برنامه های مختلفی به مناسبت این روز مجوز گرفته اند و در حال برگزاری است .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/78284/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست