پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهمترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- اولویت دولت تکمیل طرح های نیمه تمام و نوسازی صنایع است، احتمال افزایش آلودگی هوای اصفهان تا پایان دی وجود دارد و نگران طرح تحول نظام سلامت هستیم از جمله مهمترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.
معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: حدود 84 میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری از سوی وزارت ارتباطات به شرکت های خصوصی این استان پرداخت شده است.
عباس نوروزی افزود : این وزارتخانه با پرداخت تسهیلات مالی در قالب 2 طرح ' وام وجوه اداره شده' و 'سامانه کارا' از دفاتر فناوری اطلاعات روستایی و بخش خصوصی حمایت می کند.
وی ادامه داد : حدود 110 دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) روستایی و 86 شرکت خصوصی فعال در این بخش در استان اصفهان در سال جاری موفق به دریافت این تسهیلات شدند.
نوروزی با بیان این که پرداخت این تسهیلات از 15 مهر امسال در استان آغاز شد، خاطرنشان کرد : فرایند اعطای این تسهیلات ادامه دارد و چند شرکت دیگر در نوبت تخصیص آن هستند.
معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان بیان کرد : این تسهیلات به طرح های روستایی با نرخ سود 6 درصد و به طرح های شهری با نرخ سود 14 درصد و به دفاتر روستایی تا سقف یک میلیارد ریال و طرح های دیگر مانند استارتاپ ها (شرکت های نوپا) تا میزان یکصد میلیارد ریال پرداخت شده است.
** توزیع متادون در داروخانه های منتخب برای نظارت بیشتر انجام می شود
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: برنامه توزیع متادون در داروخانه های منتخب با هدف نظارت بیشتر معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام خواهد شد.
متادون (Methadone) بیشتر به عنوان یک داروی نگهدارنده برای مهار اعتیاد به هروئین و مواد مخدر به کار می رود؛ این ماده در زمان حاضر توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در اختیار مراکز ترک اعتیاد قرار می گیرد اما سازمان غذا و دارو اعلام کرد که در صدد توزیع این ماده توسط داروخانه های منتخب است.
کیانوش جهانپور افزود: توزیع متادون در داروخانه های منتخب در زمان حاضر به طور آزمایشی در قم انجام می شود و پس از بررسی نتایج و آسیب شناسی در سایر استان ها نیز اجرا خواهد شد.
وی دلیل اجرای این برنامه را وجود برخی مشکلات در توزیع متادون توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی دانست و گفت : برنامه توزیع متادون در داروخانه های منتخب به منظور ارتقای دسترسی مراکز درمان نگهدارنده سوء مصرف مواد (ترک اعتیاد) و نظارت دقیق تر معاونت های غذا و دارو اجرا می شود.
**جریان های سیاسی عملکرد ظریف را مثبت می دانند
فضل الله صلواتی فعال سیاسی و نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی گفت: فعالان و کارشناسان عرصه بین الملل در دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب، عملکرد محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه را مثبت ارزیابی می کنند.
فضل الله صلواتی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین دلیل معتقدم طرح استیضاح وزیر امور خارجه که از سوی عده اندکی از نمایندگان مجلس در حال پیگیری است، رای نخواهد آورد.
وی اظهارداشت: وزارت امور خارجه در پنج سال گذشته با تصدی محمد جواد ظریف بسیاری از هجمه ها علیه جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل را خنثی کرده است.
این استاد دانشگاه و تحلیل‌ گر مسائل سیاسی ادامه داد: به عنوان یک فعال سیاسی، همانند کارشناسان دو جریان سیاسی کشور، کارنامه وزیر امور خارجه در پنج سال گذشته را مثبت ارزیابی می کنم.
وی بیان کرد: به اعتقاد من پس از روحانی، ظریف شایسته ریاست جمهوری است و نباید به راحتی از زحمات او در عرصه دیپلماسی کشور چشم پوشی کرد زیرا او توانسته است نقش بازیگری ایران در عرصه دیپلماسی منطقه و جهان را حفظ و تقویت کند.
**اولویت دولت تکمیل طرح های نیمه تمام و نوسازی صنایع است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام به ویژه طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و نوسازی صنایع از اولویت های این وزارتخانه در سال جاری و سال آینده می باشد.
رضا رحمانی در همایش 135 سالگی تاسیس اتاق بازرگانی کاشان افزود: منابع موجود به جای طرح های با پیشرفت اندک، باید به طرح های قابل بهره برداری اختصاص یابد و از سوی دیگر صنایع برای نوسازی در جهت تقویت صادرات، تولید محصولات بروز با قیمت قابل رقابت، مصرف انرژی کمتر و رعایت مسائل زیست محیطی یارانه می گیرند.
وی بیان کرد: منابع چندان هم کم نیست اما باید تخصیص ها بهینه باشد و با توجه به شرایط کنونی یکی از سیاست ها تصمیم گیری با مشورت و همفکری بخش خصوصی، تشکل ها، انجمن های تخصصی و اتاق بازرگانی است.
وی افزایش 13 درصدی صادرات، کاهش 11.7 درصدی واردات، رشد 20 درصدی جواز تاسیس، افزایش 6.7 درصدی حمل و نقل جاده ای کالاهای داخلی و افزایش میزان مصرف برق صنعتی در هفت ماهه سال جاری در کشور را یادآور شد و گفت: این آمارها نشان می دهد که مردم در شرایط موجود نیز همچنان انگیزه داشته و می خواهند فعالیت کنند.
**احتمال افزایش آلودگی هوای اصفهان تا پایان دی وجود دارد
رئیس اداره کل آزمایشگاه های محیط زیست اصفهان گفت: براساس پیش بینی هواشناسی احتمال بسیار ناسالم شدن هوای کلانشهر اصفهان از نیمه دوم آذر تا روزهای پایانی دی وجود دارد.
شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.
بابک صادقیان افزود: مطابق مطالعات انجام شده تردد خودروهای شخصی سهم قابل توجهی در میزان آلودگی هوا دارند و به همین دلیل توصیه می کنیم شهروندان از حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی استفاده کنند.
** تولید فولاد خام در فولاد مبارکه 12.7 درصد رشد کرد
تولید فولاد خام در فولاد مبارکه در هشت ماه سال جاری با 12.7 درصد رشد نسبت به سال قبل به پنج میلیون و 340 هزار تن رسید.
پایگاه اطلاع رسانی شرکت فولاد مبارکه روز یکشنبه به نقل ازمدیر عامل این مجتمع اعلام کرد : کارکنان این شرکت در هشت ماه سال 97 موفق به تولید چهار میلیون و 500 هزار تن فولاد خام شدند.
حمید رضا عظیمیان افزود: همچنین در این مدت 839 هزار تن فولاد خام در مجتمع فولاد سبا و 976 هزار تن فولاد خام در فولاد هرمزگان تولید شد.
مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: چهار میلیون و 564 هزار تن ورق گرم در هشت ‌ماهه منتهی به آبان سال جاری در گروه فولاد مبارکه تولید شده که از این میزان سهم خط نورد گرم فولاد مبارکه سه میلیون و 779هزار تن و سهم مجتمع فولاد سبا 785هزار تن است.
** برنامه دوم کاهش آلودگی هوای اصفهان در حال تهیه است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدت زمان اجرای برنامه اول طرح جامع کاهش آلودگی هوای استان پایان یافته و برنامه دوم در حال تهیه است.
منصور شیشه فروش افزود: برنامه اول طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان سه ساله بود که با نظر استاندار وقت به مدت یکسال دیگر تمدید شد.
وی اظهارداشت: طرح یاد شده توسط اداره حفاظت محیط زیست استان و با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی تهیه شده بود که در آن وظایف هریک از دستگاه ها مشخص است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: قرار است برنامه اول طرح جامع کاهش آلودگی هوا توسط محیط زیست استان بررسی و مورد بازنگری قرار گیرد و بر این اساس طرح دوم تهیه و ارائه شود.
وی افزود: به احتمال زیاد این برنامه تا پایان ماه آینده تهیه و به مدیریت بحران استانداری اصفهان ارائه خواهد شد.
** تجاوز در مدرسه پسرانه اصفهان اثبات نشده است
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: موضوع اتفاق افتاده در یکی از مدارس پسرانه اصفهان در حد کودک آزاری است و تجاوز به اثبات نرسیده است.
انتشار تصاویر و فیلمی کوتاه از تجمع والدین مدرسه پسرانه ای در ناحیه چهار اصفهان صبح امروز دوشنبه در شبکه های اجتماعی با موضوع تعرض به دانش آموزان، موجی از نگرانی را بین کاربران و خانواده های اصفهانی ایجاد کرد.
امروز در اصفهان شایعه شده که فردی غیر از کادر آموزشی این مدرسه به چند دانش آموز تعرض کرده است.
علی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موضوع 10 آذر امسال با شکایت چهار نفر از اولیای دانش آموزان یکی از مدارس شهر اصفهان به دستگاه قضایی اعلام شد.
وی اضافه کرد: در این گزارش اعلام شد که فردی که یکی از اولیای همان مدرسه و عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است تعدادی از دانش آموزان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.
** سه شهرک صنعتی تخصصی در اصفهان احداث می شود
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: عملیات احداث سه شهرک صنعتی تخصصی مصوب در آینده نزدیک در این منطقه آغاز می شود.
محمد جواد بگی افزود: این شهرک ها شامل شهرک تخصصی تولید دارو، صنایع پایین دستی پتروشیمی، تبدیلات گازی و تولید کاتالیست ها و همچنین اولین شهرک تخصصی فرآوری عناصر راهبردی نائین است.
وی گفت: راه اندازی شهرک های صنعتی تخصصی گام موثری برای توسعه فراصنعتی استان و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در صنایع دانش بنیان است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: توسعه شهرک های تخصصی راهکار مناسبی برای توسعه صنعتی استان محسوب می شود که باید توجه ویژه ای به توسعه آنها شود.
وی با اشاره به توانمندی های بالای استان اصفهان در بخش صنعت و رویکرد جدید حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان در این استان، افزود : اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور، می تواند به عنوان الگو و پایلوت صنایع کوچک دانش بنیان در کشور تبدیل شود.
** ظریف سیاست خارجی کشور را به موازنه مثبت تغییر داد
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصدی دکتر ظریف بر وزارت امورخارجه و در جریان مذاکرات برجام برای اولین بار سیاست خارجی ایران با حفظ منافع ملی و اقتدار و عزتمندی ایران مبتنی بر موازنه مثبت تعریف شد.
ناهید تاج الدین درباره عملکرد محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه افزود: پیش از این در طول تاریخ همواره سیاست خارجی ایران مبتنی بر موازنه منفی یعنی نزدیک شدن و اتحاد با یک قدرت جهانی علیه قدرتی دیگر بود.
وی اظهارداشت: در جریان مذاکرات هسته ای که دیپلمات های کشورمان به ریاست دکتر ظریف انجام دادند، ایران با روسیه و آمریکا وارد مذاکره شد و ژئوپلتیک منطقه را دستخوش تغییر کرد.
این نماینده مجلس افزود: با اجرایی شدن برجام عربستان و دیگر کشورهایی که از تحریم های ایران سود می بردند در حاشیه قرار گرفتند و برای همین برجام به مذاق آنها خوش نیامد.
وی تصریح کرد: برجام در واقع از این لحاظ جریان ساز بود و باعث تغییری بزرگ شد و این هنر آقای ظریف بود.
** مصرف برق 18 درصد از واحدهای صنعتی اصفهان افزایش یافت
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: مصرف برق 18 درصد از واحدهای صنعتی استان در نیمه نخست امسال 375 درصد افزایش یافت که نشان دهنده اجرای طرح های توسعه و صادرات در این واحدها بوده است.
محمدرضا طالبیان در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت(تجهیزات صنعتی، کارگاهی، ابزارآلات و نظافت صنعتی) اصفهان افزود: از چهار هزار واحد صنعتی استان، مصرف برق 12 درصد از آنها کاهش یافته و برخی هم نیمه تعطیل یا تعطیل شده اند.
وی مسائل مالیاتی، تامین اجتماعی، اشتغال، بانک و تثبیت نرخ ارز را از عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان اصفهان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه مسئولان باید تحریم های داخلی را مرتفع کنند، اظهار داشت: بروکراسی شدید اداری، بروکراسی در اخذ ثبت سفارش و جواز تاسیس در دستگاه های اجرایی نیز بخش صنعت را با مشکلاتی مواجه کرده است.
** نمایندگان اصفهان خواهان کناره گیری از سمت نمایندگی شدند
19 نماینده استان اصفهان در اعتراض به آنچه که 'عدم تحقق وعده‌های دولت درخصوص جاری شدن آب زاینده رود ' خواندند خواهان کناره گیری از سمت نمایندگی مردم این استان در مجلس شورای اسلامی شدند.
نمایندگان مردم این استان در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کردند: در صورتی که حداقل نتوانیم حق مردم استان اصفهان را برای تامین آب شرب آن ها تامین نماییم دلیلی برای حضور در مسئولیت نمایندگی نمی بینیم و ما امضا کنندگان ذیل از زمان تقدیم نامه کناره گیری از حضور در صحن و کمیسیون ها خودداری تا تکلیف مشخص شود.
در این نامه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: 'همانطور که مستحضرید و یک مورد در حضور جنابعالی با وزیر محترم نیرو مشکلات آب استان اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، احیای زاینده رود که هیچ سازمان برنامه و بودجه ای برغم پیگیری زیادی که انجام شده حتی از تخصیص اعتبار و ردیف مرتبط با تامین آب شرب خودداری کرد.
** طرح های آبخیزداری 280 میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کرد
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: طرح های آبخیزداری انجام شده سال جاری در کشور بیش از 280 میلیون متر مکعب آب حاصل از سیلاب ها را مهار و به سفره های زیرزمینی منتقل کرده است.
خلیل آقایی روز چهارشنبه در بازدید از طرح بیابان زدایی شرق اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: طرح های آبخیزداری در استان های کشور موجب استحصال 750 میلیون متر مکعب آب شده است.
وی ادامه داد: طرح های آبخیزداری در گستره ای بالغ بر یک میلیون هکتار حدود 70 درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم تا پایان امسال به 100 درصد افزایش یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بررسی های نشان می دهد که اگر برای طرح های آبخیزداری یک واحد هزینه شود حدود هفت تا هشت واحد برگشت سرمایه گذاری صورت می گیرد ضمن اینکه نتایج و دستاوردهای اینگونه طرح ها باعث افزایش امید و نشاط در مردم می شود.
** خانه های مطبوعات کشور فعال تر می شوند
رییس خانه مطبوعات کشور گفت: تا قبل از ‌مجمع اخیر خانه های مطبوعات کشور، آنها به صورت تشکیلاتی ارتباط نداشتند اما از این پس فعال تر خواهند شد.
مصطفی کواکبیان در جمع اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات در مجتمع مطبوعاتی اصفهان افزود : بعد از برگزاری مجمع عمومی اعضای هیات مدیره خانه های مطبوعات در ساری، انسجام میان این خانه ها در سراسر کشور شکل گرفته است.
اجلاسیه سراسری خانه های مطبوعات و رسانه های کشور مهر امسال در ساری برگزار شد.
وی غیر دولتی و جامع بودن ، زیر پوشش قرار دادن همه صنوف مختلف و رسانه ، دموکراتیک و انتخاباتی بودن را از ویژگی های این خانه ها برشمرد و اظهارداشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 18 وظیفه دولتی را به خانه های مطبوعات تفویض کرده است.
** استاندار اصفهان خواهان افزایش اختیارات مدیران شهرستانی شد
استاندار اصفهان گفت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تسریع در روند واگذاری و تفویض اختیارات به شهرستان ها را بررسی کند.
عباس رضایی در صد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان افزود: در زمینه واگذاری اختیارات با سازمان های نظارتی هماهنگی هایی خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد با رایزنی با تهران موانع را بر طرف کنیم زیرا هدف ما تسهیل امور مردم است.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: یک فرد نباید برای اخذ مجوز مجبور به گرفتن 220 امضا شود و همکاران دولتی باید تا جایی که امکان پذیر است اختیارات خود را به کمیته ها و شهرستان ها تفویض و خود نظاره گر باشد.
رضایی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی، اضافه کرد: اگرچه لازم است برنامه ریزی ها متناسب با ضوابط قانونی باشد ولی نباید دچار روزمرگی شد و به خاطر حجم کاری بدون نقشه راه حرکت کرد.
** عملیات اجرایی حلقه حفاظتی کلانشهر اصفهان آغاز شد
عملیات اجرایی حلقه (رینگ) حفاظتی کلانشهر اصفهان و تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی با اعتبار ٧٤٠ میلیارد ریال روز پنجشنبه آغاز شد.
حلقه (رینگ) حفاظتی اصفهان، مجموعه‌ای از بزرگراه‌ها و تقاطع های غیرهمسطح است که از شرق این شهر از تقاطع غیر همسطح کارخانه قند آغاز می شود، شمال اصفهان را دور می‌زند و به شهرهای اطراف اصفهان همچون خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم می‌رسد.
اجرای این طرح باعث کاهش هفت درصدی زمان سفر در کل شبکه راه ها، کاهش 4.2 درصدی در مصرف سوخت و کاهش 6.5 درصدی در آلایندگی هوا می شود.
طول رینگ حفاظتی ٧٨.٢ کیلومتر، عرض آسفالت در هر طرف محور ١٩.٦٠ متر برای هر باند تندرو و ٩ متر برای هر باند کندرو است.
تعداد خطوط عبور در این رینگ، چهار خط رفت و چهار خط برگشت و تعداد تقاطع های غیر همسطح ٢٣ دستگاه و تعداد پل بزرگ هفت دستگاه است.
** کمبود متخصص و توزیع نامتعادل امکانات مهمترین خلا درمانی اصفهان است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت : کمبود متخصص و توزیع نامتعادل و پراکنده امکانات در بیمارستان های استان اصفهان مهمترین خلا درمانی این منطقه است.
حیدرعلی عابدی افزود: با سرمایه گذاری در تربیت پزشک و پرستار می‌توان این نوع از نیروی انسانی را به کشورهای دیگر اعزام کرد اما تعداد نیروی انسانی در حیطه داخلی در حوزه درمان در حد استاندارد نیست.
وی به کمبود مراکز تشخیصی در شهرستان های غرب استان اشاره و اضافه کرد : با تقویت بیمارستان شهید رجایی داران، واقع در بخش مرکزی فریدن و اجرای سیستم ارجاع در آن می توان تا حد زیادی بر این مشکل فائق آمد.
سخنگوی کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد : این بیمارستان قدیمی است که طی سال های اخیر به تدریج بخش های دیگری به آن اضافه شده است.
عابدی تصریح کرد : با اضافه شدن اتاق های عمل و اتصال آن ها به بخش های جراحی سطح ارائه خدمات در این بیمارستان ارتقا خواهد یافت.
وی با اشاره به شیوع بیماری سالک در شرق اصفهان از راه اندازی بخش ویژه درمان سالک در بیمارستان این شهر خبر داد و افزود: پلی کلینیک های سطح دو در 10 نقطه از شرق اصفهان ایجاد می شود.
** سالانه بیش از 2500 پیوند کلیه در کشور انجام می شود
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : سالانه بیش از 2 هزار و 500 پیوند کلیه، بیش از یک هزار مغز استخوان و پیوندهای نوینی همچون قلب، پانکراس و کبد در کشور انجام می شود.
قاسم جان بابایی بدون اشاره به هزینه درمان این بیماران افزود : با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از سه هزار متخصص در شهرهای کم برخوردار کشور مستقر شده اند.
وی با بیان این که به مناطق کم برخوردار سهمیه پزشک متخصص اختصاص می یابد، اظهارداشت : طرح اعزام پزشک متخصص به نقاط محروم طی سه سال انجام خواهد شد که امسال اولین دوره آن بوده است.
وی خاطرنشان کرد : تاکنون 600 نفر از پزشکان متخصص با تعهد 12 ساله به مناطق محروم اعزام شدند و سال آینده یک هزار پزشک با سهمیه بومی به این مناطق اعزام خواهند شد.
** نگران طرح تحول نظام سلامت هستیم
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : طرح جامع تحول نظام سلامت با توجه به ارائه خدمات مثبت در دو سال اخیر دچار ضعف شده است به طوری که اکنون نگران آن هستیم.
حسین علی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در فریدن اصفهان با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت تنها خدمت قابل لمس دولت یازدهم برای مردم بود، افزود : به علت کم کاری و کارشکنی تیم اقتصادی دولت، این طرح با مشکلات جدی روبرو شده است.
وی به محدودیت های منابع مالی بیمه ها اشاره و اضافه کرد : این موضوع بیمارستان ها را با مشکلات بسیاری رو به کرده است که زیبنده طرحی که افتخار دولت به حساب می آید و مورد اقبال مسئولان و مردم قرار گرفته، نیست.
وی اظهارداشت : رهبر معظم انقلاب سال ها پیش بر این نکته تاکید فرمودند که وقتی فردی بیمار شد نباید دغدغه ای غیر از بیماری داشته باشد و این توصیه ارزشمند ایشان بعد از گذشت سالها با اجرای این طرح در دولت یازدهم و دوازدهم تا حد بسیاری محقق شد اما دوام چندانی نیاورد.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه با بخش بهداشت و درمان میانه مناسبی ندارد، تصریح کرد : طرح به کارگیری تعداد قابل توجهی پرستار که پس از چند جلسه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصویب و قول تامین بودجه آن اخذ شده بود در نهایت مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه قرار نگرفت.
** توزیع متادون در داروخانه های منتخب برای نظارت بیشتر انجام می شود
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: برنامه توزیع متادون در داروخانه های منتخب با هدف نظارت بیشتر معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام خواهد شد.
متادون (Methadone) بیشتر به عنوان یک داروی نگهدارنده برای مهار اعتیاد به هروئین و مواد مخدر به کار می رود؛ این ماده در زمان حاضر توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در اختیار مراکز ترک اعتیاد قرار می گیرد اما سازمان غذا و دارو اعلام کرد که در صدد توزیع این ماده توسط داروخانه های منتخب است.
کیانوش جهانپور افزود: توزیع متادون در داروخانه های منتخب در زمان حاضر به طور آزمایشی در قم انجام می شود و پس از بررسی نتایج و آسیب شناسی در سایر استان ها نیز اجرا خواهد شد.
وی دلیل اجرای این برنامه را وجود برخی مشکلات در توزیع متادون توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی دانست و گفت : برنامه توزیع متادون در داروخانه های منتخب به منظور ارتقای دسترسی مراکز درمان نگهدارنده سوء مصرف مواد (ترک اعتیاد) و نظارت دقیق تر معاونت های غذا و دارو اجرا می شود.
**اولویت دولت تکمیل طرح های نیمه تمام و نوسازی صنایع است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام به ویژه طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و نوسازی صنایع از اولویت های این وزارتخانه در سال جاری و سال آینده می باشد.
رضا رحمانی شامگاه شنبه در همایش 135 سالگی تاسیس اتاق بازرگانی کاشان افزود: منابع موجود به جای طرح های با پیشرفت اندک، باید به طرح های قابل بهره برداری اختصاص یابد و از سوی دیگر صنایع برای نوسازی در جهت تقویت صادرات، تولید محصولات بروز با قیمت قابل رقابت، مصرف انرژی کمتر و رعایت مسائل زیست محیطی یارانه می گیرند.
وی بیان کرد: منابع چندان هم کم نیست اما باید تخصیص ها بهینه باشد و با توجه به شرایط کنونی یکی از سیاست ها تصمیم گیری با مشورت و همفکری بخش خصوصی، تشکل ها، انجمن های تخصصی و اتاق بازرگانی است.
وی افزایش 13 درصدی صادرات، کاهش 11.7 درصدی واردات، رشد 20 درصدی جواز تاسیس، افزایش 6.7 درصدی حمل و نقل جاده ای کالاهای داخلی و افزایش میزان مصرف برق صنعتی در هفت ماهه سال جاری در کشور را یادآور شد و گفت: این آمارها نشان می دهد که مردم در شرایط موجود نیز همچنان انگیزه داشته و می خواهند فعالیت کنند.
**احتمال افزایش آلودگی هوای اصفهان تا پایان دی وجود دارد
رئیس اداره کل آزمایشگاه های محیط زیست اصفهان گفت: براساس پیش بینی هواشناسی احتمال بسیار ناسالم شدن هوای کلانشهر اصفهان از نیمه دوم آذر تا روزهای پایانی دی وجود دارد.
شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.
بابک صادقیان افزود: مطابق مطالعات انجام شده تردد خودروهای شخصی سهم قابل توجهی در میزان آلودگی هوا دارند و به همین دلیل توصیه می کنیم شهروندان از حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی استفاده کنند.
** تولید فولاد خام در فولاد مبارکه 12.7 درصد رشد کرد
تولید فولاد خام در فولاد مبارکه در هشت ماه سال جاری با 12.7 درصد رشد نسبت به سال قبل به پنج میلیون و 340 هزار تن رسید.
پایگاه اطلاع رسانی شرکت فولاد مبارکه به نقل ازمدیر عامل این مجتمع اعلام کرد : کارکنان این شرکت در هشت ماه سال 97 موفق به تولید چهار میلیون و 500 هزار تن فولاد خام شدند.
حمید رضا عظیمیان افزود: همچنین در این مدت 839 هزار تن فولاد خام در مجتمع فولاد سبا و 976 هزار تن فولاد خام در فولاد هرمزگان تولید شد.
مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: چهار میلیون و 564 هزار تن ورق گرم در هشت ‌ماهه منتهی به آبان سال جاری در گروه فولاد مبارکه تولید شده که از این میزان سهم خط نورد گرم فولاد مبارکه سه میلیون و 779هزار تن و سهم مجتمع فولاد سبا 785هزار تن است.
** برنامه دوم کاهش آلودگی هوای اصفهان در حال تهیه است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدت زمان اجرای برنامه اول طرح جامع کاهش آلودگی هوای استان پایان یافته و برنامه دوم در حال تهیه است.
منصور شیشه فروش افزود: برنامه اول طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان سه ساله بود که با نظر استاندار وقت به مدت یکسال دیگر تمدید شد.
وی اظهارداشت: طرح یاد شده توسط اداره حفاظت محیط زیست استان و با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی تهیه شده بود که در آن وظایف هریک از دستگاه ها مشخص است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: قرار است برنامه اول طرح جامع کاهش آلودگی هوا توسط محیط زیست استان بررسی و مورد بازنگری قرار گیرد و بر این اساس طرح دوم تهیه و ارائه شود.
وی افزود: به احتمال زیاد این برنامه تا پایان ماه آینده تهیه و به مدیریت بحران استانداری اصفهان ارائه خواهد شد.
** تجاوز در مدرسه پسرانه اصفهان اثبات نشده است
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: موضوع اتفاق افتاده در یکی از مدارس پسرانه اصفهان در حد کودک آزاری است و تجاوز به اثبات نرسیده است.
انتشار تصاویر و فیلمی کوتاه از تجمع والدین مدرسه پسرانه ای در ناحیه چهار اصفهان صبح امروز دوشنبه در شبکه های اجتماعی با موضوع تعرض به دانش آموزان، موجی از نگرانی را بین کاربران و خانواده های اصفهانی ایجاد کرد.
امروز در اصفهان شایعه شده که فردی غیر از کادر آموزشی این مدرسه به چند دانش آموز تعرض کرده است.
علی اصفهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موضوع 10 آذر امسال با شکایت چهار نفر از اولیای دانش آموزان یکی از مدارس شهر اصفهان به دستگاه قضایی اعلام شد.
وی اضافه کرد: در این گزارش اعلام شد که فردی که یکی از اولیای همان مدرسه و عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است تعدادی از دانش آموزان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.
** سه شهرک صنعتی تخصصی در اصفهان احداث می شود
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: عملیات احداث سه شهرک صنعتی تخصصی مصوب در آینده نزدیک در این منطقه آغاز می شود.
محمد جواد بگی افزود: این شهرک ها شامل شهرک تخصصی تولید دارو، صنایع پایین دستی پتروشیمی، تبدیلات گازی و تولید کاتالیست ها و همچنین اولین شهرک تخصصی فرآوری عناصر راهبردی نائین است.
وی گفت: راه اندازی شهرک های صنعتی تخصصی گام موثری برای توسعه فراصنعتی استان و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در صنایع دانش بنیان است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: توسعه شهرک های تخصصی راهکار مناسبی برای توسعه صنعتی استان محسوب می شود که باید توجه ویژه ای به توسعه آنها شود.
وی با اشاره به توانمندی های بالای استان اصفهان در بخش صنعت و رویکرد جدید حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان در این استان، افزود : اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور، می تواند به عنوان الگو و پایلوت صنایع کوچک دانش بنیان در کشور تبدیل شود.
** مصرف برق 18 درصد از واحدهای صنعتی اصفهان افزایش یافت
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: مصرف برق 18 درصد از واحدهای صنعتی استان در نیمه نخست امسال 375 درصد افزایش یافت که نشان دهنده اجرای طرح های توسعه و صادرات در این واحدها بوده است.
محمدرضا طالبیان در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت(تجهیزات صنعتی، کارگاهی، ابزارآلات و نظافت صنعتی) اصفهان افزود: از چهار هزار واحد صنعتی استان، مصرف برق 12 درصد از آنها کاهش یافته و برخی هم نیمه تعطیل یا تعطیل شده اند.
وی مسائل مالیاتی، تامین اجتماعی، اشتغال، بانک و تثبیت نرخ ارز را از عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان اصفهان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه مسئولان باید تحریم های داخلی را مرتفع کنند، اظهار داشت: بروکراسی شدید اداری، بروکراسی در اخذ ثبت سفارش و جواز تاسیس در دستگاه های اجرایی نیز بخش صنعت را با مشکلاتی مواجه کرده است.
** نمایندگان اصفهان خواهان کناره گیری از سمت نمایندگی شدند
19 نماینده استان اصفهان در اعتراض به آنچه که 'عدم تحقق وعده‌های دولت درخصوص جاری شدن آب زاینده رود ' خواندند خواهان کناره گیری از سمت نمایندگی مردم این استان در مجلس شورای اسلامی شدند.
نمایندگان مردم این استان در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کردند: در صورتی که حداقل نتوانیم حق مردم استان اصفهان را برای تامین آب شرب آن ها تامین نماییم دلیلی برای حضور در مسئولیت نمایندگی نمی بینیم و ما امضا کنندگان ذیل از زمان تقدیم نامه کناره گیری از حضور در صحن و کمیسیون ها خودداری تا تکلیف مشخص شود.
در این نامه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: 'همانطور که مستحضرید و یک مورد در حضور جنابعالی با وزیر محترم نیرو مشکلات آب استان اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، احیای زاینده رود که هیچ سازمان برنامه و بودجه ای برغم پیگیری زیادی که انجام شده حتی از تخصیص اعتبار و ردیف مرتبط با تامین آب شرب خودداری کرد.
** طرح های آبخیزداری 280 میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کرد
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: طرح های آبخیزداری انجام شده سال جاری در کشور بیش از 280 میلیون متر مکعب آب حاصل از سیلاب ها را مهار و به سفره های زیرزمینی منتقل کرده است.
خلیل آقایی در بازدید از طرح بیابان زدایی شرق اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: طرح های آبخیزداری در استان های کشور موجب استحصال 750 میلیون متر مکعب آب شده است.
وی ادامه داد: طرح های آبخیزداری در گستره ای بالغ بر یک میلیون هکتار حدود 70 درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم تا پایان امسال به 100 درصد افزایش یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بررسی های نشان می دهد که اگر برای طرح های آبخیزداری یک واحد هزینه شود حدود هفت تا هشت واحد برگشت سرمایه گذاری صورت می گیرد ضمن اینکه نتایج و دستاوردهای اینگونه طرح ها باعث افزایش امید و نشاط در مردم می شود.
** استاندار اصفهان خواهان افزایش اختیارات مدیران شهرستانی شد
استاندار اصفهان گفت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تسریع در روند واگذاری و تفویض اختیارات به شهرستان ها را بررسی کند.
عباس رضایی در صد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان افزود: در زمینه واگذاری اختیارات با سازمان های نظارتی هماهنگی هایی خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد با رایزنی با تهران موانع را بر طرف کنیم زیرا هدف ما تسهیل امور مردم است.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: یک فرد نباید برای اخذ مجوز مجبور به گرفتن 220 امضا شود و همکاران دولتی باید تا جایی که امکان پذیر است اختیارات خود را به کمیته ها و شهرستان ها تفویض و خود نظاره گر باشد.
رضایی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی، اضافه کرد: اگرچه لازم است برنامه ریزی ها متناسب با ضوابط قانونی باشد ولی نباید دچار روزمرگی شد و به خاطر حجم کاری بدون نقشه راه حرکت کرد.
** عملیات اجرایی حلقه حفاظتی کلانشهر اصفهان آغاز شد
عملیات اجرایی حلقه (رینگ) حفاظتی کلانشهر اصفهان و تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی با اعتبار ٧٤٠ میلیارد ریال روز پنجشنبه آغاز شد.
حلقه (رینگ) حفاظتی اصفهان، مجموعه‌ای از بزرگراه‌ها و تقاطع های غیرهمسطح است که از شرق این شهر از تقاطع غیر همسطح کارخانه قند آغاز می شود، شمال اصفهان را دور می‌زند و به شهرهای اطراف اصفهان همچون خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم می‌رسد.
اجرای این طرح باعث کاهش هفت درصدی زمان سفر در کل شبکه راه ها، کاهش 4.2 درصدی در مصرف سوخت و کاهش 6.5 درصدی در آلایندگی هوا می شود.
طول رینگ حفاظتی ٧٨.٢ کیلومتر، عرض آسفالت در هر طرف محور ١٩.٦٠ متر برای هر باند تندرو و ٩ متر برای هر باند کندرو است.
تعداد خطوط عبور در این رینگ، چهار خط رفت و چهار خط برگشت و تعداد تقاطع های غیر همسطح ٢٣ دستگاه و تعداد پل بزرگ هفت دستگاه است.
** کمبود متخصص و توزیع نامتعادل امکانات مهمترین خلا درمانی اصفهان است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت : کمبود متخصص و توزیع نامتعادل و پراکنده امکانات در بیمارستان های استان اصفهان مهمترین خلا درمانی این منطقه است.
حیدرعلی عابدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در فریدن افزود: با سرمایه گذاری در تربیت پزشک و پرستار می‌توان این نوع از نیروی انسانی را به کشورهای دیگر اعزام کرد اما تعداد نیروی انسانی در حیطه داخلی در حوزه درمان در حد استاندارد نیست.
وی به کمبود مراکز تشخیصی در شهرستان های غرب استان اشاره و اضافه کرد : با تقویت بیمارستان شهید رجایی داران، واقع در بخش مرکزی فریدن و اجرای سیستم ارجاع در آن می توان تا حد زیادی بر این مشکل فائق آمد.
سخنگوی کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد : این بیمارستان قدیمی است که طی سال های اخیر به تدریج بخش های دیگری به آن اضافه شده است.
عابدی تصریح کرد : با اضافه شدن اتاق های عمل و اتصال آن ها به بخش های جراحی سطح ارائه خدمات در این بیمارستان ارتقا خواهد یافت.
وی با اشاره به شیوع بیماری سالک در شرق اصفهان از راه اندازی بخش ویژه درمان سالک در بیمارستان این شهر خبر داد و افزود: پلی کلینیک های سطح دو در 10 نقطه از شرق اصفهان ایجاد می شود.
/6026/9913/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/78294/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم)

چه کسی می داند...

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

جت شخصی چند؟

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند

اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است

800 میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه 12 اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی

آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد

خسارت در «اس-300»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند

داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد

حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس 300 اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت

مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند

«مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه 3 اصفهان

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد

سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

کاهش نرخ بیکاری در اردستان

برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه 10/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر

برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه 10/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر

آب‌گرفتگی در 4 شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی

مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد

تغییر فرمانداران در جهت پیشبرد و تحقق شعار سال

امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد