پیام سپاهان

آخرين مطالب

محورهای سخنان امامان جمعه شهرستان های اصفهان سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- مسئولان آموزش و پرورش نماز را در رأس برنامه ها قرار دهند، دانشگاه ها باید صحنه علمی باشد، دانشجویان کارآفرین و خلاق باشند و آب دغدغه مردم استان اصفهان است از جمله محورهای سخنان امامان جمعه شهرستان های استان اصفهان در نمازجمعه امروز است.
** 16 آذر نماد استکبار ستیزی دانشجویان ایران است
اصفهان- امام جمعه گلپایگان با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو گفت: این مناسبت روز بزرگی در تاریخ مبارزات مردم ایران در برابر مداخلات آمریکا و دیگر کشور ها و نماد استکبار ستیزی دانشجویان ایران است.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی کرامتی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گلپایگان در مسجد جامع گوگد افزود: قشر دانشجو و جنبش دانشجویی در ایران با الهام از تعالیم اسلامی و بصیرت همواره نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بخصوص مداخلات آمریکا در کشورمان ساکت نبوده و در این زمینه نقش تاثیر گذاری در پیشبرد انقلاب اسلامی داشته است.
وی در ادامه با اشاره به مناسبت 18 آذر سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد رضا موسوی گلپایگانی(ره) تصریح کرد :این مرجع بزرگ تقلید یکی از استوانه های دین و حوزهای علمیه قم بود که در شهر عالم پرور گوگد شهرستان گلپایگان دیده به جهان گشود و افتخاری بزرگ برای این خطه است.
امام جمعه گلپایگان با تجلیل از شخصیت علمی، فقهی، انقلابی اخلاقی و تقوایی مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) گفت: ایشان از مراجع بزرگ تقلیدی بود که همواره پشتیبان امام خمینی(ره) و رهبری انقلاب اسلامی بود و در طول عمر پربار و پر برکت خود علاوه بر خدمات فراوان برای تبلیغ دین اسلام و تشیع و اقدامات عام المنفعه مانند تاسیس بیمارستان، درمانگاه و کتابخانه توانست شاگردان و عالمان بسیاری را تربیت کرده و تحویل جامعه اسلامی دهد.
7138
**مسئولان آموزش و پرورش نماز را در رأس برنامه ها قرار دهند
اصفهان- امام جمعه سمیرم از مسئولان آموزش و پرورش خواست نماز را در رأس برنامه های این مجموعه بزرگ تربیتی و علمی قرار دهند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته سمیرم در حسینیه انقلاب اسلامی این شهر اظهارداشت: رهبر انقلاب در پیام خود به بیست و هفتمین اجلاس نماز در سمنان به این مورد مهم تاکید و اشاره داشتند.
وی خاطر نشان کرد: معلمان در رابطه به نماز و تشویق فراگیران به این واجب دینی وظیفه سنگین و خطیری دارند.
خطیب جمعه سمیرم اضافه کرد : هر چه بیشتر بر روی نماز و بویژه نماز جماعت کار کنیم در واقع سلامت، امنیت، محبت و سبک زندگی اسلامی را در جامعه گسترش داده ایم.
وی در ادامه با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به استان سمنان تصریح کرد: موضع آقای روحانی که گفتند اگر تسلیم دشمن شویم عزتمان خدشه دار می شود ستودنی بود.
امام جمعه سمیرم ادامه داد : رییس جمهور همچنین گفتند نمی گذاریم طوری شود که دشمن لبخند بزند که باید این جمله را خوب قلمداد کرد اما باید دانست در برابر دشمنان و شیاطین جنایتکار نه تنها نباید اجازه لبخند بدهیم بلکه باید با آنها با غضب و شدت برخورد کنیم.
وی با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو تصریح کرد : غربی ها دانشگاه را وارد ایران کردند که حیات خلوت آنان باشد اما همان زمان دانشجویانی آگاه عامل مبارزه با همان مستکبران و دشمنان ملت شدند.
دهقانی گفت : دانشجو باید اهل دین، علم، تفکر، سیاست و در عین حال انقلابی و جهادی باشد تا به موقع بتواند به وطن و دین خود خدمت کند.
7147
**دانشگاه باید صحنه علمی باشد
اصفهان- امام جمعه موقت نایین با بیان اینکه امروز دانشگاه باید صحنه علمی باشد، افزود: دانشجویان در برابر بحران و صحنه های مختلف اقتصادی به کشور کمک کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین امیر شفیعی در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی(ع) این شهر افزود: ماهیت نهضت 16 آذر سال 32 ضد استعماری و استکبار ستیز است و پس از کودتا و محیط رعب و وحشت، ندای حق طلبانه دانشجویان بلند شد.
وی تصریح کرد : دانشجو باید اوضاع و احوال خود را بشناسد و تحلیل گر صحیحی باشد.
امام جمعه موقت نایین اظهار داشت: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، دانشجویان با بصیرت، باید دوست و دشمن را بشناسند و میدان جنگ علیه جمهوری اسلامی را تشخیص دهند و در موقع لازم به وظیفه خود عمل کنند.
7136
*** رمز سلامت جامعه و خانواده پایبندی به دین و نماز است
کاشان - نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان گفت: رمز سلامت مادی، معنوی، موفقیت و امنیت خانواده و جامعه در گرو پایبندی به دین و اهمیت ویژه به نماز می باشد.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان با توصیه به نوجوانان و جوانان، آموزگاران، پدران و مادران در مورد توجه به اقامه نماز جماعت و جمعه افزود: مسئولان و مدیران دستگاه ها و نهادها در پشتیبانی ستاد اقامه نماز باید اهتمام بیشتری داشته باشند که کوتاهی در این زمینه خسارت های جبران ناپذیری خواهد داشت.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در پیامی به اجلاس سراسری نماز بیان کرد: نماز می تواند به سایر اعمال ما روح بدمد اما برخی در این زمینه سهل انگاری می کنند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان اضافه کرد: مدیران باید توجه داشته باشند که نماز با خشوع و خضوع، جامعه را به صلاح می کشاند و اعتلا می بخشد و بخش زیادی از گرفتاری های ما از بی توجهی به این حقیقت هشیار کننده ناشی می شود.
وی با تاکید بر ترویج نماز با استفاده از همه شیوه ها و ابزارهای اثرگذار عنوان کرد: آموزش و پرورش در این زمینه می تواند اثر بسیار بیشتری داشته باشد.
آیت الله نمازی همچنین نماز را بهترین تضمین برای آینده سلامت جامعه دانست و خواستار مزین شدن همه مدرسه ها به نمازخانه نوجوانان شد.
وی در ادامه نیز مناسبت 16 آذر، روز دانشجو را یادآور شد و گفت: 15 آذر 1332 تجمع دانشجویان در اعتراض به از سر گیری روابط با انگلیس و سفر معاون رئیس جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا به خارج از دانشگاه تهران کشید و پلیس شاهنشاهی با حمله وحشیانه تعدادی را مجروح و دستگیر کرد.
امام جمعه کاشان افزود: درگیری ها 16 آذر به اوج رسید و تعدادی از دانشجویان شهید و زخمی شدند و ریچارد نیکسون 17 آذر در دانشگاه تهران دکترای حقوق افتخاری گرفت.
وی همچنین 18 آذر 1370، سالروز معرفی عراق، صدام حسین و رژیم بعثی به عنوان متجاوز در حمله نظامی به ایران پس از 11 سال از زمان آغاز حمله را یادآور شد.
8123
** نماز اولویت امور تربیتی دانش آموزان و دانشجویان شود
اردستان - امام جمعه اردستان گفت: دستگاه های فرهنگی و آموزشی باید نماز را در اولویت امور تربیتی دانش آموزان و دانشجویان قرار دهند.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان به برگزاری اجلاس سراسری نماز در سمنان اشاره کرد و افزود: اگر نماز در جامعه رونق داشته و حاکم شود، بسیاری از فسادها، حیف و میل ها و رشوه از بین خواهد رفت.
وی بیان کرد: نماز، به رغم سنگین بودن بر مخالفان و بی دین ها، رکن دین و برای مومنان دلنشین است.
امام جمعه اردستان در ادامه 16 آذر را یادآور شد و تشریح کرد: شهادت سه نفر از دانشجویان در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا در تقویم جمهوری اسلامی با عنوان روز دانشجو ثبت شده اما برخی گروه ها تلاش دارند تا در این روز، دانشجویان را رو در روی نظام قرار دهند.
وی با تبریک این مناسبت تاکید کرد: دانشجویان البته هشیار بوده و تا کنون نقشه دشمنان نقش بر آب شده است.
دهشیری در ادامه عنوان کرد: شیطان بزرگ در آخرین توطئه خود به دنبال طرح برنامه موشکی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد بود که به رغم همراهی چند کشور اروپایی موفق نشد.
وی تصریح کرد: همراهی کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه در این مقوله نشان می دهد که این کشورها قابل اعتماد نیستند.
امام جمعه اردستان همچنین با محکوم کردن حمله انتحاری روز گذشته در چابهار، به مذاکره های صلح یمن اشاره کرد و گفت: امید می رود این مذاکره ها به نتیجه رسیده و دردهای مردم مسلمان آن کشور پایان یابد.
7431/8123
**دانشجویان کارآفرین و خلاق باشند
اصفهان- امام جمعه تیران و کرون گفت: دانشجویان کارآفرین و خلاق برای رفع نیازهای جامعه و پیشرفت کشور باشند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: دانشجویان در دوران تحصیل نیازمند فراگیری مهارت و آموزش های مورد نیاز جامعه هستند و با فراگیری این آموزش ها کارآفرین و بسترهای اشتغال را برای خود و سایر افراد فراهم کنند.
وی بیان کرد: دانشجویان جایگاه مهمی در کشور دارند و باید با روحیه انقلاب و جهادی برای پیشرفت کشور گام های اساسی بردارند و با روی آوری به سمت علوم روز و دانش بنیان نیازهای جامعه را رفع کنند.
امام جمعه تیران و کرون با اشاره به روحیه استکبار ستیزی دانشجویان، خاطرنشان کرد : روز دانشجو به دلیل شهادت سه دانشجو در استکبار ستیزی انجام شده و باید این روحیه اکنون در بین دانشجویان تقویت شود.
7131
** از موضع نمایندگان اصفهان برای حل مشکل آب تشکر می کنم
اصفهان - امام‌جمعه خمینی ‌شهر گفت: از برخورد و استعفای نمایندگان استان اصفهان برای حل مشکل آب زاینده‌رود و اعتراض به عملکرد دولت تشکر می‌کنم، حل مشکل آب استان نیاز به تدبیر و تخصیص بودجه لازم از طرف دولت دارد.
به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام عباس رحیمی خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان افزود : از نمایندگان مجلس می‌خواهم به روی موضع ایستادگی کنند.
وی ادامه داد: مشکل آب استان اصفهان یک مشکل حاد کشور است، جای تعجب دارد چطور دولت برای حل این مشکل به این مهمی، بودجه اختصاص نداده است.
رحیمی با اشاره به اینکه استان اصفهان به دلیل مشکلات آب در حال نابودی است، گفت: دولت باید پاسخگو باشد به چه دلیل و توجهی برای حل مشکل کمبود آب بودجه لازم را تخصیص نداده است.
امام‌جمعه خمینی ‌شهر با اشاره به اینکه مجلس قانون حمایت از معلولان را اصلاح و ابلاغ کرد، افزود: تعدادی از معلولان فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند مسوولان قانون حمایت از آنان را در بخش اشتغال اجرا نمی‌ کنند.
وی ادامه داد : معلولان از نحوه عدم مناسب‌ سازی معابر و اماکن عمومی گلایه دارند، شهرداری به هیچ ‌یک از ادارات و اماکن دولتی و عمومی نباید پایان کار بدهد مگر آنکه مناسب‌ سازی را انجام داده باشد.
7145
**آب دغدغه همه مردم استان اصفهان است
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر داران با اشاره به استعفای دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان، افزود: در پیگیری این مطالبه نباید سیاست های تبعیض گونه اعمال شود بلکه نیاز همه مردم استان مورد توجه قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه آب آشامیدنی سالم و پایدار مهمترین مطالبه مردم غرب استان است، افزود: مشکلات بخش آب در طول سال ها حل نشده باقی مانده است و زمان آن است که دولت به طور جدی و هوشمندانه آن را مدیریت و حل نماید.
امام جمعه داران دستاوردهای سفر روز گذشته اعضای کمسیون بهداشت و درمان مجلس به غرب اصفهان مثبت ارزیابی کرد و افزود: مردم غرب استان با مشکلات متعدد در بخش بهداشت و درمان مواجه اند و امیدواریم برکات این سفر برای آنها ملموس باشد.
وی افزود: بصیرت و شجاعت دانشجویان در مقاطع مختلف انقلاب مانند تسخیر لانه جاسوسی و جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست.
سیاوشی اضافه کرد: دانشجو باید نسبت به مسائل پیرامون خود آگاهی داشته باشد چرا که دشمن نسبت به دانشجویان ایران حساس و به دنبال رخنه در دانشگاه است.
وی بر ضرروت استمرار تلاش جهادی مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی تاکید کرد.
9861/6026/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/78319/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد