پیام سپاهان

آخرين مطالب

محورهای سخنان امامان جمعه اصفهان سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - مسئولان به معیشت مردم توجه کنند ،27 آذر، فرصتی برای بازخوانی وحدت حوزه و دانشگاه است و ملت ایران زیر بار ذلت نخواهد رفت از جمله محورهای سخنان امامان جمعه این هفته شهرستان های استان اصفهان است.
**مسئولان به معیشت مردم توجه کنند
امام جمعه تیران و کرون گفت: مسئولان معیشت مردم و وضعیت اقتصادی کشور را مورد توجه ویژه قرار دهند و رفاه را تامین کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی اقتدار و جایگاه خوبی دارد و مایه ترس و وحشت دشمنان شده اما مشکلات داخلی در شان نظام نیست.
وی بیان کرد: مشکلات اقتصادی مردم و گرانی ها، رفاه و آسایش مردم را در داخل از بین برده و باید مسئولان توجه جدی به این مشکلات داشته باشند و مایه امیدواری را برای نظام فراهم سازند.
امام جمعه تیران و کرون با بیان اینکه رسانه ها مشکلات و دغدغه های مردم را به گوش مردم برسانند، تصریح کرد: فعالان فضای مجازی و رسانه ها دغدغه های اجتماعی را برای آگاهی و تدبیر مسئولان منعکس کنند.
وی یادآورشد: آینده کشور با توجه به شکست دشمنان نظام و تلاش های داخلی به خوبی رقم می خورد و وضعیت معیشت و مشکلات کشور بهبود پیدا می کند.
7131
** دانشجویان و دانشگاهیان باید با روحانیون پیوند دوستی و استواری داشته باشند
کاشان - نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان با گرامیداشت 27 آذر، سالروز شهادت آیت الله محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خود به دانشجویان توصیه داشتند که نسل امروز و آینده دانشجویان و دانشگاهیان باید هر چه بیشتر با روحانیون و حوزویان پیوند دوستی برقرار کنند و تفاهم بین خود را محکم تر و استوارتر سازند.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان افزود: حضرت امام خمینی (ره) تاکید داشتند که دانشجویان از توطئه های دشمن چشم پوشی نکنند و در صورت مشاهده پاشیدن بذر نفاق از سوی برخی در بین مردم، آنها را راهنمایی کنند اما اگر تاثیر نداشت، روی گردان شده و به انزوا بکشانند.
وی اضافه کرد: بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری از آنجایی که حالت موعظه دارد، ممکن است که برخی گوش فرا داده و برخی گوش ندهند اما کشور را نمی توان با موعظه اداره کرد و باید قانون حاکم شود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان تاکید کرد: برای بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای رهبری فرزانه انقلاب خطاب به دانشجویان، استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها باید کارگروهی تشکیل و در آن همه این رهنمودها پس از ساماندهی در دستور کار دانشگاه و مجلس قرار گیرد تا همه در قالب قانونی مصوب، ملزم به رعایت آن شوند.
6136/8123
** 27 آذر، فرصتی برای بازخوانی وحدت حوزه و دانشگاه است
آران و بیدگل - امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح گفت: وی بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه بود و این مناسبت، فرصت خوبی برای بازخوانی وحدت این نهادها می باشد.
آیت الله سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه آران و بیدگل افزود: امام خمینی (ره) حوزه و دانشگاه را مغزهای متفکر جامعه اسلامی برمی شمرد و در وصیت نامه ایشان هم به دانشجویان و روحانیون توصیه شده تا در انسجام و حفظ وحدت کوشا و مواظب توطئه دشمنان باشند.
وی بیان کرد: رهبری فرزانه انقلاب هم راهکار تقویت نظام را وحدت حوزه و دانشگاه دانسته و راهکارهای عملی هم در این زمینه ارائه کردند که همگان باید آن را به عنوان نقشه راه اجرا کنند.
امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به لزوم وحدت در برابر توطئه دشمنان در شرایط کنونی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در جمع خانواده شهدا نیز به نقشه دشمن برای سال 98 اشاره کرده و بر لزوم حفظ وحدت تاکید داشتند.
وی در ادامه با محکوم کردن برخورد پلیس فرانسه با معترضان تصریح کرد: آن کشور که دم از حقوق بشر می زند با بدترین شکل ممکن با معترضان رو به رو می شود که نشان از برخورد دوگانه آنان با مفهوم حقوق بشر است.
آیت الله موسوی عنوان کرد: 40 میلیون نفر در کشور آمریکا زیر خط فقر هستند و سوء مدیریت موجب آتش سوزی در جنگل های آن کشور و وارد آمدن آسیب های زیادی شده اما دنیا در برابر آن سکوت کرده است.
وی افزود: این در حالی است که در برابر کوچکترین رویدادی در ایران، جنگ روانی در دنیا به راه می افتد اما با این وجود و به رغم اعمال سخت ترین تحریم ها از 13 آبان، پایین آمدن نرخ ارز و با ثبات تر شدن بازار را شاهدیم.
به گفته امام جمعه آران و بیدگل، با مدیریت درست می توان همه مشکلات و تحریم ها را پشت سر گذاشت؛ زیرا ملت ایران همواره در صحنه بودند که این موجب تقویت نظام و بی اثر شدن توطئه های دشمنان است.
7472/8123
** دانشگاهیان در وحدت با حوزه نقشه دشمن را بی اثر کنند
اردستان - امام جمعه موقت اردستان از دانشگاهیان خواست تا در وحدت با حوزویان، نقشه های تفرقه آمیز دشمنان را بی اثر کنند.
حجت الاسلام سید مهدی موسوی در خطبه های نماز جمعه اردستان، 27 آذرماه سالروز شهادت آیت الله مفتح و مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه را یادآور شد و گفت: دشمن به جامعه تزریق می کند که نظام اسلامی نتوانسته رفاه و آسایش را برای مردم تامین کند و آنها از نظر اقتصادی در رنج هستند.
وی افزود: پیش از انقلاب کشور ما چیزی نداشت و حتی پزشک از کشورهای دیگر وارد می کردند اما امروز ما 80 هزار پزشک داریم و مقایسه این شرایط بی انصافی است.
امام جمعه موقت اردستان با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری بیان کرد: بفرموده ایشان باید مراقب باشیم که دشمن هر چند سال یکبار توطئه جدیدی به راه می اندازد و سال آینده نیز به دنبال این کار هستند.
موسوی در ادامه سفر نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در سالروز شهادت آیت الله مدرس به اردستان و پاسخ وی به پرسشی در مورد یکسان نبودن تعرفه برق منطقه گرمسیر زواره و قم را یادآور شد و گفت: پاسخ وی درست و منطقی نبوده و تعرفه ها در قم بر اساس خشکی هوا و کار کارشناسی اعمال می شود؛ مانند شهرهای کاشان و آران و بیدگل که در سه ماه گرم سال، از تعرفه پایین استفاده می کنند.
مسعود پزشکیان، در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفته بود که باید عدالت در همه جا اجرا شود و فرقی بین قم و سایر شهرهای کویری و گرم نباشد که بر این اساس قول پیگیری اصلاح تعرفه های برق زواره را داد.
امام جمعه موقت اردستان در ادامه نیز سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع) را تبریک و سالروز وفات حضرت معصومه (س) را تسلیت گفت و مطالبی را در زمینه جایگاه این بزرگواران در بین مسلمانان یادآور شد.
7431/8123
**سیاسی کاری برخی مسوولان عامل گرانی است
امام جمعه سمیرم گفت: بی تدبیری و سیاسی کاری برخی مسوولان و مشاوران در دولت عامل گرانی ها و تورم بی سابقه است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته سمیرم در حسینیه انقلاب اسلامی این شهر تاکید کرد: برخی از خدا بی خبر در دولت و مجلس، عوام فریبی کرده و قانون های بین المللی مانند cft را به نان و آب ما مرتبط می کنند و سعی دارند مردمی را که هزاران شهید برای انقلاب داده اند بترسانند.
خطیب جمعه سمیرم، خطاب به این افراد و کسانی که همواره نگاهشان به غرب و شرق عالم است گفت: این تاریخ سراسر خیانت و خباثت غرب و آمریکا و این شما؛ چرا درس عبرت نمی گیرید و باز هم خیال می کنید تکیه دادن به دیوار غرب و شرق می تواند ثمری برای ما داشته باشد.
دهقانی تصریح کرد: رسانه ها و روزنامه های غرب در برابر این موج ضد استبدادی و سرمایه داری حاکمان خود سکوت مرگباری در پیش گرفته اند اما نوبت به ما که می رسد حتی کشته سازی می کنند و دستشان هم که رو می شود باز هم از رو نمی روند.
وی به برپایی اجلاس مبارزه با تروریسم در تهران اشاره ای داشت و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرموند ما نباید منتظر قانون ها و دستورهای طرف غربی باشیم بلکه خود باید تدوین کننده مسایلی باشیم که نه تنها آنها را به چالش بکشد بلکه دعوت کننده به انسانیت و معنویت باشد.
امام جمعه سمیرم با گرامیداشت هفته پژوهش و وحدت دانشگاه و حوزه ادامه داد: شهید مفتح در راه وحدت این دو نهاد علمی و فرهنگی جنش را نثار کرد.
دهقانی فیروزآبادی افزود: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه در نهایت رشد و تعالی جامعه در همه ابعاد دینی، اجتماعی و فرهنگی است.
خطیب جمعه سمیرم افزود: این همه خون و شهید دادیم اما هنوز هم برخی نفهمیده اند طرف مقابل هدفش چیز دیگری است.
7147
**وحدت حوزه و دانشگاه در رشد و تعالی جامعه تاثیرگذار است
امام جمعه گلپایگان با گرامیداشت مناسبت 27 آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این رویکرد می تواند زمینه ساز رشد ، تعالی و رسیدن جامعه به سعادت باشد.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی کرامتی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گلپایگان در محل مصلای نماز این شهر با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نیاز امروز جامعه و مورد تاکید امام(ره) و رهبری است افزود: تبادل نظر بین این دو مرکز علمی و فرهنگی دانشگاه ها را بیمه می کند و هم از روش های علمی نوین حوزه ها بهره مند می شوند.
امام جمعه گلپایگان در ادامه با اشاره به اینکه با خروج آمریکا از برجام قرار بود اروپایی ها کانال ارتباطی مالی برای ایران ایجاد کنند افزود: این موضوع هنوز پس از چندین ماه عملیاتی نشده و مسوولان نظام باید در این زمینه اقدام عملی و عزتمندانه انجام دهند.
کرامتی با تبریک مناسبت پیش رو ،میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسگری(ع) با بیان سیره زندگی و فضایل آن حضرت، بر بهره مندی از روش و منش اهل بیت (ع) در جامعه تاکید کرد.
ت/7138
**چرا با وجود کاهش دلار، قیمتها کاهش نمی یابد
امام‌جمعه خمینی‌شهر گفت: مهم‌ترین سؤال و مطالبه مردم این است که چرا باوجود کاهش قیمت دلار چرا قیمت اجناس کاهش پیدا نمی‌کند ، مسئولان اجازه بهانه ‌تراشی برای کاهش قیمت ‌ها را به افراد سودجو ندهند.
به گرازش ایرنا، حجت‌الاسلام رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه جامعه و مردم دچار مشکلات عدیده‌ای هستند، اظهارداشت: اگر از تریبون نماز جمعه به مشکلات مردم بیش از این اشاره نمی‌کنیم به‌ این ‌علت است که نمی ‌خواهیم دشمن سوء استفاده کند.
وی بابیان اینکه دولت و مدیران اجرائی باید آگاه باشند مشکلات برای مردم کمرشکن شد، گفت: دولت و مدیران اجرائی باید برای حل مشکلات مردم بیشتر تلاش کنند.
امام‌ جمعه خمینی ‌شهر ادامه داد : مسوولان شعار ندهند و بخش زیادی از مشکلات مردم با نظارت بیشتر قابل‌حل است.
وی ادامه داد: اجازه ندهید افراد سودجو با به بی‌ توجهی به دولت به مردم خسارت وارد کنند ، افراد سودجو در توزیع و فروش اجناس دلخواه خود عمل می‌کنند.
7145
**ملت ایران زیر بار ذلت نخواهد رفت
امام جمعه نایین گفت: آمریکا و دیگر متحدان کوچک و بزرگ و جیره خواران منطقه ای اش بدانند که ملت ایران زیر بار ذلت نخواهد رفت.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی(ع) این شهر افزود : آمریکا می خواهد با استفاده از زور و اهرم تحریم که از نظر ما و بسیاری از کشورهای دنیا غیر قانونی است ملت ایران را از راه اصلی خودشان که همان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است به بیراهه بکشاند.
امام جمعه نایین ادامه داد : ملت صبور، شریف و قهرمان ایران پای ارزشهای خود محکم ایستاده و تکان نمی خورد و به حول قوه الهی آمریکایی ها را این بار نیز شکست می دهد.
وی ادامه داد: تحریم های پی در پی، ترورهای شخصیت های بلند پایه نظام و انواع خدعه و نیرنگ هایی که به طور مستمر از سوی دشمنان درحال اجراست در مقابل اراده مردم شهید پرور و ولایی راه به جایی نبرده و نخواهد برد.
/6026/ 7136

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/79830/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | واکنش مردم به ادعای اسرائیل پس از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

لحظه هدف قرارگرفتن ریز پرنده ها در اصفهان | ویدئو

هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز

ارتش: هیچ آسیبی به تجهیزات، نیروی انسانی و اماکن اصفهان وارد نشده است

تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان!

هوای اصفهان در برخی مناطق ناسالم برای همه

حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است

علت شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان چه بود؟ | حادثه اصفهان خسارتی به همراه داشت؟

ماجرای شنیده شدن صدای شدید در اصفهان / ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

انهدام سه ریز پرنده در اصفهان

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران

(ویدئو) تصاویری از اطراف پایگاه شکاری و فرودگاه اصفهان

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست: حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است

تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی ایران تکذیب شد

(ویدئو) تصاویری از وضعیت پایگاه شکاری و فرودگاه اصفهان

مادر شهیدان بیژن و داوود حدادی آسمانی شد

عکس | تصویر جعلی رسانه صهیونیستی با خبر کذب انفجار در اصفهان

بلوفی که باعث تمسخر کاربران شد | اسرائیلی ها آنقدر بزرگنمایی کردند که فورا خودشان ترسیدند ... !

آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید

بلوف صهیونیست‌ها آژیر قرمز در اراضی اشغالی را به صدا درآورد

حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان

(ویدئو) از سرگیری پروازها در فرودگاه اصفهان

افشای تصویر جعلی رسانه اسرائیلی با خبر کذب انفجار در اصفهان | عکس

تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

پایان یکه تازی اردوغان؟

وضعیت اصفهان کاملا عادی است

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

فیلم/ لحظه هدف قرارگرفتن ریز پرنده ها در آسمان اصفهان

صدای شنیده شده در شرق اصفهان مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشتیم

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است

فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (31 فروردین 1403)

علت شنیده شدن صدا ی انفجار در اصفهان چه بود؟ | حادثه اصفهان خسارتی به همراه داشت؟

جزئیات صدای انفجار در اصفهان | کار اسرائیل بود؟

فیلم/ آرامش کامل در سطح شهر اصفهان

(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

صدای شنیده شده در شرق اصفهان ناشی از شلیک پدافند هوایی

واکنش شورای عالی امنیت ملی به ادعای حمله خارجی به اصفهان

(ویدئو) در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | آیا پای اسرائیل در میان بود؟

ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم

توضیح مقام ارشد ارتش درباره حادثه در اصفهان

تهاجم خارجی علیه ایران صورت گرفته است؟ | واکنش رسانه آمریکایی

عملیات اصفهان نوعی فرافکنی آمریکا بود