پیام سپاهان

آخرين مطالب

امام جمعه موقت اصفهان:

دولت از صندوق توسعه ملی، بودجه برای آب اصفهان اختصاص دهد سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: همانطور که دولت ازطریق صندوق توسعه ملی جهت احیای دریاچه ارومیه اقدام کرد و بودجه لازم را در نظر گرفت از طریق همین صندوق هم جهت برطرف کردن مشکل آب اصفهان اقدام کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده های شهدا، اظهار کرد: ایشان فرمودند انقلاب هر چه جلوتر می رود یک عده ای از انقلاب پیاده می شوند، اما افراد زیادی نیز هستند که به انقلاب می پیونند.
وی تصریح کرد: ایشان فرمودند "ریزش ها و رویش ها همیشه وجود داشته است" به خصوص شهدای مدافع حرم که بسیاری از آنها زمان حضرت امام خمینی را اصلا درک نکرده اند اما الان در استانها و شهرهای مختلف آماده جان فشانی و دفاع از حرم حضرت زینب(س) هستند.
امام جمعه موقت شهر اصفهان با اشاره به اینکه در بیانات دیگر رهبری به هوشیاری ملت اشاره شد، گفت: اگر چه نقشه های دشمن لو رفته است و مردم می دانند که دشمن با نظام ما در تضاد است، اما مردم باید هوشیار باشند و بدانند که دشمن می خواهد نظام ما را سرنگون کند مردم باید هوشیاری خود را حفظ کنند و اگر یک لحظه غفلت کنیم دشمن زهر خود را بر ما می ریزد.
مهدوی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند که دشمن می خواهد بر ما فشار بیاورد که ما از سه نقطه قوت انقلاب خود دست برداریم، اضافه کرد: پیشرفت هسته ای، پیشرفت موشکی و نفوذ منطقه ای سه نقطه قوت انقلاب ما است و اقتدار نظام ما به این سه نقطه وابسته است که دشمن می خواهد ما را از این ها منصرف کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان، گفت: نظام در حال حاضر نه در بحث موشکی و نه در موضوع مذاکره با امریکا کوتاه نمی آید، ما نه واهمه داریم و نه از برنامه موشکی خود دست بر می داریم.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه ایشان فرمودند که ملت ایران قدر دان خانواده های شهدا و خود شهدا هستند، گفت: نمونه این قدر دانی ها حضور با شکوه مردم در مراسم تشییع شهدا است. ایشان هم چنین گفتند ملتی که شهادت دارد حتما به سعادت خواهد رسید و هیچ نیرویی توان ایستادگی در مقابل این ملت را نخواهد داشت.
مهدوی با بیان اینکه مقام رهبری فرمودند برخلاف تهدیدهایی که عده ای کج فهم برعلیه نظام جمهوری اسلامی انجام می دهند جمهوری اسلامی بیش از پیش توانسته قدرت و اقتدار خود را با نیروی معنوی و علمی جوانان حفظ کند، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند ما در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم انشالله که تمام جشن ها و برنامه های دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن امسال با شکوه تر از گذشته برگزار می شود.
 وی تصریح کرد: ایشان تاکید کردند از همه گروها، جناح ها و افراد شاغل کسبه، بازار و دانشجویان... می خواهم از اکنون خود را برای این مراسم آماده کنند.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در گذشته توسط شهرداری مبالغ ناچیزی برای این منظور در نظر گرفته می شد تا جشن ها و مراسمی در مراکز فرهنگی و مساجد برپا شود، افزود: البته این مبالغ محدود کفایت نمی کرد و حتی یک پنجم نیازهای مراسم را نیزبرطرف نمی کرد که الان با خبرشدیم حتی همان مبالغ اندک نیزقطع شده است.
 مهدوی ادامه داد: تاسفی که دارم این است که سخنگوی شورای شهر اصفهان مخالفت خود را با این موضوع به بهانه شفافیت سازی اعلام و مطرح کرد که شورای قبلی چه مبالغی را در این خصوص در نظر گرفته بود.
وی با بیان اینکه مبالغی که در شورای قبلی در این خصوص در نظر گرفته می شد بسیار ناچیز بوده است، افزود: بنا نیست بودجه ای که در اختیارآن ها قرار می گیرد تنها صرف هزینه هایی مانند برگزاری کنسرت، تئاتر و تقویت دوچرخه سواری دختران شود زیرا مردم نگران هستند.
 امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه انتظارداشتیم با سخنگوی شورا برخوردی شود، اما برخوردی صورت نگرفت، ادامه داد: آنها فکر می کردند که این هزینه ها صرف خود جوانان می شود و این در حالی بود که تمام مبالغ دریافتی جهت برگزاری جشن های انقلاب بود.
مهدوی تصریح کرد: جوان های انقلابی هیچ وقت منتظر این کمک ها نیستند و همچنان این جشن ها ادامه خواهد داشت، علی رغم اینکه کمکی صورت نگیرد.
 وی به سخنان رییس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: روحانی در سخنرانی اش اعلام کرد ما مشکل کمبود آب نداریم زیرا در دریای شمال و جنوب آب داریم، اما این سخنان برای استان اصفهان که با مشکل آب مواجه است چه معنایی دارد؟
 امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه 10 روز است که از مدت استفعای نمایندگان اصفهان می گذرد زیرا آنها خواستار قرار دادن بودجه ای دراین خصوص بودند، گفت: همانطور که دولت ازطریق صندوق توسعه ملی جهت احیای دریاچه ارومیه اقدام کرده است از همین صندوق هم جهت برطرف کردن مشکل آب اصفهان اقدام کند زیرا دولت موافق احیای دریاچه ارومیه بود.
مهدوی خاطرنشان کرد: از معاون اول رییس جمهور که زمانی استاندار اصفهان بود می خواهیم اکنون که در راس کار است مشکل آب اصفهان را برطرف کند.
 وی ادامه داد: 10 روز از استفعای نمایندگان اصفهان می گذرد و رییس دولت و مجلس باید از این رفتار نمایندگان حمایت کنند و اقدامی انجام دهند. مردم را مقابل خود قرار ندهند زیرا اگر مردم مشاهده کنند که دولت بودجه ای در این خصوص قرار نداده است فکر می کنند که در این خصوص تعمدی در کار بوده است.
امام جمعه موقت اصفهان به حضور جهانگیری در استان خودش اشاره کرد و افزود: معاون اول رییس جمهور دراستان خودشان به قدری اشتغال زایی کرد که دیگر بیکاری به صفر رسیده است، اما چرا باید نسبت بیکاری در اصفهان نسبت به سایر استانها بیشتر باشد؟
مهدوی تاکید کرد: مردم با بصیرت ما سکوت می کنند و دست از انقلاب خودشان برنمی دارند، اما همین مردم درانتخابات بعدی نشان خواهند داد با چه کسانی هستند.
وی همچنین به روز وحدت بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: هر دو این نهاد، علمی و نخبه پرور هستند هر دو باید مکمل یکدیگر باشند زیرا علومی که در حوزه خوانده می شود کمال روح انسان و علومی که در دانشگاه خوانده می شود زندگی ظاهری و مادی انسان است.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: انسان نیازمند علوم دانشگاهی برای رشد جسم و علوم حوزوی برای رشد روح است. اگر تنها علوم حوزوی خوانده شود دست دشمن به سوی ملت دراز می شود و بالعکس اگر از مطالعه معنویات خبری نباشد ممکن است عده ای به ملت خود خیانت کنند.
کد خبرنگار :13025
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/79838/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

(ویدئو) واکنش جالب مردم اصفهان به ماجرای ریز پرنده‌ها

واکنش جالب مردم اصفهان به فعال شدن سامانه پدافند هوایی

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر درباره حادثه اصفهان

واکنش فرمانده ارتش به حادثه امروز صبح اصفهان

واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان

زندگی در اصفهان جاری است

تصاویر جالب از استراحت زیر سایه پل خواجو/ عکس

طعنه بن گویر به گزارش‌ها درباره انفجار‌های اصفهان: مسخره است

تجمع ضدصهیونیستی در روستای کچوئیه لنجان

فرمانده کل ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان

امیر موسوی: تیراندازی سامانه‌های پدافند هوایی اصفهان به شی مشکوک

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

شنیده‌شدن صدای شلیک در قهجاورستان اصفهان

تصاویر جدید از مقابله پدافند هوایی با حملات پهپادی اسرائیل | ویدئو

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

لحظه هدف قرار گرفتن آنچه که گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)

ببینید/ امنیت کامل در سایت هسته‌ای اصفهان

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان وجود ندارد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

تکمیلی بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

جدیدترین تصاویر از وضعیت فرودگاه اصفهان

جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی

واکنش‌های جهانی به حادثه اصفهان/ عمان محکوم کرد

وضعیت شهر اصفهان عادی است/ادامه پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی

بن گویر حمله ادعایی به ایران را مورد تمسخر قرار داد

محل برخورد موشک‌ به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان

واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

طعنه بن گویر وزیر تندرو اسرائیل به انفجار‌های اصفهان: «مسخره است»

لحظه هدف قرار گرفتن آنچه گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)

اولین عکس از محل برخورد ریزپرنده به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

تصاویری از اصفهان ساعاتی بعد از شنیده شدن صدای انفجار