پیام سپاهان

آخرين مطالب

اراده آهنين تخيلات را از واقعيت هم واقعي‌تر کرد/ کشف هندباليست از بازي وسطي گفتگو

اراده آهنين تخيلات را از واقعيت هم واقعي‌تر کرد/ کشف هندباليست از بازي وسطي
  بزرگنمايي:

سپاهان نيوز- در سالني که زميني مستطيل‌شکل به طول 40 و عرض 20 متر دارد و در دو انتهاي آن يک دروازه واقع شده، مي‌توان با دست توپ‌بازي کرد که بي‌ترديد هيجان و جذابيت‌هايش بر روي ماسه‌هاي نرم در سواحل زيباي دريا يا رودخانه با زميني در شکل و اندازه متفاوت به صورت مربع‌مستطيل با 27 متر طول و 12 متر عرض، چند برابر هم مي‌شود.

هندبال چه سالني باشد و چه شنبال يا همان ساحلي معروف، از ديرباز طرفداراني داشته که با کسب افتخار در دنيا سرافرازي يک ملت را فرياد زده‌اند؛ هندباليست‌هاي مرد و زني که توانسته‌اند با برتري نسبت به حريفان در ليگ‌ها و رقابت‌هاي کشوري، رؤياي راه‌يابي و حضور در تيم ملي را در دفتر آرزوهايشان واقعيت بخشند و با شرکت در مسابقات برون‌مرزي نمايندگان شايسته‌اي براي کشورشان باشند.

در ايران بايد گفت علاوه بر استان‌هايي که هندبال را خوب مي‌شناسند، استان اصفهان نيز در اين رشته در ساليان نه چندان دور سرآمد بوده است به ويژه با نتايج خوبي که تيم‌هاي باشگاهي در دو بخش آقايان و بانوان در ليگ برتر کسب مي‌کردند اصفهان قطب هندبال کشور محسوب مي‌شد اما نتوانست در چند سال اخير انتظارات را آنطور که بايد و شايد برآورده کند.

با اين حال سال گذشته بعضي تيم‌هاي استان چه در بخش بانوان و چه آقايان با عملکرد بهتر در رقابت‌هاي ليگ برتر اميدها را به اين رشته در اصفهان بازگرداندند؛ اميدواريم از اين پس نيز با تکرار قهرماني‌ها و افتخارات گذشته و مطرح شدن در کشور هندبال اين ديار خودي نشان داده و موفقيت‌هايش را از سر گيرد.

در اين راستا به سراغ فاطمه و مينا موسوي دو خواهر هندباليست اصفهاني رفته‌ايم تا در گفت‌وگويي دوستانه بيشتر با سوابق و فعاليت‌هايشان در تيم ملي و ليگ برتر آشنا شويم.

بازي وسطي کشف دو خواهر براي هندباليست شدن

مينا موسوي اظهار کرد: من دو خواهر دارم؛ فاطمه فرزند اول خانواده است، خودم دومي هستم و سارا فرزند سوم است؛ هر سه‌مان هم هندباليست هستيم.

وي افزود: از 9 سالگي در تيم اسکيت بودم و در مسابقات مدارس و استاني شرکت مي‌کردم؛ يک سال بعد وقتي 10 ساله‌ام شد به خاطر خوب بازي کردن در مسابقات وسطي که مدرسه برگزار مي‌کرد، براي مسابقات هندبال انتخاب شدم.

بانوي هندباليست اصفهاني در ادامه تصريح کرد: چون در مسابقات وسطي مشخص مي‌شود چه کسي قدرت و ضرب دستش قوي‌تر است، من از اين بابت براي ورزش هندبال مناسب تشخيص داده شدم.

وي عنوان کرد: همان سال تيم ما در رقابت‌هاي استاني شرکت کرد و به مقام اول رسيد تا اينکه فولاد مبارکه سپاهان براي انتخاب بازيکن با حضور يک مربي روسيه‌اي تستي را برگزار کرد؛ من شرکت کردم و در نهايت براي تيم انتخاب شدم، البته آن موقع در رده سني نوجوانان بودم.

موسوي ادامه داد: سال بعدي هم در همان تيم در رده سني جوانان مشغول به کار شدم؛ کلاً 4 يا 5 سال عضو تيم فولاد مبارکه سپاهان بودم.

خواهرش فاطمه موسوي ملي‌پوش تيم ملي هندبال بانوان رده بزرگسالان اظهار داشت: شروع کار ورزشي‌ام با اسکيت بود که وارد مسابقات هم شدم و يک قهرماني شيرين بچگي را تجربه کردم؛ پس از آن در مدرسه که بازي وسطي زياد انجام مي‌داديم و قدرت دستم بالا بود معلم ورزش براي رشته هندبال انتخابم کرد.

وي اضافه کرد: همان زمان 11 ساله‌ام بود که مسابقات استاني برگزار شد و تيم ما مقام اول را به دست آورد، همان سال براي مسابقات کشوري من باز هم انتخاب شدم و در رقابت‌ها شرکت کردم تا اينکه مربي عملکردم را در مسابقات استاني ديد، خوشش آمد و به من پيشنهاد داد که مي‌توانم در فولاد مبارکه سپاهان ادامه فعاليت دهم.

بازيکن تيم ملي خاطرنشان کرد: آن موقع در تيم سپاهان رده‌هاي سني پايه يعني نونهالان و نوجوانان بازي مي‌کردند؛ من در اين تيم ماندم تا اينکه خواهرهايم مينا و سارا هم آمدند و ما سه خواهر با هم بوديم؛ حدوداً 4 يا 5 سال در تيم فولاد مبارکه سپاهان کار کرديم و در تمام اين مدت با شرکت در مسابقات مختلف استاني و کشوري مقام مي‌آورديم، هميشه تيم ما قهرمان رقابت‌ها بود.

ورزش تيمي را بيشتر از انفرادي دوست داشتيم

وي يادآور شد: لازم است اينجا يک پرانتز باز کنم و بگويم که در يک مقطعي ما سه خواهر در رشته‌اي که مادرم فعاليت داشت، کار کرديم؛ مادرم ورزشکار بود و در رشته «هاي کيک بوکسينگ و سلاح‌هاي سرد» فعاليت مي‌کرد و در عين حال نايب‌رئيس هيأت ورزش‌هاي رزمي استان اصفهان هم بود؛ به همين خاطر ما سه نفر مدتي در اين رشته ورزشي کار کرديم اما چون خيلي به آن علاقه نداشتيم، هندبال را به عنوان رشته اصلي ورزشي‌مان انتخاب کرديم.

مينا موسوي نيز در اين رابطه گفت: من از همان ابتدا ورزش انفرادي را دوست نداشتم؛ درست است اول با اسکيت شروع کردم و مدتي در رشته مادرم «هاي کيک بوکسينگ و سلاح‌هاي سرد» مشغول به کار شدم اما علاقه‌اي نشان نمي‌دادم؛ حتي موقعي که به هندبال روي آوردم برايم جنبه تفريحي داشت و خيلي جديت نداشتم؛ تا اينکه وارد مسابقات شدم و نگاهم عوض شد و همه چيز برايم جدي شد، البته زماني که در فولاد مبارکه سپاهان بودم چون احساس خوبي به مربي‌ام داشتم علاقه‌ام به اين رشته بيشتر هم شد و همه اين‌ها در نهايت باعث شد در هندبال ماندگار شوم.

ورود به تيم ملي و حضور در رقابت‌هاي برون‌مرزي

فاطمه موسوي ملي‌پوش تيم ملي هندبال بانوان رده بزرگسالان اذعان داشت: رده سني نوجوانان بودم که در رقابت‌هاي کشوري مدارس شرکت مي‌کردم و از همان مسابقات به اردوي تيم ملي راه پيدا کردم و نهايتاً در اردوها به عنوان بازيکن فيکس انتخاب شدم.

وي تصريح کرد: سال 91 - 90 به همراه تيم در مسابقات آسيايي ژاپن رده سني نوجوانان شرکت کردم که عنوان چهارمي را به دست آورديم؛ زماني که از رقابت‌ها بازگشتيم مربي ذوب‌آهن خواست که من براي اين تيم در ليگ برتر بازي کنم و با اين اتفاق يک سال از مينا و سارا جدا شدم؛ البته سال بعدش مينا به ذوب‌آهن آمد و يک سال بعد از آن هم سارا به ما در اين تيم ملحق شد.

اين ملي‌پوش خاطرنشان کرد: سال 94 - 93 با تيم ملي در مسابقات آسيايي اندونزي رده سني بزرگسالان شرکت کردم که آنجا ششم شديم؛ عيد امسال هم در مسابقات آسيايي کره جنوبي رده سني بزرگسالان حضور يافتيم و در رتبه هفتم قرار گرفتيم.

خواهرش مينا موسوي عنوان کرد: بعد از اينکه تيم فولاد مبارکه سپاهان منحل شد، به ذوب‌آهن رفتم و يک سال اول را در تيم جوانان ذوب‌آهن کار کردم که به دليل آسيب‌ديدگي نمي‌توانستم در ليگ برتر بازي کنم، از سال دوم به همراه اين تيم وارد ليگ برتر شدم و همان سال به اردوي تيم ملي راه پيدا کردم و فيکس شدم؛ البته بايد بگويم رقابت‌هاي ملي هر دو سال يک بار برگزار مي‌شود.

وي اضافه کرد: سال 93 در مسابقات ملي جوانان که در شهر آلماتي قزاقستان برگزار شد، شرکت کردم که در نهايت ششم شديم.

بانوي هندباليست اصفهاني اظهار داشت: سال 94 يک دوره مسابقات ساحلي کشوري انجام گرفت که مقام سوم را کسب کرديم و در کل تا همان سال من در تيم ذوب‌آهن بودم و با اين تيم سه سال حضور در ليگ برتر را تجربه کردم.

وي به پستي که بازي مي‌کند اشاره کرد و گفت: در ابتدا بغل کار مي‌کردم اما سه يا چهار سالي که در ليگ برتر فعاليت دارم، پخش کار مي‌کنم.

موسوي افزود: سال 95 به دليل تغيير محل سکونتمان به شاهين‌شهر، من با تيم هندبال اين شهرستان در رقابت‌هاي ليگ دسته يک حضور پيدا کردم که در نهايت چهارم شديم و مجوز ورود به ليگ برتر را کسب کرديم؛ امسال به همراه اين تيم در ليگ برتر بازي مي‌کنم.

فعاليت همزمان فاطمه، مينا و سارا در هندبال

وي اظهار کرد: من و فاطمه با هم هندبال را شروع کرديم، از همان ابتدا با هم براي تست استاني رفتيم و شرکت کرديم، با هم انتخاب شديم؛ در واقع به غير از دو سالي که فاطمه در تيم‌هاي شهرهاي ديگر بازي کرده يعني سال گذشته براي تيم تأسيسات دريايي تهران و امسال هم براي تيم لارستان، در کل در بقيه مواقع تقريباً با هم در يک تيم حضور داشتيم.

بانوي هندباليست اصفهاني خاطرنشان کرد: خواهر کوچک‌ترمان سارا حدوداً يک سال و نيم بعد از ما هندبال را شروع کرد و در تيم نوجوانان فولاد مبارکه سپاهان فعاليت داشت؛ پس از منحل شدن اين تيم به ذوب‌آهن رفت و يکي دو سال اول را در تيم جوانان ذوب‌آهن بازي کرد، دو سال هم در ليگ برتر در تيم ذوب‌آهن کنار من و فاطمه بود.

حضور در جام باشگاه‌هاي آسيا با تيم لارستان

فاطمه موسوي عنوان کرد: سال 95 با تيم تأسيسات دريايي تهران قرارداد بستم و براي اين تيم در ليگ برتر بازي کردم که در نهايت هم مقام دوم را به دست آورديم؛ امسال براي حضور در ليگ برتر با تيم شهيد چمران لارستان قرارداد بسته‌ام و با توجه به اينکه اين تيم قهرمان سال گذشته ليگ برتر است و در جام باشگاه‌هاي آسيا که اواخر شهريور ماه جاري در ازبکستان برگزار مي‌شود، شرکت مي‌کند، من هم با اين تيم در رقابت‌ها حضور پيدا مي‌کنم.

وي تصريح کرد: دانشجوي سال آخر مهندسي مديريت اجرايي (MBA) هستم و در دانشگاه پيام نور تحصيل مي‌کنم؛ از وقتي يادم مي‌آيد که در مدرسه درس مي‌خوانديم مرتباً سر تمرينات بوديم و نيمي از سال را مدرسه نمي‌رفتيم؛ زماني هم که دبيرستاني بودم در اردوهاي تيم ملي مشغول تمرين بودم.

بازيکن تيم ملي ادامه داد: وقتي هم وارد دانشگاه شديم بيشتر اوقات سر تمرين بوديم و سر کلاس حاضر شدن و امتحان دادن برايمان مشکل بود؛ نه معلمي، نه استادي، خودمان درس‌هايمان را مي‌خوانديم.

خواهرش مينا موسوي در همين رابطه اذعان داشت: کلاً درس خواندن در يک سطح بالا و در کنار آن همزمان ورزش حرفه‌اي انجام دادن کار دشواري است؛ من دانشجوي سال آخر مهندسي پزشکي هستم و در دانشگاه غير انتفاعي راغب اصفهاني تحصيل مي‌کنم و تصميم دارم تحصيلاتم را در مقطع کارشناسي ارشد ادامه دهم.

وي اضافه کرد: چون از کودکي مجبور بودم هر دو اين‌ها يعني درس و ورزش را در کنار هم داشته باشم، عادت کردم و با برنامه‌ريزي نيمي از وقتم را به درس خواندن و نيمي ديگر را به ورزش کردن اختصاص مي‌دهم تا به هيچ کدام لطمه‌اي وارد نشود.

لژيونر شدن از هدف‌هاي بزرگ ورزشي‌ام است

فاطمه موسوي ملي‌پوش تيم ملي هندبال بانوان رده بزرگسالان خاطرنشان کرد: هر سه ما در شاهين‌شهر مربيگري مي‌کنيم؛ خودم هم به مربيگري خيلي علاقه‌مندم و شاگردان زيادي دارم، يکي از آرزوهايم اين است که همه‌شان را در تيم‌هاي ملي ببينم؛ الان در حال حاضر دلم مي‌خواهد همچنان در تيم ملي فعاليت کنم و لژيونر شدن از اهداف بزرگ ورزشي‌ام است.

وي تأکيد کرد: هميشه اگر تصميم خوبي در زندگي براي خودم گرفتم، اگر بهترين شرايط ورزشي را خواستم و هر انتخابي که داشته‌ام براي مينا و سارا هم بوده؛ خيلي وقت‌ها آن‌ها من را راهنمايي کرده‌اند و زماني هم من راهنماي آن‌ها بوده‌ام؛ هميشه خواستم براي موفقيت در اهدافشان حداکثر تلاش را داشته باشند و بهترين‌ها و بيشترين‌ها را در ورزش بخواهند.

اين ملي‌پوش افزود: از وقتي بچه بوديم بين ما اين صحبت‌ها بود که آخر سه نفري با هم در يک تيم بازي مي‌کنيم، با هم مسافرت ورزشي مي‌رويم و خيلي از موفقيت‌ها را با هم تجربه مي‌کنيم که در ليگ برترها اين اتفاق افتاد و رؤياهايمان واقعيت پيدا کرد.

وي در مورد وضعيت کنوني هندبال اصفهان چنين بيان داشت: با اينکه اصفهان مهد هندبال است هر چه مي‌گذرد خيلي پيشرفتي نشان نمي‌دهد در حالي که سال‌ها قبل هندبال اصفهان در کشور حرف اول را مي‌زد؛ نبايد بگذاريم ناکامي‌ها ادامه پيدا کند بلکه با تقويت تيم‌ها و نتيجه‌گيري خوب باشگاه‌ها در ليگ برتر کاري کنيم که درخشش‌هاي گذشته دوباره بازگردد.

موسوي از زحمات مادرش قدرداني کرد و گفت: دليل اصلي که ما به اينجا رسيده‌ايم و در اين جايگاه قرار داريم، تشويق‌هاي مکرر مادرم بوده است.

مينا هم در پايان اذعان داشت: شايد اگر حمايت‌ها و تشويق‌هاي مادرم نبود، ما تا اين حد پيشرفت نمي‌کرديم که بسيار جاي تقدير دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/8150/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

برگزاری راهپیمایی حمایت از وعده صادق بعد از اقامه نماز جمعه در چرمهین + فیلم

رژیم جعلی اسرائیل به دنبال جبران آبروی بر باد رفته خود است

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

«مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

عملیات « وعده صادق» مرکز ثقل رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد

موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان

واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

واکنش جالب سخنگوی دولت به خبر خرابکاری ریز پرنده‌های رژیم صهیونیستی

درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها بالا گرفت

امام جمعه اصفهان : هیمنه رژیم صهیونیستی از بین رفته است

اسرائیل اگر دست از پا خطا کند سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان

خط و نشان فرمانده ارشد نظامی ایران برای اسرائیل: آماده هرنوع برخوردی هستیم

دنیا پیام عملیات غرورآفرین وعده صادق را دریافت کرد

جزئیات مقابله پدافندهوایی ارتش با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

واکنش مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌های اسرائیلی + فیلم

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه

فرمانده نیروی زمینی ارتش: «وعده صادق»دستاوردهای تاریخی دارد/ پدافند در حادثه اصفهان با هوشمندی برخورد کرد

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

خسارات جبران ناپذیرعملیات وعده صادق برای رژیم صهیونیستی

مردم اصفهان در حمایت از عملیات وعده صادق راهپیمایی کردند

واکنش‌های بین‌المللی به خرابکاری ناموفق اسرائیل در اصفهان چه بود؟

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

راهپیمایی مردم ورزنه در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت

حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است....

ببینید | درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اطراف اصفهان

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز

ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در اصفهان

نمایش اوج ذلت اسرائیل و اقتدار ایران در جریان انهدام ریزپرنده‌های صهیونیستی توسط پدافند هوایی کشور

اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)

ببینید | شوخی کاربران با حمله «ریزپرنده‌ای»

اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

فیلم | ارتفاع پست در تاج سد زاینده رود

اقتدار نیروهای مسلح در عملیات وعده صادق یوم‌الله دیگری را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

(ویدئو) آرامش کامل در اصفهان به روایت گاردین

تصاویر صداوسیما از اتفاقات اصفهان

نیرو‌های‌مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند