پیام سپاهان

آخرين مطالب

معاون وزیر راه:

8500 واحد مسکونی جدید در بهارستان تا سال 99 احداث می شود اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - معاون وزیر راه گفت: به دنبال اجرای طرحی مبنی بر ساخت 200 هزار مسکن مهر در 21 شهر جدید کشور تا سال 99 ، هشت هزار و 500 واحد مسکونی جدید تا دو سال آینده در بهارستان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حبیب الله طاهرخانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز تفاهم نامه میان شرکت عمران بهارستان و انجمن انبوه سازان اصفهان به منظور احداث هشت هزار و 500 واحد مسکونی در این شهر تا سال 99 در حالی امضاء می شود که در واقع آغازی بر یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید در حوزه برنامه تولید و عرضه مستقیم است.
وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته دولت تدبیر و امید درگیر یکی از پروژه های مهم کشور یعنی به اتمام رساندن ساخت مسکن مهر درشهرهای مختلف بود، افزود: در طول این مدت توان مجموعه دولت و شهرهای جدید به این امر اختصاص یافت و سعی کردیم این وظیفه به نحو احسن و با کیفیت مناسب انجام شود.
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدیدبیان داشت: در شهر بهارستان مساکن مهر با مصالح با کیفیت ساخته شده و شرکت عمران شهر بهارستان نیز در ادامه بر جبران خدمات و کمبود در سایت‌ها دقت کافی را ملزوم داشته است.
وی ادامه داد: البته هنوز کمبودهایی در این راستا وجود دارد و تکمیل خدمات روبنایی در مساکن مهر مورد نیاز استتا این بناها تبدیل به محیط بهتر و با کیفیت‌تری برای زندگی شهروندان بهارستانی شود.
طاهرخانی با اشاره به اینکه در سال های گذشته ابتکارات خوبی در مساکن مهر با هدف فراهم سازی شرایط مناسب زندگی داشتیم، ابراز داشت: با وجود اتمام بخش عمده‌ای از مساکن مهر در کشور ماموریت ما هنوز کامل نشده است و باید در راستای ارتقای آنها کار کنیم.
ساخت 200 هزار مسکن مهر در 21 شهر جدید کشور تا سال 99
وی با اشاره به اینکه مطابق برنامه‌های جدید در حال انجام ما باید 200 هزار واحد مسکن مهر در 21 شهر جدید کشور را تا سال 99 به اتمام برسانیم، ابراز داشت: پیش از این ساخت 500 واحد از این تعداد شروع شده است.
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید بیان داشت: امروز نیز در قالب یک تفاهم نامه ساخت هشت هزار و 500 واحد مسکونی دربهارستان امضاء می شود و انتظار داریم تا دهه فجر این تفاهم نامه به قرارداد تبدیل و کلنگ زنی عملیات اجرایی آن در شهر بهارستان انجام شود.
دو و نیم میلیون خانه خالی در مناطق برخوردار کشور وجود دارد
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این ما دو و نیم میلیون خانه خالی در مناطق برخوردار داریم که اقشار کم درآمد به آنها دسترسی ندارند، گفت: برای ما مهم است که دولت برای آرامش در بازار و تحرک بخشی به عرضه تولید مسکن پیش قدم شود و با همکاری مجموعه انبوه سازان تحرک جدیدی زا در سطح کشور رقم بزنیم.
طاهرخانی با بیان اینکه بهارستان شهری است که کم کم به مرحله بلوغ و شکوفایی می رسد، ابراز داشت: هم اکنون این شهر جمعیت حدود 100 هزار نفر ساکن دارد و با برنامه های جدید پیش رو در سالهای آینده به یقین جمعیت بیشتری از سکنی گزیدن در این شهر استقبال می‌کنند.
وی افزود: بر این اساس ایجاد نظام حمل ونقل میان بهارستان و اصفهان موضوع مهمی برای این شهر است، البته ایجاد زیرساخت‌های مترو از سالهای گذشته آغاز و زیرسازی تا 90 درصد تکمیل شده است.
راه اندازی مترو بهارستان اولویت کاری شرکت عمران شهر جدید بهارستان است
معاون وزیر راه با بیان اینکه راه اندازی مترو بهارستان اولویت کاری شرکت عمران شهر جدید بهارستان است، ابراز داشت: توسعه مترو در سالهای گذشته با استفاده از منابع دولتی به تنهایی انجام شد اما ظرفیت جدیدی توسط دولت فراهم شده است تا از این پس در قالب پروژه های مشارکتی این کار انجام شود.
وی با بیان اینکه دولت این امکان را می دهد که 300 میلیارد تومان پروژه مشارکتی در این طرح ها تعریف شود و شرکا پس از طی مراحل لازم از بانک ها تسهیلات دریافت کنند، ابراز داشت: بدین ترتیب بخشی از اراضی بابت سرمایه ای که بخش خصوصی به میان می آورد در اختیار مشارکت کننده قرار گرفته و بخشی نیز در قالب خرید خدمت و صرفه جویی در مصرف انرژی بازگردانده می شود.
پیگیری برای تأمین اعتبار مترو بهارستان از منابع داخلی و ملی در حال انجام است
طاهرخانی با اشاره به اینکه امسال نخستین مدل از پروژه های مشارکتی ریلی را در بهارستان اجرایی می شود، ابراز داشت: پیگیری برای تأمین اعتبار مترو بهارستان از منابع داخلی و ملی در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید تصریح کرد: البته پروژه های ریلی به طور معمول پروژه های اقتصادی نیستند اما ایستگاه مترو بهارستان و مجموعه پیرامونی آن می تواند به عنوان یک پروژه اقتصادی مهم در سالهای آینده مطرح باشد.
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید با بیان اینکه اتفاقات مهم دیگری که باید در این شهر رقم بزنیم ایجاد محور میانی بهارستان است، گفت: در این راستا باید تمام هنر شهرسازی خود را در این محور پیاده سازی کرده و شهر بهارستان را به عنوان الگو مطرح کنیم.
وی با بیان اینکه باید بهارستان را به سمت شهر پایدار هدایت کنیم، گفت: هویت شهری بهارستان باید با ایجاد محور میانی در این شهر به شکل کامل شکل بگیرد و رویکردهای نوین شهرسازی مانند حمل و نقل پاک، بحث های سلامتی توسعه فعالیت های اجتماعی - فرهنگی باید در بهارستان با تعامل و همکاری مناسب میان مسئولان شهری و استانی رخ دهد.
طاهرخانی با تاکید بر اینکه امروز باید همه تلاش خود را به کار ببندیم تا شاهد افزایش کیفیت در شهرهای جدید باشیم، ابراز داشت: زمانی که جمعیت یک شهر به حدود 100 هزار نفر می رسد فعالیت های مذهبی، ورزشی فرهنگی، درمانی و غیره در آن به درستی شکل می گیرد.
ضرورت ایجاد هویت و برند خاص برای بهارستان
وی با اشاره به ضرورت ایجاد هویت و برند خاص برای بهارستان از میان کارکردها و ویژگی‌های خاص استان اصفهان ابراز داشت: ما هر بار در سفر به بهارستان با یک حرکت جدید روبرو می شویم و امیدواریم افتتاحات مناسبی نیز در دهه فجر داشته باشیم.
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید با تاکید بر اینکه باید ابتکارات جدید در مجموعه شهرهای جدید داشته و منابع داخلی و رایزنی در این راستا را اهرم حرکت خود قرار دهیم، گفت: با توجه به اینکه امسال در لایحه بودجه 98 توجه ویژه به حمل و نقل ریلی در قالب مشارکت بین بخشی شده است و بر این اساس باید برنامه و مدل برای شهرهای جدید مانند بهارستان ر از هم اکنون طرح ریزی کنیم.
طاهرخانی در ارتباط با ساخت بیمارستان در بهارستان نیز ابراز داشت:‌ آمادگی داریم زمین دولتی در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان قرار دهیم و بر این اساس زمین مناسب به قیمت منطقه ای واگذار خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/81783/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

واکنش اردوغان به حادثه اصفهان

ترقه بازی اصفهان توان واقعی اسرائیل را نشان داد

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

راهپیمایی نماز گزاران جمعه بهارستان در حمایت از عملیات وعده صادق

نظر وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت

راهپیمایی مردم شهرستان‌های استان اصفهان در حمایت از عملیات موفق وعده صادق + فیلم

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان

وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان چه گفت؟ ضعیف نه! بی‌خاصیت

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

برگزاری راهپیمایی حمایت از وعده صادق بعد از اقامه نماز جمعه در چرمهین + فیلم

رژیم جعلی اسرائیل به دنبال جبران آبروی بر باد رفته خود است

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

«مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

عملیات « وعده صادق» مرکز ثقل رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد

موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان

واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

واکنش جالب سخنگوی دولت به خبر خرابکاری ریز پرنده‌های رژیم صهیونیستی

درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها بالا گرفت

امام جمعه اصفهان : هیمنه رژیم صهیونیستی از بین رفته است

اسرائیل اگر دست از پا خطا کند سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان

خط و نشان فرمانده ارشد نظامی ایران برای اسرائیل: آماده هرنوع برخوردی هستیم

دنیا پیام عملیات غرورآفرین وعده صادق را دریافت کرد

جزئیات مقابله پدافندهوایی ارتش با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

واکنش مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌های اسرائیلی + فیلم

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه

فرمانده نیروی زمینی ارتش: «وعده صادق»دستاوردهای تاریخی دارد/ پدافند در حادثه اصفهان با هوشمندی برخورد کرد

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

خسارات جبران ناپذیرعملیات وعده صادق برای رژیم صهیونیستی

مردم اصفهان در حمایت از عملیات وعده صادق راهپیمایی کردند

واکنش‌های بین‌المللی به خرابکاری ناموفق اسرائیل در اصفهان چه بود؟

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

راهپیمایی مردم ورزنه در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت

حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است....

ببینید | درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اطراف اصفهان