پیام سپاهان

آخرين مطالب

محورهای سخنان امامان جمعه شهرهای اصفهان اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- حماسه 9 دی در سایه ولایت پذیری خلق شد، نظارت بر بازار برای پیشگیری از تخلفات موثر نیست و 9 دی تجلی وفاداری ملت به جمهوری اسلامی از جمله سخنان امامان جمعه شهرستان های استان اصفهان در خطبه های این هفته نماز جمعه بود.
**حماسه 9 دی در سایه ولایت پذیری خلق شد
حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه شهر خور افزود: ملت ایران با هوشمندی و حضور به موقع ، تهدیدها و فتنه ها را خنثی و هر روز بر استحکام نظام اسلامی افزوده است.
وی گفت : فتنه 88 از گزینه های دشمن برای براندازی و نفوذ بود به طوری که یقین داشتند کار نظام تمام است، اما در لحظات آخر براساس وعده الهی بینی استکبار به خاک مالیده شد و دشمنان ناکام ماندند.
خطیب جمعه خور و بیابانک هدف دشمن از ایجاد فتنه را برپایی اسلام آمریکایی در ایران برشمرد و گفت: انسجام مردم در حماسه 9 دی و بصیرت دینی آنان در سایه ولایت پذیری توطئه های دشمن را خنثی کرد.
مهدی نژاد ادامه داد: مراسم سالروز این روز باید با شکوه برگزار شود تا حضور و پاییبندی مردم به ارزشهای انقلاب برای دشمنان ثابت شود و مسئولان علاوه بر تبیین و تشریح این حماسه اقدمات لازم را برای برپایی باشکوه مراسم این روز فراهم کنند.
9860
**9 دی؛ روز میثاق امت با ولایت بود
امام جمعه داران در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: در حماسه 9 دی بصیرت انقلابی، روحیه ولایت پذیری و انسجام ملت ایران به نمایش گذاشته شد.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی با بیان اینکه 9 دی روز قدرت نمایی نظام اسلامی بود، افزود: در این روز، هوشیاری مردم در انتخاب حق و باطل و پایبندی آنان به ارزش های دینی توطئه دشمن را خنثی کرد.
امام جمعه داران با بیان این که استکبار جهانی سالیان درازی برای از بین بردن نظام مقدس برنامه چیده است، اظهارداشت: فتنه 88 از گزینه های دشمن برای براندازی و نفوذ بود به طوری که یقین داشتند کار نظام تمام است اما در کوتاهترین زمان ممکن با درایت و بصیرت مردم مدیریت شد.
سیاوشی افزود: پایبندی به ارزش های دینی موجب شد مردم خط قرمز خود را در رویاویی با دشمن بشناسند و فارغ از خط و مرزهای سیاسی پاسخ قاطع و دندان شکنی به حرمت شکنان و فتنه گران داخلی بدهند.
امام جمعه داران به رحلت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی اشاره کرد و افزود: ایشان مبارزی خستگی نا پذیر و عالمی برجسته بودند که یک لحظه از حمایت ولایت کوتاه نیامد.
9861
**عراقی ها به دست خودشان نیروهای آمریکایی را بیرون کنند
امام جمعه سمیرم گفت: عراقی ها باید با همت و دست خودشان نیروهای آمریکایی را از خاکشان بیرون برانند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی در خطبه های این هفته نمازجمعه سمیرم در حسینیه انقلاب این شهر اظهارداشت: سفر مخفیانه دونالد ترامپ به عراق مایه بدبختی و درماندگی آمریکایی هاست.
به گفته وی آمریکا دیگر ژاندارم منطقه نیست و به اعتبار خودش هفت میلیارد دلار در عراق خرج کرده ولی مجبور است مخفیانه به عراق سفر کند و کاری هم از پیش نبرد.
وی خاطرنشان کرد: اینکه ریس جمهور آمریکا می گوید باید در عراق بمانیم دامی است که دشمن نادان خود به دست خودش پهن کرده است چرا که روز فرجام که فرا برسد عراقی ها به دست خودشان آنان را ذلیلانه از خاک کشورشان بیرون خواهند کرد.
خطیب جمعه سمیرم بیان داشت: برادران عراقی باید هوشیار باشند و بدانند طرف های غربی و آمریکا هیچ زمانی خیر و صلاح کسی را نمی خواهند و تنها به دنبال منافع خودشان با توسل به هر راه و روشی حتی توطئه و خونریزی هستند.
وی با تسلیت درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی به امت حزب الله یادآور شد: آن عالم جلیل القدر تا پایان عمر همراه ولایت و انقلاب بود و سه برادر وی نیز به دست رژیم صدام به شهادت رسیده بودند.
دهقانی ضمن گرامیداشت 9 دی هفته بصیرت و میثاق با ولایت ادامه داد: دنیا دوستی سران فتنه و حامیان آنان کار را به جایی رساند که به بهانه تقلب هر آنچه می خواستند انجام دادند اما با بصیرت و وقت شناسی مردم دیندار و رهبر معظم انقلاب راه به جایی نبردند.
7147/
** 9 دی تجلی وفاداری ملت ایران به جمهوری اسلامی است
امام جمعه گلپایگان گفت: 9 دی تجلی هوشیاری بصیرت، وفای به عهد ملت ایران به شهدای عزیز، امام خمینی(ره) ، رهبر معظم انقلاب، اصل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی کرامتی در نماز جمعه این هفته گلپایگان در محل مصلای این شهر با اشاره به اینکه راهپیمایی 9 دی سال 88 یک حرکت جناحی و حزبی نبود، بلکه میثاق دوباره مردم با شهدا و با ولایت و رهبری بود افزود: البته حساب فتنه گران جداست و همه موظفیم در آیین های بزرگداشت این روز بزرگ که مصداق یوم الله در نظام جمهوری اسلامی است، اعم از مردم و مسوولان شرکت کنیم.
وی در ادامه به تصمیم خروج آمریکایی ها از سوریه اشاره کرد و گفت: آمریکا و حامیانش با حضور و به وجود آوردن داعش در منطقه در صدد اسلام هراسی، شیعه هراسی، ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی، شکست دادن جبهه مقاومت و نفوذ منطقه ایران بودند که با صرف هزینه گزاف به اهداف خود نرسیدند و این موضوع نشانگر شکستی دیگر برای استکبار به سرکردگی آمریکا در خاورمیانه است.
امام جمعه گلپایگان ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و افزود: حضور گسترده مردم و مسوولان در آیین های بزرگداشت آن فقیه عالیقدر در داخل و خارج کشور نشان از محبویت انسان های خدا جو و با تقوا در بین مردم است.
/7138
**نظارت بر بازار برای پیشگیری از تخلفات موثر نیست
امام جمعه موقت تیران گفت: نظارت بر بازار برای پیشگیری از تخلفات موثر نیست و باید مسئولان نسبت به این وضع آشفته بازار تدبیر کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلیمن امیر کاظمی در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: با افزایش قیمت دلار قیمت اجناس بالا رفت اما با کاهش قیمت ارز تغییری در بازار رخ نداد.
وی بیان کرد: برخی از مسئولان کشور از وضعیت معیشت مردم خبری ندارند و به همین خاطر چاره اندیشی برای رفع مشکلات و معضلات ندارند و تمام توجهشان جلب زندگی شخصی خودشان است.
امام جمعه موقت تیران تصریح کرد: مردم مشکلات را تحمل کرده اند و با همه مشکلات در جنگ تحمیلی جان فشانی کردند و در صحنه های مختلف نظام از جمله حماسه 9 دی حضور پیدا کردند و فتنه را خاموش کردند.
وی ادامه داد: حضور مردم در خاموشی فتنه دشمنان را ناامید کرد که لازم است مسئولان نیز در سالروز حماسه 9 دی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بصیرت خود و تلاش برای رفع مشکلات کشور دشمنان را نا امید کنند و حماسه بیافرینند.
7131
**حضورمردم در 9 دی توطئه های فتنه انگیزان را خنثی کرد
امام جمعه نایین گفت: حضور هوشمندانه و خودجوش مردم در روز نهم دی 88 توطئه های فتنه انگیزان را خنثی کرد.
به گزارش روز ایرنا،حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی نایین افزود : فتنه گران با حضور مردم در صحنه های مختلف دیگر توان تفرقه افکنی و دشمنی در جامعه را ندارند و آحاد جامعه به خوبی از منویات شهدا و امام خمینی (ره) حراست می کنند.
وی اظهارداشت: مسئولان باید در خدمت رسانی به این مردم که همواره پای انقلاب و نظام ایستاده شب و روز نشناخته و با همه توان در پی حل مشکلات آنها باشند.
7136/6026/
** آیت الله شاهرودی، فقیهی انقلابی و مبارز بود
امام جمعه موقت کاشان با تسلیت ارتحال و گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی شاهرودی، از وی به عنوان شخصیتی حوزی، سیاسی و فقیهی انقلابی و مبارز یاد کرد.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در خطبه های نماز جمعه کاشان افزود: آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی نه تنها در مبارزه با طاغوت همواره پای به پای امام راحل بود، بلکه سال ها در ارکان نظام جمهوری اسلامی به مردم و نظام خدمت می کرد.
وی همچنین با تبریک ولادت حضرت عیسی (ع) بیان کرد: مسیحیان جهان باید بدانند که اسلام و قرآن کریم برای همه پیامبران الهی به ویژه حضرت مسیح (ع) احترام بسیار بالایی قائل هستند و اعتقاد به نبوت، عصمت و علم ایشان را واجب و انکار آن را نیز کفر می دانند.
امام جمعه موقت آران و بیدگل اضافه کرد: اسلام و قرآن اعتقاد به همه کتاب های آسمانی که از سوی خداوند متعال نازل شده را واجب و انکار انجیل واقعی را هم کفر می پندارد؛ اسلام حتی برای حضرت مریم (ع) احترام ویژه ای قائل شده و آن بزرگوار را جزو چهار بانوی بزرگ و نمونه عالم می داند.
وی عنوان کرد: گرچه در سراسر جهان حضرت عیسی (ع) معروف به پیامبر صلح و دوستی است اما هیچ پیامبری با ستم و ستمکار کنار نیامده، چرا که یکی از برنامه های عمومی همه پیامبران مبازره با ستم بوده است.
اسلامی تبار تصریح کرد: اگر امروز حضرت مسیح (ع) زنده بود، با ستم، ستمگران، طاغوت ها و استکبار جهانی مبارزه می کرد.
وی در ادامه به برپایی سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از چالش های فرهنگی کشور با تاسف پایین بودن سرانه کتابخوانی می باشد که پیامدهای بسیار منفی به دنبال دارد.
امام جمعه موقت کاشان افزود: پس لرزه های پایین بودن سرانه مطالعه در مسائل اخلاقی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی، روابط اجتماعی، روحی و اعتقادی نشان داده می شود.
وی تصریح کرد: خواندن کتاب مناسب پنجره ای رو به روح انسان باز می کند و ضعف برخی افراد در مسائل اعتقادی یا رفتارهای خلاف عرف در برخی خانواده ها ناشی از فقدان دانایی و مطالعه است.
اسلامی تبار در ادامه به مناسبت 9 دی اشاره کرد و گفت: باید از فتنه عبرت گرفته و کوله بار و سرمایه ای برای حرکت در مسیر درست در آینده داشته باشیم.
وی تاکید کرد: هیچ وقت نباید از دشمن غلفت کرد بلکه باید با برنامه ریزی درست در دام دشمن گرفتار نشویم، چون گاه خود را انقلابی می دانیم اما در اثر نادانی در دام دشمن گرفتار و جزو پیاده نظامش می شویم.
امام جمعه موقت کاشان بیان کرد: شناخت دشمن و توطئه ها ضروری است زیرا دشمن زمان زیادی بر روی برخی افراد کار می کند تا یک روز از وجود آنها استفاده کند و از این رو جز گفتن دشمنی آمریکا باید بدانیم از کجا، قصد ضربه زدن به نظام را دارد.
وی عنوان کرد: اگر دشمن یک بار ضربه خورد، نباید فکر کنیم که صحنه را خالی کرده بلکه باید دقت کنیم زیرا باز هم می کوشد تا ضربه به نظام جمهوری اسلامی وارد کند.
اسلامی تبار با ستودن نقش و حضور بهنگام مردم و بصیرت افزایی آنها در حماسه 9 دی گفت: دشمن هم اکنون با دامن زدن به موضوع گرانی تلاش دارد تا مردم را از اصل انقلاب و نظام خسته و ناامید کند تا از صحنه کنار بروند.
وی افزود: همانگونه که مردم در دوران دفاع مقدس زیر موشک ها به پای صندوق های رای می آمدند، امروز نیز در جنگ و بمباران اقتصادی پای نظام و انقلاب ایستادند؛ گرچه دشمن می کوشد تا حضور مردم در راهمپیایی 22 بهمن و انتخابات ریاست جمهوری کمرنگ شود.
امام جمعه موقت کاشان عنوان کرد: برخی از هم اکنون در فکر بدست گرفتن قدرت در کشور هستند، اما مردم باید بین تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت تفاوت قائل شوند و نگذارند که فریفتگان غرب سر کار بیایند؛ بلکه به کسانی رای بدهند که به اسلام، نظام و خون شهدا اعتقاد داشته باشند.
وی در ادامه نیز با تسلیت جان باختن 10 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در تهران تصریح کرد: هر از گاهی شاهد این حادثه ها در کشور هستیم که همواره در اثر سهل انگاری، مدیریت نادرست یا کوتاهی صورت می گیرد که باید جلوی آنها گرفته شود.
6163/8123
** فقدان آیت الله شاهرودی کشور را متاثر کرد
امام جمعه موقت آران و بیدگل، با تسلیت ارتحال آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، حوزه های علمیه و کشور را متاثر از این ضایعه بزرگ عنوان کرد.
حجت الاسلام مهدی یوسفیان در خطبه های نماز جمعه آران و بیدگل افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی مردی بزرگوار، از نظر ادب، اخلاق و دانش شخصیتی نمونه و امید و آینده حوزه بود که در دوران پیش و پس از پیروزی انقلاب منشا خیر و برکت شد.
وی بیان کرد: ایشان رابط امام راحل و امام موسی صدر بود که جرقه های حرکت انقلابی را در عراق پیگیری می کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم در سمت های گوناگون بدون توجه به جریان های سیاسی تلاش زیادی در جهت اعتلای انقلاب و نظام داشتند.
امام جمعه موقت آران و بیدگل در ادامه با اشاره به سالگرد حماسه 9 دی عنوان کرد: این مناسبت، روز بستن پیمانی دوباره با انقلاب و ولایت است که در تاریخ این کشور ثبت شد.
وی افزود: مردم خوشبختانه زود فهمیدند که هدف دشمن از ایجاد فتنه در نهایت زیر سوال بردن راه حضرت امام زمان (عج) و امام حسین (ع) می باشد که در روز 9 دی با حضور در خیابان ها یکی از پرشورترین راهپیمایی های دوران انقلاب را ثبت و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند.
یوسفیان همچنین به چهارم دی سالروز حماسه و ایثار مردم آران و بیدگل در عملیات کربلای 4 اشاره کرد و یادآور شد: مردم منطقه در این روز مهم از دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند که باید همگان یاد و نام آن شهدا را گرامی بدارند.
وی اضافه کرد: شهدا رودهای جاری هستند که ما می توانیم در فضای آلوده دنیا، همانند 40 سال گذشته خود را با تمسک به آنها پاک و از تضییع خونشان جلوگیری کنیم.
7472/8123
** حضور مردم در آیین های 9 دی به دوام انقلاب کمک می کند
امام جمعه اردستان گفت: حضور مردم در آیین های 9 دی ماندگاری این روز را بیشتر و به تدوام انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان افزود: 9 دی روز بصیرت و بیعت با ولایت است و با وجود گذشت 9 سال شورآن حماسه هنوز در بین مردم وجود دارد که توانسته حیله دشمنان را در نطفه خفه کند.
وی بیان کرد: سران آمریکا و طرفدارانشان منتظر بودند تا کشور را ساقط شده ببینند و برخی هم در داخل آن را حمایت می کردند اما بفرموده مقام معظم رهبری، هدف انقلاب اسلامی بود که مردم متوجه آن شدند.
امام جمعه اردستان اضافه کرد: دشمنان هر 10 سال در فکر فتنه ای جدید هستند که مورد اشاره رهبری معظم انقلاب نیز قرار گرفت، شاید دشمن برای سال 98 نقشه شومی در سر داشته که باید مردم هوشیاری خود را حفظ کنند.
وی تصریح کرد: باید مسوولان نیز قدر این مردم را بدانند که با وجود همه مشکلات و بی مهری های همچنان پشت انقلاب خود محکم ایستادند.
دهشیری ادامه داد: آمریکا بدون هیچ دستاوردی از سوریه خارج شد و ترامپ نیز در عراق مورد استقبال قرار نگرفت که ناشی از مقاومت مردم منطقه است.
7431/8123

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/81889/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توقیف تریلی حامل 29 هزار لیتر گازوییل قاچاق در کاشان

عمارت کوشک امیرسلیمانی حریم دار شد/ زندان هارون الرشید در مسیر گردشگری تهران

جاده ابریشم تجارت جهانی را نجات می دهد؟

کرامت‌بخشی بهترین روش در بازدهی امور فرهنگی است

بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد درگذشت سهراب سپهری

هم‌نشست مجسمەسازی مفاخر در مهاباد آغاز شد

اطلاعیه قطعی گاز درمناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

کلافگی رانندگان از رانندگی در جاده فرسوده آران و بیدگل - ابوزیدآباد + فیلم

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل نشانه پایان تنش‌هاست

لزوم شناسایی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی اصفهان در سن‌پترزبورگ

سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

اندروید 15 برنامه‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

ضرورت توجه توأمان به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

ضرورت توجه به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه و امام رضا (ع) در دهه کرامت

3800 معلم کلاس ابتدایی در اصفهان ارزیابی می‌شوند

بازداشت شهردار و عضو شورای نسیم‌شهر

حریق توأم با انفجار در اصفهان/ اطفا ادامه دارد

ممنوعیت برداشت بی رویه گیاهان خوراکی

قانون شکنی در اصفهان: آمار بالای بارهای کامیون با کرایه کمتر از تعرفه قانونی

جریان دائمی زاینده رود از سراب تا پایاب تنها راه نجات اصفهان

نباید از اجرای برنامه ترکیبی و تلفیقی دهه کرامت غافل شد

افزایش 32 درصدی شاخص اعدای عضو در اصفهان

شهردار یکی از شهرهای تهران بازداشت شد

«ریز پرنده‌های»‌ منهدم شده در اصفهان بیش از هرچیز یک جوک نظامی بود

پیک نیک اصفهانی‌ها کنار زاینده رود در روز حادثه!

تساوی فوتسالیست‌های فولاد هرمزگان در دیداری خارج از خانه

کربکندی: شاید سهمیه آسیایی سپاهان به مخاطره بیفتد

یکم اردیبهشت روز شهدای ورزشکار

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

مدل جدید گوشی ارزان گلکسی F15 سامسونگ عرضه شد

موج تعدیل نیرو به خالق هوش مصنوعی Stable Diffusion رسید

لحظه‌ای بزرگ در انتظار لپ‌تاپ‌های ویندوزی است

جریان دائمی زاینده‌رود از سراب تا پایاب تنها راه نجات اصفهان

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند

7 نکته مهم درباره ساقط شدن ریزپرنده‌های مشکوک در آسمان اصفهان

تغییرات در مجموعه شهرداری اصفهان رو به پایان است/ لزوم توجه به دیپلماسی مالی

ضرورت توجه توأمان به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه و حضرت رضا (ع) در دهه کرامت