پایگاه خبری تحلیلی پیام سپاهان

آخرين مطالب

سبک زندگی دانشجویان لذت محورانه شده است علمي

سبک زندگی دانشجویان لذت محورانه شده است

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- ثریا معمار در نشست "آسیب شناسی سبک زندگی دانشجویی" كه به همت ایسپا شعبه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با گذشت چندین دهه از فعالیت های علمی دانشگاه های کشور، واقعیت های پیش رو چشم انداز امیدوار کننده ای را ترسیم نمی کند.
 
وی افزود: رخوت و بی انگیزگی دانشجویان در امر تحصیل، سرگشتگی دانشجویان در امر هدف یابی تحصیلی، احساس بی معنایی در حین تحصیل، سرگرم شدن دانشجویان به اخذ مدرک و ناامیدی از دست یابی به شغل از جمله مسایل نهادی-کنشی موجود در میان دانشجویان است.
 
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: انواع فرهنگ در جامعه به فرهنگ های کالجی، مدیریتی، توسعه‌ای، مذاکره‌ای، مجازی و حقیقی تقسیم بندی می شوند که در  هر کدام از این موارد ارزش هایی مطرح است و یک نوع تلقی خاص از دانشگاه در آن وجود دارد.
 
معمار اضافه کرد: به عنوان نمونه در فرهنگ کالجی، رشته های علمی دانشگاه عنصر مهم تلقی و پژوهشی و تصمیم گیری ارزش محسوب می‌شود. در این فرهنگ دانشگاه به عنوان عامل تولید و اشاعه دانش و انتقال به نسل جدید شناخته می شود و تربیت رهبران جامعه و پژوهشگران رشته های علمی از دانشگاه انتظار می رود.
 
وی به سبک های زندگی دانشجویی اشاره و خاطرنشان کرد: سبک های زندگی دانشجویی به علم محورانه، لذت محورانه، سنتی محورانه، جهان محورانه و ورزش محورانه تقسیم بندی می شوند.
 
این استاد دانشگاه اصفهان افزود: دانشجویی که وارد دانشگاه می شود، قرار است که فرهنگ دانشگاهی را کسب کند و بسیاری انتظار دارند فرد وارد شده به دانشگاه باید تمام فرهنگ های دانشگاهی را کسب کند و فارغ التحصیل شود، اما به این موضوع توجه ندارند که این موضوع نیاز به بسترسازی دارد.
 
معمار اظهار کرد: دانشجو با فرهنگی وارد دانشگاه می شود و مسلما باید یک سری از فرهنگ های دانشگاهی را کسب کند و به عنوان یک فرد موفق از دانشگاه خارج شود، این انتظار است اما واقعیت چیز دیگری است.
 
این جامعه شناس اضافه کرد: آن چیزی که به نظر می رسد و دیده می شود این است که بیشتر دانشجویان سبک زندگی لذت محورانه دارند در حالی که انتظار می رود سبک زندگی آن ها علم محورانه باشد. در حال حاضر دانشگاه بیشتر محلی برای تفریح و سرگرمی است تا اینکه جایی برای کسب علم و تحصیل باشد.
 
معمار گفت: تا زمانی که دانشگاه نتواند استقلال آکادمی خود را حفظ کند و در برابر فشارها مقاومت نکند و گروه هایی که دانشگاه را تحت فشار قرار داده اند متوجه مشکلات و موضوعات موجود نشوند و در پی گفت وگو و مذاکره در جهت رفع این مشکلات نباشند، نمی توان به دانشگاهی ایده آل دست پیدا کرد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تولید داروی سالک در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

توصیه های بهداشتی علوم پزشکی اصفهان برای آلودگی هوا و پدیده گرد و خاک

برگزاری رویداد "کارآفرین شو" در حوزه سلامت و پزشکی در اصفهان

بهره برداری از سامانه دوم آبرسانی اصفهان ضروری است

درمان اختلالات جسمی و روانی با بازی درمانی

گسترش روابط علمی با کشورهای آسیای شرقی مورد توجه قرار گیرد

چهاردهمین مسابقات پومسه کشور در اصفهان آغاز شد

معرفی 8 ایده فناورانه در حوزه سنگ در اصفهان

رقابت 44 نفر در آزمون جامع نهایی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اصفهان

محققان اصفهانی موفق به ساخت سلول‌های خورشیدی پربازده و ارزان قیمت شدند

خوشبینی مسیر شغلی، عامل موفقیت تحصیلی دانشجویان

پرتوهای کیهانی، موثر بر زندگی فضانوردان

باید زمان ماندِ کالا در گمرک را به حداقل رساند

جایزه سال 2019 موسسه بین‌المللی Architizer به بانوی کاشانی اعطا شد

56 دانش‌آموخته بین‌الملل دانشگاه اصفهان فارغ‌التحصیل شدند

توسعه دستگاه سونوگرافی دام در یک شرکت دانش‌بنیان اصفهانی

مهارت، کلید پیشبرد جوامع به سمت آینده‌ای روشن

برگزاری نخستین دوره آموزش تربیت مربی در اصفهان

تشخیص زودهنگام بیماری «فنیل کتونوریا» با کمک حسگرزیستی

برگزاری «کنفرانس ملی اویونیک ایران» در اصفهان

تاثیر سطح تحصیلات بر رابطه زوجین

دانشگاه اصفهان میزبان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی تخصصی زبان انگلیسی

بررسی سطح بزاقی هورمون تستوسترون در اختلال دو قطبی نوع یک

هر آنچه که باید درباره کارت سوخت بدانید

بررسی کروماتین اسپرم در مردان نابارور مبتلا به گلوبوزواسپرمی

نقش مداخلات ورزشی و رژیم غذایی کم‌چربی بر بافت بیضه و عملکرد اسپرم موش‌ها

تعیین خشکسالی و سیل با بررسی میزان رطوبت خاک

تحمل‌ فشار و دمای بالا در سطح‌سنج‌های شیشه‌ای

حدود 20 هزار نفر از دانش آموختگان شامل دانشجویان پیوسته و مهارت آموز این دانشگاه امسال جذب آموزش پرورش می شوند.

تحلیل آثار پژوهشی مرتبط با حجاب و عفاف با رویکرد فقهی

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه اصفهان

لزوم آشنایی پژوهشگران کشور با صندوق حمایت از پژوهشگران

برگزاری «رویداد شتاب‌دهنده پرسیس ژن اصفهان»

نقش مصوبات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بهبود عفاف و حجاب

تلاش کشورهای عضو بنیاد علمی اکو برای رفع مشکل آب

سرمایه‌گذاری بر روی کودکان، برنامه آینده بنیاد علمی اِکو

شاخص پژوه حق صدور مدرک تحصیلی ندارد

چهارمین اجلاس بنیاد علمی اِکو در اصفهان آغاز به کار کرد

مایل به همکاری با خانه ریاضیات اصفهان هستیم

دانش، علم و فناوری تحریم کردنی نیست

پاکستان آماده همکاری با ایران در زمینه علوم ریاضی و هنر است

نقش مهم بنیاد علمی اِکو در روابط علمی

رئیس جدید بنیاد علمی اِکو انتخاب شد

تدوین روابط علمی و آموزشی در اکو به توسعه اقتصادی منجر می شود

تاثیر مالیات بر ارزش افزوده بر توزیع درآمد

چهارمین اجلاس بنیاد علمی اکو در اصفهان آغاز شد

اغلب بیماران سرطانی به استرس دچار می‌شوند/ لزوم توجه به بعد روانی بیماران

برگزاری دوره‌های تربیت مربی ماساژ، مراقبت زیبایی و کشاورزی در اصفهان

راه‌اندازی کارخانه نوآوری فضایی در اصفهان

جهاد دانشگاهی اصفهان مجری برگزاری آزمون استخدام آتش‌نشانی