پایگاه خبری تحلیلی پیام سپاهان

آخرين مطالب

90 مرکز علمی کاربردی با سرمایه گذاری اقتصادی ثبات یافتند علمي

90 مرکز علمی کاربردی با سرمایه گذاری اقتصادی ثبات یافتند

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت:90 مرکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به دولت و دستگاه های اجرایی با سرمایه گذاری اقتصادی جدید، ثبات یافتند و حذف نمی شوند.
بر اساس مصوبه سال گذشته شورای عالی اداری کشور، مراکز مجری آموزش‌های علمی - کاربردی دولتی مجاز به پذیرش دانشجوی جدید در هیچیک از رشته‌های آموزش عالی از جمله دوره ‌های پودمانی نیستند، حدود 350 مرکز علمی کاربردی این دانشگاه به دولت و دستگاه های اجرایی وابسته بودند که با توجه به مصوبه شورای عالی اداری، بیشتر آنها به بخش خصوصی واگذار می شوند.
به گزارش ایرنا، احمدرضا پیش بین روز چهارشنبه در نخستین جشن دانش آموختگان مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان افزود: مجوز جدید این مراکز صادر شده و قوانین آنها ابلاغ خواهد شد و با سرمایه گذاری اقتصادی جدیدی که در آنها صورت گرفته است، ثابت خواهند ماند.
وی با بیان اینکه رشته های دانشگاه علمی کاربردی تقاضا محور است نه عرضه محور، تاکید کرد: ما باید واقعیت ها را ببینیم و نیازهای جامعه را شناسایی کنیم.
پیش بین با اشاره به اینکه باید به سمت کیفی گرایی و بین المللی کردن مراکز علمی کاربردی حرکت کنیم، اضافه کرد: ما در کنار بحث علم و اندیشه، مهارت آموزی را در پیش گرفتیم که دستاوردهای ما نشان می دهد، این بهترین مسیر بوده است.
مدیرکل حوزه ریاست و پاسخگویی به شکایات و سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: همه مراکز و واحدهای آموزشی این دانشگاه مجزا محسوب می شوند و ما از آنها درخواست داریم که برنامه راهبردی و پنج ساله خود را ارائه کنند.
محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی ‌کاربردی کشور پیش از این به ایرنا گفته بود که 350 مرکزی که مشمول مصوبه جدید شورای عالی اداری هستند، تعطیل نمی شوند بلکه بیشتر آنها به بخش خصوصی واگذار می شوند که این کار در برخی استان ها انجام شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این مراسم گفت: مهارت آموزی از ضروری ترین نظام های آموزشی کشور است زیرا می تواند نیازهای جامعه را تا حد زیادی برطرف کند.
سید حسن قاضی عسگر افزود: دانش آموختگان این دانشگاه در واقع کارآموخته شده اند و باید به دنبال کسب مهارت های بیشتر در جهت رفع مشکلات و نیازهای صنعت، سازمان ها و جامعه باشند.
وی تصریح کرد: دانشگاه های کشور بویژه علمی کاربردی موظف هستند که راه حل های ساده و دارای صرفه اقتصادی را در زمان بروز مشکلات ارائه کنند.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در این مراسم گفت: رسالت این دانشگاه، خاص و در جهت مهارت آموزشی است و می توانیم نیاز جامعه را در زمینه مهارت آموزی رفع کنیم.
مهدی قیصری، ارتقای کیفی و کمی را از برنامه های دانشگاه علمی کاربردی اصفهان خواند و افزود: ارتقا و رشد کارکنان و ایجاد و توسعه مراکز جدید از برنامه های پیش روی این دانشگاه است.
وی تاکید کرد: ثروت این دانشگاه باید از طریق فروش ایده های نو باشد تا بتواند به یک برند کشوری تبدیل شود.
نخستین جشن دانش آموختگان مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان عصر امروز با حضور بیش از 160 دانش آموخته در محل سالن اجتماعات مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری های استان اصفهان برگزار شد.
دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان دارای بیش از 20 هزار دانشجو در حدود 40 مرکز آموزشی است.
شمار دانشجویان دانشگاه جامع علمی، کاربردی در سراسر کشور حدود 400 هزار نفر در 600 مرکز آموزشی است.
3011/6026





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

استفاده از نظر متخصصان برای پیشبرد امور مورد توجه قرار گیرد

نخستین ایده شو بین‌المللی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌‍شود

بررسی اشعار سعدی در زمینه ازدواج، خانواده و فرزند پروری

بررسی نقش اندام‌های بدن در استعاره‌های سعدی

درخت کاج یکی از بزرگ‌ترین آلاینده‌های هوا است

زمین، زیست بوم بشر را دریابیم

مدیریت پسماندهای صنعتی مهمترین چالش محیط زیست کاشان است

ساعت21 امشب، بهترین زمان رصد بارش شهابی در آسمان اصفهان است

اردستان به طرح دفن زباله و مدیریت پسماند نیاز دارد

درخت کاج یکی از بزگ‌ترین آلاینده‌های هوا است

پدیده های حدی پیامدهای تغییر اقلیم را باید جدی گرفت

ترافیک شدید عامل افزایش ابتلا به آسم

تکنولوژی در خدمت کاهش مخاطرات سیل

دانشگاه اصفهان میزبان سومین کنفرانس بین‌المللی "اینترنت اشیاء و کاربردها"

ارائه تازه‌های اینترنت اشیاء در کنفرانسی علمی در اصفهان

کاهش 90 درصدی آلودگی نوری در نیاسر/ثبت ملی ابزارهای نجومی قدیمی

بررسی هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

مهم‌ترین ویژگی‌های حاصل‌خیزی خاک موثر بر محصول برنج

استراحت؛ عامل کلیدی در یادگیری

«مدیریت سبز» مطالبه جدی جامعه از دانشگاه است

صنعت، دانشگاه و ارگان‌های تصمیم‌گیر سه ضلع تبیین مدیریت سبز در جامعه

سامانه ارزیابی مدیریت سبز دانشگاه‌های کشور رونمایی می‌شود

دانشگاه اصفهان میزبان دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز

اصفهان دومین استان نخبه پرور کشور است

باید فرهنگ نخبه خواهی ایجاد کنیم

چگونه عکس‌های خوبی از ماه بگیریم؟

دانشگاه اصفهان میزبان مدیران گروه‌های عربی جهان

مدیران به سمت نخبه باوری حرکت کنند

سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء در اصفهان آغاز به کار کرد

رقابت 1254 نفر در بیست و چهارمین آزمون کتبی قرآن و عترت

گستردگی اینترنت اشیاء مدیون پیشرفت تکنولوژی‌های جانبی است

سرای نوآوری در هر استان راه‌اندازی می‌شود/برای همکاری با اتاق‌های بازرگانی آماده‌ایم

تلاش چین و هند در رقابت های فضایی

آینده اینترنت اشیا روشن است

نخستین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزان مولف اصفهان برگزار می‌شود

کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا در دانشگاه اصفهان برگزار می شود

کارگروه راهبری مدیریت سبز در 180 دانشگاه تشکیل شد

شرایط فعلی کشور، فرصت بی بدیل برای نخبگان است

توسعه فرهنگ نخبه خواهی در کشور ضروری است

جوایز بنیاد ملی نُخبگان هدفمند می شود

2 قطعه فلامینگو در خمینی شهر کشف شد

کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا در اصفهان آغاز شد

هوشمندسازی به آسان شدن زندگی منجر می شود

اصفهان میزبان کنگره بین الملی ارتوز و پروتز ایران

سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء در اصفهان آغاز به کار کرد

بودجه طرح های عمرانی دانشگاه ها 25 درصد افزایش یافت

آیا کاج افسردگی می‌آورد؟

نهادینه شدن مراقبت های بهداشت اولیه، نیاز ضروری جامعه

اصفهان معین خوزستان و لرستان در ارائه خدمات بهداشتی است

بررسی هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان