پایگاه خبری تحلیلی پیام سپاهان

آخرين مطالب

90 مرکز علمی کاربردی با سرمایه گذاری اقتصادی ثبات یافتند علمي

90 مرکز علمی کاربردی با سرمایه گذاری اقتصادی ثبات یافتند

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت:90 مرکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به دولت و دستگاه های اجرایی با سرمایه گذاری اقتصادی جدید، ثبات یافتند و حذف نمی شوند.
بر اساس مصوبه سال گذشته شورای عالی اداری کشور، مراکز مجری آموزش‌های علمی - کاربردی دولتی مجاز به پذیرش دانشجوی جدید در هیچیک از رشته‌های آموزش عالی از جمله دوره ‌های پودمانی نیستند، حدود 350 مرکز علمی کاربردی این دانشگاه به دولت و دستگاه های اجرایی وابسته بودند که با توجه به مصوبه شورای عالی اداری، بیشتر آنها به بخش خصوصی واگذار می شوند.
به گزارش ایرنا، احمدرضا پیش بین روز چهارشنبه در نخستین جشن دانش آموختگان مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان افزود: مجوز جدید این مراکز صادر شده و قوانین آنها ابلاغ خواهد شد و با سرمایه گذاری اقتصادی جدیدی که در آنها صورت گرفته است، ثابت خواهند ماند.
وی با بیان اینکه رشته های دانشگاه علمی کاربردی تقاضا محور است نه عرضه محور، تاکید کرد: ما باید واقعیت ها را ببینیم و نیازهای جامعه را شناسایی کنیم.
پیش بین با اشاره به اینکه باید به سمت کیفی گرایی و بین المللی کردن مراکز علمی کاربردی حرکت کنیم، اضافه کرد: ما در کنار بحث علم و اندیشه، مهارت آموزی را در پیش گرفتیم که دستاوردهای ما نشان می دهد، این بهترین مسیر بوده است.
مدیرکل حوزه ریاست و پاسخگویی به شکایات و سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: همه مراکز و واحدهای آموزشی این دانشگاه مجزا محسوب می شوند و ما از آنها درخواست داریم که برنامه راهبردی و پنج ساله خود را ارائه کنند.
محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی ‌کاربردی کشور پیش از این به ایرنا گفته بود که 350 مرکزی که مشمول مصوبه جدید شورای عالی اداری هستند، تعطیل نمی شوند بلکه بیشتر آنها به بخش خصوصی واگذار می شوند که این کار در برخی استان ها انجام شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این مراسم گفت: مهارت آموزی از ضروری ترین نظام های آموزشی کشور است زیرا می تواند نیازهای جامعه را تا حد زیادی برطرف کند.
سید حسن قاضی عسگر افزود: دانش آموختگان این دانشگاه در واقع کارآموخته شده اند و باید به دنبال کسب مهارت های بیشتر در جهت رفع مشکلات و نیازهای صنعت، سازمان ها و جامعه باشند.
وی تصریح کرد: دانشگاه های کشور بویژه علمی کاربردی موظف هستند که راه حل های ساده و دارای صرفه اقتصادی را در زمان بروز مشکلات ارائه کنند.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در این مراسم گفت: رسالت این دانشگاه، خاص و در جهت مهارت آموزشی است و می توانیم نیاز جامعه را در زمینه مهارت آموزی رفع کنیم.
مهدی قیصری، ارتقای کیفی و کمی را از برنامه های دانشگاه علمی کاربردی اصفهان خواند و افزود: ارتقا و رشد کارکنان و ایجاد و توسعه مراکز جدید از برنامه های پیش روی این دانشگاه است.
وی تاکید کرد: ثروت این دانشگاه باید از طریق فروش ایده های نو باشد تا بتواند به یک برند کشوری تبدیل شود.
نخستین جشن دانش آموختگان مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان عصر امروز با حضور بیش از 160 دانش آموخته در محل سالن اجتماعات مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری های استان اصفهان برگزار شد.
دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان دارای بیش از 20 هزار دانشجو در حدود 40 مرکز آموزشی است.
شمار دانشجویان دانشگاه جامع علمی، کاربردی در سراسر کشور حدود 400 هزار نفر در 600 مرکز آموزشی است.
3011/6026





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

56 دانش‌آموخته بین‌الملل دانشگاه اصفهان فارغ‌التحصیل شدند

توسعه دستگاه سونوگرافی دام در یک شرکت دانش‌بنیان اصفهانی

مهارت، کلید پیشبرد جوامع به سمت آینده‌ای روشن

برگزاری نخستین دوره آموزش تربیت مربی در اصفهان

تشخیص زودهنگام بیماری «فنیل کتونوریا» با کمک حسگرزیستی

برگزاری «کنفرانس ملی اویونیک ایران» در اصفهان

تاثیر سطح تحصیلات بر رابطه زوجین

دانشگاه اصفهان میزبان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی تخصصی زبان انگلیسی

بررسی سطح بزاقی هورمون تستوسترون در اختلال دو قطبی نوع یک

هر آنچه که باید درباره کارت سوخت بدانید

بررسی کروماتین اسپرم در مردان نابارور مبتلا به گلوبوزواسپرمی

نقش مداخلات ورزشی و رژیم غذایی کم‌چربی بر بافت بیضه و عملکرد اسپرم موش‌ها

تعیین خشکسالی و سیل با بررسی میزان رطوبت خاک

تحمل‌ فشار و دمای بالا در سطح‌سنج‌های شیشه‌ای

حدود 20 هزار نفر از دانش آموختگان شامل دانشجویان پیوسته و مهارت آموز این دانشگاه امسال جذب آموزش پرورش می شوند.

تحلیل آثار پژوهشی مرتبط با حجاب و عفاف با رویکرد فقهی

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه اصفهان

لزوم آشنایی پژوهشگران کشور با صندوق حمایت از پژوهشگران

برگزاری «رویداد شتاب‌دهنده پرسیس ژن اصفهان»

نقش مصوبات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بهبود عفاف و حجاب

تلاش کشورهای عضو بنیاد علمی اکو برای رفع مشکل آب

سرمایه‌گذاری بر روی کودکان، برنامه آینده بنیاد علمی اِکو

شاخص پژوه حق صدور مدرک تحصیلی ندارد

چهارمین اجلاس بنیاد علمی اِکو در اصفهان آغاز به کار کرد

مایل به همکاری با خانه ریاضیات اصفهان هستیم

دانش، علم و فناوری تحریم کردنی نیست

پاکستان آماده همکاری با ایران در زمینه علوم ریاضی و هنر است

نقش مهم بنیاد علمی اِکو در روابط علمی

رئیس جدید بنیاد علمی اِکو انتخاب شد

تدوین روابط علمی و آموزشی در اکو به توسعه اقتصادی منجر می شود

تاثیر مالیات بر ارزش افزوده بر توزیع درآمد

چهارمین اجلاس بنیاد علمی اکو در اصفهان آغاز شد

اغلب بیماران سرطانی به استرس دچار می‌شوند/ لزوم توجه به بعد روانی بیماران

برگزاری دوره‌های تربیت مربی ماساژ، مراقبت زیبایی و کشاورزی در اصفهان

راه‌اندازی کارخانه نوآوری فضایی در اصفهان

جهاد دانشگاهی اصفهان مجری برگزاری آزمون استخدام آتش‌نشانی

برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی سایکوانکولوژی در اصفهان

تاثیر مالیات‌بندی بر رشد اقتصاد

اولین دانش شهر دانشگاه آزاد تأسیس می‌شود

کنترل نژاد دام‌ها به کمک نرم افزار

رابطه تولید ناخالص داخلی و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی

نگاه استادان دانشگاه از مقاله محوری به مشکل محوری تغییر کند

برگزاری مسابقه محاسبات ذهنی با چرتکه در اصفهان

بررسی و تحلیل پدیده گرد و غبار در استان اصفهان

چرا در بیشترین فاصله زمین با خورشید، تابستان را تجربه می‌کنیم؟

شرکت داروسازی فارابی موفق به دریافت تندیس طلایی صنعت شد

مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اصفهان میزبان 4 هزار داوطلب کنکور

رقابت 5743 داوطلبِ کنکور سراسری 98 در دانشگاه کاشان

جشنواره ملی فناوری های خورشیدی در اصفهان برگزار می شود

بیست و نهمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان برگزیدگان خود را شناخت